Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jussi97
    Bimmer Rookie
    • Feb 2015
    • 71
    • Espoo

    Moro, tarkotuksena olisi hiekkapuhaltaa koko auton pohja, hitsata ruostekohdat ja sen jälkeen sitten massata uudelleen, joten kannattaako sinne puhalluksen jälkeen vetää joku pohjamaali ja sen jälkeen maali, sitten vasta suojaaineet ja massat, ja nyt kun kerran autoa on sen verran purettu niin samalla siinä puhaltais tukivarret yms. mites sitten alustan osat, esim kannattaako vetää pohjaksi joku sinkki ja sitten päälle väri? Minkäänlaista kokemusta näistä ei ole, joten neuvot olis tarpeen

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11122
      • Oulu

      Originally posted by jussi97 View Post
      Moro, tarkotuksena olisi hiekkapuhaltaa koko auton pohja, hitsata ruostekohdat ja sen jälkeen sitten massata uudelleen, joten kannattaako sinne puhalluksen jälkeen vetää joku pohjamaali ja sen jälkeen maali, sitten vasta suojaaineet ja massat, ja nyt kun kerran autoa on sen verran purettu niin samalla siinä puhaltais tukivarret yms. mites sitten alustan osat, esim kannattaako vetää pohjaksi joku sinkki ja sitten päälle väri? Minkäänlaista kokemusta näistä ei ole, joten neuvot olis tarpeen
      Hiekkapuhallus -> happopohja -> epoksi -> kiveniskumassa (esim. 3M 08800) ja jos haluaa, niin joku 2k pintamaali (ihan perus mustaa automaalia esim.)

      Tukivarsiin sama, mut ei tarvi kiveniskumassa, vaan vetää pelkästään automaalia epoksin päälle.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • QUASIMODO
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2542
        • Pirkkala

        Originally posted by QUASIMODO View Post

        P*rkele kun KL:stä ei saa enään osia, jos ei ole vanhaa osaa malliksi tai osanumeroa tiedossa.

        Mitkä ovat ilmastoinnin kuivaimen tiivisterenkaiden osanumerot?
        Ilmeisesti tästä kuvasta nro 3, mutta vaihtoehtoja on liikaa eikä mahdollisuutta mitata

        Lisäksi tarvitsen pohjaan kumitulpat kuskin jalkatilaan polkimien kohdalle, ettei vesi pääse sisälle..Näidenkin osanumero on hukassa.
        Onko kyseessä nro 12 ja asennus sisäpuolelta maton alta?
        Löytyisikö näihin (varaosanumero)tiedusteluihin apua?
        sigpic

        Comment

        • mikkod
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 5202
          • Stadi

          Originally posted by QUASIMODO View Post
          Löytyisikö näihin (varaosanumero)tiedusteluihin apua?
          Mä olen näköjään tilannut näitä omaani aikoinaan:

          64-50-8-390-601
          64-50-8-390-602
          64-50-8-390-603
          64-50-8-390-604
          64-50-8-390-605

          Mutta en muista kyllä miten noi meni sinne. Mulla on yksi kuivaimelta tulipeltiin päin menevä putki, voisin mitata siitä minkä kokoinen se on?
          Helkama S3000
          Myydään kutosen alustaosia
          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

          Comment

          • QUASIMODO
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2542
            • Pirkkala

            Originally posted by mikkod View Post
            Mä olen näköjään tilannut näitä omaani aikoinaan:

            64-50-8-390-601
            64-50-8-390-602
            64-50-8-390-603
            64-50-8-390-604
            64-50-8-390-605

            Mutta en muista kyllä miten noi meni sinne. Mulla on yksi kuivaimelta tulipeltiin päin menevä putki, voisin mitata siitä minkä kokoinen se on?
            Haen siis tiivisteitä jotka vaihdetaan kuivaimen vaihdon yhteydessä...
            Mikäli tilaan nuo kaikki, niin niitä on 13 kpl
            Ilmeisesti tarvitsen vain 2:think
            sigpic

            Comment

            • jussi97
              Bimmer Rookie
              • Feb 2015
              • 71
              • Espoo

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Hiekkapuhallus -> happopohja -> epoksi -> kiveniskumassa (esim. 3M 08800) ja jos haluaa, niin joku 2k pintamaali (ihan perus mustaa automaalia esim.)

              Tukivarsiin sama, mut ei tarvi kiveniskumassa, vaan vetää pelkästään automaalia epoksin päälle.
              Okei, kiitoksia neuvoista, vielä semmonen, että löytyis hyllystä jo muutama purkki tommosta dinitrol ml ja 4941/car korroosionestoainetta ja massaa, onko riittävä noihin sun toimenpiteiden päälle vai vieläkö sinne kannattais jotain väliin tunkea?

              edit: Joo eihän tosta hiekkapuhaltimesta oo mihinkään tukivarsien puhaltamiseen kyllä, mutta pohjan niin ei. Eli suunnitelmat uusiksi.. tarttis sitten ohjeet pohjan uudelleen massaamiseen eli vissiin ihan peltiin asti ei tällä kertaa mennä lastalla ja kuumailmapuhaltimella, eli minkälaisia kemikaaleja sitten tämmöseen projektiin?
              Last edited by jussi97; 11-05-2016, 18:15.

              Comment

              • jussi97
                Bimmer Rookie
                • Feb 2015
                • 71
                • Espoo

                Vai onko tämmöisessä uudelleenmassauksessa edes mitään järkeä? Tarkotus olis kumminkin pitää auto hyvässä kunnossa, korjata ruosteet oli sitten pahat tai ei.
                Last edited by jussi97; 11-05-2016, 19:20.

                Comment

                • Petri
                  BTCF Member
                  • Jun 2004
                  • 3156
                  • Nummela

                  Originally posted by Electroid View Post
                  Täältä löytyis automaattiilmastointi paneeli testiä varten :think

                  Ei lähtenyt toimimaan, sama vika edelleen. Nollilta about puoleen väliin säätyy puhaltimen teho, mutta siitä tehokkaammalle säädettäessä ei tapahdu mitään...

                  Taidan tilata uuden esivastuksen seuraavaksi kokeiluun..? :think
                  E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                  E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                  Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16460
                    • Asikkala

                    Originally posted by jussi97 View Post
                    Vai onko tämmöisessä uudelleenmassauksessa edes mitään järkeä? Tarkotus olis kumminkin pitää auto hyvässä kunnossa, korjata ruosteet oli sitten pahat tai ei.
                    No jos se alkup. pvc-massa tai mikä lie onkaan on kunnolla kiinni pohjassa niin en lähtisi väkisin irroittamaan, jos se taas irvistää jostain kohtaa niin mekaanisesti se pitää poistaa ja kurkata alle onko päässyt ruostumaan siitä kohtaa.

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by Petri View Post
                      Ei lähtenyt toimimaan, sama vika edelleen. Nollilta about puoleen väliin säätyy puhaltimen teho, mutta siitä tehokkaammalle säädettäessä ei tapahdu mitään...

                      Taidan tilata uuden esivastuksen seuraavaksi kokeiluun..? :think
                      Kyllähän se siili todennäköisesti on rikki.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • jussi97
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2015
                        • 71
                        • Espoo

                        Originally posted by jr66 View Post
                        No jos se alkup. pvc-massa tai mikä lie onkaan on kunnolla kiinni pohjassa niin en lähtisi väkisin irroittamaan, jos se taas irvistää jostain kohtaa niin mekaanisesti se pitää poistaa ja kurkata alle onko päässyt ruostumaan siitä kohtaa.
                        No ei se joka paikasta, mutta joistain kohdista lähtenyt vähän hilseilemään, pitää varmaan katsoa alle, jos löytyy ruostetta, mites sit muu pohja antaako jotain lisäsuojaa jos heittää vaan kotelosuojaaineet siihe alkuperäisen massan päälle? Ja nyt kun on melkeen koko alusta purettuna, niin onko järkeä massata niitä paikkoja joissa sitä pvc-massaa ei ole esim. perän yläpuolelta, sieltä näyttäis vähän kiinnikkeiden kohdalta olevan huonossa kunnossa.

                        Comment

                        • andhu
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 535
                          • vihti

                          Kotelosuoja kuuluu nimensä mukaan koteloon, eli esim. palkkien yms. sisälle. Ei pohjan ulkopintaan. Jos orkkis massa on pää osin kunnossa, niin ite en sitä poistais, vaan ainoastaan ruosteiset kohdat auki ja sinne Pazi88 kertomat menettelyt, tarvittaessa tietenkin uutta peltiä alle.
                          E30 316 Turbo

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11122
                            • Oulu

                            Originally posted by jussi97 View Post
                            No ei se joka paikasta, mutta joistain kohdista lähtenyt vähän hilseilemään, pitää varmaan katsoa alle, jos löytyy ruostetta, mites sit muu pohja antaako jotain lisäsuojaa jos heittää vaan kotelosuojaaineet siihe alkuperäisen massan päälle? Ja nyt kun on melkeen koko alusta purettuna, niin onko järkeä massata niitä paikkoja joissa sitä pvc-massaa ei ole esim. perän yläpuolelta, sieltä näyttäis vähän kiinnikkeiden kohdalta olevan huonossa kunnossa.
                            Jos siellä on on alkuperäinen kiveniskumassa/maali jäljellä ja ehjää, niin ei sille kohdalle tarvi mitään tehdä. Ko. käsittely vain ruostuneille alueille. Ja turhaa hiekkapuhaltaa, jos ei ruostetta ole. Nuo sun dinitrollit on kotelosuoja-aineita, ja niitä ei tosiaan pohjaan ruiskita, vaan koteloihin. Dinitrol 447 on jonkinmoinen kiveniskusuoja, mutta koska se ei ole 2 komponenttista, niin sen kesto on aika heikko. Suojaa kivisuihkulta ehkä pari vuotta, kun taas tuo 3M 08800 kestää tyyliin 10 vuotta.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • jussi97
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2015
                              • 71
                              • Espoo

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Jos siellä on on alkuperäinen kiveniskumassa/maali jäljellä ja ehjää, niin ei sille kohdalle tarvi mitään tehdä. Ko. käsittely vain ruostuneille alueille. Ja turhaa hiekkapuhaltaa, jos ei ruostetta ole. Nuo sun dinitrollit on kotelosuoja-aineita, ja niitä ei tosiaan pohjaan ruiskita, vaan koteloihin. Dinitrol 447 on jonkinmoinen kiveniskusuoja, mutta koska se ei ole 2 komponenttista, niin sen kesto on aika heikko. Suojaa kivisuihkulta ehkä pari vuotta, kun taas tuo 3M 08800 kestää tyyliin 10 vuotta.
                              Okei kiitoksia. Eli tuon menettelyn pitäisi riittää? Ei siis tarvitse enää laittaa mitään tämän 3m tavaran päälle, mistähän näitä aineita sais ostaa?
                              Last edited by jussi97; 12-05-2016, 16:39.

                              Comment

                              • lassiv
                                BTCF Member
                                • Nov 2015
                                • 312
                                • Lahti

                                Mietteissä ollut pitempään kesäharraste auto ja nyt hieman iskenyt silmät E36 325 avoon (EURO2) päästöluokkaan, jospa sattuisi vaikka turbon sinne laittamaan jossain välissä.

                                Nyt ensinnä kuitenkin kysymyksiä ja mielipiteitä autosta. Avo jotenkin iskisi kesäautoksi ja nettiautoa/saksaa selaillen nopeasti näyttäisi 325 olevan aika hyvä vaihtoehto, jos haluaa tuota turbo hommaakin joskus rakentaa. Toki jos sen unohtaisi niin löytyisihän sieltä e46:stakin. Onko mielestänne minkälaisia eroja luotettavuudessa/ominaisuuksissa e36/e46 välillä?

                                Mitenkäs tuo 325 moottori/voimansiirto (manuaali) kestää esim tuon kevyen turbotuksen ja minkälainen moottori tuo on ylipäätään luotettavuudeltaan, Vanos taitaa näissä uusimissa olla (olikohan -93 eteenpäin) onko tuo mielestänne haitta vai hyöty. Eli onko väliä haeskeleeko 90-93 mallia tai uudempaa?

                                Ensimmäinen rättikatto olisi tämä laite, minkälaista huoltoa tuollainen katto vaatii, entä jos katto hajalla tai hajoaa onko mitään tehtävissä järki rahalla? Onko kaikissa näissä jo sähkökäyttöinen katto?

                                Tässä nyt ensimmäisiä kysymyksiä, koitan itse vielä selata foorumia läpi asian suhteen. Saa toki pistää yv:täkin jos haluaa sieltä kautta olla yhteydessä ja saa nyt toki tarjota jos joku kohtuu hintainen projekti on nurkissa.

                                ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎