Moro, tarkotuksena olisi hiekkapuhaltaa koko auton pohja, hitsata ruostekohdat ja sen jälkeen sitten massata uudelleen, joten kannattaako sinne puhalluksen jälkeen vetää joku pohjamaali ja sen jälkeen maali, sitten vasta suojaaineet ja massat, ja nyt kun kerran autoa on sen verran purettu niin samalla siinä puhaltais tukivarret yms. mites sitten alustan osat, esim kannattaako vetää pohjaksi joku sinkki ja sitten päälle väri? Minkäänlaista kokemusta näistä ei ole, joten neuvot olis tarpeen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jussi97 View PostMoro, tarkotuksena olisi hiekkapuhaltaa koko auton pohja, hitsata ruostekohdat ja sen jälkeen sitten massata uudelleen, joten kannattaako sinne puhalluksen jälkeen vetää joku pohjamaali ja sen jälkeen maali, sitten vasta suojaaineet ja massat, ja nyt kun kerran autoa on sen verran purettu niin samalla siinä puhaltais tukivarret yms. mites sitten alustan osat, esim kannattaako vetää pohjaksi joku sinkki ja sitten päälle väri? Minkäänlaista kokemusta näistä ei ole, joten neuvot olis tarpeen
Tukivarsiin sama, mut ei tarvi kiveniskumassa, vaan vetää pelkästään automaalia epoksin päälle.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View Post
P*rkele kun KL:stä ei saa enään osia, jos ei ole vanhaa osaa malliksi tai osanumeroa tiedossa.
Mitkä ovat ilmastoinnin kuivaimen tiivisterenkaiden osanumerot?
Ilmeisesti tästä kuvasta nro 3, mutta vaihtoehtoja on liikaa eikä mahdollisuutta mitata
Lisäksi tarvitsen pohjaan kumitulpat kuskin jalkatilaan polkimien kohdalle, ettei vesi pääse sisälle..Näidenkin osanumero on hukassa.
Onko kyseessä nro 12 ja asennus sisäpuolelta maton alta?sigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostLöytyisikö näihin (varaosanumero)tiedusteluihin apua?
64-50-8-390-601
64-50-8-390-602
64-50-8-390-603
64-50-8-390-604
64-50-8-390-605
Mutta en muista kyllä miten noi meni sinne. Mulla on yksi kuivaimelta tulipeltiin päin menevä putki, voisin mitata siitä minkä kokoinen se on?Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by mikkod View PostMä olen näköjään tilannut näitä omaani aikoinaan:
64-50-8-390-601
64-50-8-390-602
64-50-8-390-603
64-50-8-390-604
64-50-8-390-605
Mutta en muista kyllä miten noi meni sinne. Mulla on yksi kuivaimelta tulipeltiin päin menevä putki, voisin mitata siitä minkä kokoinen se on?
Mikäli tilaan nuo kaikki, niin niitä on 13 kpl
Ilmeisesti tarvitsen vain 2:thinksigpic
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostHiekkapuhallus -> happopohja -> epoksi -> kiveniskumassa (esim. 3M 08800) ja jos haluaa, niin joku 2k pintamaali (ihan perus mustaa automaalia esim.)
Tukivarsiin sama, mut ei tarvi kiveniskumassa, vaan vetää pelkästään automaalia epoksin päälle.
edit: Joo eihän tosta hiekkapuhaltimesta oo mihinkään tukivarsien puhaltamiseen kyllä, mutta pohjan niin ei. Eli suunnitelmat uusiksi.. tarttis sitten ohjeet pohjan uudelleen massaamiseen eli vissiin ihan peltiin asti ei tällä kertaa mennä lastalla ja kuumailmapuhaltimella, eli minkälaisia kemikaaleja sitten tämmöseen projektiin?Last edited by jussi97; 11-05-2016, 18:15.
Comment
-
-
Originally posted by Electroid View PostTäältä löytyis automaattiilmastointi paneeli testiä varten :think
Ei lähtenyt toimimaan, sama vika edelleen. Nollilta about puoleen väliin säätyy puhaltimen teho, mutta siitä tehokkaammalle säädettäessä ei tapahdu mitään...
Taidan tilata uuden esivastuksen seuraavaksi kokeiluun..? :think
Comment
-
-
Originally posted by jussi97 View PostVai onko tämmöisessä uudelleenmassauksessa edes mitään järkeä? Tarkotus olis kumminkin pitää auto hyvässä kunnossa, korjata ruosteet oli sitten pahat tai ei.
Comment
-
-
Originally posted by Petri View PostEi lähtenyt toimimaan, sama vika edelleen. Nollilta about puoleen väliin säätyy puhaltimen teho, mutta siitä tehokkaammalle säädettäessä ei tapahdu mitään...
Taidan tilata uuden esivastuksen seuraavaksi kokeiluun..? :thinkMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostNo jos se alkup. pvc-massa tai mikä lie onkaan on kunnolla kiinni pohjassa niin en lähtisi väkisin irroittamaan, jos se taas irvistää jostain kohtaa niin mekaanisesti se pitää poistaa ja kurkata alle onko päässyt ruostumaan siitä kohtaa.
Comment
-
-
Kotelosuoja kuuluu nimensä mukaan koteloon, eli esim. palkkien yms. sisälle. Ei pohjan ulkopintaan. Jos orkkis massa on pää osin kunnossa, niin ite en sitä poistais, vaan ainoastaan ruosteiset kohdat auki ja sinne Pazi88 kertomat menettelyt, tarvittaessa tietenkin uutta peltiä alle.E30 316 Turbo
Comment
-
-
Originally posted by jussi97 View PostNo ei se joka paikasta, mutta joistain kohdista lähtenyt vähän hilseilemään, pitää varmaan katsoa alle, jos löytyy ruostetta, mites sit muu pohja antaako jotain lisäsuojaa jos heittää vaan kotelosuojaaineet siihe alkuperäisen massan päälle? Ja nyt kun on melkeen koko alusta purettuna, niin onko järkeä massata niitä paikkoja joissa sitä pvc-massaa ei ole esim. perän yläpuolelta, sieltä näyttäis vähän kiinnikkeiden kohdalta olevan huonossa kunnossa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJos siellä on on alkuperäinen kiveniskumassa/maali jäljellä ja ehjää, niin ei sille kohdalle tarvi mitään tehdä. Ko. käsittely vain ruostuneille alueille. Ja turhaa hiekkapuhaltaa, jos ei ruostetta ole. Nuo sun dinitrollit on kotelosuoja-aineita, ja niitä ei tosiaan pohjaan ruiskita, vaan koteloihin. Dinitrol 447 on jonkinmoinen kiveniskusuoja, mutta koska se ei ole 2 komponenttista, niin sen kesto on aika heikko. Suojaa kivisuihkulta ehkä pari vuotta, kun taas tuo 3M 08800 kestää tyyliin 10 vuotta.Last edited by jussi97; 12-05-2016, 16:39.
Comment
-
-
Mietteissä ollut pitempään kesäharraste auto ja nyt hieman iskenyt silmät E36 325 avoon (EURO2) päästöluokkaan, jospa sattuisi vaikka turbon sinne laittamaan jossain välissä.
Nyt ensinnä kuitenkin kysymyksiä ja mielipiteitä autosta. Avo jotenkin iskisi kesäautoksi ja nettiautoa/saksaa selaillen nopeasti näyttäisi 325 olevan aika hyvä vaihtoehto, jos haluaa tuota turbo hommaakin joskus rakentaa. Toki jos sen unohtaisi niin löytyisihän sieltä e46:stakin. Onko mielestänne minkälaisia eroja luotettavuudessa/ominaisuuksissa e36/e46 välillä?
Mitenkäs tuo 325 moottori/voimansiirto (manuaali) kestää esim tuon kevyen turbotuksen ja minkälainen moottori tuo on ylipäätään luotettavuudeltaan, Vanos taitaa näissä uusimissa olla (olikohan -93 eteenpäin) onko tuo mielestänne haitta vai hyöty. Eli onko väliä haeskeleeko 90-93 mallia tai uudempaa?
Ensimmäinen rättikatto olisi tämä laite, minkälaista huoltoa tuollainen katto vaatii, entä jos katto hajalla tai hajoaa onko mitään tehtävissä järki rahalla? Onko kaikissa näissä jo sähkökäyttöinen katto?
Tässä nyt ensimmäisiä kysymyksiä, koitan itse vielä selata foorumia läpi asian suhteen. Saa toki pistää yv:täkin jos haluaa sieltä kautta olla yhteydessä ja saa nyt toki tarjota jos joku kohtuu hintainen projekti on nurkissa.
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
Comment