Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • astars
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2012
    • 239
    • Iisalmi

    318is coupessa (vm. 1992) ongelmana hantin puolen sähkölasi. Kytkimestä painettaessa kumpaan tahansa suuntaan lasi laskeutuu vain alaspäin. Kytkimen painamisen jälkeen lopettaa myös oven mikrokytkin toimintansa. Tämän jälkeen lasinnostimen moottorin virrattomana käyttämisen jälkeen toimii myös mikrokytkin, eli ovea kiinni-auki-kiinni-auki-kiinni rumputtamalla saa lasin hiljalleen ylös asti.

    Kokeiltu toisen puolen kytkimellä, hantin kytkin ohjaa kuskin lasia oikein, kun taas kuskin puolen kytkimellä sama ongelma apukuskin puolella. Mikähän siis mahtaisi olla vikana, oikosulku vai joku häikkä moottorissa?
    sigpic
    SAWO-KARJALA CONNECTION

    E46-korimallin omistajien vertaistukiryhmä
    Bimmerparty 2019
    nyt
    E46 ///M3 '04
    E46 320d '00 fakelift
    E46 320i '01
    E28 520i '83
    E46 330i '02
    muut
    Model S P100DL+ '17
    A4 B6 1.8tQ '01
    Transit '01
    ex
    E66 760li '05, E39 523iA '99, E46 330d '03, E36 328i '95, E38 740iA '95, E39 530dA '02, E46 320i '98, E34 525i '92, E36 316i '91, E36 318is '92, E39 523i '96, E36 320i '92, E34 525iA '91, E34 530iA '92, E36 316i '93, E36 323i '96, E28 518i '88, E34 518i '89

    Comment

    • Hexodus
      Bimmer Rookie
      • May 2013
      • 74
      • LTI

      Varmaankin tyhmä kysymys, mutta löytyykö E36 keuloista eroavaisuuksia sedanin, coupen ja farmarin suhteen? Pitäisi fiksailla farkun etukulman pienen peltipusun tuhoja ja ajattelin vielä varmistaa ennen kuin lähden ostamaan kyseisiä peltejä purkaamoilta tai nettivaraosasta. Kiinnostaa siis umpioiden, lokasuojien, puskurin ja konepellin yhteensopivuus.
      IG: https://www.instagram.com/weirdbeardgarage/

      Comment

      • AEP
        BTCF Member
        • Jul 2013
        • 216
        • Hämeenlinna

        Originally posted by Hexodus View Post
        Varmaankin tyhmä kysymys, mutta löytyykö E36 keuloista eroavaisuuksia sedanin, coupen ja farmarin suhteen? Pitäisi fiksailla farkun etukulman pienen peltipusun tuhoja ja ajattelin vielä varmistaa ennen kuin lähden ostamaan kyseisiä peltejä purkaamoilta tai nettivaraosasta. Kiinnostaa siis umpioiden, lokasuojien, puskurin ja konepellin yhteensopivuus.
        Etupuskuri kaikissa sama. Umpiot menee myöskin kaikkiin samat, liittimet eri muistaakseni ainakin compactissa, etuvilkut coupe/cabrio eri kuin sedan/farmari/compact. Lokasuojissa sama homma kuin etuvilkuissa, sekä myös konepellissä. Maskipelti menee kaikissa ristiin, tosin sitä saa lampunpesimien reijillä tai ilman.

        Nämä siis omasta muistista vedetty, korjatkoon joku jos meni jotakin väärin.
        L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
        E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

        E39 B10 -02 Touring Titansilber
        E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
        E46 318i -98 Sedan Farngrün
        E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
        E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16371
          • Asikkala

          Originally posted by AEP View Post
          Etupuskuri kaikissa sama. Umpiot menee myöskin kaikkiin samat, liittimet eri muistaakseni ainakin compactissa, etuvilkut coupe/cabrio eri kuin sedan/farmari/compact. Lokasuojissa sama homma kuin etuvilkuissa, sekä myös konepellissä. Maskipelti menee kaikissa ristiin, tosin sitä saa lampunpesimien reijillä tai ilman.

          Nämä siis omasta muistista vedetty, korjatkoon joku jos meni jotakin väärin.
          Juuri näin + maskipelti muuttuu facelift-malliseksi n. -96, erona tietääkseni vain munuaisten reiät. Tästä seuraa että munuaiset kulkee parina maskipellin kanssa, tosin vanhempaan peltiin saa facelift-look munuaisia kun taas uudempaan löytyy vain niitä uudempia.

          Comment

          • truibeli
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 188
            • btcf

            Kärsiikö neloskoneisesta e36 ottaa vakio etujousista rälläkällä 1 kierros pois ettei leimalla tuu sanomista? Vakiot on iha tajuttoman pitkät..
            Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja

            Comment

            • jonis93
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2013
              • 1111
              • Vantaa

              E36 cabrio. Takaluukku "puoliksi kiinni" ja lukossa. Ei aukea eikä mene kunnolla kiinni.. avaimella kun kääntää kontin lukosta niin surina vaan kuuluu..
              mites tuon sais auki..?
              Audi A7
              EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

              Comment

              • e36ville
                Bimmer Rookie
                • Aug 2016
                • 31
                • Finland

                Mitä kaikkia syitä voisi olla ratin tärisemiseen etenkin jarruttaessa? Jonkin verran vetelee myös. Kierot jarrulevyt mahdollisesti?

                Comment

                • jukkae
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3506
                  • 70800

                  Etupään nivelet ja puslat todennäköisemmin.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11047
                    • Oulu

                    Ja vielä varmemmin alatukivarren ulompi pallonivel. Tukivarret vaan vaihtoi ja ostaa samalla semmoset, missä on "tikkari" ja sen kumipusla mukana. Ei maksa paljoa ja nopea homma vaihtaa.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Miroreijo
                      BTCF Member
                      • Sep 2014
                      • 73
                      • Laitila

                      -92 e36 325 coupe vilkku probleema

                      Onkos tietoa kolmekutosen hälyttimestä tai että mistä johtuu kun sade kelillä hätävilkut vilkkuu itekseen lähtee pois vaan kun pistää virrat päälle painaa hätävilkkukatkasijasta 2 kertaa mutta kun ottaa avaimen pois virtalukosta lähtee taas show käyntiin kaikki sulakkeet käyty läpi vain hätävilkkujen sulake sammuttaa ne mutta sitten ei tietty toimi vilkut enää ollenkaan, auto siis vuosimallia -92 ja alkuperäinen hälytysjärjestelmä tuntuis olevan.
                      e36 325i coupe -92
                      E46 320d touring -04
                      E30 316 2d sedan -87
                      E83 X3 3.0D Alpinweiss -05

                      Comment

                      • icecold
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2009
                        • 2341
                        • 🌍

                        Originally posted by AEP View Post
                        Etupuskuri kaikissa sama. Umpiot menee myöskin kaikkiin samat, liittimet eri muistaakseni ainakin compactissa, etuvilkut coupe/cabrio eri kuin sedan/farmari/compact. Lokasuojissa sama homma kuin etuvilkuissa, sekä myös konepellissä. Maskipelti menee kaikissa ristiin, tosin sitä saa lampunpesimien reijillä tai ilman.

                        Nämä siis omasta muistista vedetty, korjatkoon joku jos meni jotakin väärin.
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Juuri näin + maskipelti muuttuu facelift-malliseksi n. -96, erona tietääkseni vain munuaisten reiät. Tästä seuraa että munuaiset kulkee parina maskipellin kanssa, tosin vanhempaan peltiin saa facelift-look munuaisia kun taas uudempaan löytyy vain niitä uudempia.
                        Jos vielä tarkennetaan niin etu-umpioita on H1- ja H7-polttimoilla, compactissa omansa (HBx). Umpiot vaihtuu 9/94, ei faceliftin yhdeydessä kuten moni luulee.
                        Faceliftin yhteydessä muuttui myös perusmallien etupuskuri, M-sportissa puskuri on sama. Lisäksi etulokasuojien vilkut (ja täten reijät pelleissä) ovat erilaiset faceliftissä.
                        Last edited by icecold; 30-08-2016, 22:47.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16371
                          • Asikkala

                          Originally posted by icecold View Post
                          Jos vielä tarkennetaan niin etu-umpioita on H1- ja H7-polttimoilla, compactissa omansa (HBx). Umpiot vaihtuu 9/94, ei faceliftin yhdeydessä kuten moni luulee.
                          Faceliftin yhteydessä muuttui myös perusmallien etupuskuri, M-sportissa puskuri on sama. Lisäksi etulokasuojien vilkut (ja täten reijät pelleissä) ovat erilaiset faceliftissä.
                          Tarkennusta: compactin polttimo on hb7.

                          Comment

                          • icecold
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2009
                            • 2341
                            • 🌍

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Tarkennusta: compactin polttimo on hb7.
                            Lyhyissä HB4 ja pitkissä HB3.

                            Vai menikö multa (taas) jotain ohi?

                            Comment

                            • mehtojarvi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1518
                              • Kymenlaakso

                              Aikasemmin kyselin siitä m52b28 istutuksesta m50nv sähköihin, vehje lähti toimimaan omalla trikkeripyörällä ja nv kampi anturilla, kun oli nv koneen nokka anturi niin Hörähti ja sammui otin liittimen irti niin rupesi toimimaan ja käy normaalisti, tuolle ei nyt taida olla mitään tehtävissä,jossei vaiha nv nokkia tai imunokkaa?onko mitä haittaa tuosta että ei saa signaalia nokalta?
                              E91 325xi vm07
                              E60 530xd vm06 stage X

                              Comment

                              • kmn
                                Moderator
                                • May 2009
                                • 6020
                                • Sipoo

                                Originally posted by mehtojarvi View Post
                                Aikasemmin kyselin siitä m52b28 istutuksesta m50nv sähköihin, vehje lähti toimimaan omalla trikkeripyörällä ja nv kampi anturilla, kun oli nv koneen nokka anturi niin Hörähti ja sammui otin liittimen irti niin rupesi toimimaan ja käy normaalisti, tuolle ei nyt taida olla mitään tehtävissä,jossei vaiha nv nokkia tai imunokkaa?onko mitä haittaa tuosta että ei saa signaalia nokalta?
                                Ettei ole nyt vain anturit mennyt väärin johtosarjaan kiinni? :think Nokan anturin tilalla tyhjäkäyntimoottiri tai jotain muuta hassua? :think

                                EDIT: En kyllä nyt muista saako niitä edes tollai ristiin..

                                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                                --
                                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎