Kristallipallo jäi just kotia, niin hankala sanoa. Laita joku kattomaan auton alle mikä siellä pyörii ja mikä ei, kun koitat lähdä liikkeelle. (kardaani, vetarit yms.)
juu vetarihan sieltä perästä oli tullut ulospäin onko mahdollista että överi camberin takia?
Kannattaako näissä starttia korjata vai suosiolla laittaa kokonaan uusi?
En tiedä mikä tuon startin heti 19v käytön jälkeen hajotti, mutta tänään alkoi temppuilu: lähtee starttaamaan ok, mutta puolen sekunnin startin jälkeen startti päästää irti ja alkaa ottaa kierrosta vapaasti. Aivan kuin startin hammaspyörä hyppäisi pois vauhtipyörän kehältä ja päästäisi startin pyörimään vapaasti.
Kun muutaman kerran yrittää, niin lopulta antaa sen verran pitkän startin että kone lähtee käyntiin.
Onko kenellekään tuttu oire? Jotenkin tuntuisi että itse startti on ok, ja ilmeisesti solenoidikin, kun kerran tekee kytkennän, mutta voisiko startin hammaspyörässä tai sen siirtohaarukassa olla vikaa? Noihinhan näkyy olevan jotain korjaussarjoja saatavilla.
Mutta kannattaneeko korjailu, kun uuden startin saa reilulla satasella? Toisaalta talviseisonnan aikana joutaisi vaikka vähän näpräämäänkin.
Elikkä rupes kolkottamaan takaanta kummalisesti.. mitään välyksiä en löytänyt,iskari on kunnolla kiinni. mm kardaani ja vetarit on katottu.. oheessa linkki kyseiseen kolkotukseen
kellään mitään tosihyviä neuvoja? ääni loppuu kun lisää/laskee nopeutta mutta palaa takas.. parhaiten äänen saa kuulumaan 30/70kmh ajattaessa tasaista nopeutta..
hitto vie,ja taksi tuo BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.
Kannattaako näissä starttia korjata vai suosiolla laittaa kokonaan uusi?
En tiedä mikä tuon startin heti 19v käytön jälkeen hajotti, mutta tänään alkoi temppuilu: lähtee starttaamaan ok, mutta puolen sekunnin startin jälkeen startti päästää irti ja alkaa ottaa kierrosta vapaasti. Aivan kuin startin hammaspyörä hyppäisi pois vauhtipyörän kehältä ja päästäisi startin pyörimään vapaasti.
Kun muutaman kerran yrittää, niin lopulta antaa sen verran pitkän startin että kone lähtee käyntiin.
Onko kenellekään tuttu oire? Jotenkin tuntuisi että itse startti on ok, ja ilmeisesti solenoidikin, kun kerran tekee kytkennän, mutta voisiko startin hammaspyörässä tai sen siirtohaarukassa olla vikaa? Noihinhan näkyy olevan jotain korjaussarjoja saatavilla.
Mutta kannattaneeko korjailu, kun uuden startin saa reilulla satasella? Toisaalta talviseisonnan aikana joutaisi vaikka vähän näpräämäänkin.
350tkm paikkeilla purin, putsasin ja rasvasin yhden m52 startin. Ei ollut kulumaa missään ja hiilissäkin pintaa vaikka miten paljon.
Yhden tuollaisen "tehdaskunnostetun" 100€ startin joskus ostin ja siinä heti alusta lähtien ei bendix irrottanut kunnolla.
Moro, olis pari kysymystä e36 -97 tekniikanvaihdosta.
Eli koneena tällähetkellä m52b28 automaatti laatikolla. Tämä väistyy tieltä ja tilalle tulee hartgen moottori remmiahtimella. Moottorinohjaus LINK merkkinen joka valmiiksi säädetty tulevalle moottorille. Tämän moottorin perään tarkoitus laittaa vanha automaatti laatikko. Kysymys kuuluu, että vaatiiko moottorinohjaus muutoksia kun laatikko vaihtuu automaattiin? Automaattilaatikolla kuitenkin erillinen ohjausboksi?
Sain vihdoin hankittua orkkis turvakaaret cäbiin, johtoja ja liittimiä ei tietenkään tullut paketin mukana. Mistähän nuita liittimiä voisi etsiä, bmwfanssista koitin kattella mutta ei osunut silmään eikä viitsisi kaikkia tilata kokeiluun.
Tänään aamulla ei pyörinyt enää startti, ei reagoinut yhtikäs mitään. Aattelin että mennyt rikki kun ollut huono akku jonkin aikaa, että se olisi tuhonnut sen. Eli uusi akku ja startti vaihdettu. Silti vieläkään ei lähde pyörittämään starttia
Kannattaako kokeilla nyt seuraavaksi uutta startin relettä tai virtalukonpohjaa?
Tänään aamulla ei pyörinyt enää startti, ei reagoinut yhtikäs mitään. Aattelin että mennyt rikki kun ollut huono akku jonkin aikaa, että se olisi tuhonnut sen. Eli uusi akku ja startti vaihdettu. Silti vieläkään ei lähde pyörittämään starttia
Kannattaako kokeilla nyt seuraavaksi uutta startin relettä tai virtalukonpohjaa?
Asap! Potilaana e36 325i 1/92 nonvanos, rupes yhtäkkiä naputtamaan, öljyt vaihdettu, ei vaikutusta, tyhjäkäynnillä ku käy hetken aikaa ni loppuu jokskuks aikaa sit alkaa taas naputus käymää ja samaa rataa jatkuu.korvakuulolla ääni tulee jakopään puolelta moottoria, eli nähtävästi 1/2 nostajaa jumittaa. yrittäny ettiä ebaysta inan nostajii mutta ei löydy ku vanos moottoriin, löytäiskö joku velho minulle ne?
Nykyiset. Harraste: BMW E30 325i -88 700Hv Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport
Ex. Volkswagen Golf 1.8 -92 Volkswagen Vento 1.8 -92 BMW E36 316i -92 BMW E36 320i -91 BMW E36 320 -92 BMW E36 318is M-Sport -95 BMW E36 323i -99 BMW E90 330D -07 M-Sport BMW E36 325i -92 "M3"
Asap! Potilaana e36 325i 1/92 nonvanos, rupes yhtäkkiä naputtamaan, öljyt vaihdettu, ei vaikutusta, tyhjäkäynnillä ku käy hetken aikaa ni loppuu jokskuks aikaa sit alkaa taas naputus käymää ja samaa rataa jatkuu.korvakuulolla ääni tulee jakopään puolelta moottoria, eli nähtävästi 1/2 nostajaa jumittaa. yrittäny ettiä ebaysta inan nostajii mutta ei löydy ku vanos moottoriin, löytäiskö joku velho minulle ne?
Koot hämää, tiedä nyt tarkkaa minkä kokoset nostajat tossa 325i 1/92 nyt sit o, niin monta huhu huutoo tullu ettei enää tiiä.. olis hyvä jos löytyis pakettina kaikki, noi o sama hintaset ku suomesta ostais + postit :|
Nykyiset. Harraste: BMW E30 325i -88 700Hv Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport
Ex. Volkswagen Golf 1.8 -92 Volkswagen Vento 1.8 -92 BMW E36 316i -92 BMW E36 320i -91 BMW E36 320 -92 BMW E36 318is M-Sport -95 BMW E36 323i -99 BMW E90 330D -07 M-Sport BMW E36 325i -92 "M3"
Koot hämää, tiedä nyt tarkkaa minkä kokoset nostajat tossa 325i 1/92 nyt sit o, niin monta huhu huutoo tullu ettei enää tiiä.. olis hyvä jos löytyis pakettina kaikki, noi o sama hintaset ku suomesta ostais + postit :|
Comment