Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14329
    • Oulu

    Elekää ihmeessä aukoko kuumana sitä korkkia. Paine ku purkautuu niin neste kiehahtaa varmasti.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Bimmer145
      BTCF Member
      • Jul 2014
      • 343
      • https://t.me/pump_upp

      Originally posted by jr66 View Post
      Niin mikä ei parane ? Ehjää ei voi korjata.
      Tämä myös "porisee" jostain termarin kohdilta kun lämpösenä sammuttaa auton.
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1817
        • N/A

        Originally posted by Bimmer145 View Post
        Tämä myös "porisee" jostain termarin kohdilta kun lämpösenä sammuttaa auton.
        Sekö on ainoa vika autossa? Laita vain nyt nesteet sisään, ja ilmaa se niinkuin kuuluu ilman mitään pullopatentteja. Eiköhän se ole siinä.
        Last edited by bmw323it; 27-05-2017, 15:45.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • Danukos
          Alueaktiivi
          • Feb 2011
          • 1101
          • pks

          Vahvistaisko joku tämän väittämän:

          323i malliin menee 328i:n putki bolt on pakosarjasta eteenpäin. Eikös näin luulis menevän? Kuitenkin käsittääkseni kaikissa touring, coupe ja sedan autoissa putki on yhtä pitkä ja ero 323i:n ja 328/5i:n välillä on se, että 323i:n kohdalla pakosarjat yhdistyy lopulta yhteen putkeen josta se jatkaa singlenä aina loppuun saakka kun taas toisissa pakosarjoilta lähtee kaksi putkea aina loppuun saakka. Näin päättelisin Realoemin mukaan.

          Ajatuksena olisi siis päivittää omaan 323:seen 328:sin putki tai joku muu "paremmin" virtaava esim. Eisenmann tai Supersprint.
          E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
          Ex - E34
          ///M5 -90 Alpin Weiss II

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Originally posted by Danukos View Post
            Vahvistaisko joku tämän väittämän:

            323i malliin menee 328i:n putki bolt on pakosarjasta eteenpäin. Eikös näin luulis menevän? Kuitenkin käsittääkseni kaikissa touring, coupe ja sedan autoissa putki on yhtä pitkä ja ero 323i:n ja 328/5i:n välillä on se, että 323i:n kohdalla pakosarjat yhdistyy lopulta yhteen putkeen josta se jatkaa singlenä aina loppuun saakka kun taas toisissa pakosarjoilta lähtee kaksi putkea aina loppuun saakka. Näin päättelisin Realoemin mukaan.

            Ajatuksena olisi siis päivittää omaan 323:seen 328:sin putki tai joku muu "paremmin" virtaava esim. Eisenmann tai Supersprint.
            Kyllä menee bolt-on. 328i orkkis vaimentimessa on alipainetoiminen läppä ja sille ei ole 323i:ssä valmiina venttiiliä eikä letkuja jne.
            Tosin eipä se 323i putkikaan mikään kuristin ole vakio moottorissa.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Danukos
              Alueaktiivi
              • Feb 2011
              • 1101
              • pks

              Originally posted by JJT View Post
              Kyllä menee bolt-on. 328i orkkis vaimentimessa on alipainetoiminen läppä ja sille ei ole 323i:ssä valmiina venttiiliä eikä letkuja jne.
              Tosin eipä se 323i putkikaan mikään kuristin ole vakio moottorissa.
              Eli järkevämpää olisi päivittää kateilta eteenpäin ja jättää pakosarjan ja katin välinen pätkä orggikseks, jos se putki ei siltä osin vaikuta kuristavasti mihkään? :think
              E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
              Ex - E34
              ///M5 -90 Alpin Weiss II

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16403
                • Asikkala

                Originally posted by Danukos View Post
                Eli järkevämpää olisi päivittää kateilta eteenpäin ja jättää pakosarjan ja katin välinen pätkä orggikseks, jos se putki ei siltä osin vaikuta kuristavasti mihkään? :think
                Haluat tuplaulostulon ja enemmän ääntä ?

                Comment

                • Danukos
                  Alueaktiivi
                  • Feb 2011
                  • 1101
                  • pks

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Haluat tuplaulostulon ja enemmän ääntä ?
                  Tuplaulostulo löytyy nytkin mutta mallia kiina. Lähinnä parempien äänien, hienomman ulkonäön ja hivenen tehonlisäyksen toivossa tuo putken päivitys mielessä
                  E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
                  Ex - E34
                  ///M5 -90 Alpin Weiss II

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11071
                    • Oulu

                    Ei putkistolla tehonlisäystä saa, ainakaan semmoista että sen huomais, ellei sit ole todella kovanluokan moottori kyseessä. Valitte putkisto ihan vaan äänien ja ulkonäön perusteella. Itselläkin on 320/323 vakio putkisto ja hyvin rokkaa. Nyt kun takapönttö ruostu puhki, hommasin ebaystä supersportin rosteripöntön tohon. Ainakin näytöstää hyvältä. Toivottavasti ei vaan pörise liikaa...

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • jussi97
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2015
                      • 71
                      • Espoo

                      Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                      Jos olet varma että vika kuskinpuolella nii tuliko kehää katsottua missä kunnossa?
                      Joo kyllähän mä sen läpi kävin, ihan ehjältä näytti. Ennen anturin vaihtoa kokeilin pyörittää pyörää ja samalla vaihtojännite alueella mitattaessa antoi 0,3 volttia, vaihdon jälkeen samalla nopeudella 0,7v. Vertailtiin vielä apukuskin puoleiseen niin sekin antoi sen 0,7v, että luulis jotain häikkää siinä olleen. Maanantaina kokeillaan lukea koodit, jos purkkiin pääsee vaan käsiksi.

                      Comment

                      • Jawa68
                        Bimmer Rookie
                        • May 2016
                        • 43
                        • Salo

                        E36 takajouset

                        Mikä on virallinen pituus noissa alkuperäisissä -92 325i Coupe M-sport takajousissa? Auto on pojalla koko ajan käytössä, niin ei saa mittailtua.
                        Toinen takajousi on mennyt poikki, eikä edes katsuri ollut sitä huomanut.
                        Noita jousen pituuksia on seitsemää sorttia, ehkä 249 on oikea mitta?

                        Comment

                        • kihe
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2011
                          • 174
                          • Joensuu

                          Saako esim. INPAlla tarkistettua kumpi jarrujen kuluneisuusanturi antaa herjaa vai vaihdanko suosiolla vaan molemmat? Kummassakaan ei päällisin puolin näy mitään katkoksia tms. Jarrupaloissa vielä pintaa reilusti mutta herjailee aika ajoin.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11071
                            • Oulu

                            Katoppa että jarrunestettä on tarpeeksi. Ne kuluneisuus anturit on kertakäyttöisiä, että jos niistä johtuen syttyy valo, ei se sammu ennenkuin anturin vaihtaa. Mut sama valo syttyy myös, jos jarrunestettä on liian vähän.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • kihe
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2011
                              • 174
                              • Joensuu

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Katoppa että jarrunestettä on tarpeeksi. Ne kuluneisuus anturit on kertakäyttöisiä, että jos niistä johtuen syttyy valo, ei se sammu ennenkuin anturin vaihtaa. Mut sama valo syttyy myös, jos jarrunestettä on liian vähän.
                              Hmm, jarrunesteelle kyllä on eri valo eli se ympyrä jossa huutomerkki ja reunoilla kiinteä viivat. Jarrupalojen kuluneisuusantureiden valo on ympyrä jossa reunoilla katkoviivat.

                              Nappasin nyt molemmat anturit irti ja räpelsin takaisin + "nollasin" valon (avain 2-asennossa n. minuutin ja kuskin ovi auki). Antureiden kulutuspinta oli ihan koskematon.
                              Ainakin nyt on taas valo poissa, saa nähä miten pitkään.

                              Comment

                              • qtaaa
                                Newbiemmer
                                • Jan 2017
                                • 13
                                • Uusimaa

                                Syylärin puoleinen bensalinja m50 moottorissa, onko meno vai paluu?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎