323i malliin menee 328i:n putki bolt on pakosarjasta eteenpäin. Eikös näin luulis menevän? Kuitenkin käsittääkseni kaikissa touring, coupe ja sedan autoissa putki on yhtä pitkä ja ero 323i:n ja 328/5i:n välillä on se, että 323i:n kohdalla pakosarjat yhdistyy lopulta yhteen putkeen josta se jatkaa singlenä aina loppuun saakka kun taas toisissa pakosarjoilta lähtee kaksi putkea aina loppuun saakka. Näin päättelisin Realoemin mukaan.
Ajatuksena olisi siis päivittää omaan 323:seen 328:sin putki tai joku muu "paremmin" virtaava esim. Eisenmann tai Supersprint.
323i malliin menee 328i:n putki bolt on pakosarjasta eteenpäin. Eikös näin luulis menevän? Kuitenkin käsittääkseni kaikissa touring, coupe ja sedan autoissa putki on yhtä pitkä ja ero 323i:n ja 328/5i:n välillä on se, että 323i:n kohdalla pakosarjat yhdistyy lopulta yhteen putkeen josta se jatkaa singlenä aina loppuun saakka kun taas toisissa pakosarjoilta lähtee kaksi putkea aina loppuun saakka. Näin päättelisin Realoemin mukaan.
Ajatuksena olisi siis päivittää omaan 323:seen 328:sin putki tai joku muu "paremmin" virtaava esim. Eisenmann tai Supersprint.
Kyllä menee bolt-on. 328i orkkis vaimentimessa on alipainetoiminen läppä ja sille ei ole 323i:ssä valmiina venttiiliä eikä letkuja jne.
Tosin eipä se 323i putkikaan mikään kuristin ole vakio moottorissa.
Kyllä menee bolt-on. 328i orkkis vaimentimessa on alipainetoiminen läppä ja sille ei ole 323i:ssä valmiina venttiiliä eikä letkuja jne.
Tosin eipä se 323i putkikaan mikään kuristin ole vakio moottorissa.
Eli järkevämpää olisi päivittää kateilta eteenpäin ja jättää pakosarjan ja katin välinen pätkä orggikseks, jos se putki ei siltä osin vaikuta kuristavasti mihkään? :think
Eli järkevämpää olisi päivittää kateilta eteenpäin ja jättää pakosarjan ja katin välinen pätkä orggikseks, jos se putki ei siltä osin vaikuta kuristavasti mihkään? :think
Tuplaulostulo löytyy nytkin mutta mallia kiina. Lähinnä parempien äänien, hienomman ulkonäön ja hivenen tehonlisäyksen toivossa tuo putken päivitys mielessä
Ei putkistolla tehonlisäystä saa, ainakaan semmoista että sen huomais, ellei sit ole todella kovanluokan moottori kyseessä. Valitte putkisto ihan vaan äänien ja ulkonäön perusteella. Itselläkin on 320/323 vakio putkisto ja hyvin rokkaa. Nyt kun takapönttö ruostu puhki, hommasin ebaystä supersportin rosteripöntön tohon. Ainakin näytöstää hyvältä. Toivottavasti ei vaan pörise liikaa...
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Jos olet varma että vika kuskinpuolella nii tuliko kehää katsottua missä kunnossa?
Joo kyllähän mä sen läpi kävin, ihan ehjältä näytti. Ennen anturin vaihtoa kokeilin pyörittää pyörää ja samalla vaihtojännite alueella mitattaessa antoi 0,3 volttia, vaihdon jälkeen samalla nopeudella 0,7v. Vertailtiin vielä apukuskin puoleiseen niin sekin antoi sen 0,7v, että luulis jotain häikkää siinä olleen. Maanantaina kokeillaan lukea koodit, jos purkkiin pääsee vaan käsiksi.
Mikä on virallinen pituus noissa alkuperäisissä -92 325i Coupe M-sport takajousissa? Auto on pojalla koko ajan käytössä, niin ei saa mittailtua.
Toinen takajousi on mennyt poikki, eikä edes katsuri ollut sitä huomanut.
Noita jousen pituuksia on seitsemää sorttia, ehkä 249 on oikea mitta?
Saako esim. INPAlla tarkistettua kumpi jarrujen kuluneisuusanturi antaa herjaa vai vaihdanko suosiolla vaan molemmat? Kummassakaan ei päällisin puolin näy mitään katkoksia tms. Jarrupaloissa vielä pintaa reilusti mutta herjailee aika ajoin.
Katoppa että jarrunestettä on tarpeeksi. Ne kuluneisuus anturit on kertakäyttöisiä, että jos niistä johtuen syttyy valo, ei se sammu ennenkuin anturin vaihtaa. Mut sama valo syttyy myös, jos jarrunestettä on liian vähän.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Katoppa että jarrunestettä on tarpeeksi. Ne kuluneisuus anturit on kertakäyttöisiä, että jos niistä johtuen syttyy valo, ei se sammu ennenkuin anturin vaihtaa. Mut sama valo syttyy myös, jos jarrunestettä on liian vähän.
Hmm, jarrunesteelle kyllä on eri valo eli se ympyrä jossa huutomerkki ja reunoilla kiinteä viivat. Jarrupalojen kuluneisuusantureiden valo on ympyrä jossa reunoilla katkoviivat.
Nappasin nyt molemmat anturit irti ja räpelsin takaisin + "nollasin" valon (avain 2-asennossa n. minuutin ja kuskin ovi auki). Antureiden kulutuspinta oli ihan koskematon.
Ainakin nyt on taas valo poissa, saa nähä miten pitkään.
Comment