Originally posted by jj5
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 kysymyksiä ja vastauksia XI
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo eli mittasin tuon purkuvirran uuudestaan ja DC puolella näytti akun miinus navasta otettuna 0.12mA ja tein niin että otin maadoituskaapelin irti akusta ja laitoin mittarin siihen väliin.Originally posted by bmw323it View PostSiis tämä oli jännite mitattuna vahvarin herätteeltä runkoon? Jos näin, niin eipä taida vika olla siinä
 
 
 Onkohan tämä nyt oikein mitattu ... koska tuo lukema kertoisi, ettei mikään ulkoinen pura akkua, jolloin vika olisi akussa itsessään.
 
 Miten mittasit? Otitko akun navan irti, ja mittasit virran navasta irroitettuun kenkään? Itse taitaisin tehdä niin, että irroittaisin '-' kaapelin akusta ja mittaisin siitä '-' navasta auton runkoon (tai siihen '-' kenkään) virran yleismittarin 10A asetuksella. Tätä ei kannata millään mA asetuksella mitata.
 
 
 Ihan hyvä latausjännite tuo on. Kyllähän se maakontakti kannattaa tarkistaa joka tapauksessa.
 
 Enpä usko että e36 osaa tuosta vikakoodia antaa, ellei purkautuminen ole jonkin muun vian sivuoire. Ei niiden koodien luvusta haittaa ole.
 
 
 Autossa on varmistetut piirit jarruvaloille, kun saksalaisen periaate on, että autobaanalla pitää jarruvalojen toimia vaikka olisi mikä. Check control valvoo, että piirit käyttäytyvät synkassa. Taitaa 90% keisseistä vika olla joko takakontin johtonipussa tai jarruvalokatkaisijassa.
 
 10A asetuksella mittarilla en saanut lukemaa näkyviin.
 
 Jarruvalokatkaisimesta kuuluu ainakin se "naks" ääni kun jarrupoljinta painaa. Mitähän takankontin johtonippua mahdat tarkoittaa? Sitä mikä on vasemmalla puolella konttia vai takaluukussa olevaa sen työkalulaatikon takana missä on rekkarin valot.
 
 Auto muutaman tunnin seisseenä akun jännite näytti 12.31V. Otin maakaapelin irti yöksi ja katon huomenna purkaako akku itseään.Wrapped e36 cabriolet
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sitten aiheesta toiseen. Olen takakonttiin laittanut 8" subin 15l reflexi kotelossa ja se ei tahdo soida sieltä yhtään. Luukun kun avaa niin tuntuu kyllä painetta mutta kabiiniin ei tule oikein mitään. Vahvari ja subi pitäisi olla hyvä kun Powersetin Pasi niitä sinne suositteli.
 
 Olen nyt muutaman videon katsonut niin porukka laittanut subin tulemaan suxiboxista kabiiniin päin ja asentanut sen siihen väliin. Onko se ainoa tapa saada avossa subi jotenkuten kuulumaan. Onhan tuo hankala varmaan saada soimaan kun ei ole suljettua tilaa ja ääni karkaa muualle.
 
 Kotelona toimii mds tbs-e8s. Autoon myös päivitetty erkkasarja ja mankka. Erkkasarja alkuperäisellä paikalla ja vaimennus mattoa laitettu kaiuttimien taakse peltipintoihinWrapped e36 cabriolet
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Näin sen kuuluukin toimia kun" auto tietää" että joku lukko ei lukitu, mutta jatkan samalla teemalla: mistä johtuu että menee pysyvästi lukkoon vasta seitsemännellä kerrallaOriginally posted by Jesse93 View PostVm92 coupe, mistä johtuu että ovet lukkoon laittaessa avautuu samantien itsestään, toisella kerralla jää lukkoon. Kontin lukko ei mene ollenkaan lukkoon, liittyykö viat toisiinsa?  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mistä lähteä etsimään vikaa M44B19 (318is) moottorista. Välillä pätkii ja "röpöttää" alakierroksilla. Rauhallisesti jos nostaa kaasua niin ok, polkaisemalla kaasun pohjaan voi oireet ilmaantua. Imuvuotoja ei ole. Oireet voivat poistua ja tulla takaisin satunnaisesti. Voiko nokka-akselin asentotunnistin oireilla noin?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuommoinen virta ei kyllä ehjää akkua pura. Se mittari oli varmisti virtamittaus asennossa, eli mittasi ampeereja? Vaikka lukema olisi ollut 120mA eli 0.12A niin 60Ah akun purkamiseen menisi teoriassa 500 tuntia.Originally posted by Vartiomies View PostJoo eli mittasin tuon purkuvirran uuudestaan ja DC puolella näytti akun miinus navasta otettuna 0.12mA ja tein niin että otin maadoituskaapelin irti akusta ja laitoin mittarin siihen väliin.
 
 10A asetuksella mittarilla en saanut lukemaa näkyviin.
 
 Jos olet mittauksestasi varma, niin ettei se akku olisi kuitenkin entinen?
 Se napsahdus ei kerro yhtään mitään. Siinä katkaisijassa on oikeastaan kaksi katkaisijaa joiden on toimittava synkassa. Vaihda se varmuuden vuoksi, maksaa tyyliin 15eur.
 Jarruvalokatkaisimesta kuuluu ainakin se "naks" ääni kun jarrupoljinta painaa.
 Tarkoitan saranan kohdalla sellaisen suojakuoren sisällä menevää nippua. Siitä katkeaa piuhoja ajan mittaan ja aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä sähkövikoja.
 Mitähän takankontin johtonippua mahdat tarkoittaa? Sitä mikä on vasemmalla puolella konttia vai takaluukussa olevaa sen työkalulaatikon takana missä on rekkarin valot.
 
 Tuo kuormittamattoman lyijyakun jännitemittaus ei kauheasti kerro, huonokin akku voi antaa hyvät lukemat. Tuo maakaapelitesti on hyvä idea.
 Auto muutaman tunnin seisseenä akun jännite näytti 12.31V. Otin maakaapelin irti yöksi ja katon huomenna purkaako akku itseään.Nyt:
 BMW X3 xDrive30e (g01)
 BMW 335i (e90)
 BMW 323iC (e36)
 BMW 850i (e31)
 BMW 320i (e30)
 Golf GTE
 ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hifeistä en juuri mitään tiedä, mutta omassa avossani on alkuperäiset HK-hifit ja siinä subbari on tehtaalla laitettu juurikin siihen suksiluukun kohdalle.Originally posted by Vartiomies View PostSitten aiheesta toiseen. Olen takakonttiin laittanut 8" subin 15l reflexi kotelossa ja se ei tahdo soida sieltä yhtään. Luukun kun avaa niin tuntuu kyllä painetta mutta kabiiniin ei tule oikein mitään. Vahvari ja subi pitäisi olla hyvä kun Powersetin Pasi niitä sinne suositteli.
 
 Olen nyt muutaman videon katsonut niin porukka laittanut subin tulemaan suxiboxista kabiiniin päin ja asentanut sen siihen väliin. Onko se ainoa tapa saada avossa subi jotenkuten kuulumaan. Onhan tuo hankala varmaan saada soimaan kun ei ole suljettua tilaa ja ääni karkaa muualle.
 
 Kotelona toimii mds tbs-e8s. Autoon myös päivitetty erkkasarja ja mankka. Erkkasarja alkuperäisellä paikalla ja vaimennus mattoa laitettu kaiuttimien taakse peltipintoihinNyt:
 BMW X3 xDrive30e (g01)
 BMW 335i (e90)
 BMW 323iC (e36)
 BMW 850i (e31)
 BMW 320i (e30)
 Golf GTE
 ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mitäs jarrupääsylinteriä jengi on käyttänyt kun E36 328 on E46 330 jarrut? Poljinhan meni pehmeäksi ja vaihdoin m3 3,2 pääsylinterin jonka jälkeen kaikki jarrut menee lukkoon, eikä enään palaudu. Ainakin jarruttaa hyvin.. 
 
 Edit: orkkis pääsylinterillä toimii kuten pitää mutta poljin pehmeä. Olisko tuo parempi pääsylinteri sit vasn jotenkin jumissa..Last edited by hakala-; 09-05-2018, 17:16.F15 M50D
 E36 328 turbo
 E34 535 turbo
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 E36 activated charcoal filter
 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=16_1034
 
 Omasta tuo purkki antautunut alapäästä liittimestä. Onko mitään järkeä ostaa uutta vai meneekö käytetty purkki yhtälailla? Mietin lähinnä sitä, että vaihetaanko tuota kyseistä purkkia koskaan huolloissa, koska aiheuttaa ongelmia X vai onko tuo ikuisuus purkki? Hintaakin näyttää olevan 136,80-180 euroa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eikai se miksikään mene jos on fyysisesti ehjä. Ei ole mitään vaihtoväliä olemassa tuolle tms.Originally posted by MikkoJII View PostE36 activated charcoal filter
 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=16_1034
 
 Omasta tuo purkki antautunut alapäästä liittimestä. Onko mitään järkeä ostaa uutta vai meneekö käytetty purkki yhtälailla? Mietin lähinnä sitä, että vaihetaanko tuota kyseistä purkkia koskaan huolloissa, koska aiheuttaa ongelmia X vai onko tuo ikuisuus purkki? Hintaakin näyttää olevan 136,80-180 euroa.Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Okei eli tyydyn käytettyyn osaanOriginally posted by JJT View PostEikai se miksikään mene jos on fyysisesti ehjä. Ei ole mitään vaihtoväliä olemassa tuolle tms.  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tänään huomasin että jäi ekalla lukkoon ja tuli tämä vieisti mieleen niin tsekkasin et meni kontti lukkoon myös eli toimi kuten sanoit joka oli mulle uutta tietoo mut seuraavaksi syyniin miksi kontti välillä menee lukkoon välillä ei, kai pitää kaivaa taas esille kontin johtosarja vai onko muita mahollisia yleisiä vikakohtia?Originally posted by jj5 View PostNäin sen kuuluukin toimia kun" auto tietää" että joku lukko ei lukitu, mutta jatkan samalla teemalla: mistä johtuu että menee pysyvästi lukkoon vasta seitsemännellä kerralla E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
 Comment

Comment