Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16439
    • Asikkala

    Originally posted by jj5 View Post
    Hei

    Mietin tässä että sopiiko "vanhan malliseen" e36 "uuden mallin" airbag ratti.

    Eli slipringit on erilaiset, mutta sopiiko tuo uudemman mallinen slipring myös vanhemman malliseen autoon? Äkkiseltään näytti että vanhassa e36 on vain 1 2pin oranssi liitin slipringin ja auton välillä ja kuvissa näyttää että uudemman mallisessa slipringissä olisi useampi liitin?

    auto on alkuvuoden -94 tuotos ja uusi ratti on jostain ihan viimeisistä e36 malleista.
    Olikohan niin että täytyy vaihtaa myös se palikka mistä bägin johdot tulee, sama missä on viikset kiinni :think

    Comment

    • Vartiomies
      Bimmer Rookie
      • Jan 2017
      • 125
      • Jyväskylä

      Originally posted by bmw323it View Post
      Siis tämä oli jännite mitattuna vahvarin herätteeltä runkoon? Jos näin, niin eipä taida vika olla siinä


      Onkohan tämä nyt oikein mitattu ... koska tuo lukema kertoisi, ettei mikään ulkoinen pura akkua, jolloin vika olisi akussa itsessään.

      Miten mittasit? Otitko akun navan irti, ja mittasit virran navasta irroitettuun kenkään? Itse taitaisin tehdä niin, että irroittaisin '-' kaapelin akusta ja mittaisin siitä '-' navasta auton runkoon (tai siihen '-' kenkään) virran yleismittarin 10A asetuksella. Tätä ei kannata millään mA asetuksella mitata.


      Ihan hyvä latausjännite tuo on. Kyllähän se maakontakti kannattaa tarkistaa joka tapauksessa.

      Enpä usko että e36 osaa tuosta vikakoodia antaa, ellei purkautuminen ole jonkin muun vian sivuoire. Ei niiden koodien luvusta haittaa ole.


      Autossa on varmistetut piirit jarruvaloille, kun saksalaisen periaate on, että autobaanalla pitää jarruvalojen toimia vaikka olisi mikä. Check control valvoo, että piirit käyttäytyvät synkassa. Taitaa 90% keisseistä vika olla joko takakontin johtonipussa tai jarruvalokatkaisijassa.
      Joo eli mittasin tuon purkuvirran uuudestaan ja DC puolella näytti akun miinus navasta otettuna 0.12mA ja tein niin että otin maadoituskaapelin irti akusta ja laitoin mittarin siihen väliin.

      10A asetuksella mittarilla en saanut lukemaa näkyviin.

      Jarruvalokatkaisimesta kuuluu ainakin se "naks" ääni kun jarrupoljinta painaa. Mitähän takankontin johtonippua mahdat tarkoittaa? Sitä mikä on vasemmalla puolella konttia vai takaluukussa olevaa sen työkalulaatikon takana missä on rekkarin valot.

      Auto muutaman tunnin seisseenä akun jännite näytti 12.31V. Otin maakaapelin irti yöksi ja katon huomenna purkaako akku itseään.
      Wrapped e36 cabriolet

      Comment

      • Vartiomies
        Bimmer Rookie
        • Jan 2017
        • 125
        • Jyväskylä

        Sitten aiheesta toiseen. Olen takakonttiin laittanut 8" subin 15l reflexi kotelossa ja se ei tahdo soida sieltä yhtään. Luukun kun avaa niin tuntuu kyllä painetta mutta kabiiniin ei tule oikein mitään. Vahvari ja subi pitäisi olla hyvä kun Powersetin Pasi niitä sinne suositteli.

        Olen nyt muutaman videon katsonut niin porukka laittanut subin tulemaan suxiboxista kabiiniin päin ja asentanut sen siihen väliin. Onko se ainoa tapa saada avossa subi jotenkuten kuulumaan. Onhan tuo hankala varmaan saada soimaan kun ei ole suljettua tilaa ja ääni karkaa muualle.

        Kotelona toimii mds tbs-e8s. Autoon myös päivitetty erkkasarja ja mankka. Erkkasarja alkuperäisellä paikalla ja vaimennus mattoa laitettu kaiuttimien taakse peltipintoihin
        Wrapped e36 cabriolet

        Comment

        • Jesse93
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 937
          • Mustio

          Vm92 coupe, mistä johtuu että ovet lukkoon laittaessa avautuu samantien itsestään, toisella kerralla jää lukkoon. Kontin lukko ei mene ollenkaan lukkoon, liittyykö viat toisiinsa?
          E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

          Comment

          • Maikkeli
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 1301
            • Nousiainen

            Onko kontin johtosarja tarkastettu siitä saranan kohdalta? Saattaapi olla että on johtoja poikki :think
            E30 316 M42TBO -87
            BMW 1502 Turbo -77

            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

            Comment

            • Jesse93
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2012
              • 937
              • Mustio

              Johtosarja korjattu vuosi-kaksi takaperin
              E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

              Comment

              • jj5
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1337
                • pks

                Originally posted by Jesse93 View Post
                Vm92 coupe, mistä johtuu että ovet lukkoon laittaessa avautuu samantien itsestään, toisella kerralla jää lukkoon. Kontin lukko ei mene ollenkaan lukkoon, liittyykö viat toisiinsa?
                Näin sen kuuluukin toimia kun" auto tietää" että joku lukko ei lukitu, mutta jatkan samalla teemalla: mistä johtuu että menee pysyvästi lukkoon vasta seitsemännellä kerralla
                sigpic

                Comment

                • antti79
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 2499
                  • Littoinen

                  Mistä lähteä etsimään vikaa M44B19 (318is) moottorista. Välillä pätkii ja "röpöttää" alakierroksilla. Rauhallisesti jos nostaa kaasua niin ok, polkaisemalla kaasun pohjaan voi oireet ilmaantua. Imuvuotoja ei ole. Oireet voivat poistua ja tulla takaisin satunnaisesti. Voiko nokka-akselin asentotunnistin oireilla noin?
                  sigpic
                  Originally Posted by jari kihlman
                  "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1824
                    • N/A

                    Originally posted by Vartiomies View Post
                    Joo eli mittasin tuon purkuvirran uuudestaan ja DC puolella näytti akun miinus navasta otettuna 0.12mA ja tein niin että otin maadoituskaapelin irti akusta ja laitoin mittarin siihen väliin.

                    10A asetuksella mittarilla en saanut lukemaa näkyviin.
                    Tuommoinen virta ei kyllä ehjää akkua pura. Se mittari oli varmisti virtamittaus asennossa, eli mittasi ampeereja? Vaikka lukema olisi ollut 120mA eli 0.12A niin 60Ah akun purkamiseen menisi teoriassa 500 tuntia.

                    Jos olet mittauksestasi varma, niin ettei se akku olisi kuitenkin entinen?

                    Jarruvalokatkaisimesta kuuluu ainakin se "naks" ääni kun jarrupoljinta painaa.
                    Se napsahdus ei kerro yhtään mitään. Siinä katkaisijassa on oikeastaan kaksi katkaisijaa joiden on toimittava synkassa. Vaihda se varmuuden vuoksi, maksaa tyyliin 15eur.

                    Mitähän takankontin johtonippua mahdat tarkoittaa? Sitä mikä on vasemmalla puolella konttia vai takaluukussa olevaa sen työkalulaatikon takana missä on rekkarin valot.
                    Tarkoitan saranan kohdalla sellaisen suojakuoren sisällä menevää nippua. Siitä katkeaa piuhoja ajan mittaan ja aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä sähkövikoja.


                    Auto muutaman tunnin seisseenä akun jännite näytti 12.31V. Otin maakaapelin irti yöksi ja katon huomenna purkaako akku itseään.
                    Tuo kuormittamattoman lyijyakun jännitemittaus ei kauheasti kerro, huonokin akku voi antaa hyvät lukemat. Tuo maakaapelitesti on hyvä idea.
                    Nyt:
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1824
                      • N/A

                      Originally posted by Vartiomies View Post
                      Sitten aiheesta toiseen. Olen takakonttiin laittanut 8" subin 15l reflexi kotelossa ja se ei tahdo soida sieltä yhtään. Luukun kun avaa niin tuntuu kyllä painetta mutta kabiiniin ei tule oikein mitään. Vahvari ja subi pitäisi olla hyvä kun Powersetin Pasi niitä sinne suositteli.

                      Olen nyt muutaman videon katsonut niin porukka laittanut subin tulemaan suxiboxista kabiiniin päin ja asentanut sen siihen väliin. Onko se ainoa tapa saada avossa subi jotenkuten kuulumaan. Onhan tuo hankala varmaan saada soimaan kun ei ole suljettua tilaa ja ääni karkaa muualle.

                      Kotelona toimii mds tbs-e8s. Autoon myös päivitetty erkkasarja ja mankka. Erkkasarja alkuperäisellä paikalla ja vaimennus mattoa laitettu kaiuttimien taakse peltipintoihin
                      Hifeistä en juuri mitään tiedä, mutta omassa avossani on alkuperäiset HK-hifit ja siinä subbari on tehtaalla laitettu juurikin siihen suksiluukun kohdalle.
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • hakala-
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 454
                        • Tampere

                        Mitäs jarrupääsylinteriä jengi on käyttänyt kun E36 328 on E46 330 jarrut? Poljinhan meni pehmeäksi ja vaihdoin m3 3,2 pääsylinterin jonka jälkeen kaikki jarrut menee lukkoon, eikä enään palaudu. Ainakin jarruttaa hyvin..

                        Edit: orkkis pääsylinterillä toimii kuten pitää mutta poljin pehmeä. Olisko tuo parempi pääsylinteri sit vasn jotenkin jumissa..
                        Last edited by hakala-; 09-05-2018, 17:16.
                        F15 M50D
                        E36 328 turbo
                        E34 535 turbo

                        Comment

                        • MikkoJII
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 1807
                          • Lapua

                          E36 activated charcoal filter


                          Omasta tuo purkki antautunut alapäästä liittimestä. Onko mitään järkeä ostaa uutta vai meneekö käytetty purkki yhtälailla? Mietin lähinnä sitä, että vaihetaanko tuota kyseistä purkkia koskaan huolloissa, koska aiheuttaa ongelmia X vai onko tuo ikuisuus purkki? Hintaakin näyttää olevan 136,80-180 euroa.
                          E32 750i 11/89

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by MikkoJII View Post
                            E36 activated charcoal filter


                            Omasta tuo purkki antautunut alapäästä liittimestä. Onko mitään järkeä ostaa uutta vai meneekö käytetty purkki yhtälailla? Mietin lähinnä sitä, että vaihetaanko tuota kyseistä purkkia koskaan huolloissa, koska aiheuttaa ongelmia X vai onko tuo ikuisuus purkki? Hintaakin näyttää olevan 136,80-180 euroa.
                            Eikai se miksikään mene jos on fyysisesti ehjä. Ei ole mitään vaihtoväliä olemassa tuolle tms.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • MikkoJII
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 1807
                              • Lapua

                              Originally posted by JJT View Post
                              Eikai se miksikään mene jos on fyysisesti ehjä. Ei ole mitään vaihtoväliä olemassa tuolle tms.
                              Okei eli tyydyn käytettyyn osaan
                              E32 750i 11/89

                              Comment

                              • Jesse93
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2012
                                • 937
                                • Mustio

                                Originally posted by jj5 View Post
                                Näin sen kuuluukin toimia kun" auto tietää" että joku lukko ei lukitu, mutta jatkan samalla teemalla: mistä johtuu että menee pysyvästi lukkoon vasta seitsemännellä kerralla
                                Tänään huomasin että jäi ekalla lukkoon ja tuli tämä vieisti mieleen niin tsekkasin et meni kontti lukkoon myös eli toimi kuten sanoit joka oli mulle uutta tietoo mut seuraavaksi syyniin miksi kontti välillä menee lukkoon välillä ei, kai pitää kaivaa taas esille kontin johtosarja vai onko muita mahollisia yleisiä vikakohtia?
                                E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎