Onko e36 herkkä vetelemään vähänkään leveimmillä renkailla? :think Tuo oma e36 318ti compacti tuntuu kyllä niin levottomalta ajettavalta,vaikka joka ikinen pusla alustaan vaihettu strongflexin keltasiin,pyöränsuuntaus tehty,katastettu iliman huomautuksia..Alla jomin sääjettävä,vanteina Rondellin 8 tuumaset,225/47/17" renkailla..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by truibeli View PostOnko e36 herkkä vetelemään vähänkään leveimmillä renkailla? :think Tuo oma e36 318ti compacti tuntuu kyllä niin levottomalta ajettavalta,vaikka joka ikinen pusla alustaan vaihettu strongflexin keltasiin,pyöränsuuntaus tehty,katastettu iliman huomautuksia..Alla jomin sääjettävä,vanteina Rondellin 8 tuumaset,225/47/17" renkailla..
Rengastus on kuluneet GY Eagle F1 Asymmetric2 225/45-17 edessä, 245/40-17 takana, BMW:n alkuperäisvanteilla. (olisiko ollut 7.5" edessä, 8.5" takana? jotain semmoista)
Ennen remonttia sai Lahden moottoritielläkin pitää kaksi käsin ratista.
Takapään ripustukset taitaa olla Compactissa erilaiset kuin avossa, liekö sillä merkitystä, mutta muuten veikkaisin, että jossain on vielä väljää tai säädön tarvetta, jos kovasti vetelee. Entä raideleveys, onko lähellä alkuperäistä?Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Se että katsastus on menny läpi ei tarkoita että alusta on tip top kunnossa. Vain sitä että se ei ole tieliikenteeseen vaarallinen Kun alusta on kunnossa ja kulmat järkevät, niin ei e36 vetele juurikaan. Ja pistämällä pehmeäsivuiset renkaat (nankang, nexen jne.) loppuu sekin vähä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostOman autoni (323i avo) vetelyt ja tärinät kyllä käytännössä loppuivat kokonaan, kun vaihdoin kesällä uudet jouset (H&R), iskarit (Bilstein B4), jarrut, pallonivelet, sekä säädätytin pyöränkulmat. Siis about vakiosettiä, ei mitään teinilinttaa tai kivirekeä haettu, päinvastoin.
Rengastus on kuluneet GY Eagle F1 Asymmetric2 225/45-17 edessä, 245/40-17 takana, BMW:n alkuperäisvanteilla. (olisiko ollut 7.5" edessä, 8.5" takana? jotain semmoista)
Ennen remonttia sai Lahden moottoritielläkin pitää kaksi käsin ratista.
Takapään ripustukset taitaa olla Compactissa erilaiset kuin avossa, liekö sillä merkitystä, mutta muuten veikkaisin, että jossain on vielä väljää tai säädön tarvetta, jos kovasti vetelee. Entä raideleveys, onko lähellä alkuperäistä?Originally posted by Pazi88 View PostSe että katsastus on menny läpi ei tarkoita että alusta on tip top kunnossa. Vain sitä että se ei ole tieliikenteeseen vaarallinen Kun alusta on kunnossa ja kulmat järkevät, niin ei e36 vetele juurikaan. Ja pistämällä pehmeäsivuiset renkaat (nankang, nexen jne.) loppuu sekin vähä.Originally posted by bmw323it View PostOman autoni (323i avo) vetelyt ja tärinät kyllä käytännössä loppuivat kokonaan, kun vaihdoin kesällä uudet jouset (H&R), iskarit (Bilstein B4), jarrut, pallonivelet, sekä säädätytin pyöränkulmat. Siis about vakiosettiä, ei mitään teinilinttaa tai kivirekeä haettu, päinvastoin.
Rengastus on kuluneet GY Eagle F1 Asymmetric2 225/45-17 edessä, 245/40-17 takana, BMW:n alkuperäisvanteilla. (olisiko ollut 7.5" edessä, 8.5" takana? jotain semmoista)
Ennen remonttia sai Lahden moottoritielläkin pitää kaksi käsin ratista.
Takapään ripustukset taitaa olla Compactissa erilaiset kuin avossa, liekö sillä merkitystä, mutta muuten veikkaisin, että jossain on vielä väljää tai säädön tarvetta, jos kovasti vetelee. Entä raideleveys, onko lähellä alkuperäistä?
Originally posted by Pazi88 View PostSe että katsastus on menny läpi ei tarkoita että alusta on tip top kunnossa. Vain sitä että se ei ole tieliikenteeseen vaarallinen Kun alusta on kunnossa ja kulmat järkevät, niin ei e36 vetele juurikaan. Ja pistämällä pehmeäsivuiset renkaat (nankang, nexen jne.) loppuu sekin vähä.Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja
Comment
-
-
Originally posted by truibeli View PostMiten sen alustan sitte saa kuntoon? Onko tuo jomin alusta sitte niin paska että joutaa nakata rommuun ja laittaa vaikka vakioalusta tilalle..
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEt halua ehkä kuulla tätä, mutta ne stronglfexit kannattaa vaihtaa sieltä orggiksiin. Ainakin ne takatukivarsien puslat.Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja
Comment
-
-
Originally posted by truibeli View PostNo en välttis tuota ois halunnu kuulla.. Ite olin siinä ajatuksessa,kun viime kesänä puotin taka-akselin poisa,että laitetaan jäykät ni ei ainakaan sen takia vetele,että sieltä antas periksi..
Comment
-
-
Originally posted by truibeli View PostRaidelevveys tietenki vähän leviämpi nuilla,mitä vakiovanteilla..
Alustan geometria on suunniteltu kokonaisuutena, ja jos raideleveys muuttuu paljon, esim. poikkeavan offsetin tai spacereiden myötä, niin myös ajo-ominaisuudet muuttuvat.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Noilla powerflexin puslilla joo kyllä huomaa epätasaisuudet tiessä aika herkästi. Sanoisin että tiedostettu ominaisuus ainakin itsellä. Leveillä vanteilla ja kumeilla vaan korostuu. Ittellä kaikki mitä alustaan sai niin powerflexiä ja onhan se uraisella tiellä aika käärmeen tuntuinen mutta ei ole itseäni häirinnyt niin paljoa. Jos et kestä sitä vetelyä niin tee kuin pazi sanoi. Etupään isot taaemmat puslat vakioksi ja sama takakynkänetupuslalle.
Comment
-
-
Originally posted by truibeli View PostOnko e36 herkkä vetelemään vähänkään leveimmillä renkailla? :think Tuo oma e36 318ti compacti tuntuu kyllä niin levottomalta ajettavalta,vaikka joka ikinen pusla alustaan vaihettu strongflexin keltasiin,pyöränsuuntaus tehty,katastettu iliman huomautuksia..Alla jomin sääjettävä,vanteina Rondellin 8 tuumaset,225/47/17" renkailla..
Suuntauslappu näkyville ?
Kyseessä siis etupää.Last edited by jr66; 04-10-2017, 15:12.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostTulee se junanraide efekti kun kaikki on jäykkää eikä jousta. Pahentaa urissa vetelyä... Siihenku vielä jotku makiat vetelevät kumit alle.
Originally posted by bmw323it View PostKuis niin tietenkin? Offsetistahan se riippuu, ja mahdollisista spacereista. Paljonkos niiden vanteiden ET on? Orggis-vanteissa ET taitaa olla 41mm.
Alustan geometria on suunniteltu kokonaisuutena, ja jos raideleveys muuttuu paljon, esim. poikkeavan offsetin tai spacereiden myötä, niin myös ajo-ominaisuudet muuttuvat.
Originally posted by Boomster View PostNoilla powerflexin puslilla joo kyllä huomaa epätasaisuudet tiessä aika herkästi. Sanoisin että tiedostettu ominaisuus ainakin itsellä. Leveillä vanteilla ja kumeilla vaan korostuu. Ittellä kaikki mitä alustaan sai niin powerflexiä ja onhan se uraisella tiellä aika käärmeen tuntuinen mutta ei ole itseäni häirinnyt niin paljoa. Jos et kestä sitä vetelyä niin tee kuin pazi sanoi. Etupään isot taaemmat puslat vakioksi ja sama takakynkänetupuslalle.Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja
Comment
-
-
Originally posted by Boomster View PostJos et kestä sitä vetelyä niin tee kuin pazi sanoi. Etupään isot taaemmat puslat vakioksi ja sama takakynkänetupuslalle.
Normi e36:sta saa vielä vetelemättömän jos nuo mainitsemasi puslat on uretaanisia. Itse tykkään että varsinkin ne takakynkän etupuslat on uretaaniset, koska orggis kumisilla takapäästä katoaa kaikki tarkkuus. Sama juttu etupään taaempien puslien kanssa. Sinne toki on oem vaihtoehtona saatavana myös umpikuminen. Taakse ei. Mutta muita taka-akselin puslia en vaihtaisi uretaanisiin. Olen kokeillut ja palaan takaisin kumisiin. Ne uretaaniset ei vaan toimi muualla taka-akselistossa. Jos ei muuta niin ainakin meteli kasvaa, vaikkei muuta tapahdu.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Itsellä tais olla -1.3 hujakoilla camper edessä, takana jossain -1 hujakoilla. Enempää ei löydy varoja säädöt tapissaan.
Asiasta kolmanteen, onko tuossa kolmikutosessa jotain obvius paikkoja vesivuotoihin? kuskin jalkatilaan kerää jostain ja en ole kirveelläkään saanut paikallistettua. Siihen polkimien alle kerää, ei tule penkin kohdalta vettä, sieltä kuiva.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostCamberit paljonko miinuksella ? Vaikka on leimattu niin suuntauslapun vihreä sallii camberia normialustalla -40' +-30' jolloin max. neg camber on 1 ast 10' ja sporttiialustalla -58' +-30' jolloin ollaan 1,5 astetta miinuksella ja arvot vihreällä edelleen.
Suuntauslappu näkyville ?
Kyseessä siis etupää.
Vasen -1.29
Oikea - 1.21
Muutenkin kaikki arvot oli vihreällä,ratti tosin oli suuntauksen jälkeen vieläkin vinossa.. Hyppäytin sitte vaan suosiolla ratin booreista suoraksi..Leimalla setä oli mielissään,kun oli tosiaan arvot vihreällä,muuten ei ois kuulemma kelvannu, samalla kun tuli tuo jomin pomppukeppialusta siihen muutoskatastettua..
Originally posted by Pazi88 View PostTässä oli kyse vompatista jossa on se e30:n linkku taka-akseli. Se ei varsinkaan tykkää jos kynkkien puslat on uretaaniset. Jos pitää kulmia saada korjattua, niin niitä orggiksia saa epäkeskeisinäkin.
Normi e36:sta saa vielä vetelemättömän jos nuo mainitsemasi puslat on uretaanisia. Itse tykkään että varsinkin ne takakynkän etupuslat on uretaaniset, koska orggis kumisilla takapäästä katoaa kaikki tarkkuus. Sama juttu etupään taaempien puslien kanssa. Sinne toki on oem vaihtoehtona saatavana myös umpikuminen. Taakse ei. Mutta muita taka-akselin puslia en vaihtaisi uretaanisiin. Olen kokeillut ja palaan takaisin kumisiin. Ne uretaaniset ei vaan toimi muualla taka-akselistossa. Jos ei muuta niin ainakin meteli kasvaa, vaikkei muuta tapahdu.Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja
Comment
-
Comment