Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1807
    • Lapua

    Originally posted by Electroid View Post
    Otsikon mukainen aihe: Kaken koodaus.


    Onnistuin jo viime viikolla koodaamaan "vara-avaimen" autoon, että saa ovet auki/kiinni kaukosäädöllä.


    Nyt vaihdoin patterin parempaan avaimeen (joka toimi ja oli käytössä ennen pariston tyhjenemistä) ja koitin koodata takas autoon sopivaksi. Niin eipä onnistu enää kumpaakaan avaimeen.


    Proseduuri: ovet auki, sisälle autoon, ovi kiinni, virrat 1 as. ja avain pois, avaus nappi pohjaa, avaus nappi pohjassa 3x ovet kiinni nappia, avaus napilta sormi pois.


    Jotain tapahtuu, kun proseduurin suorittaa: avain/avaimet vilkuttaa lediä x-kertaa. Mikä nyt neuvoksi... älä korjaa ehjää.


    Edit: kaken ledi vilkkuu 10 kertaa kun yrittää suorittaa koodauksen
    Tuolla ohjeella tein joskus omaani ja onnistui:


    Tuossa ohjeessa "pää-avaimelle" kaikki stepit ja toisille avaimille 1 ja 2 vaihe jää pois. Kokeileppas tuolla ohjeella.
    E32 750i 11/89

    Comment

    • Electroid
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 992
      • Jyväskylä

      Tuolla ohjeella on siis yritetty... ei mene ovet kiinni/auki kun avausnapista päästää irti. Täytyy kokeilla, kun jaksaa käyttää akun kaapelia irti jos se nollais jotain.
      - E36 328iA Touring 4/97 -
      Myynissä:
      - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

      Comment

      • MikkoJII
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 1807
        • Lapua

        Originally posted by Electroid View Post
        Tuolla ohjeella on siis yritetty... ei mene ovet kiinni/auki kun avausnapista päästää irti. Täytyy kokeilla, kun jaksaa käyttää akun kaapelia irti jos se nollais jotain.
        Onpas outo homma :think
        E32 750i 11/89

        Comment

        • Vicious_e36
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2015
          • 841
          • Hämeenlinna

          Osaako joku sanoa mikä voi olla sigun muoviluodissa kun laitoin ovipahvit takas kiinni niin ei enään keskuslukitus toimi?:think pahvit on taas irti ja yks piuha oli jääny väliin niin sen korjasin mut ei vaikutusta ja kaikki muut oli ihan ehjiä.
          e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

          ex:
          e36 328i ’95 Touring,
          e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
          e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
          e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
          e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
          e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
          e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
          e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
          e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

          Comment

          • Jesse93
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 937
            • Mustio

            Originally posted by DirtyDiesel View Post
            Osaako joku sanoa mikä voi olla sigun muoviluodissa kun laitoin ovipahvit takas kiinni niin ei enään keskuslukitus toimi?:think pahvit on taas irti ja yks piuha oli jääny väliin niin sen korjasin mut ei vaikutusta ja kaikki muut oli ihan ehjiä.
            Tsekkaa sulakkeet jos johto rikki ollut
            E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

            Comment

            • Vicious_e36
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2015
              • 841
              • Hämeenlinna

              Originally posted by Jesse93 View Post
              Tsekkaa sulakkeet jos johto rikki ollut
              Pitääpä kurkata, kontin johtosarjan jo pläräsin läpi

              E. Siitähän se johtu, kiitos!
              Last edited by Vicious_e36; 22-06-2018, 19:34.
              e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

              ex:
              e36 328i ’95 Touring,
              e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
              e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
              e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
              e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
              e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
              e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
              e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
              e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

              Comment

              • jarii
                Bimmer Rookie
                • Jul 2014
                • 55
                • Äänekoski

                Mistä sais tuv laput jom alustaan?

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1824
                  • N/A

                  Originally posted by jarii View Post
                  Mistä sais tuv laput jom alustaan?
                  Google on muuten aika kätevä, suosittelen kokeilemaan!

                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • Mmake
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2013
                    • 191
                    • Lahti

                    Tällästä vikaa tällä kertaa, eli satunnaisesti tekee sitä kun yrittää startata ei tapahdu mitään, ja välillä taas yrittää mutta ei käynnisty. avainta ränkläämällä lähtee käyntiin. Eli viittaisko tämä virtalukon pohjaan?:think
                    E46 coupe static
                    EX E36 coupe bagged

                    Comment

                    • >bemari<
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 239
                      • P-karjala

                      Compaktiin hylsy leimalta takakelkan puslista. Saako vaihdettua kelkan kiinni ollessa vai joutuuko pudottamaan? Uretaaniset siis tulis tällä kertaa

                      Comment

                      • JvTv
                        Newbiemmer
                        • Aug 2016
                        • 9
                        • Satakunta

                        Eli bemmi rupes nykimään/meinas sammua ajossa tätä teki nyt muutaman kerran. Menin tankille ja huomasin että ei vastaa kaasuun tyhjäkäynnillä kunnolla ja tyhjäkäynti on muutenkin aika epätasaista ja "röpötävää" tankkauksen jälkeen oli hankaluuksia startata ja starttauksen jälkeen ei meinannut pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä. Kone on m50b20 vanos.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16439
                          • Asikkala

                          Originally posted by JvTv View Post
                          Eli bemmi rupes nykimään/meinas sammua ajossa tätä teki nyt muutaman kerran. Menin tankille ja huomasin että ei vastaa kaasuun tyhjäkäynnillä kunnolla ja tyhjäkäynti on muutenkin aika epätasaista ja "röpötävää" tankkauksen jälkeen oli hankaluuksia startata ja starttauksen jälkeen ei meinannut pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä. Kone on m50b20 vanos.
                          Imuvuoto tai puola.

                          Comment

                          • Electroid
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 992
                            • Jyväskylä

                            Tämäkin ratkesi kuin itsestään.



                            Ajoin autolla 30km.n päähän työmaalle ja siinä pihalla kokeilin. Ilman että olisin käyttänyt ovia lukossa välillä kokeilin "koodata". Nyt pelaa kummatkin kaukosäätö avaimet.



                            Originally posted by Electroid View Post
                            Otsikon mukainen aihe: Kaken koodaus.


                            Onnistuin jo viime viikolla koodaamaan "vara-avaimen" autoon, että saa ovet auki/kiinni kaukosäädöllä.


                            Nyt vaihdoin patterin parempaan avaimeen (joka toimi ja oli käytössä ennen pariston tyhjenemistä) ja koitin koodata takas autoon sopivaksi. Niin eipä onnistu enää kumpaakaan avaimeen.


                            Proseduuri: ovet auki, sisälle autoon, ovi kiinni, virrat 1 as. ja avain pois, avaus nappi pohjaa, avaus nappi pohjassa 3x ovet kiinni nappia, avaus napilta sormi pois.


                            Jotain tapahtuu, kun proseduurin suorittaa: avain/avaimet vilkuttaa lediä x-kertaa. Mikä nyt neuvoksi... älä korjaa ehjää.


                            Edit: kaken ledi vilkkuu 10 kertaa kun yrittää suorittaa koodauksen
                            - E36 328iA Touring 4/97 -
                            Myynissä:
                            - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                            Comment

                            • Jax_KiBez
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 2061
                              • Pirkanmaa

                              Ymmärtääkseni E36 328i:n jäähdytin on melkoisesti isompi kuin M50NV-koneisen 325i:n?
                              Sopiiko ns. suoraan M52:n jäähdytin? Vai onko kaikki liitännäiset ihan eri sorttia?
                              Paisarin tiedän olevan erilainen.

                              EDIT: Ja lisätietona siis vielä, että kyseessä ei-ilmastoitu manuaali 325i vm. 1991
                              Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                              Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                              _____________________________________
                              Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                              Tästä mun kaluston showroomiin
                              Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16439
                                • Asikkala

                                Originally posted by Jax_KiBez View Post
                                Ymmärtääkseni E36 328i:n jäähdytin on melkoisesti isompi kuin M50NV-koneisen 325i:n?
                                Sopiiko ns. suoraan M52:n jäähdytin? Vai onko kaikki liitännäiset ihan eri sorttia?
                                Paisarin tiedän olevan erilainen.

                                EDIT: Ja lisätietona siis vielä, että kyseessä ei-ilmastoitu manuaali 325i vm. 1991
                                Kyllähän noissa kaikissa em. malleissa on sama jäähdytin. Miten se paisari olisi erilainen ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎