Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1817
    • N/A

    Originally posted by Potka View Post
    11-nappinen on tuo yksilö. Onko mitään käsitystä miten hyvin ehjiä on saatavilla?
    Minulta saat tuollaisen, jos vain ei tullut heitettyä roskiin. Laita privaa jos kiinnostaa.
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • swox
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 707
      • Kokkola

      Olikos alkupään e36 alustoissa jotain eroa. Eli esim. 91 verraten 92.
      Joissain alustasarjoissa ilmoitetaan että vm. 92 lähtien ja jossain 91.
      Alatukuvarressa/koiranluussa tai pyöräntuennassa jotain eroa?
      Bmw E46 325ti, VW Passat Highline -12
      Ex: E46 320i -04, E34 520i -95, E39 525i -02, 2x E39 523i M-Sport -00 E39 523ia -98, E36 323ti -98, E34 518i -95, 3x E36 325i, E30 318is -90, E34 525i -92, Audi UrS4, E30 325i Sedan, E36 318ti, MB w212 220cdi amg-look -11, Toyota Corolla T-Sport -03, Mini Cooper -04, Volvo S60 2.4T AWD, RS Octavia,
      E39 530iaT -01, E46 320i M-Sport II -03, E36 M3 -93
      -Official member of BTCF-Sauna team-
      : orava: connection
      -Kokkola connection-

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16403
        • Asikkala

        Originally posted by swox View Post
        Olikos alkupään e36 alustoissa jotain eroa. Eli esim. 91 verraten 92.
        Joissain alustasarjoissa ilmoitetaan että vm. 92 lähtien ja jossain 91.
        Alatukuvarressa/koiranluussa tai pyöräntuennassa jotain eroa?
        On eroja, jousen ylälautanen ja tolpan laakeri ovat samaa komboa ennen 7/92 tehdyissä, uudemmissa osat ovat erikseen ja jousen yläpää erimuotoinen joten ylälautanen ja jousi eivät käy ristiin vanhempi vs. uudempi. Vanhemman tolpan voi päivittää uudemmalla jousilautasella ja ylälaakerilla jolloin uudempi jousi käy paikalleen.
        Vakaajan koiranluun kiinnitys muuttuu tolpasta tukivarteen muist. samaan aikaan ja vakaajaan tulee pituuden muutos sen myötä ja jostain syystä vakaajan korin puol. kiinnityspisteen paikkaa muuttuu joten vakaajia on 3 eri pituutta mikä ei aina helpota etupään rakentelua.
        Kelpaako ?

        Comment

        • Mmake
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 191
          • Lahti

          Takakontin johtosarjasta oli pari piuhaa poikki, nyt kiinnitetty mut ei toimi valot vielkää. Onko muita mahdollisia paikkoja vai pitääkö luukun väliset piuhat uusia kokonaan?

          Oireet parkkiasennossa kuskin puolen toinen rinkula vaan palaa ja takana kuskinparkki. ajovaloasennos edessä toimii lyhkäset, angelit pimeenä ja takana ei pala mikään. Vilkut toimii, takasumari toimii. mittarinvalaistus pimeenä ja kello.


          Sulakkeet ja polttimot vaihdettu/tarkastettu ja ajovalokytkin vaihdettu.
          Last edited by Mmake; 26-03-2017, 17:29.
          E46 coupe static
          EX E36 coupe bagged

          Comment

          • biimerrrrville
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 296
            • Suomi

            Originally posted by jr66 View Post
            On eroja, jousen ylälautanen ja tolpan laakeri ovat samaa komboa ennen 7/92 tehdyissä, uudemmissa osat ovat erikseen ja jousen yläpää erimuotoinen joten ylälautanen ja jousi eivät käy ristiin vanhempi vs. uudempi. Vanhemman tolpan voi päivittää uudemmalla jousilautasella ja ylälaakerilla jolloin uudempi jousi käy paikalleen.
            Vakaajan koiranluun kiinnitys muuttuu tolpasta tukivarteen muist. samaan aikaan ja vakaajaan tulee pituuden muutos sen myötä ja jostain syystä vakaajan korin puol. kiinnityspisteen paikkaa muuttuu joten vakaajia on 3 eri pituutta mikä ei aina helpota etupään rakentelua.
            Kelpaako ?
            onko totta että vakaajia on 3 eri pituista ? mistä tuon ¨välimallin¨ vakaajan vois löytää ? jokunen aika sitten etsiskelin tietoa interneetistä aika pitkäänkin tuloksetta. koiranluun kiinnitys muuttuu 10/91 ja siinä uskossa olen että vakaajan kiinnitys muuttuu samaan aikaan. olisin siis vakaajaa vailla tuommoseen 91 valmistettuun peliin johon löin uudemmat tolpat paikolleen. m3 vakaajakaan ei eroa pituudeltaan verrattuna tuohon uudemman mallin vakaajaan (ainakaan kovin merkittävästi) joten sekään ei ole sopiva tuohon.
            Last edited by biimerrrrville; 25-03-2017, 21:22.

            Comment

            • Tomba87
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 4029
              • Imatra

              Kuinka yleinen vika e36 hammastangossa on että se booriakseli pääsee liikkumaan ylös-alas? Siis johon rattiakseli kiinnittyy. Paikallaan käännellessä lonksuu kun se pääsee liikkumaan, ajossa ei huomaa (vaihdan silti). Ajattelin vain että uskaltaako käytettyä ostaa jos sattuu tulemaan samanlainen.
              Luukku auki ja risut kyytiin

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11071
                • Oulu

                Ei oo kyllä tullu semmosta kertaakaan vastaan.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Topittaja
                  Newbiemmer
                  • Aug 2015
                  • 27
                  • Helsinki

                  E36 häikkää

                  E36 m50b25 vanos. normaalisti kuin lähtee vedättämään tosissaan niin auto ottaa sellaisen kunnon "tehopiikin" n.4k kierroksien jälkeen (vanos tulee mukaan peliin?) Kuitenkin välillä tätä kyseistä tehopiikkiä ei tule ja tuntuu laiskalta. Myös toinen ilmiö minkä tänään huomasin niin kun polkaisee vaikkapa kytkin pohjassa rajoittemelle niin ensimmäiset rajoittimelle paukahtamiset kuuluu jo n.5k kierroksilla, josta kuitenki jatkaa normaalisti sinne about 7k kierroksiin ja siellä jää hakkaamaan rajotinta vasten niinkuin kuuluukin.
                  Osaisiko joku antaa jotain selitystä näille? :o
                  Last edited by Topittaja; 30-03-2017, 07:18.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11071
                    • Oulu

                    Kokeileppa vaihtaa kaasuläpän asentotunnistin.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Ringali
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 91
                      • Oulu

                      tossa sedanin takaovia purkaessa ihmettelin miten pikkuikkuna ei meinannut irrota ollenkaan ja siihenhän menikin johdot joista kanitti. Lasin alareunassa menee kahdet vähän lasin lämmitysvastuksen näköiset langat. Liitinkin löytyi oven sisältä mutta kysymys kuuluu mitä varten nämä on? Auton alkuperäisissä laseissa nämä oli molemmilla puolin mutta purkuovesta joka eri autosta näitä ei löytynyt. Mihinhän liittyy? Anteenni?

                      Tässä nyt mietin että kun toisen onnistuin rikkomaan niin onkohan väliä laitanko paikalleen tuon purkuoven ikkunan vai alkuperäisen. Tietenkinhän minä toisen lasin johtimet rikoin kun en näitä johtoja huomannut. Näytti että johdot oli juotettu lasiin näihin vastuksiin kiinni niin pitäisi patentoida jotenkin takaisin.
                      F10 520d ja e36 328i turbo

                      Comment

                      • hermunen
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2015
                        • 78
                        • -

                        Originally posted by Ringali View Post
                        tossa sedanin takaovia purkaessa ihmettelin miten pikkuikkuna ei meinannut irrota ollenkaan ja siihenhän menikin johdot joista kanitti. Lasin alareunassa menee kahdet vähän lasin lämmitysvastuksen näköiset langat. Liitinkin löytyi oven sisältä mutta kysymys kuuluu mitä varten nämä on? Auton alkuperäisissä laseissa nämä oli molemmilla puolin mutta purkuovesta joka eri autosta näitä ei löytynyt. Mihinhän liittyy? Anteenni?

                        Tässä nyt mietin että kun toisen onnistuin rikkomaan niin onkohan väliä laitanko paikalleen tuon purkuoven ikkunan vai alkuperäisen. Tietenkinhän minä toisen lasin johtimet rikoin kun en näitä johtoja huomannut. Näytti että johdot oli juotettu lasiin näihin vastuksiin kiinni niin pitäisi patentoida jotenkin takaisin.
                        Eikös nuo johdot liity varashälyttimeen?

                        Comment

                        • Ringali
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 91
                          • Oulu

                          Originally posted by hermunen View Post
                          Eikös nuo johdot liity varashälyttimeen?
                          Sitä itsekin mietin mutten keksinyt mitään selitystä miten ne siihen liittyisi. Varma tieto on että autossa josta mulle tuli ovi ei varashälytintä ollut ja omassa kyllä on. :think Radiokin autossa edelleen toimi ettei nuo anteennin johtojakaan mahtanut olla.
                          F10 520d ja e36 328i turbo

                          Comment

                          • hermunen
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2015
                            • 78
                            • -

                            Originally posted by Ringali View Post
                            Sitä itsekin mietin mutten keksinyt mitään selitystä miten ne siihen liittyisi. Varma tieto on että autossa josta mulle tuli ovi ei varashälytintä ollut ja omassa kyllä on. :think Radiokin autossa edelleen toimi ettei nuo anteennin johtojakaan mahtanut olla.
                            Jos se on joku anturi joka tunnistaa jos lasi menee rikki ja alkaa varashälytin soida?

                            Comment

                            • Boomster
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2011
                              • 571
                              • Lohja

                              Pari häiritsevää kyssäriä joihin olisi mukava saada jotain vinkkejä tai apua.
                              Päällimäisenä nuo takalaakerit. Kyseessä siis normi kolmokutonen sedan 325.
                              Jotain erikoisjippoja napamutttereiden kanssa? Ainakon omat lipsuu välillä auki (vaikki uudet mutterit) ja on hakattu reunat kiinni niin silti aukeavat! Meni taas laakeri, tosin kestihän tuo vanhakin miltei pari vuotta mutta luulen ettå tuo muttereiden lipsuminen edesauttanut rikkoutumista. Pitäisikö vetää ihan normisti kiinni, pieni lenkki, auki, locktitet väliin? Vai tippa kemppiliimaa? Tämä viimeinen vitsinä.

                              Toinen mielenkiintoinen asia. Onko tiedossa että kenelläkään olisi mennyt virranjakoblokki konehuoneesta rikki? Omani oli mennyt ja sen takia kyselin että miten tämä on mahdollista. Oli siis omasta autosta virrat kateissa ja pienen etsinnän jälkeen sain paikallostettua den ks osaan. Sähköt tuli nätisti konehuoneen ecun edessä olevaan jakoblokiin ja siitä tälle virranulosanto nastalle mutta siitä jako eculle,startille yms oli täysin mykkä. Vaihdoin liittimet isompiin ja laitoin näiden pääliittimien alle väliaikaisesti että saan uuden osan.

                              Enimmäkseen vinkkejä näihin laakereihin olisin vailla.

                              Comment

                              • voimapenari
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2013
                                • 30
                                • Hyvinkää

                                e36 325 isompi jäähdytin

                                Onko tuossa vakio 325 jäähdyttimessä "kiinteän" paisuntasäiliön ja jäähdyttimen välillä sisäistä yhteyttä?

                                Realoemin ja ankaran googlettelun tuloksena herää suuri epäillys että on. Kuvissa irroitetussa paisarissa näyttäisi olevan yläosassa sivussa jokin pieni nippa/letkulähtö.

                                Tarkoitus vaihtaa ratakäyttöä ajatellen ilman paisuntasäiliötä oleva iso 550mm vakiosyyläri (tai alusyyläri) tuon 440mm tilalle, jossa siis kiinteän paisarin alaosasta lähtee yksi letku moottorille.

                                Tähän letkuun olisi tarkoitus sitten laittaa tuleva erillinen esim. m3 paisuntasäiliö.

                                Tyhmä kysymys on siis oikestaan, että toimiiko jäähdytysjärjestelmä oikein tällä ratkaisulla? :think
                                E36 325 rataroskapönttö

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎