Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kukkakeppi
    Bimmer Rookie
    • Feb 2020
    • 38
    • Joensuu

    Originally posted by MikkoJII View Post
    Ei oo muita ilmausruuveja. Tuosta pullopatentti ilmauksesta muistan joskus lukeneeni, että ilmausruuvikin on jätetty aukaisematta ilmauksen yhteydessä.
    Joo siis ollut tuo ilmausruuvi kiinni pullopatentilla ilmatessa. Kun kuplat lakanneet tulemasta, ruiskulla ylimääräiset nesteet pois ja korkki kiinni. Paineen kerryttyä ilmausruuvia auki, jolloin on tullut ulos pelkkää nestettä. Koko operaation ajan puhallin täysillä ja keula tunkilla ilmassa.

    Kyllä tämä nyt jo menee mystiseksi. Kestää ottaa kieroksia sen 2000 taajama-ajossa, mutta heti kun antaa enemmän kenkää niin lämmöt lähtevät hiljalleen nousemaan punaista kohti

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16460
      • Asikkala

      Kansi tai pahvivika. Tai ilmaus kuitenkin vähän niin ja näin :think Laitan privalla sulle toisenlaisen ohjeen kun täällä ei palstatila riitä siitä tuleville kommenteille.

      Comment

      • wsq´_
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 458
        • Lohja

        Onko mukamas niin että orkkisvetareihin(typ188) ei saa vaihdettua sisäpäätä ollenkaan uuteen kun on niin pahasti väljistynyt? Ei ainakaan omaan silmään löydä mitään muuta kun uusia kumeja sinne sisäpäähän:think
        e36 m60

        Comment

        • kukkakeppi
          Bimmer Rookie
          • Feb 2020
          • 38
          • Joensuu

          Originally posted by jr66 View Post
          Kansi tai pahvivika. Tai ilmaus kuitenkin vähän niin ja näin :think Laitan privalla sulle toisenlaisen ohjeen kun täällä ei palstatila riitä siitä tuleville kommenteille.
          Joo kokeilin ilmausta näillä ohjeilla. Eli valutin järjestelmän taas typötyhjäksi. Ilmaruuvi kokonaan pois ja paisarista vettä sitään todella varovaisesti (varmaan yhden 15 min vettä lirutin) kunnes ilmaruuvista tuli pelkkää vettä vois. Koko operaation ajan virrat päällä ja lämmitys täysillä. Paisarin korkki kiinni ja vatovaisesti ajamaan. Kabiiniin puskee jälleen lämmintä, mutta lämmöt silti nousevat. Nousu tosin nyt tuntuisi pysähtyvän siihen "pykälä normaalista eteenpäin" kohtaan. Kuumana nestepinta paisarissa oli laskenut kalt-merkkiin asti. Jätin auton illalla jäähtymään, täytyy tarkistaa mille tasolle pinta jää moottorin jäähdyttyä.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by kukkakeppi View Post
            Joo kokeilin ilmausta näillä ohjeilla. Eli valutin järjestelmän taas typötyhjäksi. Ilmaruuvi kokonaan pois ja paisarista vettä sitään todella varovaisesti (varmaan yhden 15 min vettä lirutin) kunnes ilmaruuvista tuli pelkkää vettä vois. Koko operaation ajan virrat päällä ja lämmitys täysillä. Paisarin korkki kiinni ja vatovaisesti ajamaan. Kabiiniin puskee jälleen lämmintä, mutta lämmöt silti nousevat. Nousu tosin nyt tuntuisi pysähtyvän siihen "pykälä normaalista eteenpäin" kohtaan. Kuumana nestepinta paisarissa oli laskenut kalt-merkkiin asti. Jätin auton illalla jäähtymään, täytyy tarkistaa mille tasolle pinta jää moottorin jäähdyttyä.
            Kuulostaisi vakavasti siltä että siellä on ilmaa.

            Sinulla oli se IR-mittari niin katsoppa mitä sen näyttää koneen lämmöiksi?

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16460
              • Asikkala

              Olisiko myyty tietäen että on pientä vikaa :think Tämähän on takaveto talviruoska kuitenkin ? Myyjähän ei tiennyt mistään ongelmista mitään ?

              Comment

              • kukkakeppi
                Bimmer Rookie
                • Feb 2020
                • 38
                • Joensuu

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Kuulostaisi vakavasti siltä että siellä on ilmaa.

                Sinulla oli se IR-mittari niin katsoppa mitä sen näyttää koneen lämmöiksi?
                Joo täytyypä tuossa ylihuomenna mittailla kun pääsen taas autoon käsiksi. Miten tuosta ilmasta voisi sitten päästä oikein eroon kun nämä perinteiset ilmausmetodit eivöt tunnu toimivan? Tietysti kun vetäisi nesteet sisään jollain aliapainepumpulla mutta ei semmoisia viitsisi tonnin talvirassia varten hankkia

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16460
                  • Asikkala

                  Hukkuiko/hukkaako kone nestettä ajon aikana vaikka lähtiessä olisi pinta ok ? Jotenkin tuntuu edelleen pahvivialle, kuten privassa kerroin ilmaussysteemi toimi kunnossa olevalle kutoselle täydellisesti. Joka kerta, koskaan ei tarvinnut nestettä lisätä jälkeenpäin kylmänä.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by kukkakeppi View Post
                    Joo täytyypä tuossa ylihuomenna mittailla kun pääsen taas autoon käsiksi. Miten tuosta ilmasta voisi sitten päästä oikein eroon kun nämä perinteiset ilmausmetodit eivöt tunnu toimivan? Tietysti kun vetäisi nesteet sisään jollain aliapainepumpulla mutta ei semmoisia viitsisi tonnin talvirassia varten hankkia
                    No ehkä tuollaisen kapineen saa jostain lainattua / vuokrattua kohtuullista korvausta vastaan.

                    Katso nyt paljonko pinta on pudonnut kun auto on jäähtynyt ja saisiko sinne liruteltua lisää tavaraa. Melkien jättäisin kokeeksi ilmausruuvin avaamatta ettei vahingossakaan mene siitä ilmaa takaisin kiertoon.

                    Ei näiden ilmaaminen ihan taikatemppu kuitenkaan ole ollut jos kaikki on kunnossa.

                    Comment

                    • kukkakeppi
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2020
                      • 38
                      • Joensuu

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Hukkuiko/hukkaako kone nestettä ajon aikana vaikka lähtiessä olisi pinta ok ? Jotenkin tuntuu edelleen pahvivialle, kuten privassa kerroin ilmaussysteemi toimi kunnossa olevalle kutoselle täydellisesti. Joka kerta, koskaan ei tarvinnut nestettä lisätä jälkeenpäin kylmänä.
                      En tiedä tuota nesteen hukkausta varmaksi kun nyt viimeisimmän immauksen jälkeen vasta yksi koelenkki keretty tekemään. Miten se pahvi tässä olisi porsinut, aikaisemmin näitä lämpöongelmia ei ollut, päin vastoin ironisesti syy miksi toiminpiteisiin ruvettiin oli kylmä/hitaasti lämpenevä kone
                      Ja btw, tämähän on neloskoneellinen (voiko ilmauksessa kutoskoneeseen nähden olla jotain olennaista eroa?)

                      Ja joo, pidetään tuo ruuvi kiinni ja täytetään pinta käyden sitten taas ajamassa pintaa seuraten

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3167
                        • 47200

                        Joskus on tullut taisteltua myös kaikkien letkujen ym takia kun kiipeää punaiselle aina vaan. No syy oli anturissa mittari veti punaiselle vaikka lämmöt oli normaalit. Haiseeko se jäähdytysneste pakokaasulle? Tai voi sen käydä mittauttamassakin. Ei maksa "juuri mitään"

                        Comment

                        • Jesse93
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 940
                          • Mustio

                          Eikö kuumana pitäs olla yli kalt rajan ja nimensä mukasesti kylmänä siinä merkissä eli vuotaa tai ilmaa kummiskin
                          E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by pazq View Post
                            Joskus on tullut taisteltua myös kaikkien letkujen ym takia kun kiipeää punaiselle aina vaan. No syy oli anturissa mittari veti punaiselle vaikka lämmöt oli normaalit. Haiseeko se jäähdytysneste pakokaasulle? Tai voi sen käydä mittauttamassakin. Ei maksa "juuri mitään"
                            Tätä juuri vähän meinasin että jos mittarilla katsoisi.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16460
                              • Asikkala

                              Originally posted by kukkakeppi View Post
                              Ja btw, tämähän on neloskoneellinen (voiko ilmauksessa kutoskoneeseen nähden olla jotain olennaista eroa?)

                              Ja joo, pidetään tuo ruuvi kiinni ja täytetään pinta käyden sitten taas ajamassa pintaa seuraten
                              Ei ole eroa, huhutaan että kutoset on se ongelma. No, ei ne mulle ole ollu.

                              Comment

                              • matke
                                BTCF Member
                                • Sep 2019
                                • 144
                                • joensuu

                                M52 automaati siihen pitäs zf manuaali loota laitella, mitä kaikkea vaatii? Muutakuin eri kardaanin, mitä sähköille pitää tehdä?
                                harraste: kesäkäyttis e39 530d &toyota corolla ke70
                                käyttis: e39 530d talvipommi


                                Inpa/ista bmw vikakoodien lukua.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎