Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tesla Model 3 LR -20
E36 Compact M43B16 turbo
Ex:
F11 530D xDrive M-sport
F21 M135i xDrive -14
E30 316 -85
F01 730D -09
E61 M5 -07 Silverstone II
F21 M135i xDrive -13
E92 335i -06
F11 520d -11
E61 535d -06 M-sport (377hp/766nm)
E91 320d -06
E30 324td Touring -89
Muita: Porsche Cayenne 958, MB (w205,w213),
4x Ford
-
-
Originally posted by Norkin View PostMutta vompatin carrierilla voisi sopia 325 satula? Sopivat carrierit löytyy ja nuo nykyiset satulat saattaa peräti olla 325:sen satulat ja istuu täydellisesti paikalleen. Nuo tuli siis auton romukasan mukana niin en osaa sanoa varmaksi kumman ne on.
Mikä se ongelma on ?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMikä se ongelma on ?
Tesla Model 3 LR -20
E36 Compact M43B16 turbo
Ex:
F11 530D xDrive M-sport
F21 M135i xDrive -14
E30 316 -85
F01 730D -09
E61 M5 -07 Silverstone II
F21 M135i xDrive -13
E92 335i -06
F11 520d -11
E61 535d -06 M-sport (377hp/766nm)
E91 320d -06
E30 324td Touring -89
Muita: Porsche Cayenne 958, MB (w205,w213),
4x Ford
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostMelkein tuolla voi sanoa että ei ole mekaaninen vika jos on puristusta ja jos kipinäkin löytyy niin eihän sieltä voi puuttua kuin polttoainetta.
jos kampuran tunnistin on rikki niin tuleeko siitä mitään vikakoodia ja voiko se tuommoisen ongelman aiheuttaa?
Viimeisimmän ajon jälkeen on vain lamdan lämmityksestä vikokoodit ei muuta.
onko sitten vaan 5:en suuttimelle menevä johtosarja rikki. Alkaa olla aika epätoivoinen olo jo tämän kanssa.BMW E91 325d M-Sport -10
BMW E36 328 -97 Coupe projekti
EX- BMW E46 330Ci M-Sport II -03
EX- BMW E36 M3 -94 "Drift Edition"
Comment
-
-
Originally posted by Leinoo View PostCastrol Limited slip 75w-140 ja 1.7L on öljytilavuus.
Mutta eipä se taida siitä juuri öljyillä muuttua, toki ne vaihtaa voi ja varmasti kannattaakin, ainakin jos ei ole aikomusta perää avata.
Tänään vaihtui Castrollit perään ja on kyllä hyvä öljy.
Liqui Molyn jälkeen alkoi perä heti "rutisemaan" kääntyessä. Tämä korjattiin jollain lisäaineella X, en tiedä millä.
Tälläisenä ajelin sitten muutaman kesän ajot.
Nyt Castrollit perässä, ei mitään ylimääräistä ohjelmaa
Jatkossa KAIKKI öljyt Castrollia ilman mitään poikkeuksiaOriginally posted by JubeEihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124
Comment
-
-
Originally posted by m.luukkonen View PostCabrioletin katto ei jaksa nousta kun nappia painaa, aukeaa kyllä ku avittaa takareunaa. Joku remmi löystynyt? :thinkNyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Tyttären urbaanin latolöydön kunnostaminen on päässyt siihen vaiheeseen, että päästiin ajamaan sillä lenkki. Hyvin pelaa, mutta satunnainen käyntihäiriö pilaa tunnelmaa.
Ensinnäkin, käynti menee totaalisesti sekaisin siinä kohtaa kun lämmöt alkaa nousta asteikolle. Käy tyhjäkäyntiä mutta ei jaksa vetää yhtään, rytkyttää. Kun saa kierrokset huijattua korkealle niin pääsee jotenkin pumppaamalla eteen päin. Tämä vaihe kestää vain hetken kunnes auto alkaa taas toimimaan, ja sitten toimii niin kuin ei mitään. Kylmänä auto käy hyvin. Tekee tämän aina, kun kone lämpenee.
Toisekseen, kun autolla oli ajettu puolisen tuntia eli noin 30km sekalaista ajoa, niin käynti meni taas samalla tavalla sekaisin. Ihan kuollut keskikierroksilla ja paukutti putkeen. Aikansa kiukuteltuaan vika taas hävisi. Ja tuli taas jonkinajan kuluttua takaisin.
Kun vika on päällä, auto on ihan hengetön keskikierroksilla. Tyhjäkäyntiä yleensä käy, ja samoin kun saa kierrokset herkuteltua korkealle, niin pääsee eteenpäin. Mutta 2500-3500rpm meinaa kuolla niille sijoilleen.
Mikähän tuossa on? Omalla inpalla en pääse kiinni autoon kun ei ole sopivaa kaapelia.
Auto on ’94 316i, M43. Seisonut puolisen tusinaa vuotta taivasalla, katsastettu viimeksi 2014, käynnistetty viimeksi 2015. Vai onko tämä vain seisonnasta syntynyttä yskää?
Autosta on vaihdettu akku ja laitettu tuoreet bensat, korjattu on lähinnä ruostevaurioita, sekä imuvuotoja, jotka aiheuttivat samantyylisiä käyntihäiriöitä kuin nytkin, mutta jatkuvasti. Imuvuotojen korjauksen jälkeen auto alkoi tallissa käymään asiallisesti, mitä nyt tosiaan kiukutteli tämänpäiväisellä neitsytmatkalla. Uusia imuvuotoja en ole löytänyt, ja luulisi että vika olisi päällä kokoajan jos imuvuoto olisi edelleen syynä, vai?Last edited by bmw323it; 08-08-2021, 15:39.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Koputtele katalysaattoria. Heliseekö? Vaikuttaisi osaltaan samanlaiselle vaivalle kuin yhdessä compactissa taannoin jonka vikaa selvittelin. Lopulta selvisi että katalysaattori oli tukossa.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostKoputtele katalysaattoria. Heliseekö? Vaikuttaisi osaltaan samanlaiselle vaivalle kuin yhdessä compactissa taannoin jonka vikaa selvittelin. Lopulta selvisi että katalysaattori oli tukossa.
Tsekkasin, Ei tunnu katalysaattori kilisevän.
Vaihdoin tänään tulpat ja puhdistin IMM:n ja tyhjäkäyntiventtiilin. Tarkistin myös imuletkut varmuuden vuoksi imuvuotojen varalta, mutta ehjältä näyttää.
Voisiko oikutteleva lambda aiheuttaa nämä ongelmat?
Oireet ovat nyt aika selvät: vika tulee päälle kahdessa tilanteessa: kun auto on puolilämmin, siis kun viisari nousee pois siniseltä. Tämä tapahtuu aina. Kun pääsee siitä ohi, niin auto toimii yleensä hyvän aikaa mainiosti. Sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta, kun lähestyy marssivauhdista risteystä tai liikenneympyrää ja kierrokset tippuu tyhjäkäynnin tuntumaan, niin auto on uudelleen kiihdytettäessä ihan voimaton. Jos kaasun painaa pohjaan niin sitten rynnätään, mutta puolikaasulla puolikierroksilla on ihan kuollut. Kun auton käynnistää uudelleen niin vika usein häviää ja auto toimii taas tovi hyvin. Auto tuntuu tykkäävän myös pitkästä marssista mutta ei pysähdyksissä käymisestä.
Olikos se niin että lambdaohjaus ei ole käytössä kylmänä, tyhjäkäynnillä eikä kaasu pohjassa? Niissä tilanteissa auto tuntuu aina toimivan ...Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
E36 323i Cabrion lambda-anturit ...
E36 323i Cabrio antaa vikakoodia katalysaattoria ennen olevasta lambda-anturista.
En pääse juuri nyt tarkistamaan autosta millainen lambda siinä on ja missä se sijaitsee, joten tutkin asiaa realoem:sta.
Realoem näyttää kaksi -884 lambdaa pakosarjoissa 990mm johdolla:
ja taas pakoputkistossa *ennen* katalysaattoria
näyttäisi tämän mukaan olevan kuvassa yksi -884 lambda 990mm johdolla, ja listassa on toinen -071 -numeroinen lambda, jossa 410mm johto.
Montako katalysaattoria edeltävää lambdaa autossa nyt mahtanee olla .. 1, 2 vai 3? Ei kai neljää sentään..
Realoemin mukaan katalysaattorin jälkeen ei ole enää lambda-anturia.
Youtube-videoissa kun vaihtelevat lambdoja M52:een, niin lambdojen liittimet näyttävät olevan koneen päällä kourussa suutinkiskon vieressä. Kun asensin autoon aikanaan etanolikonversion, niin olen 100% ettei siinä suutinkiskon vieressä mitään lambdojen liittimiä ollut.
Autossa on tuplaulostulot läpällä, mutta keskellä autoa pakokaasut kulkevat yhdessä putkessa. Siis tällainen takapää: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=18_0297Last edited by bmw323it; 24-08-2021, 14:18.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
2 lambdaa siellä on, molemmissa pakosarjoissa.
Jos siis euro-mallista kyse.
Liittimet pitäisi kyllä olla bensakiskoon kiinnitettynä.Last edited by JJT; 24-08-2021, 16:40.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostE36 323i Cabrio antaa vikakoodia katalysaattoria ennen olevasta lambda-anturista.
En pääse juuri nyt tarkistamaan autosta millainen lambda siinä on ja missä se sijaitsee, joten tutkin asiaa realoem:sta.
Realoem näyttää kaksi -884 lambdaa pakosarjoissa 990mm johdolla:
ja taas pakoputkistossa *ennen* katalysaattoria
näyttäisi tämän mukaan olevan kuvassa yksi -884 lambda 990mm johdolla, ja listassa on toinen -071 -numeroinen lambda, jossa 410mm johto.
Montako katalysaattoria edeltävää lambdaa autossa nyt mahtanee olla .. 1, 2 vai 3? Ei kai neljää sentään..
Realoemin mukaan katalysaattorin jälkeen ei ole enää lambda-anturia.
Youtube-videoissa kun vaihtelevat lambdoja M52:een, niin lambdojen liittimet näyttävät olevan koneen päällä kourussa suutinkiskon vieressä. Kun asensin autoon aikanaan etanolikonversion, niin olen 100% ettei siinä suutinkiskon vieressä mitään lambdojen liittimiä ollut.
Autossa on tuplaulostulot läpällä, mutta keskellä autoa pakokaasut kulkevat yhdessä putkessa. Siis tällainen takapää: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=18_0297
Lamdojen liittimet on tosiaan suuntinkiskon muovin alla, ellei niitä joku jossain vaiheessa ole jättänyt laittamatta sinne (esim. koska afermarket pakosarjat tai laiskuus)
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View Post
Edit: no, kävin kuitenkin tänään tutkimassa tilanteen. Pakosarjoissa ei ollut yhtään anturia, juuri ennen katalysaattoria lyhytjohtoinen anturi (ilmeisesti tuo 11781433071j ja sen jälkeen taas pitempijohtoinen.
Btw, Onko näissä kutoskoneisissa rosterinen pakoputki? Pisti silmään tuolla auton alla mönkiessä ettei putkessa ole edelleenkään yhtään ruostetta. Tämä kiinnitti huomion, kun on tullut möngittyä tuon 316i sedanin alla koko kesä, ja siinä putki on ihan ruosteessa vaikka se on 80tkm vähemmän ajettu (180tkm yhteensä). Vai johtuuko tuo ero vain siitä ettei avolla ole koskaan ajettu talvella?Last edited by bmw323it; 25-08-2021, 19:48.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Comment