Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16365
    • Asikkala

    Originally posted by aae30 View Post
    Jooh, minä missasin et kyseessä 4cyl+ilmastoimaton.
    Sama juttu vaikka olisi 6 syl, kaksi letkua.

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1814
      • N/A

      Originally posted by jr66 View Post
      Sama juttu vaikka olisi 6 syl, kaksi letkua.
      Eli voi tulpata?
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16365
        • Asikkala

        Originally posted by bmw323it View Post
        Eli voi tulpata?
        Kyllä. Letkun mutkaan jäänee ilmaa mutta ei sen siellä pitäisi mitään haitata.

        Comment

        • Norkin
          BTCF Member
          • Aug 2013
          • 106
          • Lempäälä

          Onko täällä kenelläkään tietoa, että sopiiko e36 compactiin e30 levylliset takatukivarret suoraan vaihtamalla vain compactin napa? Miten jarruosien kanssa, sopiiko compactin levy, satula ja käsijarruosat sitten suoraan vai pitääkö käyttää e30 osia?

          Tesla Model 3 LR -20
          E36 Compact M43B16 turbo


          Ex:
          F11 530D xDrive M-sport
          F21 M135i xDrive -14
          E30 316 -85
          F01 730D -09
          E61 M5 -07 Silverstone II
          F21 M135i xDrive -13
          E92 335i -06
          F11 520d -11
          E61 535d -06 M-sport (377hp/766nm)
          E91 320d -06
          E30 324td Touring -89
          Muita: Porsche Cayenne 958, MB (w205,w213),
          4x Ford

          Comment

          • alppiE39
            Bimmer Rookie
            • Jun 2019
            • 106
            • RIIHIMÄKI

            Moro taas
            Eli e36 316 -95

            Ei starttaa laite vieläkää, signaaleita katottu eculta, oli ok. Mutta ei ohjaa vieläkään sytkää eikä suuttimia.

            Vikakoodeja tosta ei saa irti (ei pääse kiinni ohjainlaitteedeen) , kierrosluku mittari ihmeellisesti pomppii ihan ympäri mittaria kun koittaa starttaa.

            Voisko olla mahollisesti joku ajonesto vika? Vaiko ecu entinen?

            Comment

            • BiltemaMotorWork
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2013
              • 460
              • Joensuu

              Originally posted by alppiE39 View Post
              Moro taas
              Eli e36 316 -95

              Ei starttaa laite vieläkää, signaaleita katottu eculta, oli ok. Mutta ei ohjaa vieläkään sytkää eikä suuttimia.

              Vikakoodeja tosta ei saa irti (ei pääse kiinni ohjainlaitteedeen) , kierrosluku mittari ihmeellisesti pomppii ihan ympäri mittaria kun koittaa starttaa.

              Voisko olla mahollisesti joku ajonesto vika? Vaiko ecu entinen?
              Kierroslukumittarin käyttäytyminen viittaisi tietenkin kierroslukutietoon, joten onko kampiakselin asentotunnistin tsekattu?

              Comment

              • alppiE39
                Bimmer Rookie
                • Jun 2019
                • 106
                • RIIHIMÄKI

                Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                Kierroslukumittarin käyttäytyminen viittaisi tietenkin kierroslukutietoon, joten onko kampiakselin asentotunnistin tsekattu?
                Juu kampiakselilta tulee signaali eculle. Koitettu kahdella eri tunnistimella. Molemmissa samat oireet

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16365
                  • Asikkala

                  Originally posted by alppiE39 View Post
                  Juu kampiakselilta tulee signaali eculle. Koitettu kahdella eri tunnistimella. Molemmissa samat oireet
                  Tunnistimet orkkis vai tarvike ?

                  Comment

                  • alppiE39
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2019
                    • 106
                    • RIIHIMÄKI

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Tunnistimet orkkis vai tarvike ?
                    Toisesta tunnistimesta en osaa sanoa, toinen makso n. 50€ Eli tarviketta oli se.

                    Comment

                    • Vicious_e36
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2015
                      • 838
                      • Hämeenlinna

                      E36 ois tarkotus vaihtaa e46 tukivarret ja samalla e90 ulommat raidetangonpäät. Tarviiko olla meyley hd, vai pääseekö hyvin alkuun oe laatusilla? Sais pyöreesti 130€, niin hinnan puolesta vaan ajattelin kun leimalla pomppas vakioista. Katsastusmielessä en tarvitse vinkkejä, vaan ylipäätään käytön puolesta.

                      Onko väliä onko raidetangonpäät mistä 6syl pre-lci vai lci? Entä e46 tukivarret myös 6syl, mutta pre- vai facelift?
                      e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                      ex:
                      e36 328i ’95 Touring,
                      e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                      e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                      e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                      e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                      e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                      e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                      e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                      e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                      Comment

                      • hermunen
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2015
                        • 77
                        • -

                        Originally posted by DirtyDiesel View Post
                        E36 ois tarkotus vaihtaa e46 tukivarret ja samalla e90 ulommat raidetangonpäät. Tarviiko olla meyley hd, vai pääseekö hyvin alkuun oe laatusilla? Sais pyöreesti 130€, niin hinnan puolesta vaan ajattelin kun leimalla pomppas vakioista. Katsastusmielessä en tarvitse vinkkejä, vaan ylipäätään käytön puolesta.

                        Onko väliä onko raidetangonpäät mistä 6syl pre-lci vai lci? Entä e46 tukivarret myös 6syl, mutta pre- vai facelift?
                        Itse suoritin talvella kyseisen operaation ja käytin e46 328 tukivarsia ja e46 raidetangonsisäpäitä, ulommat raidetangon päät laitoin e36 vakiot. E90 ulkopää ei sopinut e36 napaan. Ja febin osia kaikki.

                        Comment

                        • Vicious_e36
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2015
                          • 838
                          • Hämeenlinna

                          Originally posted by hermunen View Post
                          Itse suoritin talvella kyseisen operaation ja käytin e46 328 tukivarsia ja e46 raidetangonsisäpäitä, ulommat raidetangon päät laitoin e36 vakiot. E90 ulkopää ei sopinut e36 napaan. Ja febin osia kaikki.
                          Oorait! Jännä ettei käyny, kun niitä on moni kuitenkin käyttäny. Oliko mistä peräisin ne ulommat rt päät?

                          E. Muistinkin väärin ja pitäis ollakki sisemmät raidetangonpäät e9x ja ulommat e36 vakiot
                          Last edited by Vicious_e36; 31-05-2021, 21:49.
                          e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                          ex:
                          e36 328i ’95 Touring,
                          e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                          e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                          e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                          e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                          e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                          e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                          e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                          e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                          Comment

                          • Vicious_e36
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2015
                            • 838
                            • Hämeenlinna

                            Onko porukka säilyttänyt noi konepellin alla olevat eristeet, vai ottanu suosiolla pois? Itellä se repsottaa ja mietin, että pitäiskö vaan poistaa vai onko siitä jotakin haittaa? Autolla tulee ajettua lähinnä kesällä ja tarkoitus jalostaa pikkuhiljaa höntsäpuuhiin
                            e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                            ex:
                            e36 328i ’95 Touring,
                            e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                            e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                            e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                            e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                            e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                            e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                            e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                            e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                            Comment

                            • pazq
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 3158
                              • 47200

                              Originally posted by DirtyDiesel View Post
                              Onko porukka säilyttänyt noi konepellin alla olevat eristeet, vai ottanu suosiolla pois? Itellä se repsottaa ja mietin, että pitäiskö vaan poistaa vai onko siitä jotakin haittaa? Autolla tulee ajettua lähinnä kesällä ja tarkoitus jalostaa pikkuhiljaa höntsäpuuhiin
                              Niitähän saa uusiakin jos haluaa. Mutta noihan puuttuu aika monesta kun vuodet kuumassa haperoittaa. Sehän on ihan miten itse tykkäät. Itellä ne puuttuu yhdestä autosta ja oli ahdin ilman huppua mut ei se maali ollu silti moksiskaan. Muovinen ritilä meni kyllä pehmeeks siitä päältä kun kunnolla anto runtua konepelti sisäpuolelta kyllä tummui kun ei siellä ole mitäön heijastavaa teippiä tai lämpöpeltiä suojana

                              Comment

                              • jonis93
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2013
                                • 1111
                                • Vantaa

                                E36 Etuvalot!?

                                Onko mitä eroa etuvaloilla sedan/Touring vs. Coupe cabrio? Kaikkialla törmää, että olis erivalot, mutta käytännössä mitä eroa? Onko avoon mahdollista saada sopimaa sedanin valoja?:think Avossa rumat kebabbi enkelit, ja tuntuu olevan vaikee löytää purusta avoa/coupea, mistä sais valot
                                Audi A7
                                EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎