Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aaape
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 615
    • Muaninka

    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Vaihtelin tossa e46 tukivarret ja e9x rt sisäpäät jota lyhensin vähän, niin tuntuu olevan liian pitkät vaikka säädöt minimissä (kierteitä ei näy ollenkaan) niin silti aurauskulmat viturallaan, et pitäis saada lisää sisäänpäin säädettyä.
    Mietin et pitäiskö vaihtaa suosiolla e36 sisäpäät takas? Ulommat myös e36 omat eikä ole kääntyvyys adaptereota
    Lyhennä sitä ulkopäätä vähän
    e36 328i turbo (95)
    vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
    e30 316 (m30)(87) projekti

    EX.
    e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

    Comment

    • Maili
      BTCF Member
      • Aug 2011
      • 441
      • E-pohjanmaa

      Originally posted by MikkoJII View Post
      Ostin joskus m52b25 toukkaan Valeo 4p merkkisen kovalla vauhtipyörällä olevan bolt on -setin Se maksoi jotain 400€ Saksasta kotia. En tykännyt siitä poljintuntumasta. mutta auto oli käyttöauto. Vaihdoin sitten takaisin kaksoismassalliseen. Sachsin kaksoismassasetti uudella vauhtipyörällä maksoi muistaakseni jotain 700€ kaikkineen.
      Lautamäestä kysyin vuhtipyörää ja todennäköisesti sieltä sen haen. Kytkin kombo ei aivan puhelun aikana tullut selville, mutta massa levyn laitan.
      E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
      Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

      Comment

      • Vicious_e36
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2015
        • 823
        • Hämeenlinna

        Originally posted by aaape View Post
        Lyhennä sitä ulkopäätä vähän
        Yks harrastelija tuossa kans pohti samaa, mut tämä vahvistaa idean

        E. Sillä selvittiin, kiitoksia!
        Last edited by Vicious_e36; 09-07-2021, 19:00.
        e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

        ex:
        e36 328i ’95 Touring,
        e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
        e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
        e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
        e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
        e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
        e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
        e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
        e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

        Comment

        • Vicious_e36
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2015
          • 823
          • Hämeenlinna

          Originally posted by DirtyDiesel View Post
          Vaihtelin tossa e46 tukivarret ja e9x rt sisäpäät
          Tätä jatkaakseni, niin voiko viturallaan olevat kulmat ja camber aiheuttaa sen, että testilenkillä ohjaus oli todella villi ja veteli mihin sattuu. Pienellä ohjausliikkeellä tuntu kääntävän äkäsemmin mitä sitten ääripäässä. Kaikki montut ym. Epätasaudet tiessä käänti rattia enemmän mitä leveet renkaat itekseen.
          Eli kannattaako huolestua, vai säädättää aurauskulmat ja camber ja käydä sit uudestaan kokeilemassa
          e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

          ex:
          e36 328i ’95 Touring,
          e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
          e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
          e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
          e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
          e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
          e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
          e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
          e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by DirtyDiesel View Post
            Tätä jatkaakseni, niin voiko viturallaan olevat kulmat ja camber aiheuttaa sen, että testilenkillä ohjaus oli todella villi ja veteli mihin sattuu. Pienellä ohjausliikkeellä tuntu kääntävän äkäsemmin mitä sitten ääripäässä. Kaikki montut ym. Epätasaudet tiessä käänti rattia enemmän mitä leveet renkaat itekseen.
            Eli kannattaako huolestua, vai säädättää aurauskulmat ja camber ja käydä sit uudestaan kokeilemassa
            Sopivasti väärillä kulmilla on ihan oikeasti aika hurja ajettava.

            Comment

            • Vicious_e36
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2015
              • 823
              • Hämeenlinna

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Sopivasti väärillä kulmilla on ihan oikeasti aika hurja ajettava.
              Näköjään.. ei oo aikasemmin tullu kokeiltua, mut pitää käydä säädättää nii pääsee joskus viel ajelemaanki
              e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

              ex:
              e36 328i ’95 Touring,
              e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
              e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
              e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
              e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
              e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
              e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
              e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
              e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

              Comment

              • 330Driver
                BTCF Member
                • Feb 2015
                • 451
                • Pori

                Cabriolet oven mikrokytkin....

                onkos kukaan koittanut vaihtaa cabriolettiin oven mikrokytkintä sedan/touring mallista?

                cabrioletissa on ilmeisesti lukkopalassa pitkä johto ja sedanissa liitin heti lukkopalassa kiinni.
                Olen koittanut 5 kertaa tilata mailmalta tuollaista lukkopalaa jossa mikrokytkin kiinni mutta kertaakaan en ole sitä saanut perille sakka...

                cabrioletin lukkopalaa/mikrokytkintä kun ei enää valmisteta mutta sedanin valmistetaan.

                miettinyt jos tilaisi marmorilta liittimen ja muuttaisi tuohon sedanin lukkopalat
                E36 ///M3 evolution cabriolet
                E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                E91 330D Käyttis
                Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                Koodit/koodaukset PORI
                ___________________________
                EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                EX E46 330D Touring
                EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1794
                  • N/A

                  Avo narisee oikeasta etukulmasta kun kääntää rattia oikealle. Loppuu kun ottaa renkaan pois.

                  Ensin luulin että olisi iskarin yläpään laakeri, mutta ääni tuntuu tulevan alempaa.

                  Mikähän se mahtaisi olla?
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • aaape
                    BTCF Member
                    • Aug 2009
                    • 615
                    • Muaninka

                    Originally posted by bmw323it View Post
                    Avo narisee oikeasta etukulmasta kun kääntää rattia oikealle. Loppuu kun ottaa renkaan pois.

                    Ensin luulin että olisi iskarin yläpään laakeri, mutta ääni tuntuu tulevan alempaa.

                    Mikähän se mahtaisi olla?
                    Alapallonivel tai raidetangonpää siellä narisee
                    e36 328i turbo (95)
                    vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                    e30 316 (m30)(87) projekti

                    EX.
                    e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1794
                      • N/A

                      Originally posted by aaape View Post
                      Alapallonivel tai raidetangonpää siellä narisee
                      Jousen kuminen eriste oli luiskahtanut huonon asentoon. Purin joustintuen, puhdistin osat ja kasasin. Myös alapallonivelen suojakumin jousirengas oli luiskahtanut pois ja nivel kuiva. Laitoin uudet rasvat ja lukkorenkaan paikalleen. En tiedä kumpi lopulta narisi, mutta nyt on auto taas hiljainen. Kiitti vinkistä!
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • atn
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2010
                        • 52
                        • Keski-Suomi

                        Nyt tarviis apuja kun alkaa omat ideat ja osaaminen loppua.


                        Auto on -97 E36 Coupe M52B28 moottorilla ja ei käy kaikilla. 5 pytty vaikuttaa olevan kokoajan pimeänä. Tämä todettu irroittamalla 5 pytyn puola -> ei vaikuta käyntiin sekä INPA näyttää 5 pytylle engine rougnessiä 7000-9000.


                        tehtyä / testattua:


                        - tulpat vaihdettu NGK BKR6EK -> ei vaikutusta
                        - 1 uusi puola hommattu -> ei vaikutusta
                        - tarkistettu että joka pyttyyn tulee kipinä.
                        - 5 ja 4 pytyn suutin vaihdettu päikseen -> ei vaikutusta
                        - kaikki huonot ilmaletkut ja haitarit uusittu, uusi öljy separaattori laitettu -> ei vaikutusta
                        - uusi orgis nokka-akselin anturi vaihdettu -> ei vaikutusta

                        noiden vaihtojen jäkeen INPA näyttää vikakoodeja:
                        - 25 Lamdasondemheizung Sonde 1

                        molempia lamboja käytetty irti yksi kerrallaan ja molemmat irti -> ei vaikuta käyntiin.

                        minusta vaikuttaa siltä että joko ECU on rikki tai johtosarja on rikki 5 pytyn suuttimen osalta -> miten tuon johdotuksen saisi vielä varmistettua?

                        kansi tuosta on edellisen omistajan aikana laitettu ja sen jälkeen tuolla ei ole paljon ajeltu -> voiko joku mekaaninen ongelma aiheuttaa että 5 pytty olisi kokoajan pimeänä?
                        BMW E91 325d M-Sport -10
                        BMW E36 328 -97 Coupe projekti
                        EX- BMW E46 330Ci M-Sport II -03
                        EX- BMW E36 M3 -94 "Drift Edition"

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4311
                          • Turku

                          Eikös johtosarjan periaatteessa pitäisi saada mitattua yleismittarilla esim ruiskun liittimen ja ecu liittimen välillä kun katsoo oikeat pinnit sähkökaavioista?
                          Jos ecu on hansikaslokeron takana, niin vaatii vähän pidemmät mittapiuhat.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by atn View Post
                            Nyt tarviis apuja kun alkaa omat ideat ja osaaminen loppua.


                            Auto on -97 E36 Coupe M52B28 moottorilla ja ei käy kaikilla. 5 pytty vaikuttaa olevan kokoajan pimeänä. Tämä todettu irroittamalla 5 pytyn puola -> ei vaikuta käyntiin sekä INPA näyttää 5 pytylle engine rougnessiä 7000-9000.


                            tehtyä / testattua:


                            - tulpat vaihdettu NGK BKR6EK -> ei vaikutusta
                            - 1 uusi puola hommattu -> ei vaikutusta
                            - tarkistettu että joka pyttyyn tulee kipinä.
                            - 5 ja 4 pytyn suutin vaihdettu päikseen -> ei vaikutusta
                            - kaikki huonot ilmaletkut ja haitarit uusittu, uusi öljy separaattori laitettu -> ei vaikutusta
                            - uusi orgis nokka-akselin anturi vaihdettu -> ei vaikutusta

                            noiden vaihtojen jäkeen INPA näyttää vikakoodeja:
                            - 25 Lamdasondemheizung Sonde 1

                            molempia lamboja käytetty irti yksi kerrallaan ja molemmat irti -> ei vaikuta käyntiin.

                            minusta vaikuttaa siltä että joko ECU on rikki tai johtosarja on rikki 5 pytyn suuttimen osalta -> miten tuon johdotuksen saisi vielä varmistettua?

                            kansi tuosta on edellisen omistajan aikana laitettu ja sen jälkeen tuolla ei ole paljon ajeltu -> voiko joku mekaaninen ongelma aiheuttaa että 5 pytty olisi kokoajan pimeänä?
                            Mittaappa puristukset siitä koneesta.

                            Jos vaikka venttiilistä puuttuu pala ei oikein tahdo käydä sillä sylinterillä.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16296
                              • Asikkala

                              Originally posted by atn View Post
                              Nyt tarviis apuja kun alkaa omat ideat ja osaaminen loppua.


                              Auto on -97 E36 Coupe M52B28 moottorilla ja ei käy kaikilla. 5 pytty vaikuttaa olevan kokoajan pimeänä. Tämä todettu irroittamalla 5 pytyn puola -> ei vaikuta käyntiin sekä INPA näyttää 5 pytylle engine rougnessiä 7000-9000.


                              tehtyä / testattua:


                              - tulpat vaihdettu NGK BKR6EK -> ei vaikutusta
                              - 1 uusi puola hommattu -> ei vaikutusta
                              - tarkistettu että joka pyttyyn tulee kipinä.
                              - 5 ja 4 pytyn suutin vaihdettu päikseen -> ei vaikutusta
                              - kaikki huonot ilmaletkut ja haitarit uusittu, uusi öljy separaattori laitettu -> ei vaikutusta
                              - uusi orgis nokka-akselin anturi vaihdettu -> ei vaikutusta

                              noiden vaihtojen jäkeen INPA näyttää vikakoodeja:
                              - 25 Lamdasondemheizung Sonde 1

                              molempia lamboja käytetty irti yksi kerrallaan ja molemmat irti -> ei vaikuta käyntiin.

                              minusta vaikuttaa siltä että joko ECU on rikki tai johtosarja on rikki 5 pytyn suuttimen osalta -> miten tuon johdotuksen saisi vielä varmistettua?

                              kansi tuosta on edellisen omistajan aikana laitettu ja sen jälkeen tuolla ei ole paljon ajeltu -> voiko joku mekaaninen ongelma aiheuttaa että 5 pytty olisi kokoajan pimeänä?
                              Otti silmään "kansi tuosta on edellisen omistajan aikana laitettu ja sen jälkeen tuolla ei ole paljon ajeltu" Miksi vaihdettu ?

                              Comment

                              • atn
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2010
                                • 52
                                • Keski-Suomi

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Otti silmään "kansi tuosta on edellisen omistajan aikana laitettu ja sen jälkeen tuolla ei ole paljon ajeltu" Miksi vaihdettu ?
                                Oli päässy keittämään ja kansi oli menny. Tammerdieseliltä oli kuulemma ”uusi” kansi hommattu. Kuittiahan tuosta ei ollut joten paha sanoa sen enempää. Eikä oikeastaan kiinnostakkaan muu kuin saada tämä kuntoon.
                                BMW E91 325d M-Sport -10
                                BMW E36 328 -97 Coupe projekti
                                EX- BMW E46 330Ci M-Sport II -03
                                EX- BMW E36 M3 -94 "Drift Edition"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎