E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Norkin View Post
    Okei joo. Heti perään toinen kysymys - onko tietoa että sopiiko e36 325i jarrusatula compactin(318ti/323ti) levylle? 325:ssa on ilmeisesti 280mm levy kun vompatissa 272mm. Jarrupalat tosin näyttää olevan samat. Ei näytä oikein löytyvän compactin omaa satulaa niin 325 näyttäisi olevan aika lähellä. Tai olisiko esim 318is sopiva satula? Compactin satulat on ainoana omalla osanumerolla. Tällä asialla on vähän hoppu niin olisi upeaa jos joku osaisi suorilta kertoa
    Ei sovi. Satula on periaatteessa sama, jos ei ota huomioon mahdollisesti erikokoisia mäntiä. Mutta carrieri on eri offsetilla normi e36:ssa ja vompatissa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Norkin View Post
    Okei joo. Heti perään toinen kysymys - onko tietoa että sopiiko e36 325i jarrusatula compactin(318ti/323ti) levylle? 325:ssa on ilmeisesti 280mm levy kun vompatissa 272mm. Jarrupalat tosin näyttää olevan samat. Ei näytä oikein löytyvän compactin omaa satulaa niin 325 näyttäisi olevan aika lähellä. Tai olisiko esim 318is sopiva satula? Compactin satulat on ainoana omalla osanumerolla. Tällä asialla on vähän hoppu niin olisi upeaa jos joku osaisi suorilta kertoa
    Tarkoitat takajarruja ?

    Leave a comment:


  • Norkin
    replied
    Okei joo. Heti perään toinen kysymys - onko tietoa että sopiiko e36 325i jarrusatula compactin(318ti/323ti) levylle? 325:ssa on ilmeisesti 280mm levy kun vompatissa 272mm. Jarrupalat tosin näyttää olevan samat. Ei näytä oikein löytyvän compactin omaa satulaa niin 325 näyttäisi olevan aika lähellä. Tai olisiko esim 318is sopiva satula? Compactin satulat on ainoana omalla osanumerolla. Tällä asialla on vähän hoppu niin olisi upeaa jos joku osaisi suorilta kertoa

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Originally posted by Norkin View Post
    Onko joku kokeillut katsastaa etanolivehjettä tyhjällä katilla? Tarvisi tuo sigun vompatti käydä vihdoin leimaamassa ja ajatuksena olisi laittaa vain katin kuoret paikalleen, mutta mitenköhän päästöt🤔

    Tai vaihtoehtoisesti onko kokemuksia, että onko jollain tuollaisella 100€ 200cpi ”race”-katilla huonontunut virtaukset merkittävästi?
    Itse katsastin oman turbo vehkeen tällä enkä kyllä oo huomannu mitään eroa onko katti paikoillaan vai ei

    Leave a comment:


  • Norkin
    replied
    Onko joku kokeillut katsastaa etanolivehjettä tyhjällä katilla? Tarvisi tuo sigun vompatti käydä vihdoin leimaamassa ja ajatuksena olisi laittaa vain katin kuoret paikalleen, mutta mitenköhän päästöt🤔

    Tai vaihtoehtoisesti onko kokemuksia, että onko jollain tuollaisella 100€ 200cpi ”race”-katilla huonontunut virtaukset merkittävästi?

    Leave a comment:


  • TNT
    replied
    Originally posted by Leinoo View Post
    Castrol Limited slip 75w-140 ja 1.7L on öljytilavuus.


    Mutta eipä se taida siitä juuri öljyillä muuttua, toki ne vaihtaa voi ja varmasti kannattaakin, ainakin jos ei ole aikomusta perää avata.
    Kiitti

    Nyt näyttäisi olevan Liqui Molyn vastaava tuote.

    Leave a comment:


  • Leinoo
    replied
    Originally posted by TNT View Post
    Mikä olisi hyvä öljy E36 328i lukkoperään ja kuinka paljon sitä pitäisi olla?
    Perä on käsittääkseni muokattu 25% -> n. 40%.

    Nykyisellään ulisee tasakaasulla ajaessa, voiko uusilla öljyillä tuota enää mitenkään saada paremmaksi? Mitään burniksia yms ei ole tullut harrastettua enkä jatkossakaan uskalla koska nämä autot osaavat hajota kyllä ilman yrittämistäkin.

    Todella ärsyttävä ominaisuus muuten ihan kivassa autossa.

    Castrol Limited slip 75w-140 ja 1.7L on öljytilavuus.


    Mutta eipä se taida siitä juuri öljyillä muuttua, toki ne vaihtaa voi ja varmasti kannattaakin, ainakin jos ei ole aikomusta perää avata.

    Leave a comment:


  • 330Driver
    replied
    Originally posted by atn View Post
    Minä en kyllä muuta keksi kuin että ecu olis viallinen.

    Semmoinen ihmeellisyys tässä vielä on että heti käynnistyksen jälkeen tuntuu käyvän muutaman sekunnin ok jolloin kierrokset 1000 pinnassa ja sit tippuu yksi sylinteri pois pelistä ja kierrokset 750 tienoille.
    Kaverilla olis sulle uusi ecu myydä jos se on rikki.
    minä voin siihen ecuun ajaa b28 ohjelman sisään jos haluat.

    mutta avaappa se ecun kansi ja katso onko "sytkäkiviä" rikki

    Leave a comment:


  • TNT
    replied
    Mikä olisi hyvä öljy E36 328i lukkoperään ja kuinka paljon sitä pitäisi olla?
    Perä on käsittääkseni muokattu 25% -> n. 40%.

    Nykyisellään ulisee tasakaasulla ajaessa, voiko uusilla öljyillä tuota enää mitenkään saada paremmaksi? Mitään burniksia yms ei ole tullut harrastettua enkä jatkossakaan uskalla koska nämä autot osaavat hajota kyllä ilman yrittämistäkin.

    Todella ärsyttävä ominaisuus muuten ihan kivassa autossa.

    Leave a comment:


  • atn
    replied
    Minä en kyllä muuta keksi kuin että ecu olis viallinen.

    Semmoinen ihmeellisyys tässä vielä on että heti käynnistyksen jälkeen tuntuu käyvän muutaman sekunnin ok jolloin kierrokset 1000 pinnassa ja sit tippuu yksi sylinteri pois pelistä ja kierrokset 750 tienoille.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by atn View Post
    Eipä ollut näissäkään ongelmaa selittävää.

    Sylinteri / arvo bar
    6 / 13
    5 / 13
    4 / 12
    3 / 12.5
    2 / 14
    1 / 13
    Melkein tuolla voi sanoa että ei ole mekaaninen vika jos on puristusta ja jos kipinäkin löytyy niin eihän sieltä voi puuttua kuin polttoainetta.

    Leave a comment:


  • atn
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Mittaappa puristukset siitä koneesta.

    Jos vaikka venttiilistä puuttuu pala ei oikein tahdo käydä sillä sylinterillä.
    Eipä ollut näissäkään ongelmaa selittävää.

    Sylinteri / arvo bar
    6 / 13
    5 / 13
    4 / 12
    3 / 12.5
    2 / 14
    1 / 13

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Tuolla värkätään jotain https://www.youtube.com/watch?v=PXDe78CJk1A

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Sasu908 View Post
    Coupesta roikkuu kattoverhoilu takaa ja keskeltäki pullottaa. Millähän tuon sais parhaiten kattoon takas kiinni? Kokeilin vahvaa kakspuolista teippiä mut ei kauaa pysyny..
    Paras taitaisi tulla ottamalla kattopahvi ulos ja vaihtamalla kangas.
    eikös tuolla ole välissä sellainen vaahtomuovi E36:ssakin?

    Leave a comment:


  • Sasu908
    replied
    Coupesta roikkuu kattoverhoilu takaa ja keskeltäki pullottaa. Millähän tuon sais parhaiten kattoon takas kiinni? Kokeilin vahvaa kakspuolista teippiä mut ei kauaa pysyny..

    Leave a comment:

Working...
X