memebuy23buy

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Axum
    replied
    Ideoita miten ilmataan M50+M535i syyläri+facelift paisuntasäiliö E30 korissa?

    Keula ylös mutta syylärin vesiletkuista ei ainakaan pysty puristelemaan kun niissä on "spiraalit" sisällä. :think

    EDIT: missä on M50:ssä ilmausruuvi? syylärissä?

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by Reiliseppo View Post
    Sainpas sitten ilmausruuvin poikki. Onkos tuolla ilmausruuvilla mitään merkitystä muuten kuin ilmauksessa? Eli ei tule mitään paineita tai mtn muuta sellaista sieltä? Olisko jollain ideoita miten sen loppu pätkän saa sieltä irti?
    lämmitä talttapäistä ruuvaria sytkärillä, uppoaa katkenneeseen kantaan ja näin voit ruuvata sen pätkän veke ja uutta tilalle

    Leave a comment:


  • Reiliseppo
    replied
    Sainpas sitten ilmausruuvin poikki. Onkos tuolla ilmausruuvilla mitään merkitystä muuten kuin ilmauksessa? Eli ei tule mitään paineita tai mtn muuta sellaista sieltä? Olisko jollain ideoita miten sen loppu pätkän saa sieltä irti?

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Tossa vielä mittauksia: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...postcount=2590

    Tarkeni eilen ajella 200km pakkasta -30-35C

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Ile-78 View Post
    Aihetta sivuten

    tuo oma kulkine puhaltaa tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla hieman haaleampaa, kun sitten polkaisee vähä kierroksia, niin alkaa tulla kunnolla kuumaa. Autossa taitaa olla 92c termari ku menee lämpömittari viisarin paksuuden verran yli keskeltä.

    Kysymys siis, että onko tämä ominaisuus vai onko vesipumppu jo tullut tiensä päähän?

    autona e36 328iA -95 (M52B28)

    Mitenkä muilla?
    Taitaa se ominaisuus olla. Hieman muuttuu haaleammaksi tyhjäkäynnillä ja hiljenee puhallustehokin automaatilla kun on. Kaasua niin lämpenee ja puhallus kovenee.

    Vime talvena vaihdettu termari,vesipumppu,vesiventtiili yms pientä. Mutta autossa kyllä tarkenee todella hyvin.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Ile-78 View Post
    Aihetta sivuten

    tuo oma kulkine puhaltaa tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla hieman haaleampaa, kun sitten polkaisee vähä kierroksia, niin alkaa tulla kunnolla kuumaa. Autossa taitaa olla 92c termari ku menee lämpömittari viisarin paksuuden verran yli keskeltä.

    Kysymys siis, että onko tämä ominaisuus vai onko vesipumppu jo tullut tiensä päähän?

    autona e36 328iA -95 (M52B28)

    Mitenkä muilla?

    Leave a comment:


  • Ile-78
    replied
    Aihetta sivuten

    tuo oma kulkine puhaltaa tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla hieman haaleampaa, kun sitten polkaisee vähä kierroksia, niin alkaa tulla kunnolla kuumaa. Autossa taitaa olla 92c termari ku menee lämpömittari viisarin paksuuden verran yli keskeltä.

    Kysymys siis, että onko tämä ominaisuus vai onko vesipumppu jo tullut tiensä päähän?

    autona e36 328iA -95 (M52B28)

    Mitenkä muilla?

    Leave a comment:


  • Löwen
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Omassa neula mittarin viivan verran yli keskeltä, mutta pitäskö se tuo Kl:län termarin tilalle vaihtaa oem:think, vai normaalia?
    Originally posted by Haju69 View Post
    Samoin itsellä. En aio vaihtaa muuta kun tuolla ainakin tunkee lämmintä sisuksiin.
    92 CEL termarilla menee viisarin verran yli keskeltä, eli normaalia.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Omassa neula mittarin viivan verran yli keskeltä, mutta pitäskö se tuo Kl:län termarin tilalle vaihtaa oem:think, vai normaalia?
    Samoin itsellä. En aio vaihtaa muuta kun tuolla ainakin tunkee lämmintä sisuksiin.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by Löwen View Post
    Eiköhän se onnistunut ole jos tyhjäkäynnilläkin puhaltaa kuumaa ja lämmöt pysyvät jämptisti keskellä.
    Omassa neula mittarin viivan verran yli keskeltä, mutta pitäskö se tuo Kl:län termarin tilalle vaihtaa oem:think, vai normaalia?

    Leave a comment:


  • Löwen
    replied
    Eiköhän se onnistunut ole jos tyhjäkäynnilläkin puhaltaa kuumaa ja lämmöt pysyvät jämptisti keskellä.

    Leave a comment:


  • Mann
    replied
    Yksinkertainen kysymys E36 ilmauksesta:

    Jos sisälle puhaltaa hyvin kuumaa ilmaa ja moottorin lämpötila ei nouse normaalin yläpuolelle niin voiko tällöin olla varma ettei järjestelmään ole jäänyt ilmaa? Onko kuuman ilman tulo kabiiniin varma merkki että ilmaus on onnistunut?

    Auto siis E36 325i M50B25 koneella.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Kaasuläpän termostaatin asentamisen jälkeen jälleen toimi pullopatentti ilmauksessa Puristelin ensin auto sammuksissa enimmät kuplat pois ja sitten auto käynnissä noin 50min eikä lämmöt edes noussu yli puolivälin. Loppuunsa aika rankka homma yksinään kun tekee

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Kuten yllä, onko tietoa milloin vesipumppu viimeksi vaihdettu?
    Jos pumppu on kunnossa niin tarkastamaan onko pakokaasua jäähdytysjärjestelmässä.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Vesipumppu ja termari vaihtoon, jäähdyttimen kunnollinen huuhtelu ja lopuksi oikein tehty ilmaus, niillä usein selviää. Jäähdyttimen korkki ja ilmausruuvit kannattaa samalla vaihtaa jos epäilyttää niiden tiiveys.

    Mikäli ongelmat jatkuu niin silloin alkaa kallistua kansipahvin vaihdon puolelle :think

    Leave a comment:

Working...
X