Originally posted by mikkokivia
View Post
e36 ilmaus
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by peto2 View PostSulla on vesipumppu paskana. Alavesiletku on nimensä mukaan se joka on alempana (1)
Mistä päätellen vesipumppu paskana? Nesteen häviämisestäkö?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikkokivia View PostTuli avuton tunne kun olin tänään ilmaamassa bemaria tolla Hemin tavalla, oli kaikki viimesenpäälle laitettu valmiiks kunnes aloin miettimään että mistä letkusta alan oikeen lypsäämään? Ala-vesiletkua on kai tarkoitus puristella mutta mikä sen näistä oikeen on? (1, 2, 3):
Nii ja autossa on ongelmana se että syö nesteitä (2dl/50km) ja lämmöt nousee jos menee moottoritielle. Normaali ajossa lämmöt pysyy alhaalla.
Autona toimii Bmw 325 -94 (m50 kone)
Leave a comment:
-
-
Ilmaus
Tuli avuton tunne kun olin tänään ilmaamassa bemaria tolla Hemin tavalla, oli kaikki viimesenpäälle laitettu valmiiks kunnes aloin miettimään että mistä letkusta alan oikeen lypsäämään? Ala-vesiletkua on kai tarkoitus puristella mutta mikä sen näistä oikeen on? (1, 2, 3):
Nii ja autossa on ongelmana se että syö nesteitä (2dl/50km) ja lämmöt nousee jos menee moottoritielle. Normaali ajossa lämmöt pysyy alhaalla.
Autona toimii Bmw 325 -94 (m50 kone)
Last edited by mikkokivia; 02-05-2014, 15:16.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by blueorange View PostKyllä päästin siitä muovisesta ristipääkannalla olevasta myös.Haynesin kirja sanoo että myös lohkon proppu auki ilmattaessa jos kone on ollut auki.
Ja tosiaan se lohkon proppu auki et kyllä onnistu ilmauksessa, tarkoitus on saada nestettä sinne lohkon pohjalle samalla päästäen ylös nouseva ilma pois siitä koneen nestekierron korkeimmassa kohdassa sijaitsevasta ilmaruuvista pois.
Ja jos joku moottori on vaikea ilmattava niin ei siihen silti tarvitse tunteja aikaa uhrata vaan ne ilmat voi päästää pois termarin kotelosta/lämppärin letkusta mistä vain sopivasta paikasta. M20/M40/M50/M52 ja mitkä nyt tuota samaa jäähdytysnestekiertoa käyttävätkään eivät tarvii ikinä mitään kikkailuja, jos niihin ei saa nesteitä menemään suosiolla niin tekee jotain väärin ja kannattaa pyytää apua joltain joka asian osaa ennenkuin polttaa kannentiivisteen tms.
Ja ylivoimaisesti paras ilmausohje on e30 tehtaan workshop manualissa tuohon kun se on tiedotus samalla tuosta muutetusta jäähdytysnestekierrosta eli on selitetty miksi ilmaruuvi pitää aukaista nesteitä laitettaessa ja miten systeemi ilmaa itsensä loppuun, uudemmissa manuskoissa on vain ilmausohje joka sisältää sen yhden kuvan ja pari lausetta ja joka on selvästi liian yksinkertainen toimintaohje että sitä uskallettaisiin käyttää.Last edited by naukkis; 29-04-2014, 23:43.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View PostNo niin ja nyt tuli sitten mieleen kun tuosta lohkon proppua availit että kait siis osasit päästää ilmat ilmaruuvista pois joka on siis se muovinen ruuvi syylärissä ylävesiletkun lähdössä? Se lohkon proppu on nesteiden pois laskua ei ilmausta varten.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by blueorange View PostNaukkiksella on aina hyvät neuvot!Joka foorumilla!Mulla oli kone auki ja sen jälkeen nesteitä laittaessa lohkon roppu auki.sieltä tuli nesteet.proppu kiinni ja hissukseen kaatelemaan lisää niin n.7 litraa sinne meni.Paisari piripinnassa ja ruuvit ynnä korkit kiinni.koneet käymään ja laskihan se puoleen väliin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jukkae View PostMutta harvinaista näissä kumminkin. Pitää todellakin käyttää ihan kuivana. 95% näihin tehdyistä kansirempoista on ns turhia.
Leave a comment:
-
-
Mutta harvinaista näissä kumminkin. Pitää todellakin käyttää ihan kuivana. 95% näihin tehdyistä kansirempoista on ns turhia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jaszka View PostNoniin nyt laiton lisää nestettä koneen ollessa sammuksissa, kunnes ilmausruuvista tuli nestettä. Ruuvi ja korkki kiini ja kone pääle. Nestetaso ei kylläkään asettunut kalt viivan kohdalle vaan nousi täyteen kunnes korkin välistä alko virtaamaan. Misä vika?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by blueorange View PostNaukkiksella on aina hyvät neuvot!Joka foorumilla!Mulla oli kone auki ja sen jälkeen nesteitä laittaessa lohkon roppu auki.sieltä tuli nesteet.proppu kiinni ja hissukseen kaatelemaan lisää niin n.7 litraa sinne meni.Paisari piripinnassa ja ruuvit ynnä korkit kiinni.koneet käymään ja laskihan se puoleen väliin.Sit heitin lenkin niin pinta ei laske mihinkään.Kierroksia annoin ym.Ei tule lämmintä tyhjäkäynnillä!Muistaakseni 9,5 litraa sanoo Haynesin kirja nestetilavuudesta.Keula ylös ja se pullopatentti paisariin sain vielä vajaan 2 litraa lisää kunnes reilun puolen tunnin lypsämisen jälkeen sormet oli ihan muussina ja lopetin siihen.
Miksi sinne jäi niin paljon ilmaa on sitten toinen kysymys, epäilisin reiluhkoa paskakerääntymää kannentiivisteen seutuvilla jonka takia osa lohkosta jäi täyttymättä ekalla täyttökerralla, vanhoissa koneissa on aina vikamahdollisuutensa.
Ja tuo sun ilmaus ei sentään mennyt ihan totaaliperseelleen vaan moottoriin sentään meni nestettä. Yleisin tilanne kuitenkin on että sitä yritetään epätoivoisesti ilmailla ilmaruuvia aukomatta tai nesteen pinnan liian alas jättämällä tilanteessa jossa koneessa ei ole yhtään vettä.....Last edited by naukkis; 28-04-2014, 21:01.
Leave a comment:
-
-
Ilmaaminen sujui todella hyvin pullo systeemillä puoli vuotta sitten. Tässä lyhyt videokooste.
Leave a comment:
-
-
Noniin nyt laiton lisää nestettä koneen ollessa sammuksissa, kunnes ilmausruuvista tuli nestettä. Ruuvi ja korkki kiini ja kone pääle. Nestetaso ei kylläkään asettunut kalt viivan kohdalle vaan nousi täyteen kunnes korkin välistä alko virtaamaan. Misä vika?
Leave a comment:
-
-
Ja sitten miksi on alusyyläri niin alkup. pullahti paskaksi kun sylinteripaineet pääsi jäähdytysjärjestelmään ja kansiremontin jälkeen motonetistä ostettu tarvike vuoti heti uutena sieltä paisarin juuresta jo ennen paineistusta.Paska kauppaan takasin ja saman hintainen ISO hitsatuilla päädyillä oleva tilalle.Vähän joutu tekeen toitä että sai paikalleen.Aluhitsaus taitoa ym.
Tossa videon rata-ajossa meinaa siltikin lämmöt nousta kun on imevä n.1/3 syylärin kokonen flekti.Nykyään on kesällä myös 3/4 kokonen puhaltava eikä erikoiskoetta ajettaessa nouse liikaa.
Edit:Vaihdelaatikko oli myös niin kuuma että vieläkin on muisto käsivarressa
Ja vielä: Saahan tohon bolt-on alysyyläriäkin omalla paisarilla niinkuin originaalissa mutta hinta on yli 400€ kalliimpi kun toi griffinin perusLast edited by blueorange; 27-04-2014, 17:08.
Leave a comment:
-
Leave a comment: