memebuy23buy

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Löwen View Post
    Miks se ilmaruuvi edes täytyy aukaista? Ilmaantuu kyllä lypsämällä ihan ruuviin koskemattakin...
    Helpottaa vähän vitusti jos aukasee, ei kylläkään silloin kun kone on käynnissä.

    Leave a comment:


  • Löwen
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Ja tämän oon tehny siis moottori sammutettuna, ens hiljaa kaatanu paisariin sitä mukaa ku sinne menee ja sitte ku jääny täyteen niin ruennu "lypsään" jollon menny vielä huomattavasti. Silleen jatkanu niin kauan kun menee. Sit auto käyntiin ja puristeleen vielä letkuja ja ilmaruuvi auki et tulee ilmat pois jos on.
    Originally posted by Pakana View Post
    Ongelma vaan on kun avaa ilmausruuvin niin se sylkee sitä nestettä "pyrähdyksittäin"

    Roviolle koko auto

    No ei.. pitää tutkailla lisää..
    Miks se ilmaruuvi edes täytyy aukaista? Ilmaantuu kyllä lypsämällä ihan ruuviin koskemattakin...

    Leave a comment:


  • Pakana
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Ja tämän oon tehny siis moottori sammutettuna, ens hiljaa kaatanu paisariin sitä mukaa ku sinne menee ja sitte ku jääny täyteen niin ruennu "lypsään" jollon menny vielä huomattavasti. Silleen jatkanu niin kauan kun menee. Sit auto käyntiin ja puristeleen vielä letkuja ja ilmaruuvi auki et tulee ilmat pois jos on.
    Ongelma vaan on kun avaa ilmausruuvin niin se sylkee sitä nestettä "pyrähdyksittäin"

    Roviolle koko auto

    No ei.. pitää tutkailla lisää..

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Pakana View Post
    Hmm, pitäs varmaan kokeilla tuota.

    Alkaa keinot loppuu ja hermot.

    Tosin, onhan aina mahdollisuus että se on ilmattu, ja jossain muussa on vika kun ei puhalla kuumaa sisään..

    Vaihdoin kyllä jo vesiventtiilin yms...
    Ja tämän oon tehny siis moottori sammutettuna, ens hiljaa kaatanu paisariin sitä mukaa ku sinne menee ja sitte ku jääny täyteen niin ruennu "lypsään" jollon menny vielä huomattavasti. Silleen jatkanu niin kauan kun menee. Sit auto käyntiin ja puristeleen vielä letkuja ja ilmaruuvi auki et tulee ilmat pois jos on.

    Leave a comment:


  • Pakana
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Eikös se oo just kansivian merkki, kun nesteet tulvii yli tuolla tavalla, vai mitä joku tietävämpi sanoo?
    Jotkut sanoo et ilmaa järjestelmässä tai kansivika...

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by Pakana View Post
    Nii pullosta.

    Cold rajassa oli jäähdytinneste, käynnistin moottorin niin pinta alkaa nousee kunnes vuotaa yli.
    Eikös se oo just kansivian merkki, kun nesteet tulvii yli tuolla tavalla, vai mitä joku tietävämpi sanoo?

    Leave a comment:


  • Pakana
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Koneeseen on myös helppo "lypsää" vettä silleen et painaa ylävesiletkun lyttyyn samalla kun ilmausruuvi on auki, kun letku on lytyssä niin pyöräyttää ilmausruuvin kiinni ja päästää letkun vapaaksi, tätä jatkaa niin kauan kun vettä menee ja ilmausruuvista tulee lopuks vaan vettä. Keula ylös niin varmempaa vielä. Tälleen oon tuon oman ilmannu ja hyvin on ilmaantunu, no problem.
    Hmm, pitäs varmaan kokeilla tuota.

    Alkaa keinot loppuu ja hermot.

    Tosin, onhan aina mahdollisuus että se on ilmattu, ja jossain muussa on vika kun ei puhalla kuumaa sisään..

    Vaihdoin kyllä jo vesiventtiilin yms...

    Leave a comment:


  • Pakana
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Siis siitä pullostako ne nesteet tulee ulos, vai jostain muualta?
    Nii pullosta.

    Cold rajassa oli jäähdytinneste, käynnistin moottorin niin pinta alkaa nousee kunnes vuotaa yli.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Koneeseen on myös helppo "lypsää" vettä silleen et painaa ylävesiletkun lyttyyn samalla kun ilmausruuvi on auki, kun letku on lytyssä niin pyöräyttää ilmausruuvin kiinni ja päästää letkun vapaaksi, tätä jatkaa niin kauan kun vettä menee ja ilmausruuvista tulee lopuks vaan vettä. Keula ylös niin varmempaa vielä. Tälleen oon tuon oman ilmannu ja hyvin on ilmaantunu, no problem.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by Pakana View Post
    Nyt vaihdettuani osia, yritin Hemin ilmauspullokikkaa ja tyhjäkäynnille laitettuani, se puskee aika rivakkaan tahtiin sitä jäähdytysnestettä takas ja on mahdotonta puristella letkuja. Laskin vedenpinnan jopa coldrajaa ja laitoin pullon takas ja kokeilin uusiks... sama juttu... Ottaako se ilmaa itteensä jostain... :think
    Siis siitä pullostako ne nesteet tulee ulos, vai jostain muualta?

    Leave a comment:


  • Pakana
    replied
    Nyt vaihdettuani osia, yritin Hemin ilmauspullokikkaa ja tyhjäkäynnille laitettuani, se puskee aika rivakkaan tahtiin sitä jäähdytysnestettä takas ja on mahdotonta puristella letkuja. Laskin vedenpinnan jopa coldrajaa ja laitoin pullon takas ja kokeilin uusiks... sama juttu... Ottaako se ilmaa itteensä jostain... :think

    Leave a comment:


  • Löwen
    replied
    Originally posted by Pakana View Post
    En ole kokenut E36 käyttäjä saatika ilmaaja, ja yritän saada lämmintä ilmaa hyttiin.

    Ongelma pulloilmauksessa on, että kaadan tarpeeksi nestettä sylariin (eli kokispulloon reilusti) niin sitä tiputtaa jostain pois kun on liian "korkealla" nestepinta. Onko syylari halki jostain, vai onko kennossa joku ylitäyttöletku joka poistaisi ylinmääräiset nesteet?

    Paisuntasäiliön ja kennon välistä taitaa tulla. :think

    Noobie ei tiedä.
    Ei sen pitäisi mistään tiputtaa vaikka ilmaisit 2 metriä pitkällä pullolla, kunhan se on vaan tuettu ja tiivistetty hyvin. Paisuntasäiliössä on tiivisteet jotka saattavat vuotaa vanhemmiten.

    Leave a comment:


  • Pakana
    replied
    En ole kokenut E36 käyttäjä saatika ilmaaja, ja yritän saada lämmintä ilmaa hyttiin.

    Ongelma pulloilmauksessa on, että kaadan tarpeeksi nestettä sylariin (eli kokispulloon reilusti) niin sitä tiputtaa jostain pois kun on liian "korkealla" nestepinta. Onko syylari halki jostain, vai onko kennossa joku ylitäyttöletku joka poistaisi ylinmääräiset nesteet?

    Paisuntasäiliön ja kennon välistä taitaa tulla. :think

    Noobie ei tiedä.

    Leave a comment:


  • marko83
    replied
    Originally posted by marko83 View Post
    No nii nyt on ilmailtu. Keula oli pukeilla n. 70 senttiä maasta Ilmaus ilmeisesti onnistui, mutta visko on ilmeisesti tiensä päässä.

    Visko pysähtyy käsin oli kone kuin kuuma tahansa. Ajossa lämmöt nousi tuonne 99 asteeseen, mutta laitoin ilmastoinnin 32 asteeseen niin lämmöt pysy 93-95 asteessa. Eli ei muuta ku visko vaihtoon.

    E: Kyllä muuten tarkeni ajella, ku lämmöt täysillä

    Olipa muuten uus wahlerin termari syyllinen. Keittelin kaikki vanhat termarit kinkkumittarin kans, löyty yks joka aukesi täysin n.90 asteessa. Heitin sen paikalleen nii alko lämmöt pysyyn 94-95 asteessa

    Enpä ois heti uskonu,et on noin hirveet erot noissa termareissa, ku yks oli auki 85 asteessa ja toinen pikkusta enne ku alko vesi kiehua.

    Leave a comment:


  • marko83
    replied
    Originally posted by marko83 View Post
    pitääpä koikeilla tänään, ku saa kerättyä inspiraation rippeet
    No nii nyt on ilmailtu. Keula oli pukeilla n. 70 senttiä maasta Ilmaus ilmeisesti onnistui, mutta visko on ilmeisesti tiensä päässä.

    Visko pysähtyy käsin oli kone kuin kuuma tahansa. Ajossa lämmöt nousi tuonne 99 asteeseen, mutta laitoin ilmastoinnin 32 asteeseen niin lämmöt pysy 93-95 asteessa. Eli ei muuta ku visko vaihtoon.

    E: Kyllä muuten tarkeni ajella, ku lämmöt täysillä

    Leave a comment:

Working...
X