Originally posted by future
View Post
e36 ilmaus
Collapse
X
-
en ole enää pysynyt laskuissa, kun oli niin paljo porukaa, mutta kyllähän tuonne varmaan jo yli 12 litraa on laitettua..eli pahalta näyttää ja kun vielä sattus löytämään jostain jonkun ehjän kannen jostain tai sitten hitsais ton vanhan kannen, mutta mitenkähän se kestäs?:think Kun sitä letkua puristelee niin silloin sitä ei mene niin paljo sitä nestettä, mutta kun koneen käynnistää niin se toisaan aina imaseen sitä nestettä, kun puristelee sitä letkua...ite alusta asti uskonut, että kansi on halki. ja tuo savuttaminen ja putkesta valuva vesi vielä lisäksi niin, kyllä se taitaa olla halki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by future View PostSuoritin tämän ilmaus prosessin ja siitä ei näyttänyt olevan minulle hyötyä, kun vaikka kuinka monta tuntia puristelin letkua niin kuplia näytti tulevan ja autokin oli nostettu keulasta korkealle helpottaakseen tätä työtä. Koneen, kun käynnisti niin pakoputkesta tulee sellaista valkosta savua /vettä eli siis nesteet tulee pihalle pakoputkesta.Onko muilla näin?. Heti koneen käynnistämisen jälkeen, kun puristelee siitä letkusta niin se suorastaa imaisee ne nesteet sisään. Eilen saatiin lämmityslaite toimimaan ns. puoliteholla mutta siltikin puhalti vain haaleaa ilmaa, mutta sentään jotain edistystä. Olisiko tässä sitten kansi halki??? Autona siis e36 325i coupe..
Jos on kansi halki niin toimivaan non vanos kantta saa tarjota, en tarvitsi, kuin pelkän kannen jos se nyt on halki?
Leave a comment:
-
-
Suoritin tämän ilmaus prosessin ja siitä ei näyttänyt olevan minulle hyötyä, kun vaikka kuinka monta tuntia puristelin letkua niin kuplia näytti tulevan ja autokin oli nostettu keulasta korkealle helpottaakseen tätä työtä. Koneen, kun käynnisti niin pakoputkesta tulee sellaista valkosta savua /vettä eli siis nesteet tulee pihalle pakoputkesta.Onko muilla näin?. Heti koneen käynnistämisen jälkeen, kun puristelee siitä letkusta niin se suorastaa imaisee ne nesteet sisään. Eilen saatiin lämmityslaite toimimaan ns. puoliteholla mutta siltikin puhalti vain haaleaa ilmaa, mutta sentään jotain edistystä. Olisiko tässä sitten kansi halki??? Autona siis e36 325i coupe..
Jos on kansi halki niin toimivaan non vanos kantta saa tarjota, en tarvitsi, kuin pelkän kannen jos se nyt on halki?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by eldrin View PostEi välttämättä oo huonosta ilmauksesta kiinni. Se anturi joka paisarin pohjalla mittailee nestepinnan tasoa, alkaa antautuessaan herjaamaan tota vaikka sielä ei mitään ongelmaa oliskaan.
Laakkoselta uus, 2e.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by H4ck View PostIlmaukseni jälkeen ei enää herjannu Chek coolant leveliä, illalla sitten taas herjasEli huonosti kai ilmattu, huomenna teen sen tolla pullosysteemillä.
... E39 M52b28
Leave a comment:
-
-
Originally posted by H4ck View PostMitenkä helposti noita hiusmurtumia tulee?
Mulla on jo jonku aikaa herjannu "Check coolant level" En ole pahemmin välittänyt, tänää sit vaihdoin nesteet, enkä tehny sitä tolla pullo systeemillä.
Avasin konepellin ja irrotin alimmaisen letkun ja päästin kaikki nesteet lumelle. Ei tullu ku varmaa joku...4litraa ehkä. Ennen sitä avasin korkin ni oli nesteet siinä aika alhaalla, eli alle minimin kai.
Ilmaukseni jälkeen ei enää herjannu Chek coolant leveliä, illalla sitten taas herjasEli huonosti kai ilmattu, huomenna teen sen tolla pullosysteemillä.
Kuis paljon sitä sinne menee? Avasin sen alimman letkun, päästin kaikki pois, puristin letkua et kaikki tulis pihalle, mut silti meni 5 litraa sen jälkeen uutta? Kaupassa sanottiin, että 10 litraa. E39 M52b28
Leave a comment:
-
-
Mitenkä helposti noita hiusmurtumia tulee?
Mulla on jo jonku aikaa herjannu "Check coolant level" En ole pahemmin välittänyt, tänää sit vaihdoin nesteet, enkä tehny sitä tolla pullo systeemillä.
Avasin konepellin ja irrotin alimmaisen letkun ja päästin kaikki nesteet lumelle. Ei tullu ku varmaa joku...4litraa ehkä. Ennen sitä avasin korkin ni oli nesteet siinä aika alhaalla, eli alle minimin kai.
Ilmaukseni jälkeen ei enää herjannu Chek coolant leveliä, illalla sitten taas herjasEli huonosti kai ilmattu, huomenna teen sen tolla pullosysteemillä.
Kuis paljon sitä sinne menee? Avasin sen alimman letkun, päästin kaikki pois, puristin letkua et kaikki tulis pihalle, mut silti meni 5 litraa sen jälkeen uutta? Kaupassa sanottiin, että 10 litraa. E39 M52b28
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tommi--fi View PostMinulla valutti ensimmäisellä yrityksellä paisarin kierteiden ja teipin välistä. Toisella yrityksellä laitoin teippiä pepsi pullon "helttaan" ja painoin kiinni paisariin, hyvin piti. Vesiä ei valutellut täytön aikana mistään yli.
Aloitin homman kaatamalla vettä suoraan pulloon ja letkua samalla puristellen. Lopuksi kone käymään ja jatkoin pumppaamista kunnes kone oli lämmin ja puhalsi kuumaa.
Loput nesteet luulisi valuvan lohkon kyljestä, alakautta saa avattua kun ottaa panssarin pois. Näin ainakin M52B28 koneella.
Ja lohkon ropusta olen tietenkin tyhjännyt, mutta tuossa vain ihmetyttää mihin tuo 2l jää koneeseen...
Btw, turha ohjeita on enää postailla, lukee nimittäin jo tämän threadin ensimmäisessä postauksessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by patu25 View PostEi vuoda pullon teippaukset, siitä oon varma! Ja eikä tuo jäis huomaamatta.
Eli onko tämä kuvailemani "ylivuoto" juurikin se kohta, mistä nesteet tulevat pihalle ropun aukaistua? Vai tuleeko ne tuolta ropun jenkojen välistä? En nyt justiinsa muista.
Jos näin on, että mitään ylivuotoa ei ole, niin kyllä tuossa varmaan on sitten tuo roppu jotenkin vaurioitunut. Voisi jopa selittää senkin, miksi auto hukkaa jäähdytinnestettä normaalia enemmän.
Tietääkö kukaan miten saa nuo loput 2l jäähdytinnestettä pihalle koneesta?
Aloitin homman kaatamalla vettä suoraan pulloon ja letkua samalla puristellen. Lopuksi kone käymään ja jatkoin pumppaamista kunnes kone oli lämmin ja puhalsi kuumaa.
Loput nesteet luulisi valuvan lohkon kyljestä, alakautta saa avattua kun ottaa panssarin pois. Näin ainakin M52B28 koneella.
Leave a comment:
-
-
Ei vuoda pullon teippaukset, siitä oon varma! Ja eikä tuo jäis huomaamatta.
Eli onko tämä kuvailemani "ylivuoto" juurikin se kohta, mistä nesteet tulevat pihalle ropun aukaistua? Vai tuleeko ne tuolta ropun jenkojen välistä? En nyt justiinsa muista.
Jos näin on, että mitään ylivuotoa ei ole, niin kyllä tuossa varmaan on sitten tuo roppu jotenkin vaurioitunut. Voisi jopa selittää senkin, miksi auto hukkaa jäähdytinnestettä normaalia enemmän.
Tietääkö kukaan miten saa nuo loput 2l jäähdytinnestettä pihalle koneesta?
Leave a comment:
-
-
Itellä on ollu toi e36 m50b20 jokapäiväsessä käytössä nyt reilu pari vuotta. Oon ilmannu sen tolla pullotekniikalla tänä aikana ehkä noin 4 kertaa, joka kerta mennyt reilusti toista tuntia kyseisessä operaatiossa. Ja joka kerta ollut keula ylhäällä. (viimesellä kerralla nostin nosturilla keulan "suht" ylös, eli ei pitäis siitäkää olla kiinni)
Mutta koskaan ei ole tullut tyhjäkäynnillä kuumaa ilmaa hyttiin. Joutuu olemaan kierroksia jonkun verran että puskee lämmintä. Ja vaikka ois ajanu hytin lämpimäks ni heti kun pysähtyy vähänkin pidemmäks aikaa (esim. liikennevaloihin), rupee tulemaan taas kylmää.
Vesipumppukin tuli kerran toisen remontin ohella irrotettua. Ei ollu muovipumppu, vaan metallinen, ja muutenki näytti olevan kaikinpuolin kunnossa.
Mikäköhän tossa vois olla vikana? Vai onko vaan ominaisuus? Ettei ois mikää eteläsaksan helle -mallin muovikippo? Ite tottunu tohon jo, mut ei se tällee talvella haittais jos ois varpaat lämpimänä liikennevaloissaki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by patu25 View PostSiis se kohta mistä nesteet tulee pihalle on paisarin pohjassa sellainen 3cm pitkä ja joku 8mm halkaisijaltaan oleva putken pätkä. Heti siinä tyhjäysropun juuressa. Ei mutta prkl! eikös tuo ole se, mistä tulee nesteet pihalle kun tyhjäysropun avaa? Ja en oo niin pälli, että olisin jättänyt sen auki täytön ajaksi.
Tarkennetaan hiukan: Eli laitoin siis ensiksi kone sammuksissa ja ilmausruuvi kiinni nestettä niin paljon kuin meni (ehkä pari litraa?) Sitten kone käyntiin ja heräs että nytkö sitten pumppaillaan? No, ei mennyt oikeastaan mitään sisälle pumppailemalla (tai usko loppui jo heti alkuunsa), avasin siis ilmausruuvin ja heittämällä meni nuo loput 6l koneeseen. Sitten ilmausruuvi kiinni ja kokeilin laittaa lisää pumppailemalla pullon kanssa nesteen pinta pullon puolessa välissä. Ilmakuplia tuli aluksi vähän, loppua kohden (15min) ehkä joka viidennellä puristuksella. Kone siis koko ajan käynnissä. Nestettä alkoi vuotamaan tuon "ylivuodon" kautta aina silloin kun olin täyttänyt pullon puoleen väliin ja pumppaillut hetken. Tämä siis silloin kun olin jo saanut 8l takaisin koneeseen. Ja sitä vuosi aina niin kauan kun pinta oli laskenut paisarin korkin tasolle.
Oliko tuo nyt sitten virhe avata tuo ilmausruuvi hemin ohjeisiin nähden?
???????????????????????
Leave a comment:
-
-
Ei se ilmaruuvin aukaiseminen virhe ole, mutta pitäis sen nesteen mennä tuolla pullopatentilla ihan ilman sitäkin....jos sait noin menemään niin hyvähän se on..
Poistoropun väri siellä paisarin alaosassa on sininen ja sen on oltava luonnollisesti kiinni...järjestelmässä ei ole ylivuotoletkua tms...korkki se on ainut joka ylivuotaa tarvittaessa...
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/Europe/325i-M50/LHD/M/1992/may/browse/radiator/radiator/Radiator | BMW 3' E36 325i M50 Europe
numero 9 on se tyhjäysroppu jonka oltava siis kiinni...tarkista nyt että se ei vuoda tms...ettei ole kierteet korkannu...
Leave a comment:
-
-
Siis se kohta mistä nesteet tulee pihalle on paisarin pohjassa sellainen 3cm pitkä ja joku 8mm halkaisijaltaan oleva putken pätkä. Heti siinä tyhjäysropun juuressa. Ei mutta prkl! eikös tuo ole se, mistä tulee nesteet pihalle kun tyhjäysropun avaa? Ja en oo niin pälli, että olisin jättänyt sen auki täytön ajaksi.
Tarkennetaan hiukan: Eli laitoin siis ensiksi kone sammuksissa ja ilmausruuvi kiinni nestettä niin paljon kuin meni (ehkä pari litraa?) Sitten kone käyntiin ja heräs että nytkö sitten pumppaillaan? No, ei mennyt oikeastaan mitään sisälle pumppailemalla (tai usko loppui jo heti alkuunsa), avasin siis ilmausruuvin ja heittämällä meni nuo loput 6l koneeseen. Sitten ilmausruuvi kiinni ja kokeilin laittaa lisää pumppailemalla pullon kanssa nesteen pinta pullon puolessa välissä. Ilmakuplia tuli aluksi vähän, loppua kohden (15min) ehkä joka viidennellä puristuksella. Kone siis koko ajan käynnissä. Nestettä alkoi vuotamaan tuon "ylivuodon" kautta aina silloin kun olin täyttänyt pullon puoleen väliin ja pumppaillut hetken. Tämä siis silloin kun olin jo saanut 8l takaisin koneeseen. Ja sitä vuosi aina niin kauan kun pinta oli laskenut paisarin korkin tasolle.
Oliko tuo nyt sitten virhe avata tuo ilmausruuvi hemin ohjeisiin nähden?
???????????????????????
Leave a comment:
-
Leave a comment: