Vaihdoin syylärin ja ilmasin sen kunnolla, mutta miksi lämpimänä jäähdytinnesteen taso on vain pari senttiä KALT:in yläpuolella? Jos täytän sen maximiin niin se häviää siitä ku vähän ajelee täsmälleen samaan kohtaan, tuohon KALT:in yläpuolelle. Puhaltaa todella lämmintä ja lämmöt pysyy kurissa tilanteessa kuin tilanteessa, eikä töhnää öljykorkissa tms. 325 coupe autom.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 ilmaus
Collapse
X
-
Originally posted by B200ET View PostVaihdoin syylärin ja ilmasin sen kunnolla, mutta miksi lämpimänä jäähdytinnesteen taso on vain pari senttiä KALT:in yläpuolella? Jos täytän sen maximiin niin se häviää siitä ku vähän ajelee täsmälleen samaan kohtaan, tuohon KALT:in yläpuolelle. Puhaltaa todella lämmintä ja lämmöt pysyy kurissa tilanteessa kuin tilanteessa, eikä töhnää öljykorkissa tms. 325 coupe autom.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by B200ET View PostNo eikö sen lämpimänä pitäs olla siinä ihan ylimmässä viivassa?
Tiputtaa sitä aina muutaman sentin siitä alaspäin vaikka täyttää sen, mutta ei sen jälkeen hukkaa sitä enään yhtään. Kannattaako tästä murehtia?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostMikä opas? BMW:n oma service manual kertoo yksinkertaisesti että ilmaruuvi pois ja koneeseen nestettä niin paljon kuin menee sen verran odottaen että kaikki ilma ehtii tulla ulos. Ja näin E36 todella ilmaantuu, yksi helpoimpia ilmattavia autoja mitä on. Letkujen puristelu yms. on täysin turhaa koska nesteellä ei ole mitään esteitä päästä koneeseen.
Ainoa asia mikä voi tehdä tuon ilmaamisen vaikeaksi on että ilmaruuvia ei oteta pois, pelkkä löysääminen ei välttämättä auta koska siellä on aina sen verran vettä välissä että ilma ei ulos tule jos ruuvi on paikallaan.
Ja ennenkuin moottorin pistää käyntiin niin sen ilmaruuvin pitää olla kiinni koska vesipumppu työntää nestettä koneesta ulos sen kautta muuten, käynnissä ollessa sitä ilmaruuvia voi korkeintaan vähän raottaa ja tarkistaa että ilmaa ei tule.
Ja sitä BMW:n service manualin ilmausohjetta todellakin pitää noudattaa eikä käyttää noita perinteisellä kierrolla(termari ylävesilekussa) ilmauskikkoja koska niillä aiheuttaa vain ongelmia ilmaukseen, eli termarin ollessa ylävesiletkussa niitä letkun puristeluja yms. tarvitaan jotta nesteen saa läpi siitä termarista, E36:ssa ylävesiletkussa ei ole mitään estettä nesteen vapaalle valumiselle moottoriin kunhan ilma päästetään sen ilmaruuvin kautta pihalle samalla.
Niin ja se oleellinen virhekin tuossa suomenkielisessä korjausoppaassa verrattuna BMW:n service manualiin, täytettäessä järjestelmä ilmaruuvi auki ei täytetä ylämerkkiin vaan syyläri aivan täyteen niin kauan kuin ilmaa tulee.
Jos ilmausruuvi auki täytetään syyläri(paisari?) aivan piripintaan niin pitääkö se imaista kalt viivaan ennen paisarinkorkin laittoa ja käynnistämistä?Auto tai moottoripyörä Virosta?
Comment
-
-
Originally posted by tommi--fi View PostJos ilmausruuvi auki täytetään syyläri(paisari?) aivan piripintaan niin pitääkö se imaista kalt viivaan ennen paisarinkorkin laittoa ja käynnistämistä?
Comment
-
-
Se kalt-viiva on se taso millä nestettä pitäskin olla, mieluiten enemmän kuin vähemmän. Kun täytätte koneen öljyllä niin kyllähän jokanen laskee monta litraa kaataa. Miksei kukaan tee samaa jäähdytysnesteen kanssa? Monet sanonu tuol toisessa topicissa "Sinnehän meni paljon enemmän kunhan vaan jakso pumpata". No shit, saman oisitte huomannu jos oisitte laskenu paljonko sinne kaadatte alunperin
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostEi vaan aivan täyteen ja kiinni, loppu ilma mitä moottoriin jää poistuu paineiden noustessa ja termarin auetessa ja lopputulos on että käytön ja jäähdytyksen jälkeen nestepinta on siinä kalt-merkissä. Tarkistaa toki kannattaa, jos nestettä on syystä tai toisesta mennyt vähän vähemmän kuin pitäisi täyttövaiheessa pinta laskee alemmaksi mutta yleensä se pinta osuu tarkalleen kohdilleen aivan kuten saksalainen insinööri on sen suunnitellut.
voisit muuten kertoa edes kaiken mitä siinä ohjeessa lukee...
Pahoittelut tässä kohtaa translaattorienglannista koska BMW TIS online
Technical and background information on vehicles BMW and Mini, ei löydy tällä hetkellä netistä kuin venäjän kielisenä ja virallisesta versiosta ei saa otettua kuin kuvakaappauksia.
17 00 039 Bleeding the cooling system and check for leaks
Pour coolant pump cooling system
refer to 17 00 005
Check cooling system for leaks
refer to 17 00 009
Set heating controller to maximum temperature, set the fan on low speed. In this case the heating valves open and, if available, the auxiliary water pump. Run the engine and drive off the liquid in the cooling circuit three - four short jerks (4500 - 5000 r / min) (lid open). It does not give the engine to run more than 30 seconds, the coolant is not warmed up and expanded as a result of this. If the coolant level in the expansion tank drops, the expansion tank must be filled with coolant to the edge. Screw on the lid and heat the engine up until the thermostat opens.
17 00 005 Draining and coolant
Note:
Finally, fill the cooling system with coolant pump and check for leaks
refer to 17 00 039
.
.
.
Adding coolant!
Separate expansion tank:
Vent plugs on the radiator and the thermostat housing is not!
General ventilation through air extraction pipe connected to the expansion bottle.
Ventilation cooling occurs during the fill.
Built-in expansion tank:
Loosen the vent plug the surge tank.
Overall crankcase through the vent plug the surge tank (cooling system).
Ventilation cooling occurs after casting.
M 40:
Loosen the extra vent plug on the thermostat.
M52:
On vehicles with engine M52 weaken extra screw to remove air from the system.
Note:
Before pouring the ignition, set the body of the heater control to maximum temperature, set the fan on the bottom step. In this case the heating valves open and, if available, the auxiliary water pump.
Slowly make the fill.
Fill the surge tank and wait out the vent (s) do not speak coolant without bubbles. Tighten the screw to remove air from the system (s).
Pahoittelut tässä kohtaa translaattorienglannista koska BMW TIS online
Technical and background information on vehicles BMW and Mini, ei löydy tällä hetkellä netistä kuin venäjän kielisenä ja virallisesta versiosta ei saa otettua kuin kuvakaappauksia.
Originally posted by tommi--fi View Post
Jos ilmausruuvi auki täytetään syyläri(paisari?) aivan piripintaan niin pitääkö se imaista kalt viivaan ennen paisarinkorkin laittoa ja käynnistämistä?Last edited by peto2; 24-07-2013, 01:04.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
ja Ylivuotoletku on missä? Vai vuotaako korkista kun paineet nousee tarpeeksi?
Syylärin siis vaihdoin omaani, pois tuli neljä litraa ja koneeseen meni noin viisi. Pulloa en laittanut, nesteet hitaasti kaatamalla ja odottelemalla välissä ilmausruuvi auki. Keula noin 10cm korkeilla rampeilla.
Täytyy vielä pullon kanssa katsoa.Auto tai moottoripyörä Virosta?
Comment
-
-
Ihmeellistä kuitenkin jos järjestelmä on kokonaan käynyt tyhjänä niin lohkon ja syylärin ilmausruuveilla ei millään meinaa saada lämmintä tupaan.Minullakin on kokemusta.Tällä hetkellä kilpurissa ei ole mitään ilmausruuveja syylärissä niin lypsettävä se ilma on pois.Itsestään se ei tule.naukkis taitaa olla sama naukkis?joka mopofoorumilla selitteli että moottoripyörän woblaamisen saa loppumaan kun ottaa vaan tangoista kovemmin kiinni ynnämuuta paskaa jatkuvasti.
Edit: jos joku ei tiedä mitä woblaus on niin tossa http://www.youtube.com/watch?v=JuHsgAX3TBYLast edited by blueorange; 24-07-2013, 20:55.
Comment
-
-
Itse olen pari ilmannut pari M52:sta ja M50:stä aluksi alipainemasiinalla ja tämän jälkeen varmistanut vielä post 1:sen pullopatentilla+rampeilla.
Hyvin on rokannut välineet. Nestettä on mennyt juurikin tuo ohjeistettu määrä. Yleensä olen laittanut vielä hivenen ylimääräistä, sillä kyllähän se sieltä tiensä ulos löytää.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
Comment