Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shifter
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 538
    • Keski-Suomi. Pihtipudas

    Notta iltaa... Tuli autoo vaihettua ja etuvalot on tietenkin mallia tuning, jossa ei pelaa korkeudensäätömasiinat... katsastuslapussa korjauskehote näistä niin aattelin fiksata ne heti ensimmäisenä MUTTA: Kun alkuperäisiä umpioita ei tullut mukaan, syystä että ne olivat sulatettu liian tehokkailla polttimoilla, niin mistäs tiedän että kummakko umpiot tuohon tulis asentaa boschilaiset vai zkw? Asiasta on luonnollisesti tuhat ja viis eri postausta mutta otetaas vielä kerran niin opitaan.. Päällimmäisenä ois mielessä piritekiltä laittaa nämä:



    En näe tässä itse mitään ristiriitaa, näkeekö joku muu? :think

    nykyisen jatkeeni mallihan on 328i coupe vuosmallia 1995

    Ja toki jos halvemmalta löytyy alkuperäistä vastaavat vaikka käytetytkin niin tarjota saa ja pitääkin tässä tilanteessa.
    G4 -00

    Entiset ajokit:
    e36 328i Coupé -95
    e36 316i Sedan -98

    Comment

    • bm320
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 53
      • Finland

      Bochin uudet valot saat ~250e:lla, joten suosittelen niitä. Itsekkin meinasin alussa ostaa halvemmat tunig valot, mutta sitten luin kommentteja valmistajista niin kyllä se boch vaan tekee valot! Eikä ongelmia sopivuuden tai korkeudensäätömoottoreiden asennuksien kanssa....

      Comment

      • Xhawk
        OBTCF Member
        • Jul 2004
        • 2326
        • Kierrosalueella (hki)

        Ite taas lähtisin noista halvemmista Piritekin myymistä. Autokaan ei ole enää uusi, niin miksi maksaa itseään kipeäksi?
        "Position One, Position One"
        Punainen miesten voimisteluauto

        BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

        Comment

        • Julmis
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 89
          • Kajaani

          Sopiiko touring mallin etupuskuri sedaniin/coupeen.

          Itse itselle vastaten, että näyttää sopivan ristiin kuinka vaan.
          Last edited by Julmis; 28-01-2010, 10:24.

          Comment

          • Electroid
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 992
            • Jyväskylä

            Originally posted by bm320 View Post
            Bochin uudet valot saat ~250e:lla, joten suosittelen niitä. Itsekkin meinasin alussa ostaa halvemmat tunig valot, mutta sitten luin kommentteja valmistajista niin kyllä se boch vaan tekee valot! Eikä ongelmia sopivuuden tai korkeudensäätömoottoreiden asennuksien kanssa....
            Mistähän saa boschin umpiot tuohon hintaan? Suomesta, saksasta vai ebay tms? Niin ja onhan varmasti bosch ettei kopio.

            Jostain pitäs löytää edulliset uudet bosch tai zkw H1 linssiumpiolliset, noitten kuluneiden ja kellastuneiden bosch h7:jen tilalle.

            Vai onko joku ostanut tuolta piritekistä nuo H1 linssivalot http://www.piritek.com/product_details.php?p=141 (taitaa olla DEPO), että tekeekö niillä mitään.
            - E36 328iA Touring 4/97 -
            Myynissä:
            - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

            Comment

            • GARFFi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 5540
              • Kankaanpää

              Originally posted by Electroid View Post
              Mistähän saa boschin umpiot tuohon hintaan? Suomesta, saksasta vai ebay tms? Niin ja onhan varmasti bosch ettei kopio.

              Jostain pitäs löytää edulliset uudet bosch tai zkw H1 linssiumpiolliset, noitten kuluneiden ja kellastuneiden bosch h7:jen tilalle.

              Vai onko joku ostanut tuolta piritekistä nuo H1 linssivalot http://www.piritek.com/product_details.php?p=141 (taitaa olla DEPO), että tekeekö niillä mitään.
              Mulla on samallaiset DEPOlaiset, mutta H7:lla.
              MB E220 CDI -10
              Ex.VW T5.1 -11
              Ex. Ford Transit Custom -14
              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
              Ex. VW Golf+ -06
              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
              Ex. Honda CBR900RR -96
              Ex. E36 325i Coupé -94
              Ex. LADA 2105 1200S -89
              Ex. LADA 2107 1300S -87
              Ex. E36 320i -91

              Comment

              • VESURI
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 35
                • finland

                kyssäri

                Käykö typ 168 (pikku-perä) suoraan typ 188 perän tilalle ?
                Eli käykö vetarit , kardaani ?

                Kyseessä on e36 325i , johon täytys laittaa pikkuperä

                Comment

                • powell
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 42
                  • Savonranta

                  Bmw e36 328 vm.1995

                  Tuollainen on viimeisin hankintani.
                  Tarvitsisin kokeneimmilta konkareilta neuvoa mistä aloittaa virittäminen (aikaa yksi vuosi).
                  Itse en ole mikään vaseliini sormi...joten koneen sisään en itse aio mennä,joten suosituksia otetaan mielellään vastaan.
                  Kyseessä on ensimmäinen kerta kun ajatukseni on saada kone tuottamaan voimaa enemmän kuin sen on alunperin ollut tarkoitus.

                  Kannattaisiko aloittaa perus setillä?
                  putkistoa,lastua...
                  sitten koneeseen uudet kalut??

                  Onko kellään kokemusta Moottorioptimoinnista?

                  Kiitokset kaikille vastaajille!!
                  Nyt Bmw e36 328 vm.-95
                  ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Originally posted by powell View Post
                    Tuollainen on viimeisin hankintani.
                    Tarvitsisin kokeneimmilta konkareilta neuvoa mistä aloittaa virittäminen (aikaa yksi vuosi).
                    Itse en ole mikään vaseliini sormi...joten koneen sisään en itse aio mennä,joten suosituksia otetaan mielellään vastaan.
                    Kyseessä on ensimmäinen kerta kun ajatukseni on saada kone tuottamaan voimaa enemmän kuin sen on alunperin ollut tarkoitus.

                    Kannattaisiko aloittaa perus setillä?
                    putkistoa,lastua...
                    sitten koneeseen uudet kalut??

                    Onko kellään kokemusta Moottorioptimoinnista?

                    Kiitokset kaikille vastaajille!!
                    Ecun ohjelmointi/vaihto
                    Imusarjan vaihto

                    Järjestys vapaa valintainen, mut ainoot kaks mitkä oikeesti kannattaa. Nokkia voi sitten vaihtaa jos toi ei riitä, mutta se on aika kallis projekti jos tekee asiallisilla osilla.

                    edit: niin siis imusarjan vaihdon jälkeen tietty vasta ohjelmointi.

                    edit2: no kerrotaan nyt sitten samantien. Nokat vaihtamalla rajumpiin vakio ecu heittää volttia ja auto on ihan paska käyttää, eikä tartte olla mitkään ratanokat. Vakiota on turha koittaa ohjelmoida niille rajummille, joten sitten vaihtoon ecu. Nokat ja ecu vaihtamalla tosta saa todella kovan vääntömoottorin, jonka tehot jää kuitenkin sinne 210-220hp tasolle. Imusarjan kun vaihtaa niin tulee taas tehoa lisää, mutta ei vielä tietoa putoaako vääntö ja jos niin paljonko.
                    Last edited by Cell; 28-01-2010, 18:04.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • eldrin
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 521
                      • Espoo

                      Originally posted by Cell View Post
                      Nokat ja ecu vaihtamalla tosta saa todella kovan vääntömoottorin, jonka tehot jää kuitenkin sinne 210-220hp tasolle. Imusarjan kun vaihtaa niin tulee taas tehoa lisää, mutta ei vielä tietoa putoaako vääntö ja jos niin paljonko.
                      Eikös Sillin 328i:ssa ollu nokat, imusarja ja kansi tehtynä, siihen päälle ohjelmointi. Teholukemat tais olla luokkaa karvan vajaa 250hp ja vääntöä yli 330Nm.. :think
                      e60 530iA -04 Olivine Grün
                      e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                      e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                      e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                      e34 540iA -94 Arktissilber
                      ///ex

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Ei tietoa. Siinä kuitenkin tuo nappiksen auto josta puhuin:

                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • eldrin
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 521
                          • Espoo

                          Originally posted by Cell View Post
                          Ei tietoa. Siinä kuitenkin tuo nappiksen auto josta puhuin:

                          http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...1&postcount=33

                          Tuo on memberipuolelta, en tiedä näkyykö muille edes yksittäiset postaukset.. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...04&postcount=3

                          E: siltä varalta ettei, niin dynolappu tästä
                          Last edited by eldrin; 28-01-2010, 19:05.
                          e60 530iA -04 Olivine Grün
                          e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                          e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                          e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                          e34 540iA -94 Arktissilber
                          ///ex

                          Comment

                          • QUASIMODO
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2540
                            • Pirkkala

                            Minkä kokoinen on rekisterikilven valo ja miten siihen pääse käsiksi?
                            sigpic

                            Comment

                            • tommi--fi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 1066
                              • Riihimäki

                              Originally posted by QUASIMODO View Post
                              Minkä kokoinen on rekisterikilven valo ja miten siihen pääse käsiksi?
                              Polttimoa en muista mutta käsiksi pääsee irroittamalla sen muovin siitä kontin takareunasta. On alapuolelta kahdella ruuvilla kiinni.
                              Auto tai moottoripyörä Virosta?

                              Comment

                              • Spiddu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 3565
                                • Nla

                                Originally posted by tommi--fi View Post
                                Polttimoa en muista mutta käsiksi pääsee irroittamalla sen muovin siitä kontin takareunasta. On alapuolelta kahdella ruuvilla kiinni.
                                ja polttimo on lasiputki vai mikä lie sen virallinen nimi mitta taisi olla 32mm
                                BMW E90 330dA 2007
                                BMW F30 330e 2017

                                Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                                e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎