Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommi--fi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 1066
    • Riihimäki

    Originally posted by esa`pentula View Post
    pakosarjat ei ainakaan ole samanlaiset 323 ja 325 välillä. 323 ja 328 pakosarjat samat.
    Aivan niin. Tämä unohtui. Mitoiltaan saattaisi olla samat kun tuota loppuputkea katsoo. Tuota 323/328 pakosatsia on kuitenkin käytetty M50 320 cabeissa.

    Linkki
    Auto tai moottoripyörä Virosta?

    Comment

    • esa`pentula
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1390
      • Tampere

      Originally posted by tommi--fi View Post
      Aivan niin. Tämä unohtui. Mitoiltaan saattaisi olla samat kun tuota loppuputkea katsoo. Tuota 323/328 pakosatsia on kuitenkin käytetty M50 320 cabeissa.

      Linkki
      uskoisin, että kiinnikkeiltään sopii ainakin. eiköhän kaikissa e36 koreissa ole putken kiinnikkeet samalla tavalla ja samoin sitten eri putkissa. ainut ongelma voi olla, että sopiiko 325:sen alkupää tuohon 323 pakosarjoihin kiinni :think kokeilemallahan se selviää

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Auttakaapas vähän keväisten pölyisten ilmojen saapuessa: mulla ei ole ilmastointia, joten eikös raitisilmasuodatin löydy tulipellin edestä tuulilasin alareunan alta? Kun itselläni ei siellä mitään suodattimia ole ja sen kyllä huomaa ilmaputkien puhtaudesta. Ostin marmoritiskiltä raitisilmasuodattimen (suorakaiteen mallinen) mutta enpä vain keksinyt mitään väliä mihin sen kuuluisi tulla. Realoem antaa sellaisen kartion muotoisen suodattimen kuuluvaksi non-ac autoon.?! Tuhannet kiitokset jos joku osaa selventää tilannetta.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16371
          • Asikkala

          Originally posted by Perlenbacher View Post
          Auttakaapas vähän keväisten pölyisten ilmojen saapuessa: mulla ei ole ilmastointia, joten eikös raitisilmasuodatin löydy tulipellin edestä tuulilasin alareunan alta? Kun itselläni ei siellä mitään suodattimia ole ja sen kyllä huomaa ilmaputkien puhtaudesta. Ostin marmoritiskiltä raitisilmasuodattimen (suorakaiteen mallinen) mutta enpä vain keksinyt mitään väliä mihin sen kuuluisi tulla. Realoem antaa sellaisen kartion muotoisen suodattimen kuuluvaksi non-ac autoon.?! Tuhannet kiitokset jos joku osaa selventää tilannetta.
          Non-ac autossa on 2 kartiomallista suodatinta, paikka on lämppärin moottorin molemmin puolin siellä kaukalossa tuulilasin alla. Kun ostat no. 1: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...rofiltrecover/ tulee osa 2 mukana, tuo 1 on siis tämä: http://bmwfans.info/parts/catalog/64119404386/#set ja tuo Quantity kappalemäärä.

          Comment

          • bm320
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 53
            • Finland

            Seuraavat ongelmat BMW 320i -97:

            Auto on kuin sauna vaikka lämpötila on säädetty minimiin +16 astetta. Autossa on ilmastointi, mutta ei tunnu oikealta sitäkään tavella pitää päällä, että tulisi viileämpää ilmaa. Mistähän vikaa voisi lähteä hakemaan? Lämpötilan säätö on digitaalinen.

            ja sitten se toinen ongelma...

            Siirsin tuossa autoa muutaman metrin ja sammutin. Muutaman tunnin päästä tästä olin lähdössä ajamaan, mutta autopa ei lähtenytkään käyntiin. Akku ei ollu tyhjä ja pyöritti kyllä starttia, mutta ei käyntiin asti kuitenkaan. Lopulta sain auton käyntiin siten, että starttasin ja painoin kaasua samaan aikaa pohjassa n. 30sekunttia. Ihan kuin olisi bensaa saanut liikaa tms..

            Comment

            • GARFFi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 5540
              • Kankaanpää

              Originally posted by bm320 View Post
              Siirsin tuossa autoa muutaman metrin ja sammutin. Muutaman tunnin päästä tästä olin lähdössä ajamaan, mutta autopa ei lähtenytkään käyntiin. Akku ei ollu tyhjä ja pyöritti kyllä starttia, mutta ei käyntiin asti kuitenkaan. Lopulta sain auton käyntiin siten, että starttasin ja painoin kaasua samaan aikaa pohjassa n. 30sekunttia. Ihan kuin olisi bensaa saanut liikaa tms..
              Käytä autoa ens kerralla hieman pitempään, ennenku sammutat. Kaveri kehu että venttiilit jumahtaa kiinni, jonka takia pitää startata pitkään ja lähtee pytty kerrallaan käyntiin. Huomasin ite myös sen..
              MB E220 CDI -10
              Ex.VW T5.1 -11
              Ex. Ford Transit Custom -14
              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
              Ex. VW Golf+ -06
              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
              Ex. Honda CBR900RR -96
              Ex. E36 325i Coupé -94
              Ex. LADA 2105 1200S -89
              Ex. LADA 2107 1300S -87
              Ex. E36 320i -91

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16371
                • Asikkala

                Originally posted by GARFFi View Post
                venttiilit jumahtaa kiinni, jonka takia pitää startata pitkään ja lähtee pytty kerrallaan käyntiin.
                Mitenkä en usko tähän ?

                Comment

                • GARFFi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 5540
                  • Kankaanpää

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Mitenkä en usko tähän ?
                  No, siitä en tiedä. Mutta EN nyt varmaksi sano mikä siellä oikeesti on, mutta itellä ainaki lähti usean starttauksen jälkeen käyntiin ja pytty kerrallaan pikkuhiljaa. Käynnistin kylmänä, ajoin 30m ja sammutin, illalla alotin starttaileen käyntiin.
                  MB E220 CDI -10
                  Ex.VW T5.1 -11
                  Ex. Ford Transit Custom -14
                  Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                  Ex. VW Golf+ -06
                  Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                  Ex. Honda CBR900RR -96
                  Ex. E36 325i Coupé -94
                  Ex. LADA 2105 1200S -89
                  Ex. LADA 2107 1300S -87
                  Ex. E36 320i -91

                  Comment

                  • eldrin
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 521
                    • Espoo

                    Originally posted by GARFFi View Post
                    Käytä autoa ens kerralla hieman pitempään, ennenku sammutat. Kaveri kehu että venttiilit jumahtaa kiinni, jonka takia pitää startata pitkään ja lähtee pytty kerrallaan käyntiin. Huomasin ite myös sen..
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Mitenkä en usko tähän ?
                    Originally posted by GARFFi View Post
                    No, siitä en tiedä. Mutta EN nyt varmaksi sano mikä siellä oikeesti on, mutta itellä ainaki lähti usean starttauksen jälkeen käyntiin ja pytty kerrallaan pikkuhiljaa. Käynnistin kylmänä, ajoin 30m ja sammutin, illalla alotin starttaileen käyntiin.
                    Venttiilit liimautuu kiinni kun pyöräyttää kylmää konetta vaan hetken. Ei ole toki pakko uskoa, mutta tälläkin foorumilla tätä aina muutaman kerran vuodessa tuntuu tapahtuvan. Liekö hieman kuoleutuneet venttiilinjouset osasyynä, mutta ei toi tosiaan harvinaista näissä hieman ajetummissa koneissa ole.
                    e60 530iA -04 Olivine Grün
                    e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                    e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                    e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                    e34 540iA -94 Arktissilber
                    ///ex

                    Comment

                    • GARFFi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 5540
                      • Kankaanpää

                      Originally posted by eldrin View Post
                      Venttiilit liimautuu kiinni kun pyöräyttää kylmää konetta vaan hetken. Ei ole toki pakko uskoa, mutta tälläkin foorumilla tätä aina muutaman kerran vuodessa tuntuu tapahtuvan. Liekö hieman kuoleutuneet venttiilinjouset osasyynä, mutta ei toi tosiaan harvinaista näissä hieman ajetummissa koneissa ole.
                      Näin mäkin muistelin. Soitin ja kysyin kaverilta asiaa vielä. En oo kyllä hyvä selittämään asioita vaikka suomalainen 100% oonkin, mutta toivottavasti saatte selkoa.
                      MB E220 CDI -10
                      Ex.VW T5.1 -11
                      Ex. Ford Transit Custom -14
                      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                      Ex. VW Golf+ -06
                      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                      Ex. Honda CBR900RR -96
                      Ex. E36 325i Coupé -94
                      Ex. LADA 2105 1200S -89
                      Ex. LADA 2107 1300S -87
                      Ex. E36 320i -91

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16371
                        • Asikkala

                        Jos ne venttiilit jostain kumman syystä jumahtaa niin auki eikä kiinni... Sitkeää öljyä jos ei nokka jaksa venaa avata.

                        Comment

                        • Mokoma
                          BTCF Member
                          • Jun 2009
                          • 767
                          • 013 - Koskenkorva



                          Kolmessa ensimmäisessä hakutuloksessa on aika kattavasti kerrottu tästä liimautumisesta. Varsinkin tuo e39 523i:stä oleva topicki kannattaa lukea huolella.
                          Last edited by Mokoma; 29-03-2010, 13:44. Reason: -
                          BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                          Originally posted by kaol
                          Ongelma: Kolmekutonen.

                          Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Se on sitä lifter pump-uppia, ei ne venttiilit jumi vaan nostajat ylitäyttyy eikä vena mee enää kiinni.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • eldrin
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 521
                              • Espoo

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Jos ne venttiilit jostain kumman syystä jumahtaa niin auki eikä kiinni... Sitkeää öljyä jos ei nokka jaksa venaa avata.
                              Aukihan siinä tosiaan piti lukea itelläkin, tuskin ne vetelät venajouset siihen muuten vaikuttais.
                              Last edited by eldrin; 29-03-2010, 16:17.
                              e60 530iA -04 Olivine Grün
                              e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                              e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                              e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                              e34 540iA -94 Arktissilber
                              ///ex

                              Comment

                              • dsk
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2006
                                • 279
                                • eurajoki/pori

                                eroja?

                                onkos 320:ssä pienempi perä, ko 325?
                                entä erooko laatikko yleensä?
                                kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



                                DSK c.c

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎