Originally posted by tumppu86
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 kysymyksiä ja vastauksia
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by bm320 View PostMistä kohdasta sulakerasiaa löydän auton sisätilavalojen karttavalon (O ja V) sulakkeen? Ilmeisesti sulake palanut, kun polttimot ehjänä.
 
 Onko myös aurinkoläpässä olevalla valolla oma sulakkeensa? Kuskin puoleinen valo ei toimi, mutta toisella puolella kyllä pelittää ja lamput sielläkin ehjänä...  If you like to fix your BMW E36 electrical issues which normally happen very often and you don’t like to visit electricians almost all the time, then you must have the BMW E36 fuse box diagram. These diagrams can come in handy especially if your window regulator relay goes bad. The fuse box diagram […] If you like to fix your BMW E36 electrical issues which normally happen very often and you don’t like to visit electricians almost all the time, then you must have the BMW E36 fuse box diagram. These diagrams can come in handy especially if your window regulator relay goes bad. The fuse box diagram […]
 
 Kaikki sisätilan valot on saman sulakkeen takana muistaakseni. Ainakin noi katossa olevat valot + meikkipeilien valot. Itellä ei myöskään toimi kuskinpuolen meikkivalo, mutta apparin puolella toimii. Pitää vissiin tutkia, että onko johto jostain syystä hiertynyt poikki tj.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 400tkm ajettu vakioalusta? Ööh..toki vertasin autoa siten että se on ollut vielä ajettavassa kunnossakin. Eipä noista Jommeista juuri kehuja ole missään näkynyt, ja halpiksista itse en ole ainakaan juuri perustanut. Kerran kun pääsee kunnollisen makuun niin nuo halvemmat lähinnä aiheuttaa hampaiden kiristystä.Originally posted by ka00z View PostEn nyt menisi täysin hevonpaskaksi tuota JOMia haukkumaan, ja TA-technixx ei ole huono hintaisekseen tuossa kategoriassa. Ei mulla ainakaan Lowtecistä huonontunut ominaisuudet. Tietenkin jos auto on 25vuotta vanha käyttöauto, niin tuskin tuo JOM ainakaan huonontaa 400tkm rullattua vakioalustaa...
 
 Jos pitää viimisen päälle olla, niin kallein KW alle.
 
 Jos viimesen päälle pitää olla niin pamput teetetään jne. Saivarrella osaa jokainen.Sähköposti.
 IG: janzki_
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 itse ainakin ostin ns. "sokkona" tuollasen TA-Technixx:n alustan foorumilta ihan sillä asenteella, että jos on paska, niin eipä liikaa maksanut.. Kyllä hintansa haukkuu varsin hienosti! Takajouset voisi olla hieman jäykemmät, mutta se lähinnä johtunee siitä, että valmistavat samanlaiset sarjat coupe/cabrio/touring/sedan ja cäpi hiukka painavempi.. (?) Joka tapauksessa: ei moittimista, varsinkaan verrattuna vaki alustaan..Originally posted by Janzki View Post400tkm ajettu vakioalusta? Ööh..toki vertasin autoa siten että se on ollut vielä ajettavassa kunnossakin. Eipä noista Jommeista juuri kehuja ole missään näkynyt, ja halpiksista itse en ole ainakaan juuri perustanut. Kerran kun pääsee kunnollisen makuun niin nuo halvemmat lähinnä aiheuttaa hampaiden kiristystä.
 
 Jos viimesen päälle pitää olla niin pamput teetetään jne. Saivarrella osaa jokainen. 
 
 Jos on fyrkkaa satsaa kerralla tonni alustaan, niin sitten toki jotain muuta alle, mutta kyllä tuolla alkuun pääsee!  
 Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
 Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
 --
 Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Itsellä on m-sport alusta vertailukohtana tuohon JOMiin, eli en mielestäni yritä mitenkään erityisesti saivarrella. Ja molemmat on ajettavassa kunnosssa siis. Itselläni nyt ei mitään syytä ole hakea "hyväksyntää" ja "kehuja" omille ostoksilleni, ja tämän takia totesin ettei se mielestäni mikään hirveän hevonpaska ole ollut. Vuoden jälkeen voisin sanoa, että hiukan liian alas se laski autoa muttei se silti löysä ole. Varmasti parempiakin on, ja jälkiviisaana olisin varmaankin mielummin ottanut tuon TA-technixxin. Sen pystyn myöntämään, että tuskin tuo JOM on lähellekään yhtä pitkäikäinen kuin mitä tuo m-sportin alusta on.Originally posted by Janzki View Post400tkm ajettu vakioalusta? Ööh..toki vertasin autoa siten että se on ollut vielä ajettavassa kunnossakin. Eipä noista Jommeista juuri kehuja ole missään näkynyt, ja halpiksista itse en ole ainakaan juuri perustanut. Kerran kun pääsee kunnollisen makuun niin nuo halvemmat lähinnä aiheuttaa hampaiden kiristystä.
 
 Jos viimesen päälle pitää olla niin pamput teetetään jne. Saivarrella osaa jokainen.
 
 Viittasin tuohon, kun kyseltiin alkupään e36 alustaa ja budjetti-luokassa, niin tuskin siinä Variante kolmosta haetaan.W124 voll, markalla pidemmälle
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tjoo, joko ymmärsit väärin tai haluat ymmärtää väärin. Tuossa nyt kyseltiin nimenomaan JOM:sta eikä mistään Ta-tekniksistä tai muistakaan. Totesin vain kokemuksien pohjalta että kyllä se Jom varsin kuraa on. Toki ovat kaiketi vähän päivitelleet pamppujaan jne. järkyttävien takuukeikkojen takia mutta kuitenkin. Alkupään JOM sarjat nimenomaan oli järkyttävän löysiä, autosta tuli kuin vanha jenkki niiden alle istuttamisen jälkeen, ja 2kk ajon jälkeen saikin seurailla mitenkä pitkään iskarit vuotaa ennen kuin loppuu kamat sisältä.Originally posted by ka00z View PostItsellä on m-sport alusta vertailukohtana tuohon JOMiin, eli en mielestäni yritä mitenkään erityisesti saivarrella. Ja molemmat on ajettavassa kunnosssa siis. Itselläni nyt ei mitään syytä ole hakea "hyväksyntää" ja "kehuja" omille ostoksilleni, ja tämän takia totesin ettei se mielestäni mikään hirveän hevonpaska ole ollut. Vuoden jälkeen voisin sanoa, että hiukan liian alas se laski autoa muttei se silti löysä ole. Varmasti parempiakin on, ja jälkiviisaana olisin varmaankin mielummin ottanut tuon TA-technixxin. Sen pystyn myöntämään, että tuskin tuo JOM on lähellekään yhtä pitkäikäinen kuin mitä tuo m-sportin alusta on.
 
 Viittasin tuohon, kun kyseltiin alkupään e36 alustaa ja budjetti-luokassa, niin tuskin siinä Variante kolmosta haetaan.
 
 Saivartelulla lähinnä viittasin kommenttiisi jos meinataan tosissaan alustaa ostaa.
 
 Itse voin kymmenien tuhansien kokemuksilla suositella H&R:rän tuotoksia, niin comforttia kuin cupkittiäkin. Hinta ei ole paha noissa kokonaiselle sarjalle, ja tulee taatusti hyvä ajaa.
 Mutta jos sitä iskarien vaihtorumpaa jne. jaksaa, tai vaihtelee iskareita jokaisen 40tkm välein niin eikun vaan, itsellä kuitenkin tulee viikossa jo enemmän kilometrejä kuin keskiverto ihmisellä 2kk:ssa.Sähköposti.
 IG: janzki_
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vian kohdeautona e36 325 cabriolet 7/93
 
 Vika: Polttaa sulaketta numero 7 (5A). Joskus samantien kun saa uuden paikoilleen ja joskus vasta tovin kuluttua. Oletan että jostain on jonkin johdon eristeet kärsineet ja vetää oikosulkuun. Vinkkejä mistä löytää tuollaisia tavanomaisia paikkoja josta piuhojen eristeet kuluvat/johdot katkeilevat. Peräkontin johdotukset tarkastettu ja korjattu, kuin myös sähkölasien kytkimien johdot & ympärillä olevat. Vaikuttaa ainakin sähkölaseihin, puolisähköiseen kattoon ja keskuslukitukseen. Sulakerasian kansi kertoo että sulakkeen numero 7 takana on ainakin:
 
 El. Verdeck
 Infrarot
 Überrollschutzsystem
 Zentralverriegelund
 
 Ovien sähköjen läpiviennit tarvinee ainakin vielä tutkia :think
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuntuu, että kesä tuo ongelmia autoihin ja nyt seuraavanlaista:
 
 Auton sähköikkunat eivät toimi ovien ollessa kiinni, mutta kun ovet on auki niin pelittää hienosti. Ovien kiinni ollessa tuntuu, kun ikkunan aukaisu napille ei tulisi virtaa. Viimeisin "sähköhomma" mitä tein autossa oli lukuvalojen polttimoiden vaihto, jonka jälkeen lukuvalot ei toimineet vaikka sulake oli ehjänä 
 
 ja autona BMW 320i sedan E36
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ovatko ennen toimineet niin?Originally posted by bm320 View PostTuntuu, että kesä tuo ongelmia autoihin ja nyt seuraavanlaista:
 
 Auton sähköikkunat eivät toimi ovien ollessa kiinni, mutta kun ovet on auki niin pelittää hienosti. Ovien kiinni ollessa tuntuu, kun ikkunan aukaisu napille ei tulisi virtaa. Viimeisin "sähköhomma" mitä tein autossa oli lukuvalojen polttimoiden vaihto, jonka jälkeen lukuvalot ei toimineet vaikka sulake oli ehjänä 
 
 ja autona BMW 320i sedan E36
 Onko virrat olleet päällä kun olet koittanut avata ikkunoita? Kysyn sen tähden kun omassa coupessa ei ikkunat myöskään aukea jos ovet ovat kiinni,mutta kun pistää virrat päälle niin alkavat toimimaan.. ja ovien ollessa auki ne liikkuvat ilman virran päälle laittamista,en tiedä onko vika vai ominaisuus mutta niin ne ovat mulla olleet aina..e36 320 cabrio.
 e36 328 coupe.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Siis hommanhan pitäisi toimia seuraavasti: Menet autolle ja avaat ovet avaimella. Menet autoon ja ilman että laitat avaimia lukkopesään niin ikkunat toimii. Ajat pienen kiesin, sammutat auton, ikkunat toimii vieläki. Nyt poistut autosta ja ilman että laitat ovia lukkoon niin ikkunat ei toimi enää kun kerran olet käyttänyt ovea auki. Koittakaa joku nyt tosta selityksestä ottaa selvää. Mutta siis joku yhteys tolla vissii näyttäsi sitten olevat esim sisäkattovaloon. koittakaa laittaa lukulamppu päälle ja toimiiko sitten?Originally posted by 328 e36 View PostOvatko ennen toimineet niin?
 Onko virrat olleet päällä kun olet koittanut avata ikkunoita? Kysyn sen tähden kun omassa coupessa ei ikkunat myöskään aukea jos ovet ovat kiinni,mutta kun pistää virrat päälle niin alkavat toimimaan.. ja ovien ollessa auki ne liikkuvat ilman virran päälle laittamista,en tiedä onko vika vai ominaisuus mutta niin ne ovat mulla olleet aina.. Nyt: Nyt:
 MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm 
 E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
 E38 725tdsA vm96, käyttis
 E36 316i vm98, latolöytö
 HD Spora 883/1200 vm91
 
 EX:
 E39 525tdsA
 E36 320
 MB w210 220d
 MB w210 270cdi
 MB w201 Avatgarde azzurro
 MB w124 300d
 +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Selvä, omien kokemuksien perusteella näkökantani on aika subjektiivinen. M-sport alusta on parempi ajaa kuin tuo JOM, mutta ei toistaiseksi ole vielä isompia ongelmia ollut. Toki kun merkkiuskollisten seurassa liikutaan, niin yleensä autot on tarkalla pidolla ja niitä pidetään hyvin. Alusta valitaan myös ajonautintoja ajatellen, enkä epäile tuon H&R:n paremmuutta tässä suhteessa. Jos taas kyseessä jokin parin kuukauden talviauto, niin alustan kanssa on varmaan yksi hailee, mikä siellä keikkuu. Tuota yritin hakea takaa, että jokainen suhteuttaa hankintansa tuon suhteen. Toki jos on pidempiaikainen käyttöauto, niin tottakai laatutavaraa alle.Originally posted by Janzki View PostTjoo, joko ymmärsit väärin tai haluat ymmärtää väärin. Tuossa nyt kyseltiin nimenomaan JOM:sta eikä mistään Ta-tekniksistä tai muistakaan. Totesin vain kokemuksien pohjalta että kyllä se Jom varsin kuraa on. Toki ovat kaiketi vähän päivitelleet pamppujaan jne. järkyttävien takuukeikkojen takia mutta kuitenkin. Alkupään JOM sarjat nimenomaan oli järkyttävän löysiä, autosta tuli kuin vanha jenkki niiden alle istuttamisen jälkeen, ja 2kk ajon jälkeen saikin seurailla mitenkä pitkään iskarit vuotaa ennen kuin loppuu kamat sisältä.
 
 Saivartelulla lähinnä viittasin kommenttiisi jos meinataan tosissaan alustaa ostaa.
 
 Itse voin kymmenien tuhansien kokemuksilla suositella H&R:rän tuotoksia, niin comforttia kuin cupkittiäkin. Hinta ei ole paha noissa kokonaiselle sarjalle, ja tulee taatusti hyvä ajaa.
 Mutta jos sitä iskarien vaihtorumpaa jne. jaksaa, tai vaihtelee iskareita jokaisen 40tkm välein niin eikun vaan, itsellä kuitenkin tulee viikossa jo enemmän kilometrejä kuin keskiverto ihmisellä 2kk:ssa.
 Heitin ilmoilleni vain omia kokemuksia, ilman tarkoitusta että kukaan siitä herneitä vetäisi.
 
 Itse kokeilen seuraavaksi tuon H&R tai TA-technixxin. Jos joku kuitenkin JOMin hommaa, niin oman kokemuksen mukaan ne jouset hakevat (tai väsähtävät) ja auto laskeutuu säädetystä vielä hieman enemmän. Saa nähdä kestävätkö vielä toiset 15tkm W124 voll, markalla pidemmälle W124 voll, markalla pidemmälle
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mulla oli H&R:n alusta, tai on vieläkin. Takaiskarit jäivät palaan matkaan ku oli porsineet paskaks. Ajattelin lyyä etutolpat yms. talteen talliin, ja huollattaa ne, jos vielä yks kolmekutonen saapuu itelle tjsp. ku oli kyllä ajoltansa pirun hyvä.
 
 Ta-Technixxin alusta löytyy eteisestä, menossa seuraavaks alle ja koittoon.MB E220 CDI -10
 Ex.VW T5.1 -11
 Ex. Ford Transit Custom -14
 Ex. VW Passat 2.0FSI -06
 Ex. VW Golf+ -06
 Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
 Ex. Honda CBR900RR -96
 Ex. E36 325i Coupé -94
 Ex. LADA 2105 1200S -89
 Ex. LADA 2107 1300S -87
 Ex. E36 320i -91
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo elikkä siis ennen on toimineet ihan normaalisti, eli auenneet kun ovet kiinni. Ikkunat ei toimi vaikka auto on käynnissä. Olen myös kokeillut nuita lukulamppuja, mutta ei niiden kauttakaan mitään eloa.Originally posted by 328 e36 View PostOvatko ennen toimineet niin?
 Onko virrat olleet päällä kun olet koittanut avata ikkunoita? Kysyn sen tähden kun omassa coupessa ei ikkunat myöskään aukea jos ovet ovat kiinni,mutta kun pistää virrat päälle niin alkavat toimimaan.. ja ovien ollessa auki ne liikkuvat ilman virran päälle laittamista,en tiedä onko vika vai ominaisuus mutta niin ne ovat mulla olleet aina..  
 Ovi moottori ei edes "naputa" kun ovet on kiinni ja painan ikkunakiinni paniketta, mutta heti kun oven aukaisee moottori alkaa toimimaan. Tuntuisi, että tuossa ovessa on joku tunnistin joka tietää milloin ovi on kiinni ja milloin ovi auki.
 Jos kuskin ovi on auki toimii molempien puolien sähköikkunat. Ja jos apukuskin puoli ovi on auki toimii myös molemmat ikkunat, eli kummankin oven (kuskin ja apukuskin) ei tarvitse olla auki.
 Erikoinen vika  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jostain kuulin että ilmastointi ei lähde päälle jos on alle 3c lämmintä, onko näin? Jos on niin mistä se mittaa sen? Kun ilmastoinnin napsauttaa päälle niin pitäisikö sen kompuran rullan lukittua niin että se päätykin pyörii?e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica
 Comment
Comment