Originally posted by MinDBeaT
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by MinDBeaT View Post
3. sumareille mitä luultavammin, toiselta puolelta samalla numerolla pitäisi löytyä toinen.
koita ottaa mustasta liittimestä koodi ylös ja lyö realoem jos löytyisi vastaava.
Comment
-
-
Originally posted by esa`pentula View Post1. näyttää jälkikäteen tehdyltä. itsellä ainakin menee liitin suoraan lyhtyyn kiinni eikä jatkojohtoa välissä. sulla vissiin jotkut angeleye ajovalot tai vastaavat?
3. sumareille mitä luultavammin, toiselta puolelta samalla numerolla pitäisi löytyä toinen.
koita ottaa mustasta liittimestä koodi ylös ja lyö realoem jos löytyisi vastaava.
Tommoset kebabbi angelit on paikallaan vielä. Pitäisköhän tuota johtohärdelliä lähtä sit selvittään josko se oikkari vika olis siinä. :think
Ja tosiaan sanoit tuossa aikasemmin ku kysyin siittä tuhkakupista, niin siellä oli kyllä johdot hyvin...
Ja tuosta sumarien liittimestä, niin noita tais olla vielä ainakin keltainen tuossa kuskin puolella ja toisella puolella musta mokoma. se vähän hämääBMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94
Comment
-
-
Originally posted by MinDBeaT View Post
Tommoset kebabbi angelit on paikallaan vielä. Pitäisköhän tuota johtohärdelliä lähtä sit selvittään josko se oikkari vika olis siinä. :think
Ja tosiaan sanoit tuossa aikasemmin ku kysyin siittä tuhkakupista, niin siellä oli kyllä johdot hyvin...
Ja tuosta sumarien liittimestä, niin noita tais olla vielä ainakin keltainen tuossa kuskin puolella ja toisella puolella musta mokoma. se vähän hämää
Juuri eilen tuli suolesteltua yhtä kolmekutosen johtosarjaa kun joku oli vähän johtoja katkonut.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
pusla-pelottelusta
e36 takatukivarsien puslien vaihdon vaikeutta pelotellaan aivan liikaa.
Vaihdoin juuri itse työkalunani vain laadukas kaksikyntinen ulosvetäjä ja lattaraudan pätkä.
Tosin myönnettäköön, että puslien kohtuullinen kunto ennen vaihtoa auttoi siten, ettei tarvinnut etsiä laatikosta sopivan kokoista laakeripesää ulosvetämiseen tai pöristellä paineilmasahalla. Toisella puolella (ennenkuin tajusin, että se lähtee ulos ihan vain ulosvetäjällä) käytin poraa ja paineilmasahaa puslan ulos ottamiseen ja siihen kyllä tuhrautui pelkkään ulos ottamiseen varmaan 30min, kun ekaa kertaa ylivarovasti tekee. Se kumi perhana kuumentaa poraa ja sahaa varmaan nopeemmin ku pylväsporalla ja tylsällä terällä jurnutellessa.
Kuitenkin, vaikka vanhat olivat visuaalisesti kuin uusia, niin jämäkkyyden ero takapäässä on kuin yö ja päivä. Operaatiota ennen aina kun lähti ohi ja painoi kaasua, niin takapää löysi jonkun uuden asennon ja ratilla piti kompensoida, että matka jatkuu haluttuun suuntaan.
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostMinäpä reippaana poikana päräytin paineilmataltalla ne puslanrippeet maisemiin
Sulla ei ollu mitään ulosvetäjää tms. antamassa jännitystä ennen talttaamista?
Comment
-
-
Originally posted by MinDBeaT View Post
Ja ylemmän kuvan nuo rullaliittimetkin taitaa olla ihan tehasasenteisia, tarkemmalla tutkimisella päiväsaikaan noissa näkyi olevan bmwn tekstit, mutten kyllä löydä niitä realoemista :thinkLast edited by MinDBeaT; 19-07-2010, 20:40.BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94
Comment
-
-
rateista
käykö kaikki e36 ratit päikseen kaikkii e36?? ja mitä eroa on srs airbagilla ja sillä ratilla bägillä missä lukee pelkkä airbag?? rattiputki on ainakin sama 91-97
E: Eli käykö sellainen ratti minulle missä on srs airbag ja käykö minun bägi tuohon rattii missä on srs bägi
E:tulipas sekavaa tekstiä..Last edited by riuska; 20-07-2010, 08:56.F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Liukurengas muuttuu 94-95 tienoilla, realoemista selviää. Eli 91-94 käy ainakin se sama sporttiratti, mutta 95 eteenpäin oleva "salmiakkiratti" tai "elefantti" m-sport ratti ei käy vanhempiin. Eikä siis nuo vanhemmat luonnollisesti myöskään uudempiin.
Eri asia sitten jos vanhemman mallin liukurenkaan (slip ring) soveltaa uudempaan ja toisinpäin.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Kertokaas nyt viisaammat.
Eli skenaario on semmonen: eräs kaunis päivä auto (316:n, -97) "keitti". Syylärin korkista tavaraa pihalle katsastusaseman pihalla. Siellä en sitä huomannut vaan katsastaja soitti jälkeenpäin että sulla muuten tulee vettä jostain. Ajoin himaan siis ja siellä vasta huomasin että puskee vettä pihalle. Pelti auki ja syylärin korkin tienoo aivan märkä. Myöskin ilmausruuvin kanta oli pompannut pois.
Lisää vettä säiliöön ja pienitoimista ilmaamista. Kone käy hyvin, setelit ei kastu putken päässä, savu on ihan normaalin väristä, öljykorkki normaalin värinen ja lämmöt on kunnossa.
Ajelin pari lenkkiä pihatiellä että sain veden kiertämään, ei mitään ongelmaa. Sitten seuraavana päivänä töihin, jossa pelti auki. Vettä oli säiliössä ja korkkia avatessa painetta tulee pihalle, eli kaikki taas ok. Töistä himaan motonetin kautta ja sieltä uusi syylärin korkki 1.4bar. Kun himaan pääsin, oli auton keula taas aivan märkä. Ilmausruuvi oli kokonaan paskana ja sieltä puskee vettä komeana kaarena kun konetta käytteli. Vettä säiliöön meni taas pari litraa. Taas pientä koekäyttöä pihalla ja välillä vedestä taas katoaa pari litraa humauksessa, lämmöt kokoajan kuitenkin kunnossa.
Auton tuli kauppojen kylkiäisenä kaverilta joka aika hätäseen halus siitä eroon ja siitä oli syylärin korkki paskana niin että se "tappi" ja "kierreosa" oli erillään mutta muuten pysy kyllä siellä kasassa. Oiskohan tässä nyt ollut jotain pikapaikkausta ennen kun auto mulle tullu ja nyt taas alkanut oireilemaan? Autosta putsailin magneettiventtiilin lämppäristä 1kk takaperin ja sillon tuli vettä pihalle mutta mielestäni ilmasin kyllä auton hyvin sen jälkeen ja kuukauden tosiaan pelittänyt. Ei tää nyt mitenkään voi johtua siitä että vettä puuttuu systeemistä litroittain? Tosin sylkeehän se pihalle sitä välillä.
Tuntuu että auto lykkää painetta paisariin, mutta muuten ei kyllä oireet viittaa kansiremonttiin...
Käyn tänään hakemassa tuon ilmausruuvin vielä ja sitten kokeillaan taas uudestaan... Perkele..
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostLiukurengas muuttuu 94-95 tienoilla, realoemista selviää. Eli 91-94 käy ainakin se sama sporttiratti, mutta 95 eteenpäin oleva "salmiakkiratti" tai "elefantti" m-sport ratti ei käy vanhempiin. Eikä siis nuo vanhemmat luonnollisesti myöskään uudempiin.
Eri asia sitten jos vanhemman mallin liukurenkaan (slip ring) soveltaa uudempaan ja toisinpäin.F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Java View PostKertokaas nyt viisaammat.
Eli skenaario on semmonen: eräs kaunis päivä auto (316:n, -97) "keitti". Syylärin korkista tavaraa pihalle katsastusaseman pihalla. Siellä en sitä huomannut vaan katsastaja soitti jälkeenpäin että sulla muuten tulee vettä jostain. Ajoin himaan siis ja siellä vasta huomasin että puskee vettä pihalle. Pelti auki ja syylärin korkin tienoo aivan märkä. Myöskin ilmausruuvin kanta oli pompannut pois.
Lisää vettä säiliöön ja pienitoimista ilmaamista. Kone käy hyvin, setelit ei kastu putken päässä, savu on ihan normaalin väristä, öljykorkki normaalin värinen ja lämmöt on kunnossa.
Ajelin pari lenkkiä pihatiellä että sain veden kiertämään, ei mitään ongelmaa. Sitten seuraavana päivänä töihin, jossa pelti auki. Vettä oli säiliössä ja korkkia avatessa painetta tulee pihalle, eli kaikki taas ok. Töistä himaan motonetin kautta ja sieltä uusi syylärin korkki 1.4bar. Kun himaan pääsin, oli auton keula taas aivan märkä. Ilmausruuvi oli kokonaan paskana ja sieltä puskee vettä komeana kaarena kun konetta käytteli. Vettä säiliöön meni taas pari litraa. Taas pientä koekäyttöä pihalla ja välillä vedestä taas katoaa pari litraa humauksessa, lämmöt kokoajan kuitenkin kunnossa.
Auton tuli kauppojen kylkiäisenä kaverilta joka aika hätäseen halus siitä eroon ja siitä oli syylärin korkki paskana niin että se "tappi" ja "kierreosa" oli erillään mutta muuten pysy kyllä siellä kasassa. Oiskohan tässä nyt ollut jotain pikapaikkausta ennen kun auto mulle tullu ja nyt taas alkanut oireilemaan? Autosta putsailin magneettiventtiilin lämppäristä 1kk takaperin ja sillon tuli vettä pihalle mutta mielestäni ilmasin kyllä auton hyvin sen jälkeen ja kuukauden tosiaan pelittänyt. Ei tää nyt mitenkään voi johtua siitä että vettä puuttuu systeemistä litroittain? Tosin sylkeehän se pihalle sitä välillä.
Tuntuu että auto lykkää painetta paisariin, mutta muuten ei kyllä oireet viittaa kansiremonttiin...
Käyn tänään hakemassa tuon ilmausruuvin vielä ja sitten kokeillaan taas uudestaan... Perkele..
Asioita mitä voisit seuraavaks tehdä, on mittauttaa onko jäähdytinnesteen mukana pakokaasua, tarkistaa onko "majoneesia" öljyn joukossa ja näyttääkö jäähdytinneste siltä, että siellä olisi öljyt sekaisin.
Tuon lisäksi tietty voit mittauttaa/mitata puristukset ja ohivuodot koneesta. Tarkista kuitenkin ekana ettei se syyläri itsessään ole rikkoutunut.
Vesipumppua olisin muuten veikannut, mutta jos kerran lämmöt pysyy normaalissa niin ei kuulosta todennäköiseltä.Last edited by ka00z; 20-07-2010, 09:27.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Jauh, hyvää päivää tännekkin. Joutuu taas kirjotteleen tänne itekkin kun ilmeni "pieni" muotoinen vika kolmekaksvitosessa. Elikkä eilen tuli käynnistettyä auto viikonlopun jälkeen ihan normaalisti.... "wtf?" auto kuullostaa ihan huonosti käyvältä v8:lta Eli tyhjäkäynti aika alhaista ja tosi nuutuvan oloista, sittenkun tuli lähdettyä liikkeelle, löi kaasua niin kuullosti aivan joltain v moottorilta ja tuntui että olisi röpöttänyt ihan hullusti, mutta kulutuksessa ei ainakaan tietokoneen mukaan ollut mitään. Lähdin sitten (tyhmänä?) käymään vähän matkan päässä kylillä, matkaajossa kun löi kaasun pohjaan niin tuntui että koko auto vatkasi.. Vaihdekeppi tärisi talla pohjassa ihan mahottomasti ja muutenkin auton sisällä kaikki muovi helisi.
Mahtanu kellään olla samanlaisia oireita tai vikoja ? Pitää nyt ekana kattoo tulpat, mutta pikkuvinkit+neuvot olis tarpeen mikäli kellään tietoa on, kiitos !E46 M3 '01 rata-prokkis
EX: E36 325i '91
Kaikkia audista tojotaan
(nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
+ perseestä perämoottoriin
"Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"
Comment
-
Comment