Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6693
    • .......

    Originally posted by MinDBeaT View Post

    Mikä kuvan liitin on? Lämpötila anturille?
    Lämmitettävien pesurinsuutinten ja sähköpeilien anturi.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • esa`pentula
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1390
      • Tampere

      Originally posted by MinDBeaT View Post


      Onko kuvan iso mötikkä mihin menee johtoja jonkulaista tehasasennusta vai jälkikäteen lyöty? Valot edelleen oikosulussa eikä viasta tietoa...





      Mikä kuvan liitin on? Lämpötila anturille?





      Entäpä tämä liitin? Sumareillekko?

      Vituttaa ku konehuone täynnä ylimääräsiä johtoja...
      1. näyttää jälkikäteen tehdyltä. itsellä ainakin menee liitin suoraan lyhtyyn kiinni eikä jatkojohtoa välissä. sulla vissiin jotkut angeleye ajovalot tai vastaavat?

      3. sumareille mitä luultavammin, toiselta puolelta samalla numerolla pitäisi löytyä toinen.

      koita ottaa mustasta liittimestä koodi ylös ja lyö realoem jos löytyisi vastaava.

      Comment

      • MinDBeaT
        BTCF Member
        • Jul 2009
        • 321
        • Raahe

        Originally posted by esa`pentula View Post
        1. näyttää jälkikäteen tehdyltä. itsellä ainakin menee liitin suoraan lyhtyyn kiinni eikä jatkojohtoa välissä. sulla vissiin jotkut angeleye ajovalot tai vastaavat?

        3. sumareille mitä luultavammin, toiselta puolelta samalla numerolla pitäisi löytyä toinen.

        koita ottaa mustasta liittimestä koodi ylös ja lyö realoem jos löytyisi vastaava.


        Tommoset kebabbi angelit on paikallaan vielä. Pitäisköhän tuota johtohärdelliä lähtä sit selvittään josko se oikkari vika olis siinä. :think

        Ja tosiaan sanoit tuossa aikasemmin ku kysyin siittä tuhkakupista, niin siellä oli kyllä johdot hyvin...

        Ja tuosta sumarien liittimestä, niin noita tais olla vielä ainakin keltainen tuossa kuskin puolella ja toisella puolella musta mokoma. se vähän hämää
        BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
        Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          Originally posted by MinDBeaT View Post


          Tommoset kebabbi angelit on paikallaan vielä. Pitäisköhän tuota johtohärdelliä lähtä sit selvittään josko se oikkari vika olis siinä. :think

          Ja tosiaan sanoit tuossa aikasemmin ku kysyin siittä tuhkakupista, niin siellä oli kyllä johdot hyvin...

          Ja tuosta sumarien liittimestä, niin noita tais olla vielä ainakin keltainen tuossa kuskin puolella ja toisella puolella musta mokoma. se vähän hämää
          Keltainen lämpötila-anturille, mittaa ulkolämpötilaa. Musta voi olla aikas moneenkin paikkaan ja valkoinen pitäisi olla sumarin.

          Juuri eilen tuli suolesteltua yhtä kolmekutosen johtosarjaa kun joku oli vähän johtoja katkonut.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16371
            • Asikkala

            Originally posted by Janzki View Post
            Keltainen lämpötila-anturille, mittaa ulkolämpötilaa. Musta voi olla aikas moneenkin paikkaan ja valkoinen pitäisi olla sumarin.
            Sama.

            Comment

            • dunkelgrun
              Newbiemmer
              • Apr 2010
              • 27
              • Espoo

              pusla-pelottelusta

              e36 takatukivarsien puslien vaihdon vaikeutta pelotellaan aivan liikaa.

              Vaihdoin juuri itse työkalunani vain laadukas kaksikyntinen ulosvetäjä ja lattaraudan pätkä.

              Tosin myönnettäköön, että puslien kohtuullinen kunto ennen vaihtoa auttoi siten, ettei tarvinnut etsiä laatikosta sopivan kokoista laakeripesää ulosvetämiseen tai pöristellä paineilmasahalla. Toisella puolella (ennenkuin tajusin, että se lähtee ulos ihan vain ulosvetäjällä) käytin poraa ja paineilmasahaa puslan ulos ottamiseen ja siihen kyllä tuhrautui pelkkään ulos ottamiseen varmaan 30min, kun ekaa kertaa ylivarovasti tekee. Se kumi perhana kuumentaa poraa ja sahaa varmaan nopeemmin ku pylväsporalla ja tylsällä terällä jurnutellessa.

              Kuitenkin, vaikka vanhat olivat visuaalisesti kuin uusia, niin jämäkkyyden ero takapäässä on kuin yö ja päivä. Operaatiota ennen aina kun lähti ohi ja painoi kaasua, niin takapää löysi jonkun uuden asennon ja ratilla piti kompensoida, että matka jatkuu haluttuun suuntaan.

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                Minäpä reippaana poikana päräytin paineilmataltalla ne puslanrippeet maisemiin
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • dunkelgrun
                  Newbiemmer
                  • Apr 2010
                  • 27
                  • Espoo

                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  Minäpä reippaana poikana päräytin paineilmataltalla ne puslanrippeet maisemiin
                  Ai katos tota en tajunnukkaan kokeilla. Senkun kolkottelee siihen puslan helaosaan, niin se lähtee ihan paineilmataltalla? Pitääpä kokeilla ensi kerralla jos vaikka kaverille tai pokalle vaihtaa...

                  Sulla ei ollu mitään ulosvetäjää tms. antamassa jännitystä ennen talttaamista?

                  Comment

                  • MinDBeaT
                    BTCF Member
                    • Jul 2009
                    • 321
                    • Raahe

                    Originally posted by MinDBeaT View Post


                    Onko kuvan iso mötikkä mihin menee johtoja jonkulaista tehasasennusta vai jälkikäteen lyöty? Valot edelleen oikosulussa eikä viasta tietoa...





                    Mikä kuvan liitin on? Lämpötila anturille?
                    Vastailen itse itselleni. Kuvan 2 liitin löyty varaosanumerolla, real oem sanoo nimeksi THERMO SWITCH HEATABLE SPRAYING NOZZLE.

                    Ja ylemmän kuvan nuo rullaliittimetkin taitaa olla ihan tehasasenteisia, tarkemmalla tutkimisella päiväsaikaan noissa näkyi olevan bmwn tekstit, mutten kyllä löydä niitä realoemista :think
                    Last edited by MinDBeaT; 19-07-2010, 19:40.
                    BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
                    Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

                    Comment

                    • riuska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1160
                      • Lahti

                      rateista

                      käykö kaikki e36 ratit päikseen kaikkii e36?? ja mitä eroa on srs airbagilla ja sillä ratilla bägillä missä lukee pelkkä airbag?? rattiputki on ainakin sama 91-97
                      E: Eli käykö sellainen ratti minulle missä on srs airbag ja käykö minun bägi tuohon rattii missä on srs bägi
                      E:tulipas sekavaa tekstiä..
                      Last edited by riuska; 20-07-2010, 07:56.
                      F30 320d
                      F30 320i
                      E46 320i
                      E36 325i
                      E30 316

                      Comment

                      • ka00z
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1805
                        • Varsinais-Suomi

                        Liukurengas muuttuu 94-95 tienoilla, realoemista selviää. Eli 91-94 käy ainakin se sama sporttiratti, mutta 95 eteenpäin oleva "salmiakkiratti" tai "elefantti" m-sport ratti ei käy vanhempiin. Eikä siis nuo vanhemmat luonnollisesti myöskään uudempiin.


                        Eri asia sitten jos vanhemman mallin liukurenkaan (slip ring) soveltaa uudempaan ja toisinpäin.
                        W124 voll, markalla pidemmälle

                        Comment

                        • Java
                          Bimmer Rookie
                          • May 2010
                          • 63
                          • Vihti

                          Kertokaas nyt viisaammat.

                          Eli skenaario on semmonen: eräs kaunis päivä auto (316:n, -97) "keitti". Syylärin korkista tavaraa pihalle katsastusaseman pihalla. Siellä en sitä huomannut vaan katsastaja soitti jälkeenpäin että sulla muuten tulee vettä jostain. Ajoin himaan siis ja siellä vasta huomasin että puskee vettä pihalle. Pelti auki ja syylärin korkin tienoo aivan märkä. Myöskin ilmausruuvin kanta oli pompannut pois.

                          Lisää vettä säiliöön ja pienitoimista ilmaamista. Kone käy hyvin, setelit ei kastu putken päässä, savu on ihan normaalin väristä, öljykorkki normaalin värinen ja lämmöt on kunnossa.

                          Ajelin pari lenkkiä pihatiellä että sain veden kiertämään, ei mitään ongelmaa. Sitten seuraavana päivänä töihin, jossa pelti auki. Vettä oli säiliössä ja korkkia avatessa painetta tulee pihalle, eli kaikki taas ok. Töistä himaan motonetin kautta ja sieltä uusi syylärin korkki 1.4bar. Kun himaan pääsin, oli auton keula taas aivan märkä. Ilmausruuvi oli kokonaan paskana ja sieltä puskee vettä komeana kaarena kun konetta käytteli. Vettä säiliöön meni taas pari litraa. Taas pientä koekäyttöä pihalla ja välillä vedestä taas katoaa pari litraa humauksessa, lämmöt kokoajan kuitenkin kunnossa.

                          Auton tuli kauppojen kylkiäisenä kaverilta joka aika hätäseen halus siitä eroon ja siitä oli syylärin korkki paskana niin että se "tappi" ja "kierreosa" oli erillään mutta muuten pysy kyllä siellä kasassa. Oiskohan tässä nyt ollut jotain pikapaikkausta ennen kun auto mulle tullu ja nyt taas alkanut oireilemaan? Autosta putsailin magneettiventtiilin lämppäristä 1kk takaperin ja sillon tuli vettä pihalle mutta mielestäni ilmasin kyllä auton hyvin sen jälkeen ja kuukauden tosiaan pelittänyt. Ei tää nyt mitenkään voi johtua siitä että vettä puuttuu systeemistä litroittain? Tosin sylkeehän se pihalle sitä välillä.

                          Tuntuu että auto lykkää painetta paisariin, mutta muuten ei kyllä oireet viittaa kansiremonttiin...

                          Käyn tänään hakemassa tuon ilmausruuvin vielä ja sitten kokeillaan taas uudestaan... Perkele..

                          Comment

                          • riuska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1160
                            • Lahti

                            Originally posted by ka00z View Post
                            Liukurengas muuttuu 94-95 tienoilla, realoemista selviää. Eli 91-94 käy ainakin se sama sporttiratti, mutta 95 eteenpäin oleva "salmiakkiratti" tai "elefantti" m-sport ratti ei käy vanhempiin. Eikä siis nuo vanhemmat luonnollisesti myöskään uudempiin.


                            Eri asia sitten jos vanhemman mallin liukurenkaan (slip ring) soveltaa uudempaan ja toisinpäin.
                            Joo 9/93 vaihtuu just ratti ja liukurengas perkl..
                            F30 320d
                            F30 320i
                            E46 320i
                            E36 325i
                            E30 316

                            Comment

                            • ka00z
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1805
                              • Varsinais-Suomi

                              Originally posted by Java View Post
                              Kertokaas nyt viisaammat.

                              Eli skenaario on semmonen: eräs kaunis päivä auto (316:n, -97) "keitti". Syylärin korkista tavaraa pihalle katsastusaseman pihalla. Siellä en sitä huomannut vaan katsastaja soitti jälkeenpäin että sulla muuten tulee vettä jostain. Ajoin himaan siis ja siellä vasta huomasin että puskee vettä pihalle. Pelti auki ja syylärin korkin tienoo aivan märkä. Myöskin ilmausruuvin kanta oli pompannut pois.

                              Lisää vettä säiliöön ja pienitoimista ilmaamista. Kone käy hyvin, setelit ei kastu putken päässä, savu on ihan normaalin väristä, öljykorkki normaalin värinen ja lämmöt on kunnossa.

                              Ajelin pari lenkkiä pihatiellä että sain veden kiertämään, ei mitään ongelmaa. Sitten seuraavana päivänä töihin, jossa pelti auki. Vettä oli säiliössä ja korkkia avatessa painetta tulee pihalle, eli kaikki taas ok. Töistä himaan motonetin kautta ja sieltä uusi syylärin korkki 1.4bar. Kun himaan pääsin, oli auton keula taas aivan märkä. Ilmausruuvi oli kokonaan paskana ja sieltä puskee vettä komeana kaarena kun konetta käytteli. Vettä säiliöön meni taas pari litraa. Taas pientä koekäyttöä pihalla ja välillä vedestä taas katoaa pari litraa humauksessa, lämmöt kokoajan kuitenkin kunnossa.

                              Auton tuli kauppojen kylkiäisenä kaverilta joka aika hätäseen halus siitä eroon ja siitä oli syylärin korkki paskana niin että se "tappi" ja "kierreosa" oli erillään mutta muuten pysy kyllä siellä kasassa. Oiskohan tässä nyt ollut jotain pikapaikkausta ennen kun auto mulle tullu ja nyt taas alkanut oireilemaan? Autosta putsailin magneettiventtiilin lämppäristä 1kk takaperin ja sillon tuli vettä pihalle mutta mielestäni ilmasin kyllä auton hyvin sen jälkeen ja kuukauden tosiaan pelittänyt. Ei tää nyt mitenkään voi johtua siitä että vettä puuttuu systeemistä litroittain? Tosin sylkeehän se pihalle sitä välillä.

                              Tuntuu että auto lykkää painetta paisariin, mutta muuten ei kyllä oireet viittaa kansiremonttiin...

                              Käyn tänään hakemassa tuon ilmausruuvin vielä ja sitten kokeillaan taas uudestaan... Perkele..

                              Asioita mitä voisit seuraavaks tehdä, on mittauttaa onko jäähdytinnesteen mukana pakokaasua, tarkistaa onko "majoneesia" öljyn joukossa ja näyttääkö jäähdytinneste siltä, että siellä olisi öljyt sekaisin.

                              Tuon lisäksi tietty voit mittauttaa/mitata puristukset ja ohivuodot koneesta. Tarkista kuitenkin ekana ettei se syyläri itsessään ole rikkoutunut.

                              Vesipumppua olisin muuten veikannut, mutta jos kerran lämmöt pysyy normaalissa niin ei kuulosta todennäköiseltä.
                              Last edited by ka00z; 20-07-2010, 08:27.
                              W124 voll, markalla pidemmälle

                              Comment

                              • Ruut
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2008
                                • 174
                                • Jyväskylä

                                Jauh, hyvää päivää tännekkin. Joutuu taas kirjotteleen tänne itekkin kun ilmeni "pieni" muotoinen vika kolmekaksvitosessa. Elikkä eilen tuli käynnistettyä auto viikonlopun jälkeen ihan normaalisti.... "wtf?" auto kuullostaa ihan huonosti käyvältä v8:lta Eli tyhjäkäynti aika alhaista ja tosi nuutuvan oloista, sittenkun tuli lähdettyä liikkeelle, löi kaasua niin kuullosti aivan joltain v moottorilta ja tuntui että olisi röpöttänyt ihan hullusti, mutta kulutuksessa ei ainakaan tietokoneen mukaan ollut mitään. Lähdin sitten (tyhmänä?) käymään vähän matkan päässä kylillä, matkaajossa kun löi kaasun pohjaan niin tuntui että koko auto vatkasi.. Vaihdekeppi tärisi talla pohjassa ihan mahottomasti ja muutenkin auton sisällä kaikki muovi helisi.

                                Mahtanu kellään olla samanlaisia oireita tai vikoja ? Pitää nyt ekana kattoo tulpat, mutta pikkuvinkit+neuvot olis tarpeen mikäli kellään tietoa on, kiitos !
                                E46 M3 '01 rata-prokkis
                                EX: E36 325i '91
                                Kaikkia audista tojotaan
                                (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                                + perseestä perämoottoriin

                                "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎