Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maukk1s
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 565
    • Kangasala

    Originally posted by Supa View Post
    Sopii mikäli kyseessä on alkuperäinen pelti, tarvikepeltien sopivuuksista on aika huonoja kokemuksia, jäävät irvistämään eikä tule konepellin tasolle.
    Tuli ostettua juuri motonetistä tarvike ei-facelift, saa nähä miten sopii, kun toi tuninki puskuri lentää tosta nyt helvettiin.
    E60 530i -05


    Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16328
      • Leppävirta

      Emäntä rupesi utelemaan mitä vaatii jos automaatin haluaa manuaaliksi muuttaa.. Laitoin tähän E36 topikkiin koska varmaankin siitä on kyse kun tuo meidän cabi on automaatti ja nyt ilmeisesti haaveillaan manuaalista..

      En osannut hirmu tarkkaan vastata kun en ole moista vaihtoa tehnyt.

      -Polkimet
      -vaijereita?
      -Laatikko
      -vaihekeppi ja siihen liittyvät mitä kaikkea?

      Edit: Jos on tietoa myös mitä tuollainen operaatio kustantaa karkeasti osineen niin voi laittaa senkin esille. Niin voin sitten kysyä emolta kiinnostaako enää manualisointi vai vaihdetaanko auto?
      Last edited by Haju69; 26-07-2010, 17:13.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Variss
        Newbiemmer
        • Apr 2010
        • 21
        • Iisalmi

        Osaako kukaan sanoa miks autom. ilmastointi aina välillä vaan sammuu, näytössä näkyy kaikki normaalisti, mutta mitään ei puhalla? :think
        e36 318i -97

        Comment

        • pope
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 687
          • Harjavalta

          Terve!

          Meikäläisen -91 325 puhallin pyörii todella hitaasti ja pitää outoa rapinaa. Otin puhaltimen irti ja huvikseni kokeilin miten pyörii kun ottaa virran suoraan akusta ja hyvin pyöri ilman mitään ylimääräisiä ääniä (tuskin siihen sellaista virtaa kuuluukaan tulla?). Tosin pari kertaa myös akusta kokeillen pyöri hitaasti ja täristen. Puhallin pyörii paikallaan hitaasti myös kotelot auki, joten syy tuskin on tukkoisissa suodattimissa? Autossa ei ole ilmastointia. Miten puhaltimen siivvet irtoaa moottorista?

          Searchilla jotain puhallin juttuja löytyi mutta ei ihan tälläistä. Osaisiko joku neuvoa missä vika mahdollisesti on?

          Kiitos jo etukäteen vastanneille!
          e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

          Comment

          • sniikkeri
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 42
            • Vantaa

            Autosta pitäs vaihtaa semmonen osa ku lower wishbone takapäästä. Mikäköhän alempi toivomusluu nyt on kyseessä? Tiedän siis osan ulkonäön mutta mikäköhän on oikea suomennos?

            Comment

            • JaniKKK
              Newbiemmer
              • Apr 2008
              • 4

              Eli vänkärin puolen sähköikkuna ei toimi ollenkaan. Yritettäessä laskea ikkunaa kuuluu ikkunan moottorista pieni naksahdus? Aluksi ikkuna sekoili pitkään esim. kun sen laski alas ja koitti nostaa ylös se pysähtyi puoleen väliin ja laski vähän matkaa alas yms... Olisiko tuo moottori mahdollisesti sökö? Ja tuonne moottorille tulee 5 johtoa? voisko joku kertoa mitä nuo johdot ovat että voisi tarkistaa että rele ja muut toimivat oikein. Vai olisiko joku liitin ehkä vähän hapettunut jossain?

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6693
                • .......

                Originally posted by sniikkeri View Post
                Autosta pitäs vaihtaa semmonen osa ku lower wishbone takapäästä. Mikäköhän alempi toivomusluu nyt on kyseessä? Tiedän siis osan ulkonäön mutta mikäköhän on oikea suomennos?
                Jos meinaat osaa 7, niin alempi poikittainen tukivarsihan tuo taitaa olla.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • sniikkeri
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2009
                  • 42
                  • Vantaa

                  Kappas kihveliä. Tuoltahan se löyty, kiitokset.

                  Comment

                  • Neula
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 78
                    • Jokioinen

                    Tänään ku laitoin auton tulille niin ei meinannu oikein käynnistyä, sitkun lähti niin ei millään pysyny tyhjäkäynnillä vaan sammui, kun anto vähän kenkää niin kauheet valkoset sauhut putkesta.

                    Sen jälkeen auto toimi taas, kuin unelma. Voisko olla vaan, että oli kondensio vettä putkistossa? Ainakaan syyläristä ei ollu nesteitäkadonnu ja paineet on syylärissa tallessa.. :think

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      M52 kone: miten hoituu bensanpaineen mittaus? 3,5 bar pitäis tulla pumpulta, sen osaan mitata, mutta entäs paineensäätimen toimivuuden testaus? Mitä lukemaa pitäis tulla?

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by Perlenbacher View Post
                        M52 kone: miten hoituu bensanpaineen mittaus? 3,5 bar pitäis tulla pumpulta, sen osaan mitata, mutta entäs paineensäätimen toimivuuden testaus? Mitä lukemaa pitäis tulla?
                        Erittäin helposti mikäli polttoainekiskon päässä on valmis liitin.
                        Siihen sopiva mittari vaan paikalleen. Jos pyörität pumppua ilman että kone käy niin ilman alipainetta = vastaa tilannetta missä kaasu pohjassa paine pitäisi olla hieman päälle 3.5, sanotaan jotain 3.8 tai reilu. Sitten kun alipainetta = kone käy osakaasulla tai tyhjäkäynnillä niin paineet pitäisi olla hyvinkin tarkasti tuo 3.5 baria.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by Supa View Post
                          Erittäin helposti mikäli polttoainekiskon päässä on valmis liitin.
                          Siihen sopiva mittari vaan paikalleen. Jos pyörität pumppua ilman että kone käy niin ilman alipainetta = vastaa tilannetta missä kaasu pohjassa paine pitäisi olla hieman päälle 3.5, sanotaan jotain 3.8 tai reilu. Sitten kun alipainetta = kone käy osakaasulla tai tyhjäkäynnillä niin paineet pitäisi olla hyvinkin tarkasti tuo 3.5 baria.
                          Nimenomaan ilman alipainetta sen pitää olla tuo 3,5bar. Kyseinen osa pyrkii pitämään bensanpaineen ja imusarjanpaineen eron vakiona, joten mittaukset aina joko kone sammuksissa tai alipaineletku irti.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by Cell View Post
                            Nimenomaan ilman alipainetta sen pitää olla tuo 3,5bar. Kyseinen osa pyrkii pitämään bensanpaineen ja imusarjanpaineen eron vakiona, joten mittaukset aina joko kone sammuksissa tai alipaineletku irti.
                            Oletko varma? Jos se olisi 3,5baria ilman alipainetta niin eikai se alipaineella lähde laskemaan paineita? Eikö pitäisi olla juuri toisinpäin jotta kun alipainetta ei ole = kaasu pohjassa => suuttimien läpi menee enemmän kakkua ja jottei paine laske niin säädin nostaa painetta jotta suutintukissa pysyisi tuo 3,5barin paine tilanteesta riippumatta.
                            Siis näin minä olen käsittänyt. Korjaa toki jos vieläkin ajattelen tämän väärinpäin
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by Supa View Post
                              Oletko varma? Jos se olisi 3,5baria ilman alipainetta niin eikai se alipaineella lähde laskemaan paineita? Eikö pitäisi olla juuri toisinpäin jotta kun alipainetta ei ole = kaasu pohjassa => suuttimien läpi menee enemmän kakkua ja jottei paine laske niin säädin nostaa painetta jotta suutintukissa pysyisi tuo 3,5barin paine tilanteesta riippumatta.
                              Siis näin minä olen käsittänyt. Korjaa toki jos vieläkin ajattelen tämän väärinpäin
                              Lähtee se laskemaan. Niinkuin tuossa pistin, niin bensatukin ja imusarjan paine-ero on vakio, eli 1bar imusarjassa = 3,5bar bensatukissa, 0,3bar imusarjassa = 2,8bar bensatukissa jne. Silloin kun imusarjan paineohjausta ei ole, on bensatukissa aina vakiopaine. On tuollaisiakin, muttei tämän ikäisissä bemuissa.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • SlickT
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2008
                                • 55
                                • Vantaa

                                Kylläpä vituttaa, kotia kun tulin äsken autolla rupesin kuuntelemaan että mikäs lorina se kuuluu, noh jäähdytysnestettähän sieltä valu auton alle. Konepellin kun aukaisi niin siitä paisarin vieressä olevasta ilmausruuvista lensi kaarella nestettä pihalle. Eikä siinä sitten mitään, yritin aukaista sitä ruuvia ja sepä sitten katkesi enkä edes

                                Jollain mielessä jotain patenttia mitenkä sen reiän saisi väliaikaisesti tukittua tai sitten sen ilmausruuvin loppuosan ongittua sieltä reiästä pois? Vai pitääkö tässä prkl vaan hommata uusi syyläri suosiolla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎