Originally posted by Supa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Emäntä rupesi utelemaan mitä vaatii jos automaatin haluaa manuaaliksi muuttaa.. Laitoin tähän E36 topikkiin koska varmaankin siitä on kyse kun tuo meidän cabi on automaatti ja nyt ilmeisesti haaveillaan manuaalista..
En osannut hirmu tarkkaan vastata kun en ole moista vaihtoa tehnyt.
-Polkimet
-vaijereita?
-Laatikko
-vaihekeppi ja siihen liittyvät mitä kaikkea?
Edit: Jos on tietoa myös mitä tuollainen operaatio kustantaa karkeasti osineen niin voi laittaa senkin esille. Niin voin sitten kysyä emolta kiinnostaako enää manualisointi vai vaihdetaanko auto?Last edited by Haju69; 26-07-2010, 18:13.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Terve!
Meikäläisen -91 325 puhallin pyörii todella hitaasti ja pitää outoa rapinaa. Otin puhaltimen irti ja huvikseni kokeilin miten pyörii kun ottaa virran suoraan akusta ja hyvin pyöri ilman mitään ylimääräisiä ääniä (tuskin siihen sellaista virtaa kuuluukaan tulla?). Tosin pari kertaa myös akusta kokeillen pyöri hitaasti ja täristen. Puhallin pyörii paikallaan hitaasti myös kotelot auki, joten syy tuskin on tukkoisissa suodattimissa? Autossa ei ole ilmastointia. Miten puhaltimen siivvet irtoaa moottorista?
Searchilla jotain puhallin juttuja löytyi mutta ei ihan tälläistä. Osaisiko joku neuvoa missä vika mahdollisesti on?
Kiitos jo etukäteen vastanneille!e34 m60b40 tuplaturbo 912hv
Comment
-
-
Eli vänkärin puolen sähköikkuna ei toimi ollenkaan. Yritettäessä laskea ikkunaa kuuluu ikkunan moottorista pieni naksahdus? Aluksi ikkuna sekoili pitkään esim. kun sen laski alas ja koitti nostaa ylös se pysähtyi puoleen väliin ja laski vähän matkaa alas yms... Olisiko tuo moottori mahdollisesti sökö? Ja tuonne moottorille tulee 5 johtoa? voisko joku kertoa mitä nuo johdot ovat että voisi tarkistaa että rele ja muut toimivat oikein. Vai olisiko joku liitin ehkä vähän hapettunut jossain?
Comment
-
-
-
Tänään ku laitoin auton tulille niin ei meinannu oikein käynnistyä, sitkun lähti niin ei millään pysyny tyhjäkäynnillä vaan sammui, kun anto vähän kenkää niin kauheet valkoset sauhut putkesta.
Sen jälkeen auto toimi taas, kuin unelma. Voisko olla vaan, että oli kondensio vettä putkistossa? Ainakaan syyläristä ei ollu nesteitäkadonnu ja paineet on syylärissa tallessa.. :think
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostM52 kone: miten hoituu bensanpaineen mittaus? 3,5 bar pitäis tulla pumpulta, sen osaan mitata, mutta entäs paineensäätimen toimivuuden testaus? Mitä lukemaa pitäis tulla?
Siihen sopiva mittari vaan paikalleen. Jos pyörität pumppua ilman että kone käy niin ilman alipainetta = vastaa tilannetta missä kaasu pohjassa paine pitäisi olla hieman päälle 3.5, sanotaan jotain 3.8 tai reilu. Sitten kun alipainetta = kone käy osakaasulla tai tyhjäkäynnillä niin paineet pitäisi olla hyvinkin tarkasti tuo 3.5 baria.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostErittäin helposti mikäli polttoainekiskon päässä on valmis liitin.
Siihen sopiva mittari vaan paikalleen. Jos pyörität pumppua ilman että kone käy niin ilman alipainetta = vastaa tilannetta missä kaasu pohjassa paine pitäisi olla hieman päälle 3.5, sanotaan jotain 3.8 tai reilu. Sitten kun alipainetta = kone käy osakaasulla tai tyhjäkäynnillä niin paineet pitäisi olla hyvinkin tarkasti tuo 3.5 baria.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostNimenomaan ilman alipainetta sen pitää olla tuo 3,5bar. Kyseinen osa pyrkii pitämään bensanpaineen ja imusarjanpaineen eron vakiona, joten mittaukset aina joko kone sammuksissa tai alipaineletku irti.
Siis näin minä olen käsittänyt. Korjaa toki jos vieläkin ajattelen tämän väärinpäin- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostOletko varma? Jos se olisi 3,5baria ilman alipainetta niin eikai se alipaineella lähde laskemaan paineita? Eikö pitäisi olla juuri toisinpäin jotta kun alipainetta ei ole = kaasu pohjassa => suuttimien läpi menee enemmän kakkua ja jottei paine laske niin säädin nostaa painetta jotta suutintukissa pysyisi tuo 3,5barin paine tilanteesta riippumatta.
Siis näin minä olen käsittänyt. Korjaa toki jos vieläkin ajattelen tämän väärinpäin325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Kylläpä vituttaa, kotia kun tulin äsken autolla rupesin kuuntelemaan että mikäs lorina se kuuluu, noh jäähdytysnestettähän sieltä valu auton alle. Konepellin kun aukaisi niin siitä paisarin vieressä olevasta ilmausruuvista lensi kaarella nestettä pihalle. Eikä siinä sitten mitään, yritin aukaista sitä ruuvia ja sepä sitten katkesi enkä edes
Jollain mielessä jotain patenttia mitenkä sen reiän saisi väliaikaisesti tukittua tai sitten sen ilmausruuvin loppuosan ongittua sieltä reiästä pois? Vai pitääkö tässä prkl vaan hommata uusi syyläri suosiolla...
Comment
-
Comment