Originally posted by JJT
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e36 sedanin pakkivalot ei pala
Löytyskö apuja?
Uus pakkivalokatkasin just vaihettu, takapolttimot on ehjät ja takavalotkin on uudet. Ei palanu vanhoillakaan takavaloilla.
Pakkivalokatkasimelle tulee virta ja siellä päässä ei siis pitäs olla vikaa.
Elikkä mistä päin tota rotteloo nyt kannattaa lähtee purkamaan ja ettimään kyseistä vikaa?E39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES
Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
-
Originally posted by tumppu86 View PostMissä vois olla vika, kun joskus harvoin moottori sammuu, jos laitan vaihteen vapaalle auton liikkuessa? Yleensä se sammuminen tapahtuu moottorijarrutuksen jälkeen. Käyntiin lähtee sen jälkeen heti, mutta tyhkäkäynnillä ei käy, kuin vasta muutaman uudelleen käynnistyksen jälkeen.
Auto on 92 vuosimallin 325i ilman vanosta.
Originally posted by tonmppa View Postoisko porukalla heittää tietoa minkälainen homma toi m50b25 öljyn imuputken vaihto homma on? öljypohja pois, mutta miten se ite putki lähtee sieltä veke? ja sitten pitääkö öljypohjan tiiviste vaihtaa aina samalla? entisessä ei ainakaan näy merkkejä että olisi vuotanu. ja mitä on syytä samalla ottaa huomioo tässä samalla? :think
Aina uusi tiiviste jos öljypohjaa irroittelee. Liitoskohtiin ts. jakokoppa jne. hiukan vielä tiivisteliimaa ettei varmasti ala vuotamaan. Luonnollisesti kiristys vielä ohjeiden mukaan ja oikeaan momenttiin.
Originally posted by däädää View PostPitäis saada -40mm takajouset mahdollisimman nopeasti, mistä ja minkälaiset? Completoksella näyttäis olevan vain koko sarjoja
Originally posted by JJT View Post:think
Ja muille tuohon CC ongelmaan, koodatkaa vittuun se CC, suhteellisen turha muutenkin koko viritys.
Herkiää ulisemasta ja piippailemasta turhia.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by asis View PostLöytyskö apuja?
Uus pakkivalokatkasin just vaihettu, takapolttimot on ehjät ja takavalotkin on uudet. Ei palanu vanhoillakaan takavaloilla.
Pakkivalokatkasimelle tulee virta ja siellä päässä ei siis pitäs olla vikaa.
Elikkä mistä päin tota rotteloo nyt kannattaa lähtee purkamaan ja ettimään kyseistä vikaa?
En nyt satavarma ole, mutta kuvittelisin että noita pakkivaloja ohjataan maalla, elikkä katkaisin maadoittaa sitä takavalopolttimon toista napaa. Tuleeko takavaloille virrat muuten ok..Jne..Johtokin voi toki olla poikki matkalta, kuten jos auto on tuon ikäinen kuin sigussa, on sitä joku voinut pohjasta hitsailla ja palettihan on valmis.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Eli jeah, venttiilikopan tiivisteen vaihto aiheena seuraavaks. Aika brutaalilta alkaa näyttää tuo meininki. Mitäs hiluja kannattais samalla, ku on kerta ns. vehkeet paljaana? Ylempi ketjun kiristin ainakin? Joku sano, et jotkut kumitutit kannattais uusia?
Jos jostain yhdestä nostajasta kuuluu hieman säksätystä ajossa, niin onko jotain silmin havaittavissa venttilikopan aukastua, että vois päätellä mistä säksätys tulee ja vaihtaa sen? Ei varmaankaan.. :think
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by JJT View Post:think325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostLöydät ne momentit faq:stakin jossa on bmw:n oma momenttikirjasto pdf:nä. Ne momentit on ihan normaalit tuon lujuusluokan ja koon pulttien momentteja. Eikä niistä nyt kannata stressata niin paljoa että jotain parin nyyttonin heittoja pidempään ihmettelis...
Pitäähän ne olla just ettei 6-pytystä tuu kolmion muotonen ja galaksit räjähdä jne.:thinkMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostJos nyt en aivan väärin muista, niin kahdella pultilla on pultattuna se putki kiinni itse pumppuun.
Aina uusi tiiviste jos öljypohjaa irroittelee. Liitoskohtiin ts. jakokoppa jne. hiukan vielä tiivisteliimaa ettei varmasti ala vuotamaan. Luonnollisesti kiristys vielä ohjeiden mukaan ja oikeaan momenttiin.
joo o , miten tarviiko sitä jakopäätä alkaa purkamaan millään lailla että tuonne pääsee käsiksi sitten, siis öljypumppuun ja sen imuputken asentamiseen?
Comment
-
-
Originally posted by tonmppa View Postjoo o , miten tarviiko sitä jakopäätä alkaa purkamaan millään lailla että tuonne pääsee käsiksi sitten, siis öljypumppuun ja sen imuputken asentamiseen?Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Mites on käykö M3-puskurin salmiakkiverkon takana oleva "ilmanohjain" M-sport puskuriin. Tarkoitan nyt sitä osaa joka peittää alueen että maa ei näy siitä salmiakkiverkon takaa. http://www.realoem.com/bmw/showparts...70&hg=51&fg=15
Onkos se nyt tuo osa 12?
Onkos kukaan ruuvannut tuota tavalliseen M-sport puskuriin kiinni?E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Eli jeah, venttiilikopan tiivisteen vaihto aiheena seuraavaks. Aika brutaalilta alkaa näyttää tuo meininki. Mitäs hiluja kannattais samalla, ku on kerta ns. vehkeet paljaana? Ylempi ketjun kiristin ainakin? Joku sano, et jotkut kumitutit kannattais uusia?
Jos jostain yhdestä nostajasta kuuluu hieman säksätystä ajossa, niin onko jotain silmin havaittavissa venttilikopan aukastua, että vois päätellä mistä säksätys tulee ja vaihtaa sen? Ei varmaankaan.. :think---------------------------------------------
BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"
Comment
-
-
Originally posted by jussi.m View Postmikähän kone kyseessä? M43b16/18 ainakin venttiilikopan muttereiden tiivisteet kannattaa vaihtaa samalla, ne painaa sen venttiilikopan tiivisteen tiiviiksi..MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
E36 325iA -92 siirrettäessä D-asennolla taikka pakille, "tumahtaa" ja välillä kuuluu sellanen ihankun joku muoviosa "kilahtais" tai miten nyt sanois, vaihteet toimii kuitenkin ajaessa loistavasti jne. Varsinkin ylämäistä lähtiessä tätä esiintyy. Kardaanin rättinivelet yms. vaihtoon?E60 530i -05
Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96
Comment
-
-
Originally posted by GARFFi View Postm50b25
Vanos moottorissa se ylemmän kiristimen vaihto _muistaakseni_ vaatii vanoksen irrotuksen.Last edited by JJT; 19-08-2010, 16:38.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostKopan pulttien alle tulevat kumiprikat kannattaa uusia. Pitää ostaa erikseen, eivät tule venttiilikopan tiivisteen mukana. Sitten tietenkin tulpan kolojen tiivisteet, nämä tulee yleensä kopan tiivisteen mukaan.
Vanos moottorissa se ylemmän kiristimen vaihto _muistaakseni_ vaatii vanoksen irrotuksen.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
Comment