No niin otin pumpun irti ja kun virrat laittaa päälle niin ei siitä pumpusta mitään kuulu vaikka ottaa suoraan akusta virran niin siltikään ei inahdakkaan.
Joten tulin siihen johtopäätökseen että bensapumppu ois paskana kun tuo rele naksuu kyllä.
Eli kannattaako mun ostaa uus pumppu vai pitäiskö vielä tutkia jotenkin?
Sitten siirrytään seuraavaan ongelmaan: otin tulpat irti niin muutama niistä oli ihan öljyssä, varmaan johtunee venttiilikopan tiivisteestä ja niistä kumeista mitkä on tulppien reikien kohdalla. Vai voisiko jostain muusta johtua?
Auto oli siis 325i -93
Uus pumppu vaan suoraan, jos piuhoissa ei ole vikaa.
Toi venakopan tiivisteen pettäminen on ihan "tyyppivika". Talvisaikaan öljyn huohotusputki menee tukkoon/jäähän, jos sitä ei ole vuosikausiin puhdistettu, ja paine pullauttaa yleensä juurikin tulpan reikien ympäriltä tiivisteet/öljyt ulos.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Uus pumppu vaan suoraan, jos piuhoissa ei ole vikaa.
Toi venakopan tiivisteen pettäminen on ihan "tyyppivika". Talvisaikaan öljyn huohotusputki menee tukkoon/jäähän, jos sitä ei ole vuosikausiin puhdistettu, ja paine pullauttaa yleensä juurikin tulpan reikien ympäriltä tiivisteet/öljyt ulos.
Tartteeko muuten imusarjakin irrottaa kun vaihtaa venakopan tiivisteen?
ei tarvi! ainoastaan venakopan katteet, puolat + johdot ja , siinä on se takimmainen pultti ylhäällä aika vittumaisessa paikassa mutta lähtee kyllä pikku räikällä vääntämällä auki
uusi samalla sitten ne pulttien kumit mitkä tulee prikkojen alle.... niitä ei kait saa muualta ku wetteriltä.
Sattuisko joku tietämään onko jossain netissä saatavissa kuvaa josta ilmenee e36 putkiston..... "mitat" ja putkientaivutukset asteina erityisesti takavaimenin kiinnostaa
Mistä ihmeestä tohon minun 318is -vm02/92(ainakin rekisteriotteen mukaan) löytää mitää alustanosia siis muita kun marmorin osia. Kaikki alustasarjat ja iskarit ja jouset tuntuvat olevan vuosimallista 60/92 eteenpäin. En ole mistään foorumilta löytänyt. Ei kait tämä mallli voi mikään ihmekapistus olevan mitä ei mikään valmistaja tunnista??
Osaakos kukaan sanoa sopiiko tuo 325\328 3.5bar bensanpaineensäädin 318is:n 3.0 barin säätimen tilalle? Kuvien mukaan näyttäisi aika identtiseltä:think
Osaakos kukaan sanoa sopiiko tuo 325\328 3.5bar bensanpaineensäädin 318is:n 3.0 barin säätimen tilalle? Kuvien mukaan näyttäisi aika identtiseltä:think
Ainakin tuolla m42clubin puolella näyttäisi olevan aika suosittu modi nostaa e30 m42:sta nuo bensanpaineet 3.5bar säädettävällä bensanpaineen säätimellä.
Pisti vaan silmään että tuo 328 3.5bar säädin on melkoisen identtinen kuvan mukaan tuon 3.0bar säätimen kans.:think
Tiedä sitten olisiko apua jos vaihtaisi astetta virtaavammat suuttimet ja nostaisi bensanpaineen tuonne 3.5bar ja varmaan tarpeen vaatiessa vielä penkissä säätö.
En tiedä auttaako tuohon enään pelkkä säätäminen kun tuossa on jo tuo Dbilaksen lastu ja luulisi olevan säädöt jo melko tapissa, loppuukohan tuosta motronicista säätövarat kesken.
Ainakin tuolla m42clubin puolella näyttäisi olevan aika suosittu modi nostaa e30 m42:sta nuo bensanpaineet 3.5bar säädettävällä bensanpaineen säätimellä.
Pisti vaan silmään että tuo 328 3.5bar säädin on melkoisen identtinen kuvan mukaan tuon 3.0bar säätimen kans.:think
Tiedä sitten olisiko apua jos vaihtaisi astetta virtaavammat suuttimet ja nostaisi bensanpaineen tuonne 3.5bar ja varmaan tarpeen vaatiessa vielä penkissä säätö.
En tiedä auttaako tuohon enään pelkkä säätäminen kun tuossa on jo tuo Dbilaksen lastu ja luulisi olevan säädöt jo melko tapissa, loppuukohan tuosta motronicista säätövarat kesken.
Laita säädettävä painesäädin.
Mistä säätövara loppuu? Jos sulla lastu, niin turha kai sitä uudelleen ohjelmoida. Mikset alunperin ohjelmoinut motronicin lastua sopivaksi?
Comment