Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    Originally posted by Haju69 View Post
    Mullakin kysymys tuohon lämmityslaitteeseen liittyen. Sama vika oli joskus E39:ssä, enkä muista minkä vaihtamalla se korjaantui.

    Eli: Tyhjäkäynnillä pyöriessään puhaltelee haaleaa ilmaa, pikkusen kaasua lisättyä tulee reilusti lämpimämpää. Oliko vika nyt termarissa vai etuvastuksessa? Kun muistaakseni jompikumpi auttoi E39:n kohdalla.

    Ja autossa siis automaattinen ilmastointi. E36 328 -96
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Ilmaa järjestelmässä, sanoisin. Termari pitäis huomata lämpömittarista. Etuvastus ei vaikuta _mihinkään muuhun_ kuin puhaltimen moottorin toimintaan. Eli ei lämpötilaan jne.
    Minä taas sanoisin, että kiertovesipumppu ei toimi. Omassa E39:ssä ainakin huomaa hyvin tyhjäkäynnillä, että ilma viilenee.

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16360
      • Leppävirta

      Originally posted by Perlenbacher View Post
      Ilmaa järjestelmässä, sanoisin. Termari pitäis huomata lämpömittarista. Etuvastus ei vaikuta _mihinkään muuhun_ kuin puhaltimen moottorin toimintaan. Eli ei lämpötilaan jne.
      Lämpömittari näyttää normaaleja. En jaksa uskoa että ilmaa olisi.

      Originally posted by tmth View Post
      Minä taas sanoisin, että kiertovesipumppu ei toimi. Omassa E39:ssä ainakin huomaa hyvin tyhjäkäynnillä, että ilma viilenee.
      No joo, tuo kiertovesipumppu vois olla mahdollinen syypää. Missäs se näissä sijaitsee?
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Ei ainakaan E36:sta tuollaista löydy ellei sulla oo sitä jälkiasennettu. Muutenhan oireet täsmäisivät.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Originally posted by Haju69 View Post
          Mullakin kysymys tuohon lämmityslaitteeseen liittyen. Sama vika oli joskus E39:ssä, enkä muista minkä vaihtamalla se korjaantui.

          Eli: Tyhjäkäynnillä pyöriessään puhaltelee haaleaa ilmaa, pikkusen kaasua lisättyä tulee reilusti lämpimämpää. Oliko vika nyt termarissa vai etuvastuksessa? Kun muistaakseni jompikumpi auttoi E39:n kohdalla.

          Ja autossa siis automaattinen ilmastointi. E36 328 -96
          Aika monella ollut e36:ssa samaa, niin mullakin.
          Ei tuohon taida auttaa kuin kiertovesipumppu. (e36:ssa ei löydy kuin retrofittinä johonki 318td:n muistaakseni.)
          Voihan sellasen sinne värkkäillä jos tuo häiritsee.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16360
            • Leppävirta

            Originally posted by Perlenbacher View Post
            Ei ainakaan E36:sta tuollaista löydy ellei sulla oo sitä jälkiasennettu. Muutenhan oireet täsmäisivät.
            Ei kai sitä ole jälkiasennettu. En kai minä muuten kysyisi missä se sijaitsee.. Eli ei kiertovesipumppua. No mitähän sitten. Pitääkö se vaan varuilta pumppailla letkuja.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16360
              • Leppävirta

              Originally posted by JJT View Post
              Aika monella ollut e36:ssa samaa, niin mullakin.
              Ei tuohon taida auttaa kuin kiertovesipumppu.
              Ai siis asentaa sellainen..? Millasia noihin sitten voi laittaa? Jos laittaa..
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • danitshka
                Newbiemmer
                • Sep 2009
                • 25
                • Vantaa

                Ihan sellasta vaan nopeasti, että onko 325i:n kierrosluvut rajoitettu johonkin? Ihan kun olisin joskus muistanut lukeneeni, että normaalisti rajoitin on 6500 rpm tai jotain vastaavaa..?

                Itellä vessassa rajoitin tulee n. 7000-7200 rpm:n (ei viiti hirveesti niillä kierrosalueilla ajella..) kohdalla ni oisko mahdollista että joku vanha omistaja asentanu jonkunnäkösen lastun?

                Comment

                • manzneri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 551
                  • Kesälahti

                  Originally posted by danitshka View Post
                  Ihan sellasta vaan nopeasti, että onko 325i:n kierrosluvut rajoitettu johonkin? Ihan kun olisin joskus muistanut lukeneeni, että normaalisti rajoitin on 6500 rpm tai jotain vastaavaa..?

                  Itellä vessassa rajoitin tulee n. 7000-7200 rpm:n (ei viiti hirveesti niillä kierrosalueilla ajella..) kohdalla ni oisko mahdollista että joku vanha omistaja asentanu jonkunnäkösen lastun?
                  Itellä tais tossa omassa vessassa (328) olla rajotin about 6700 kierroksessa ja se pitäis olla se ns. normaali.

                  Vaikuttais että sulla on lastu vaihdettu tossa...Mut ei se sinne kierrä jos ei kuski käske Ei varmaan kauheen suositeltavaa noilla yli 7000 kierroksilla pyöritellä.

                  Comment

                  • kansipahvi
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 92
                    • Porvoo

                    Lämpötila-anturi/kytkin jäähdyttimeen.

                    Hakusessa jälkiasenteiselle sähköflektille osa n:o 10 paikalle



                    lämpötilakytkin noin 85 - 95°C. Entinen anturi on mallia tarvike ja alavesiletkussa, mutta alavesiletkun hajottua tarkoitus on laittaa flektin ohjausanturi suoraan syylärin kylkeen ilman mitään ylimääräisiä liitoksia alavesiletkuun. Nykyinen flekti on yksinopeuksinen, joten on/off riittää.

                    Mistä tällaista anturia kannattaisi lähteä hakemaan, anturissa ei saa olla pitkää tunnistinputkea, koska tilaa ei ole paljon jäähdyttäjän sisällä.

                    K.P

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11120
                      • Oulu

                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Mullakin kysymys tuohon lämmityslaitteeseen liittyen. Sama vika oli joskus E39:ssä, enkä muista minkä vaihtamalla se korjaantui.

                      Eli: Tyhjäkäynnillä pyöriessään puhaltelee haaleaa ilmaa, pikkusen kaasua lisättyä tulee reilusti lämpimämpää. Oliko vika nyt termarissa vai etuvastuksessa? Kun muistaakseni jompikumpi auttoi E39:n kohdalla.

                      Ja autossa siis automaattinen ilmastointi. E36 328 -96
                      Täällä kans oli samaa vikaa ja paheni koko ajan jopa siihen pisteeseen, että lämmintä tuli vain jos reilusti kaasutteli. Viaksi paljastui lopulta vesiventtiili, jonka vaihdon jälkeen lämmintä tulee kuten pitääkin. Osa nro. 1

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Calypsocoupe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 2932
                        • EFNU

                        Originally posted by kansipahvi View Post
                        Toinen osa n:o 10 käy kätevästi sen paikalle.

                        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                        Comment

                        • kansipahvi
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2008
                          • 92
                          • Porvoo

                          Anturista vielä.

                          Originally posted by Calypsocoupe View Post
                          Toinen osa n:o 10 käy kätevästi sen paikalle.

                          http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&fg=05&hl=80
                          Kiitos vastauksesta !

                          Onko tietoa, onko noilla antureilla mitään eroa keskenään ?
                          Varaosanumero vaihtuu 3/1997 kohdalla, äkkiseltään luulisi että ehkä liitin olisi vaihtunut toisenlaiseksi tms.

                          K.P

                          Comment

                          • Soiled
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3216
                            • Mystinen Kuopio

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Ai siis asentaa sellainen..? Millasia noihin sitten voi laittaa? Jos laittaa..
                            Itseäni kanssa kiinnostaa tämä homma. Vesivenat + pumppu on tulossa, mutta mistä tuolle pumpulle tulee ohjaus ja mihin väliin letkua se on vakiona sijoitettu? Vai onko se samanlainen kuin esim. E39:ssä, että venat + pumppu on samaa pakettia?
                            Mystinen.Fi @ FB
                            IG @tarmohanninen
                            http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                            Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                            Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                            Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                            Comment

                            • MMF
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2007
                              • 461
                              • Sipoo

                              325 vs. 328

                              Moro, mikähän siinä on että suurin osa ns. BMW kilpaluokista rakentuu 325:lle? Onko 325:ssa joku etu verrattuna 328:iin? Äkkiseltään luulisi että 328 olisi parempi aihio, onhan siinä jo alunperin enemmän tehoa.

                              Itse aloittelemassa pikku kilpuriprojektia, vakiolla ensin ja sitten pikkuhiljaa tehoja hakemaan, turbolla kenties. Ei siis mihinkään BMW sarjaan.

                              En vaan keksi mikä niissä 325:ssa olisi parempaa...
                              E70 X5 3.0D -07
                              W124 200d
                              Hiace 4wd

                              EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16360
                                • Leppävirta

                                Öhh. Ihan tietämättömyyttäni utelen varmaan monille päivän selvää asiaa.

                                Ei ole mitään tietoa noista orkkis tai muistakaan lukkoperistä.

                                Eli millainen orkkismallinen lukollinen perä on malliltaan jos esim. E36 328:iin sellaista etsii? Ja käykö se muista malleista? Esim 325? Ymmärtääkseni tuossa autossa ei sellaista ole mutta sellaisenhan voisi vaikka hommata.

                                Sitten kun noitakin "lukkoyksiköitä" on myynnissä niin jos sellaisesta kerrotte niin kertokaa tarkemmin asiasta ku ei tosiaan ole mitään käsitystä asiasta että miten ne sitten asentuu tai mitä tulee tehdä muutenkaan yms..
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎