Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    Originally posted by zeneg View Post
    Kyllä menee pohjaan ja muutenkin kiihdyttäessä reagoi kaasuun oikean oloisesti. Vikakoodeja ei ollut. Ja kyllä kiihtyy ja toimii hyvin. Tosiaan pysyy siinä nollan ja ekan viivan tuntumassa tasakaasulla ajettaessa. Keskikulutus maantiellä 7,5l ollut joten tekniikaltaan pitäisi ehjä olla. Kilometrejä 380tkm joten voi olla mittaristokin jo ottanut hieman itseensä?
    Harvemmin noista mittarit laukee kokonaan, pixelit kyllä kaikkoaa jne..Voi se toki mittarissakin vika olla..Kokeile toisella..Ei se kolmekutonen tajua edes koko vaihtoa.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      Originally posted by Janzki View Post
      Harvemmin noista mittarit laukee kokonaan, pixelit kyllä kaikkoaa jne..Voi se toki mittarissakin vika olla..Kokeile toisella..Ei se kolmekutonen tajua edes koko vaihtoa.
      Saattaahan tuota kokeilla toista kunhan sellaisen joskus jostain löytää lainaan. Eihän tuolla nyt mitään käytännön merkitystä ole, mutta sellainen pieni asia mikä olis vaan kiva jos pelais oikein.

      Comment

      • zeneg
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 1238
        • Oulu

        Originally posted by misse View Post
        Voikos ilmamassamittarin tarkistaa niin et auto käyntiin ja nypätä liitin siitä irti. Jos auto jää käyntiin ja käy normaalisti tai normaalia paremmin niin mittari hajalla?
        Voi testata (lue: itse ainakin olen noin testannut eikä koskaan ole mitään haittaa ollut.) Tosiaan käynti muuttuu jos IMM on ehjä, viallisella ei käytännön eroa käyntiin huomaa. Korjatkaa jos olen väärässä.

        Edit: Vikakoodit jää sitten muistiin jos otat ehjästä IMM:stä liittimen irti.

        Comment

        • grandpa-look
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 531
          • Vaasa/Seinäjoki

          Eli mitähän *ittua?

          Auto m50b25 vanoksella.. termari ja vesipumppu laitettu noin 2 kk sitten. Nesteiden pakkaskestävyys mitattu eilen gyroskoopilla -35 kestäväksi.

          Pakkasta ollut 0 ja -6 välillä. Sunnuntaina alkoi lämmöt nousemaan lyhyen ajon jälkeen punaselle ~3km, alavesiletku ja syyläri kylmiä, eli vesi ei kierrä. Voiko uusi termari mennä rikki ja jumittaa? Sisätilan kennolle ei luonnollisestikaan tule lämmintä ja järjestelmä kerää painetta. Tänään meinasin lähteä asioille niin taas nousi lämmöt noin 3 km jälkeen ja takaisin kotipihaan.

          Puurot ja vellit eivät ole sekaisin, eikä öljyntäyttökorkissa ole kylmälimaa..

          Auto on ennenkin nostanut lämpöjä tyhjäkäynnillä pidempiä aikoja käydessään, eli joko kansipahvi tai kannessa hiushalkeama? Voiko tämä vaikuttaa nyt näin dramaattisella tavalla..?
          Nyt: E39 530d 2002 m-sport
          ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by grandpa-look View Post
            Eli mitähän *ittua?

            Auto m50b25 vanoksella.. termari ja vesipumppu laitettu noin 2 kk sitten. Nesteiden pakkaskestävyys mitattu eilen gyroskoopilla -35 kestäväksi.

            Pakkasta ollut 0 ja -6 välillä. Sunnuntaina alkoi lämmöt nousemaan lyhyen ajon jälkeen punaselle ~3km, alavesiletku ja syyläri kylmiä, eli vesi ei kierrä. Voiko uusi termari mennä rikki ja jumittaa? Sisätilan kennolle ei luonnollisestikaan tule lämmintä ja järjestelmä kerää painetta. Tänään meinasin lähteä asioille niin taas nousi lämmöt noin 3 km jälkeen ja takaisin kotipihaan.

            Puurot ja vellit eivät ole sekaisin, eikä öljyntäyttökorkissa ole kylmälimaa..

            Auto on ennenkin nostanut lämpöjä tyhjäkäynnillä pidempiä aikoja käydessään, eli joko kansipahvi tai kannessa hiushalkeama? Voiko tämä vaikuttaa nyt näin dramaattisella tavalla..?
            Anteeksi OT mutta miten gyroskoopilla voi mitata pakkaskestävyyttä?



            a) Alavesiletku ja osittain syylarikin kuuluu olla viileämpiä kui ylävesiletku, muutenhan syylari ei toimisi viilentäessään jäähdytinnestettä.
            b) Ilmaa järjestelmässä. Keula ylös reilusti ja pullokikkaa käyttäen vähintään puol tuntia ilmausta, luulis toimivan

            Ja jollei termarissa ole reikää niin kannattaa porata vaikka millin tai parin reikä ylimpään kohtaan niin helpottuu ilmaaminen kummasti.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • ruupanen
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 5155
              • Joensuu

              M50 vesipumput: Onko kaikki tarvikkeetkin nykyisin mettallisiipisiä, vai pitäskö varmuuden vuoksi ostaa marmoritiskiltä?
              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by ruupanen View Post
                M50 vesipumput: Onko kaikki tarvikkeetkin nykyisin mettallisiipisiä, vai pitäskö varmuuden vuoksi ostaa marmoritiskiltä?
                Ei ole. Marmoriltakin taitaa tulla muovinen useinmiten. Muovilaatu on parempaa kuin 15v sitten ja kestää paremmin. Toisaalta, laakeri ei kuitenkaan kestä ikuisesti vaikka siivet kestäisi.

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Ostaa sitten muovisiipisen tai valurautasiipisen, mulla oli viimeks sellainen rst-pellistä tehdyillä siivillä oleva pumppu, näytti vähän epäluotettavalta ja laakeritkin kesti 60tkm.
                  e: Laakerit olis varmaan kestäneet vielä mutta selvästi väljät jo.
                  Last edited by JJT; 18-01-2011, 19:20.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Originally posted by JJT View Post
                    mulla oli viimeks sellainen rst-pellistä tehdyillä siivillä
                    Noi on aivan paskoja, siivet ei toimi kunnolla ja voi aiheuttaa erinäisiä ongelmia kuten keittämistä tyhjäkäynnillä tai huonompaa kabiinin lämpeämistä...
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by Cell View Post
                      Noi on aivan paskoja, siivet ei toimi kunnolla ja voi aiheuttaa erinäisiä ongelmia kuten keittämistä tyhjäkäynnillä tai huonompaa kabiinin lämpeämistä...
                      Joo, olin itekin huomaavinani että tyhjäkäynnillä puhalsi paremmin lämmintä uudella pumpulla.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Cell View Post
                        Noi on aivan paskoja, siivet ei toimi kunnolla ja voi aiheuttaa erinäisiä ongelmia kuten keittämistä tyhjäkäynnillä tai huonompaa kabiinin lämpeämistä...
                        Mulla oli orggiksena tuollainen ja hyvin toimi ekat 188tkm/12v.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Mulla oli orggiksena tuollainen ja hyvin toimi ekat 188tkm/12v.
                          Se orggis peltisiipinen on eri juttu, pitäis ehkä tarkemmin yksilöidä eli ne paskat on niitä pellistä taivutettuja.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            Originally posted by Supa View Post
                            Ja jollei termarissa ole reikää niin kannattaa porata vaikka millin tai parin reikä ylimpään kohtaan niin helpottuu ilmaaminen kummasti.
                            Enpähän lähtisi reikiä porailemaan kun sen reiän kuuluu olla siinä termarikopassa
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • aaretti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 2604
                              • kajaani

                              elikkäs hopi hopi tietävät vastausta siihen että passaako tuo kuvan ratti alla olevaan sigun autoon

                              ratti on e46sta

                              -Official BTCF-Sauna Team-

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Originally posted by Cell View Post
                                Se orggis peltisiipinen on eri juttu, pitäis ehkä tarkemmin yksilöidä eli ne paskat on niitä pellistä taivutettuja.
                                Tällasta tarkotin.

                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎