Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    Huoh... Uus syyläri kiinni ja kaikki muutkin pitäs olla ok. Ei vuotoja yms. Mut ei sitte taho ilmaantua millään. Ensinnäkin kesti jeesus kauan että ylävesiletku rupesi lämpeemään (mittari nousi kyllä normaaliin ja pysyi siellä kokoajan), vesiventtiilille tulee lämmintä (ehkä haaleaa) vettä ja ulos ehkä samoin, enkä ei. Sisällä puhaltaa jäätävän kylmää. Ilmattu pullon kanssa ja ilman. Missä sielä voi olla ilmalukko???
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6693
      • .......

      Originally posted by Jasu View Post
      Huoh... Uus syyläri kiinni ja kaikki muutkin pitäs olla ok. Ei vuotoja yms. Mut ei sitte taho ilmaantua millään. Ensinnäkin kesti jeesus kauan että ylävesiletku rupesi lämpeemään (mittari nousi kyllä normaaliin ja pysyi siellä kokoajan), vesiventtiilille tulee lämmintä (ehkä haaleaa) vettä ja ulos ehkä samoin, enkä ei. Sisällä puhaltaa jäätävän kylmää. Ilmattu pullon kanssa ja ilman. Missä sielä voi olla ilmalukko???
      Kennollahan se. Jos ei ole ilmauslaitetta niin keulaa vaan ylös, kyllä se siitä alkaa ilmaantua.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        Originally posted by JJT View Post
        Kennollahan se. Jos ei ole ilmauslaitetta niin keulaa vaan ylös, kyllä se siitä alkaa ilmaantua.
        Ei meikäläisen tunkki nosta enempää. (no, huomenna uudestaan)
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Päästitkö syylarin ilmaruuvista ilmat veks myös?
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            Originally posted by jr66 View Post
            H&R -40 jousilla mitta edessä on 330 mm. Tuon per. sinulla on -20 jouset :think
            Kiitoksia nopeesta vastauksesta, eli halpista kun alle lyö niin saa hommata varmaan n.-30mm vieterit.

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Originally posted by Cell View Post
              Päästitkö syylarin ilmaruuvista ilmat veks myös?
              Jep.
              Mut eiköhän se siitä huomenna... kai.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • toNmbbA
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2009
                • 2325
                • Espoo

                Originally posted by Jasu View Post
                Huoh... Uus syyläri kiinni ja kaikki muutkin pitäs olla ok. Ei vuotoja yms. Mut ei sitte taho ilmaantua millään. Ensinnäkin kesti jeesus kauan että ylävesiletku rupesi lämpeemään (mittari nousi kyllä normaaliin ja pysyi siellä kokoajan), vesiventtiilille tulee lämmintä (ehkä haaleaa) vettä ja ulos ehkä samoin, enkä ei. Sisällä puhaltaa jäätävän kylmää. Ilmattu pullon kanssa ja ilman. Missä sielä voi olla ilmalukko???
                Originally posted by JJT View Post
                Kennollahan se. Jos ei ole ilmauslaitetta niin keulaa vaan ylös, kyllä se siitä alkaa ilmaantua.
                Originally posted by Jasu View Post
                Ei meikäläisen tunkki nosta enempää. (no, huomenna uudestaan)
                ajat auton johonki paikkaan missä huomattava ylämäki.

                Ennen tätä ostat esim motonet tjms varaosaliikkeestä toisen syylärin korkin johon teet kunnon reiän johon sopii limppapullon suuaukko ja tiivistät sen sikapaskalla tjms että on varmasti tiivis. Nestettä vaan täyteen ja käytät lämpimäksi ja puristelet vaan letkuja niin hyvä tulee. tuo on helvetin hyvä tuo pullopatentti. itse tein tuollaisen eikä vuoda yhtään ja ilmaantuu kunnolla.
                Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                Comment

                • Mystinen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1206
                  • Kehä3

                  Ei pitäs tarvita pullopatenttia yms. Päästää vaan ilmausruuvista ilmaa pihalle ja jossain kohtaa antaa pikkusen kierrosta (n.3000-4000rpm) Noin ainaki on m50 ja m30 motti ilmattu.

                  Vaparien virittäminen on säälittävää
                  350hp/480Nm@0,666bar
                  xxxhp/670Nm@1,6bar
                  - Mystinen.Fi -
                  -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16328
                    • Leppävirta

                    Originally posted by Mystinen View Post
                    Ei pitäs tarvita pullopatenttia yms. Päästää vaan ilmausruuvista ilmaa pihalle ja jossain kohtaa antaa pikkusen kierrosta (n.3000-4000rpm) Noin ainaki on m50 ja m30 motti ilmattu.
                    Onhan se monta kertaa jo sanottu. Mutta joo olen minäkin ilmannut kahta eri M52 koneista autoa ilman pullopatentteja tai keulan nostamisia, ei ole ollut kovin kummoinen homma. Joko tuuria tai taitoa. Vissiin sitä ensimmäistä.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • GeeTee
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 374
                      • Lappeenranta

                      Vaihdoin tossa bensapumpun ja nyt auto sahaa kylmänä startatessa hemmetin pitkään, mistä voisi johtua moinen?
                      e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                      Comment

                      • däädää
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2010
                        • 756
                        • Tornio

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Onhan se monta kertaa jo sanottu. Mutta joo olen minäkin ilmannut kahta eri M52 koneista autoa ilman pullopatentteja tai keulan nostamisia, ei ole ollut kovin kummoinen homma. Joko tuuria tai taitoa. Vissiin sitä ensimmäistä.
                        Juuri m52 tulin ilmaamasta, vajaa tunti sitä varmaan tuli ilmailtua pullo sydeemil Varmaan riippuu monesti mihin se ilma on jäänyt että tuleeko ilmausruuvvilla pois, m50 ilmannu muutamaan kertaan ihan onnistuneesti pelkästään ilmausruuvvilla

                        Comment

                        • Löwen
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 387
                          • Finnland

                          Originally posted by toNmbbA View Post
                          Onko normaalia että kylmemmällä kelillä auto tuntuu helvetin tukkoiselta? En siis tarkoita tällä että kiihdyttelisin voimakkaasti kylmällä koneella vaan sitä että auto tuntuu helvetin raskaalta ja että kaasua pitää painaa huomattavasti enemmän. Pinta kaasulla auto ei jaksa mennä vaan lähtee ns hyytymään jolloin kaasua pitää lisätä. Lämmöt kun nousseet sinisen palkin ylärajaan niin rupeaa toimimaan normaalisti.

                          Eli onko tämä vika vai ns ominaisuus? Jos kyseessä vika niin kuinka korjata se?
                          Meikäläisenkin m52 alkanut nyt pakkasten aikaan käyttäytymään hiukan vastaavanlaisesti, mutta vasta lämpimällä koneella. Kylmällä koneella vauhtia lisätäkseen täytyy kaasua lisätä vähemmän kuin lämpimänä. Eli suomeksi sanottuna kylmänä vetää paremmin. :think
                          MB E220CDI '10 Braun

                          Comment

                          • Jukkkis
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2009
                            • 35
                            • Hausjärvi / Hikiä

                            5/91 alusta

                            Haku ei tuottanu tulosta tästä threadista, niin kysytääs. Onko kellään tietoa saako ensimmäisiin eekolmekutosiin 5/91 asenneltua opiskelijabudjetin alustasarjoja (FK, yms.) ? Jos on, niin neuvot otetaan vastaan
                            e46 330Ci "M3"
                            ex e30 316 talvilintta
                            ex e36 320i Sedan

                            Comment

                            • santtuzz
                              BTCF Member
                              • Jun 2006
                              • 132
                              • Riihimäki

                              Originally posted by Jukkkis View Post
                              Haku ei tuottanu tulosta tästä threadista, niin kysytääs. Onko kellään tietoa saako ensimmäisiin eekolmekutosiin 5/91 asenneltua opiskelijabudjetin alustasarjoja (FK, yms.) ? Jos on, niin neuvot otetaan vastaan
                              Minkälainen alusta hakusessa? Jos esim säädettävää haet niin uudemman yläpäät joudut vaihtamaan, kuin myös koiranluut. Myös semmonen tullut eteen,että vakaajatanko itsessään on ollut erimittainen! Eli ei ole saanut uudempia vakaajan päitä kiinni...
                              E39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
                              E30 316i -89 M50
                              E60 530ia M-Sport -04
                              E36 316i -94
                              E39 540ia -97
                              E39 528i touring -97
                              E36 328i touring -95
                              E34 525i -92
                              E30 316i -89

                              Comment

                              • Jukkkis
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2009
                                • 35
                                • Hausjärvi / Hikiä

                                Originally posted by santtuzz View Post
                                Minkälainen alusta hakusessa? Jos esim säädettävää haet niin uudemman yläpäät joudut vaihtamaan, kuin myös koiranluut. Myös semmonen tullut eteen,että vakaajatanko itsessään on ollut erimittainen! Eli ei ole saanut uudempia vakaajan päitä kiinni...
                                Schmiedmanilta tilasin FK:n korkeussäädettävän. Jos ei saa nykyiseen autoon sopimaan, niin jääköön sarja odottamaan tuoreempaa saksalaista
                                e46 330Ci "M3"
                                ex e30 316 talvilintta
                                ex e36 320i Sedan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎