Originally posted by ^Tommi_^
View Post
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
no itellä on jo ties kuinka mones bmw ja silti nyt liian pienellä koneella e46 coupe 2,2L 170hv.. mut talveksi tää nyt tuli ostettuaki ja ihan käyttöautoksi ni kyllähän sillä eteenpäin pääsee..Originally posted by ^Tommi_^ View PostKiitoksia nopeista vastauksista.
Seuraavaksi isompaa myllyä sitten kun auton vaihtaa,nuhanen peli ja suuri kulutus.
Virheistä oppii ja ensimmäinen Bmw tuo vasta minulla onkin.
Ja ihan sama kuinka paljon siellä pellin alla on paukkuja ni ei mee kauaa kun tottuu ja tuntuu että eihän tää mee mihkää...
F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
Jep. Entinen e34 525 vaihtui nykyiseen e38:siin lähinnä kulutuksen takia.Originally posted by ^Tommi_^ View PostTottahan tuo,nälkä kasvaa niin sanotusti syödessä.
Ja eihän tuo minun m40 mottinen mistään parhaasta päästä ole,remmin vaihtelut sun muut miinukset.
Tilavuus nousi 2.5 -> 4.4 mutta kulutus noin 0.5-1 litran. Puhumattakaan mukavuuden ja muiden asioiden noususta
Eli suosiolla vaan uudempaa tekniikkaa alle jos tahtoo kulutukseen jotain järkeä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Tänä aamuna auto esitteli taas omaa tahtoaan..
Menin autolle,avasin oven,ihmettelin miksi etulasin lasku kävi niin tahmeasti. Istuuduin,käytin ajonesto tikun lukijasilmässä,ihmettelin kun valo pikkuhiljaa himmeni ja lopulta sammui. Avain virtalukkoon,kääntö ja mitä tapahtui?
Koko paska ei edes inahtanutkaan,aivan kuin kaikki virrat olisi hävinneet

Mietin että jos vaikka akun kenkä olisi irronnut tärinästä tms,vähän aikaa ihmettelin ja mietin. Sitten noin minuutin päästä sama rituaali uudestaan ja kaikki toimi aivan normaalisti...
Jotenkin virrat olivat katkenneet kun trippi ja cc olivat nollaantuneet,no jos tuo jäisi tuohon kertaan
W208
W638
E36
Comment
-
Voisko siinä laturi tehdä kuolemaa?Originally posted by S^X View PostTänä aamuna auto esitteli taas omaa tahtoaan..
Menin autolle,avasin oven,ihmettelin miksi etulasin lasku kävi niin tahmeasti. Istuuduin,käytin ajonesto tikun lukijasilmässä,ihmettelin kun valo pikkuhiljaa himmeni ja lopulta sammui. Avain virtalukkoon,kääntö ja mitä tapahtui?
Koko paska ei edes inahtanutkaan,aivan kuin kaikki virrat olisi hävinneet

Mietin että jos vaikka akun kenkä olisi irronnut tärinästä tms,vähän aikaa ihmettelin ja mietin. Sitten noin minuutin päästä sama rituaali uudestaan ja kaikki toimi aivan normaalisti...
Jotenkin virrat olivat katkenneet kun trippi ja cc olivat nollaantuneet,no jos tuo jäisi tuohon kertaan
-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
nii olisiko tossa muita vaihtoehtoja kun termari tai vesipumppu??Originally posted by riuska View PostTuppas toukassa nousee lämmöt tänään ihan punaselle ja ei puhaltanut kuumaa ilmaa hyttiin ollenkaan
Ylävesiletku ihan kuuma mutta alavesiletku ihan kylmä syyläri täynnä ja kun raotin syylärinkorkkia käynnissä niin nestetettä senkun pulppus yli.
Olisikohan termari tiensä päässä???? vaihdettu kyllä n:2vee sitten
ku tuskin ilmaakaan yhtäkkiä järjestelmään päässyt??:think:think:thinkF30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
Pähkäilin tuossa tuon irto oven kanssa kun pitäs osat purkaa irti maalausta varten niin jokunen ongelma ilmaantui.
1.Miten oven kahva irtoaa?
2.Miten irtoaa se oven johtosarjan takimmainen pistoke sieltä lukko-osasta?
3. Miten tulee purkaa ikkunan veivi mekanismi? Jollain "niiteillä"? kiinni siinä ovessa. Onko siinä joku tappi mikä lyödä irti keskeltä niin sitten irtoaa? Miksi tuokin mekanismi ei voi olla pulteilla/ruuveilla kiinni..
Tämä on kuitenkin irroitettava koska paikallaan veivi mekanismi ja tilalle tulee sähköinen mekanismi.
Kyseessä siis sedan ja kuskin ovi.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
kahvan saa irti kun ensin vetää/työntää siinä kahvassa (sisäpuolella)olevaa sähkösinkittyä peltiläpyskää nii irtoaa se ulko kehys ja sen alta paljastuu pultti/tappi millä kii ja toisesta päästä lukkopesän mutikalla kii!Originally posted by Haju69 View PostPähkäilin tuossa tuon irto oven kanssa kun pitäs osat purkaa irti maalausta varten niin jokunen ongelma ilmaantui.
1.Miten oven kahva irtoaa?
2.Miten irtoaa se oven johtosarjan takimmainen pistoke sieltä lukko-osasta?
3. Miten tulee purkaa ikkunan veivi mekanismi? Jollain "niiteillä"? kiinni siinä ovessa. Onko siinä joku tappi mikä lyödä irti keskeltä niin sitten irtoaa? Miksi tuokin mekanismi ei voi olla pulteilla/ruuveilla kiinni..
Tämä on kuitenkin irroitettava koska paikallaan veivi mekanismi ja tilalle tulee sähköinen mekanismi.
Kyseessä siis sedan ja kuskin ovi.Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d
,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
En nyt muista tähän hätään tuota E36:sen systeemiä, mutta kun niiteistä puhelet, niin melko varmasti on samanlainen kuten esim. E34:sessa. Eli normi popniitit, mallia iso ja poraat ne auki vaan.Originally posted by Haju69 View Post
3. Miten tulee purkaa ikkunan veivi mekanismi? Jollain "niiteillä"? kiinni siinä ovessa. Onko siinä joku tappi mikä lyödä irti keskeltä niin sitten irtoaa? Miksi tuokin mekanismi ei voi olla pulteilla/ruuveilla kiinni..
Tämä on kuitenkin irroitettava koska paikallaan veivi mekanismi ja tilalle tulee sähköinen mekanismi.
Kyseessä siis sedan ja kuskin ovi.
Tuo on kyllä surkea keksintö. Esim. E30:ssä on pulteilla ja mutskuilla, niin miksi siitä eteenpäin on pitänyt niitata kaikki kiinni.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Kiitoksia, pitääpä käydä taas tutkimassa.Originally posted by tuningki View Postkahvan saa irti kun ensin vetää/työntää siinä kahvassa (sisäpuolella)olevaa sähkösinkittyä peltiläpyskää nii irtoaa se ulko kehys ja sen alta paljastuu pultti/tappi millä kii ja toisesta päästä lukkopesän mutikalla kii!
On siis päälle päin "niitin" näköiset, mutta kun pellin takaa "oven sisällä" kopeloi niin se tuntuu siltä kuin siinä olisi sellainen leviävä "holkki systeemi" joka keskitapilla sitten pysyy auki(eli kiinni ovessa) ja jos ikäänkuin sen tapin saisi pois niin ne hahlot menee suppuun ja luulisi lähtevän irti. Mutta päällepäin tosiaan näyttää popniitille jossa muovi(?) tappi keskellä. Koitin naputella niin ei tapahdu juuri mitään ja kun pelti ei hirmu tanakkaa ole niin ei uskalla lujaa lyödä. Taidan vaan porata ne vittuun ja laittaa tilalle sitten pultti/mutteri yhdistelmän. Niin jos säästäisi hermoja. Kun ei oikein mahdu käsineen siellä oven sisällä mitään tekemään.Originally posted by Rockford View PostEn nyt muista tähän hätään tuota E36:sen systeemiä, mutta kun niiteistä puhelet, niin melko varmasti on samanlainen kuten esim. E34:sessa. Eli normi popniitit, mallia iso ja poraat ne auki vaan.
Tuo on kyllä surkea keksintö. Esim. E30:ssä on pulteilla ja mutskuilla, niin miksi siitä eteenpäin on pitänyt niitata kaikki kiinni.Last edited by Haju69; 17-03-2011, 14:40.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Itse ainakin uskon että ne täytyy porata pois jos kerta purkaa haluaa. Toivottavasti ketään ei haittaa että laitan linkin jossa Juubi näyttää kanssa tekevän niin.
MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
Ketään?Originally posted by bmw casis View PostMissä vika kun puhallin toimii vaan hetken kerrallaan? Ja on heikkotehoinen.Nykyään
-BMW 5xx e28 turbo projekti -86
-BMW 730ia e38 -94/12 navarraviolet
-BMW e30 m60b40 -84 projekti
-MERCEDES ML 420cdi -07 amg
EX:
-BMW 330xda -e46 -03
-BMW 540ia e39 -97
-BMW 523i e39 -96
-BMW 320i e36 -91
-BMW 318i e30 -88
-BMW 320i e36 -92
-BMW 535i e34 -88
-BMW 320i e36 -92
-BMW 318iA e30 -91
+syrjähyppyjä
Comment
-
Joo, kävin tuossa tallilla taas ihmettelemässä. Nyt onkin kaikki muu jo irti paitsi ikkunamekanismi jonka totesin siinä sitten todellakin olevan popniiteillä kiinni. No ei ollut porakonetta siihen hätään niin pitää se vielä käydä porauttelemassa irti kunhan saan koneen hyppysiin.Originally posted by Löwen View PostItse ainakin uskon että ne täytyy porata pois jos kerta purkaa haluaa. Toivottavasti ketään ei haittaa että laitan linkin jossa Juubi näyttää kanssa tekevän niin.
http://juubi.hlan.net/index.php?page=car/325i/pwrwindo
Itse kyllä taidan laittaa toisen mekanismin sitten pulteilla takaisin kiinni. Ellei sitten tule ongelmia että ottaa mahdollisesti ikkunaan kiinni tai jotain..LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
Comment