Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Funki
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 375
    • Kouvola

    Voiskohan laturi olla sanomassa sopimuksensa irti kun alkanu pitämään sellaista "siritystä" ja rätinää?
    e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
    ex.
    e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
    e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
    e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
    e30 316 -88 (schwarz)

    Comment

    • |jaakko|
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 1542
      • Keski-Suomi

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Castrollin sivuilta näkee hyvin mitä öljyä kannattaa laittaa. Sieltä vaan listasta kattoo oman mallin, niin näkee. Jaakon laittamat nimitykset taitaa olla vanhentuneita.

      Ja pari litran pänikkää saa varata perään ja lootaan kumpaankin.
      Joo näköjään muuttunu noi.
      Tuohan onkin kätevä taulukko, kiitoksia

      Comment

      • Arppa
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1046
        • Lumbriver

        Jarrujen ilmaus ongelmaa..... Olen nyt paripäivää taistellu noiden jarrujen kanssa, poljin painuu puoleenväliin ennenkuin jarruttaa ja tarttuu todella terävästi. On koitettu ilmata pumppaamalla ja alipaineella.

        Siis onko mulla pääsylinteri särki vai mikä muu siellä vois olla??

        Edit: Voiko tuo ohje pitää paikkansa??? Ilmaruuvi auki pumpata jarrupedaalia??



        4. Bleed braking system
        Connect bleeder hose with bottle to rear-right brake caliper.
        Open bleeder valve and flush braking system while operating brake pedal as far as it will go at least 10 times (escaping brake fluid must be free of air bubbles).
        Keep brake pedal pressed down, close bleeder valve and release brake pedal.

        Edit2: Kävimpä tuossa vielä hallilla kokeilemassa alipaineella, vain oikealta takaa tuli nestettä. Vasemmalta takaa tuli ilmaa ja hyvin vähän nestettä. Edestä kummaltakaan puolelta ei tullut mitään???

        Täytyy vielä huomenna kokeilla kahteen mieheen tuota Tissin ohjetta....
        Last edited by Arppa; 02-04-2012, 21:18.
        Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
        Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
        Kauppakassina: Hyundai i30 -21
        -Raahe Connection-
        -Team Kärppä- limited edition

        Comment

        • Timse
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 119
          • Savo

          Käykö 318 is:ään http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E3.../sivu1.htm#198 NUo palat taakse ei ainaska aoo listassa, mutt aluulis olevat samat, vai onko? Ja onko kyseisessä setissä 4 palaa vai 2 palaa?

          Comment

          • liha_ville
            BTCF Member
            • Feb 2009
            • 1417
            • Karstula/JKL

            Osaako kukaan sanoa mistä löytyy e36 m3:n kytkentäkaavio?
            e60 M5 Supercharger

            Comment

            • Nakutin
              Newbiemmer
              • Jun 2008
              • 6

              Sellanen tuli tuossa mieleen, edestähän alustan korkeutta(D2 sarja) säädetään tolpan alakannakkesta, mutta takanahan ei korkeutta voi säätää samalla tavalla. Vaan säädön joutuu tekemään jousen alalautasta säätämällä, esijännityksen kustannuksella?

              Comment

              • ^alexi^
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 258
                • Kemi

                Kuuluuko kaikissa coupeissa ovien lasit laskeutua/nousta ovia avatessa ja sulkiessa?

                Comment

                • Funki
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 375
                  • Kouvola

                  Originally posted by ^alexi^ View Post
                  Kuuluuko kaikissa coupeissa ovien lasit laskeutua/nousta ovia avatessa ja sulkiessa?
                  Kyllä se näin vaan taitaa olla
                  e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
                  ex.
                  e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
                  e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
                  e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
                  e30 316 -88 (schwarz)

                  Comment

                  • Funki
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2011
                    • 375
                    • Kouvola

                    Originally posted by Nakutin View Post
                    Sellanen tuli tuossa mieleen, edestähän alustan korkeutta(D2 sarja) säädetään tolpan alakannakkesta, mutta takanahan ei korkeutta voi säätää samalla tavalla. Vaan säädön joutuu tekemään jousen alalautasta säätämällä, esijännityksen kustannuksella?
                    Kyllä näin on. Liittenä D2 alustan vihkosesta kuva
                    Attached Files
                    e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
                    ex.
                    e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
                    e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
                    e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
                    e30 316 -88 (schwarz)

                    Comment

                    • Jontsu00
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2011
                      • 241
                      • Oulu

                      Originally posted by Jontsu00 View Post
                      Kellään muistikuvia minkäkokoinen hylsy pitää käydä ostamassa, että saa vetoakseleiden torxit auki?
                      :think

                      Comment

                      • ^alexi^
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2009
                        • 258
                        • Kemi

                        Originally posted by Naatti View Post
                        Kyllä se näin vaan taitaa olla
                        Mistähän tuota lähtis tutkimaan, ei mitään eloa kun ovia aukoo..

                        Comment

                        • ^alexi^
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 258
                          • Kemi

                          Originally posted by Jontsu00 View Post
                          :think
                          99% varmuudella e14 :think
                          Last edited by ^alexi^; 03-04-2012, 08:38.

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16355
                            • Leppävirta

                            Originally posted by ^alexi^ View Post
                            Mistähän tuota lähtis tutkimaan, ei mitään eloa kun ovia aukoo..
                            Mikrokytkimistä :think
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Inhuman
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 507
                              • Oulu ja Haukipudas

                              Originally posted by Arppa View Post
                              Jarrujen ilmaus ongelmaa..... Olen nyt paripäivää taistellu noiden jarrujen kanssa, poljin painuu puoleenväliin ennenkuin jarruttaa ja tarttuu todella terävästi. On koitettu ilmata pumppaamalla ja alipaineella.

                              Siis onko mulla pääsylinteri särki vai mikä muu siellä vois olla??

                              Edit: Voiko tuo ohje pitää paikkansa??? Ilmaruuvi auki pumpata jarrupedaalia??



                              4. Bleed braking system
                              Connect bleeder hose with bottle to rear-right brake caliper.
                              Open bleeder valve and flush braking system while operating brake pedal as far as it will go at least 10 times (escaping brake fluid must be free of air bubbles).
                              Keep brake pedal pressed down, close bleeder valve and release brake pedal.

                              Edit2: Kävimpä tuossa vielä hallilla kokeilemassa alipaineella, vain oikealta takaa tuli nestettä. Vasemmalta takaa tuli ilmaa ja hyvin vähän nestettä. Edestä kummaltakaan puolelta ei tullut mitään???

                              Täytyy vielä huomenna kokeilla kahteen mieheen tuota Tissin ohjetta....
                              Alfamer Oppaasta poimin:think mitähän erikoista tuossa hydrauliikkaayksikössä on, ettei saa itse ronkkia


                              "Koko järjestelmän ilmaus tehdään järjestyksessä -Oikea takajarru, vasen takajarru, oikea etujarru, vasen etujarru"

                              "Huom, Jos lukkiutumattomassa ABS- järjestelmällä varustetussa autossa jarrujen ilmaus ei tunnu onnistuvan ja poljintuntuma pysyy aina vain omituisen pehmeänä ja/tai polkimen liike liian pitkänä, on ABS-hydrauliikkayksikköön todennäköisesti jäänyt ilmakuplia. Mikäli näin käy, täytyy ilmaus tehdä BMW-korjaamon erikoislaittein. Älä missään nimessä ryhdy itse availemaan ABS-hyhdrauliikkayksikön ilmausruuveja."
                              MOI !

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11116
                                • Oulu

                                Aika jännä ettei muka onnistu ilmaus. Mulla oli taas koko talven järjestelmä tyhjänä. Nyt kun nappas jarrut takaisin kiinni ja nesteet sisään, niin pari polkasua per satula riitti ilmaukseen.

                                Joskun yhdessä b5 audissa oli kans ilmausongelmaa. Se saatiin toimimaan kun ilmattiin sen verran mitä ilmaa tuli. Sit soratiellä kunnon jarrutuksia niin että absit rutisee ja taas ilmaamaan. Tätä toistettiin niin kauan, että ilmaa ei tullu ja poljin muuttu jäykäksi.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎