Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by jr66 View Post
    Katsomatta edes linkkiä arvaan että kyseessä on kaasuläppäkotelon lämmityksen termari ?
    Näinhän se on.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Poko
      Bimmer Rookie
      • Nov 2011
      • 32
      • Uurainen

      Originally posted by jr66 View Post
      Taas kerran, lue privaa ja osta se putki...

      No perhana en mä tollasia viestejä huomaa... Laita hinta kohalleen nii ostan pois. Laitoin privaa.

      Sitten olis vielä 2 ongelma... Eli kun lähtee kiihdyttää nii 1 ja 2 vaihteilla isoilla kieroksilla alkaa joku kolisee. Tai niinku potkii vastaan. Perä, laatikko, kardaani on jo katottu. Kaveri sit arvaili semmosta et voiko takapamput olla jo nii loppu et rengas pääsee hyppii ja sen takia sit potkii. Takapamput tais olla billstenin ja ei ihan tuoreille näyttäny ja nehän ei taida kovin pitkäikäset ees olla... Muilla vaihteilla ei tee tota muutaku kahella ekalla ja niilläki vasta jossai 4-5 tuhannen kieroksen jälkee...

      Ja lumella ei tee ollenkaa vaikka kuinka painaa menee..

      Ja autoha oli se 325 e36.
      Last edited by Poko; 08-12-2011, 20:03.

      Comment

      • ka00z
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1805
        • Varsinais-Suomi

        Originally posted by Carbonfiber View Post
        Ei luultavasti dieselillä käyvää m40:stä tavata edes e36:sessa.

        Ei noissa koneissa sen ihmeempiä oo. Kattoo ettei vie nesteitä/pysyvät erillään, lähtee käyntiin kuumana ja kylmänä ja ahdin ei vingu ihan hirveesti.
        Mutta kuitenkin mahdollista kun 8/93 asti tehtiin myös muovissa m40-koneella
        W124 voll, markalla pidemmälle

        Comment

        • asis
          BTCF Member
          • Mar 2009
          • 1138
          • Joensuu

          Originally posted by jr66 View Post
          Katsomatta edes linkkiä arvaan että kyseessä on kaasuläppäkotelon lämmityksen termari ?
          Onko sillä mitään virkaa olla siinä ilmanputsarikotelossa? Vai eikö sille muuta paikkaa ole vaan keksitty

          Mites jäätyykö tuo kaasulappä jos tuo termostaatti on poistettu kokonaan, kun joillain on niitä tuuning filttereitä alkuperänen pönttö on poistettu ja termostaatin letkut tukittu.
          E39 540iA M-Sport Imolarot II
          E36 323i touring
          Volvo V70 2.4D mk3
          Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
          Honda Civic 1.4 4d ES
          Chevy Caprice Classic
          ex:
          E32 730iA
          E39 528i Calypsorot metallic
          E36 325i x2

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16418
            • Asikkala

            Originally posted by ka00z View Post
            Mutta kuitenkin mahdollista kun 8/93 asti tehtiin myös muovissa m40-koneella
            No ei edes se e36:n m40 ole dieseli...

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16418
              • Asikkala

              Originally posted by asis View Post
              Onko sillä mitään virkaa olla siinä ilmanputsarikotelossa? Vai eikö sille muuta paikkaa ole vaan keksitty

              Mites jäätyykö tuo kaasulappä jos tuo termostaatti on poistettu kokonaan, kun joillain on niitä tuuning filttereitä alkuperänen pönttö on poistettu ja termostaatin letkut tukittu.
              Tunnistelisiko se vaikka imuilman lämpötilaa :think Jäätymisestä en tiedä.

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                Mittaristo sekoilee, liittimet ym. piuha kunnossa eli kait se olis mittari vaihdettava. Syttyykö siihen nyt se keltainen valo palamaan? Muuttuuko kilometrit automaattisesti oikeiksi kun mittarin kytkee vai pitääkö koodata vai palaako keltainen valo ikuisuuden tjs? Vai tietääkö se tässä korimallissa ECU:n avulla kilometrejä tjs?

                Comment

                • toNmbbA
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2009
                  • 2329
                  • Espoo

                  Originally posted by Perlenbacher View Post
                  Mittaristo sekoilee, liittimet ym. piuha kunnossa eli kait se olis mittari vaihdettava. Syttyykö siihen nyt se keltainen valo palamaan? Muuttuuko kilometrit automaattisesti oikeiksi kun mittarin kytkee vai pitääkö koodata vai palaako keltainen valo ikuisuuden tjs? Vai tietääkö se tässä korimallissa ECU:n avulla kilometrejä tjs?
                  Keltainen valo? Ei muutu kilometrit vaan ovat mittarissa itsessään.
                  Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                  Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    Joo, ainakin uudemmissa sytyy ledi palamaan nopeusmittarin viereen jos mittariston ja ecun/gm:än/valomodulin valmistenumerot ei täsmää.

                    Comment

                    • ka00z
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1805
                      • Varsinais-Suomi

                      Originally posted by jr66 View Post
                      No ei edes se e36:n m40 ole dieseli...
                      Missäköhän kohtaa olen väittänyt sitä dieseliksi? *ttu.
                      W124 voll, markalla pidemmälle

                      Comment

                      • Mikkeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 805
                        • Suomi

                        Originally posted by ka00z View Post
                        Missäköhän kohtaa olen väittänyt sitä dieseliksi? *ttu.
                        Lukase toppariuksen eka viesti uudelleen...

                        Puhuu diesel farmariin vaihdosta, eli on kiikarissa 318TDS.

                        ...kele
                        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                        TDS osaa.

                        Comment

                        • ka00z
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1805
                          • Varsinais-Suomi

                          Originally posted by Mikkeri View Post
                          Lukase toppariuksen eka viesti uudelleen...

                          Puhuu diesel farmariin vaihdosta, eli on kiikarissa 318TDS.

                          ...kele
                          No pöh. Ehkä mun rillit on huurussa näin ensilumilla! Pyytänen anteeksi huonoa käytöstäni ja väärinymmärrystä + en paljoakaan tuosta tupaöljyllä käyvästä koneesta tiedä. Eikö se ollut vain katkaistu versio 6-pyttysestä..
                          W124 voll, markalla pidemmälle

                          Comment

                          • Risto113
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 1204
                            • GrassLake

                            Originally posted by asis View Post
                            Onko sillä mitään virkaa olla siinä ilmanputsarikotelossa? Vai eikö sille muuta paikkaa ole vaan keksitty

                            Mites jäätyykö tuo kaasulappä jos tuo termostaatti on poistettu kokonaan, kun joillain on niitä tuuning filttereitä alkuperänen pönttö on poistettu ja termostaatin letkut tukittu.
                            Kyllä se ihan oikeasti jäätyy, vaikkapa -25 asteen pakkasella vedät motaria pitkän siivun, aika viima käy kaasuläpällä + kosteus tiivistyy siihen koska ympäristössä lämmintä.

                            Hauska jos hirttää auki, sitä et sitten sulje kaasupolkimella mitenkään.

                            EDIT: Siis VOI jäätyä, harvinaista kai se on. En ottaisi riskiä.
                            M42/44 koneistahan noita aika monet poistaa, kun lämmittää imuilmaa kesällä liikaakin.

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Originally posted by Risto113 View Post
                              Kyllä se ihan oikeasti jäätyy, vaikkapa -25 asteen pakkasella vedät motaria pitkän siivun, aika viima käy kaasuläpällä + kosteus tiivistyy siihen koska ympäristössä lämmintä.

                              Hauska jos hirttää auki, sitä et sitten sulje kaasupolkimella mitenkään.

                              EDIT: Siis VOI jäätyä, harvinaista kai se on. En ottaisi riskiä.
                              M42/44 koneistahan noita aika monet poistaa, kun lämmittää imuilmaa kesällä liikaakin.
                              Sen termostaatin voi poistaa jos välttämättä haluaa (miksi?). Se säätää vedenkiertoa kaasuläppäkotelossa.
                              Useimmissa malleissa on pelkkä jatkuva kierto kaasuläpällä ilman mitään termostaatteja. Jos kovilla pakkasilla ajelee niin vesikierron jättäisin toimimaan.
                              Kesäautossa sitä ei tarvita.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Jampsu87
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 1335
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by Risto113 View Post
                                Kyllä se ihan oikeasti jäätyy, vaikkapa -25 asteen pakkasella vedät motaria pitkän siivun, aika viima käy kaasuläpällä + kosteus tiivistyy siihen koska ympäristössä lämmintä.

                                Hauska jos hirttää auki, sitä et sitten sulje kaasupolkimella mitenkään.

                                EDIT: Siis VOI jäätyä, harvinaista kai se on. En ottaisi riskiä.
                                M42/44 koneistahan noita aika monet poistaa, kun lämmittää imuilmaa kesällä liikaakin.
                                Ittellä ei ole m42:ssa läppärunkojen takia mitään lämmityksiä imusarjassa ja viime talvena ei kertaakaan jäätynyt ajaessa kaasuläpät vaikka auto on jokapäiväisessä ajossa. Autolla mentiin töihin myös reilusti yli 30c pakkasilla.

                                Ainoastaan huomasi että kun auto seisoo ajon jälkeen yön parkkipaikalla niin läpät on aamulla heikosti jäätyneet kiinni asentoon. Irtosi kaasua painamalla. Ilmeisesti sinne sitä kosteutta kondensoituu ja jämähtää sitten kun kone kylmenee.

                                Tuohon ajossa jäätymiseen en kyllä usko ja tuskin kukaan läpät levällään kovin pitkään motarilla ajelee että jäätyisi täysin auki-asentoon. Jos esim puoli-kaasulle jäätyisi niin irtoaa kyllä todennäköisesti vain painamalla kaasua enemmän.
                                E91 lci 330xd.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎