memebuy23buy

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peltone
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Just noin teki. Ja kyllä voidaan puhua myös tyhjäkäyntimoottorista.

    Ota irti ja ruiskuta brake cleaneria ja paineilmaa. Ravistele edestakaisin. Pitäisi kuulua kalkatus siitä laitteesta jos ehjä. Tämä mikä kertomassani tapauksessa todettiin vialliseksi ei pitänyt mitään ääntä ja metallin siruja tuli sisältä.
    Yhden olen e36 m40 irrottanu ja tosiaa sitä kalkatusta ihmettelin että pitääkö kuulua ehjästä
    Mutta kiitoksia vain, täytyy repiä irti ja putsailla

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Siis ajosta yhtäkkiä meno hyytyy ja vähän ajan päästä taas mennään normaalisti?
    Tyhjäkäyntimoottori siis sama asia vai..?
    Just noin teki. Ja kyllä voidaan puhua myös tyhjäkäyntimoottorista.

    Ota irti ja ruiskuta brake cleaneria ja paineilmaa. Ravistele edestakaisin. Pitäisi kuulua kalkatus siitä laitteesta jos ehjä. Tämä mikä kertomassani tapauksessa todettiin vialliseksi ei pitänyt mitään ääntä ja metallin siruja tuli sisältä.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    viallinen tyhjäkäynninsäädin teki ainakin tuollaista yhdessä B25 koneessa minkä tiedän.
    Siis ajosta yhtäkkiä meno hyytyy ja vähän ajan päästä taas mennään normaalisti?
    Tyhjäkäyntimoottori siis sama asia vai..?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    M50b20 satunnaista puutumista ja tyhjäkäynnin heilumista. Voiko kampiakselin tunnistin tehdä tämän? :think
    viallinen tyhjäkäynninsäädin teki ainakin tuollaista yhdessä B25 koneessa minkä tiedän.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    M50b20 satunnaista puutumista ja tyhjäkäynnin heilumista. Voiko kampiakselin tunnistin tehdä tämän? :think

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Kokeile paljonko on alipainetta jos otat öljykorkin irti käydessä, ja miten käynti muuttuu.
    Lievi alipaine pitää olla mutta ei kovin suuri, ja jos meinaa sammua niin nämä oireet viittaa siihen että separaattorin kalvo halki mistä syntyy täten imuvuoto.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Pienellä Googlettamisella: "Since your getting both banks to have faults in them its eather your MAF like you said, possible PCV intake leak, your intake boot is off the throttel body causing unmetered air leak, or you have a air leak somewhere past the MAF."

    Kyseessä tuossa tapauksessa V8, mutta mitäpä väliä.. Eli tsekkaa vielä imuvuodot huolellisesti. Yleisin paikka on tottakai se haitariputki, mutta siellä alla on myös muita putkia ja letkuja. Koitappas, että otat oikein irti kaikki ja vääntelet läpi.. Myös toisella MAF:lla kokeilu vois olla paikallaan ja päästömittauksessa voisi myös saada varmaan käsitystä lambdan elämästä, vaikka itse en ole koskaan kuullut lambdan aiheuttavan tuollaista pygimistä? :think Veikkaan kyllä imuvuotoa, joka tosin sekään ei selitä noita mittaristossa ilmenneitä ongelmia..

    EDIT: Semmonen vielä tuli mieleen, että eikös INPAlla pysty näistä vanhemmistakin paskoista urkkia, paljonko ilmaa liikkuu MAF:n läpi? En nyt muista mitä piti näyttää, mut esim. Supa varmaan muistaa?
    Last edited by kmn; 20-03-2013, 11:12.

    Leave a comment:


  • Ab3
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    No mites puolat? Voihan se MAF olla paskana myös, mutta itse en usko, että tuosta johtuen alkais mittaristo jotain sekoilemaan.. Mitäs näistä ongelmista on ollut aikaisemmin? :think Vikakoodeista saattais selvitä jotain kans.
    Kaikki puolat näyttäs olevan originaaleja, yksi vaihdettu ja on ns. eripari. Halkeamia koitettu etsiä, ei löytynyt..

    Vikakoodit luettu sunnuntaina, ja sieltä löyty Fuel Trim Limit bank 1 ja Fuel Trim Limit bank 2.

    Se nykiminen alkanut tässä talven aikoihin. Toimii tosissaa normaalisti kunnes lämmöt nousee sinne sinisen pykälän loppuun, ei edes ensimmäiselle valkoiselle. Eli kylmänä toimii, ei nyvi tms. Sinisen alueen lopussa alkaa päätähajottava nykiminen, joka ''helpottuu'' kun koneen ajaa lämpimäksi ja lämmöt on ns. puolessa välissä. Alkaa olemaan ideat vähän lopussa, mitä tuolle tekisi...

    edit. KMN:le suuri alustava kiitos vinkeistä ja avusta.
    Last edited by Ab3; 20-03-2013, 09:18.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Ab3 View Post
    EI jää varaa akkuvikaan, akku on uusi / uudehko (ennen talvea vaihdettu uusi 75ah akku), hyvin on kiinni ja johdot tuntuisi olevan myöskin, ei ainakaan irtoa käsin. (käsin=ilman työkaluja)

    Ilman MAF:in johtoa (johto irrallaan) suoritettu koeajo tuotti tulosta, vastaa kaasuun herkemmin, alavääntöä on enemmän, mutta edelleen rötää / nykii ja ''jää miettimään'' osakaasulla, kun kaasun painaa pohjaan niin kiihtyy normaalisti.
    No mites puolat? Voihan se MAF olla paskana myös, mutta itse en usko, että tuosta johtuen alkais mittaristo jotain sekoilemaan.. Mitäs näistä ongelmista on ollut aikaisemmin? :think Vikakoodeista saattais selvitä jotain kans.

    Leave a comment:


  • Qeequ
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tuota... tuo on sen luukun verhoilu, osa 6 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ceiling_frame/
    no niinpä onkin.....

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Qeequ View Post
    No Problemou
    E. 54 12 8 191 173
    ANTHRAZIT '93
    Kattoluukulliseen.
    Tuota... tuo on sen luukun verhoilu, osa 6 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ceiling_frame/

    Leave a comment:


  • Qeequ
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Joo taidat sittenkin olla oikeassa kävin mittailemassa rullamitan kanssa ja kovasti samoja mittoja näyttää.


    Antakaa anteeksi :(



    Edit: kaivakaa joku mulle realoemstä kattoverhoilun varaosanumero
    No Problemou
    E. 54 12 8 191 173
    ANTHRAZIT '93
    Kattoluukulliseen.
    Last edited by Qeequ; 19-03-2013, 21:16.

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Vastamutu: kaaret silti samat :think
    Joo taidat sittenkin olla oikeassa kävin mittailemassa rullamitan kanssa ja kovasti samoja mittoja näyttää.


    Antakaa anteeksi :(



    Edit: kaivakaa joku mulle realoemstä kattoverhoilun varaosanumero
    Edit:2 nii unohtu sanoa että tourinkiin
    Last edited by Spiddu; 19-03-2013, 21:19.

    Leave a comment:


  • Qeequ
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Vastamutu: kaaret silti samat :think
    No sitä minäki mietein. eikai se ovilinja nyt muutu :think ja eipä taida edes tourinkiin saada takakaarien korjauspaloja? paitsi EM. Linkki josta kokotakakulman saa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    mutu ei passaa koska takaovt ovat erillaiset.
    Vastamutu: kaaret silti samat :think

    Leave a comment:

Working...
X