Mistä voisi johtua pieni nykiminen ykkösvaihteella? Eli siis kun ykkösellä ajaa, niin auto kiihtyy kovin tahmeasti ja moottori sanoo joskus "woouuwoouwoou" ja tuntuu että välillä veto heikkenee. Eli siis ei mitään voimakasta nykimistä vaan tuollaista epätasaista kiihtymistä. Kakkoselle vaihtaessa vetää taas hyvin.
Sen lisäksi olen kerran tai pari huomannut ykkösellä kytkintä luistattaessa auton liikkuvan jotenkin täristen tai tökkivästi. Kuin joku jarru pitäisi vastaan, mutta töksähdellessä aina antaisi periksi. Mikään jarru ei kuitenkaan näyttäisi jarruttavan omia aikojaan kun auto valuu eteen ja taakse vaivatta.
Tuohon ongelmaan nyt lisäyksenä, että tänään ykkösellä kiihdyttäessä jotenki pätki voimakkaammin kuin aiemmin. Heti kun kakkoselle taas vaihtoi niin ei mitään ongelmaa. Tuntuu, että nykyään tuo tyhjäkäyntikin toimii paremmin ja autoa käynnistäessä ei heijaa kierrokset enää juuri lainkaan.
Onko konehuoneen poikkituki sama kaikissa M50 / M52 koneisissa?
En tiedä, mutta haluaisin tietää sopiiko jokin poikkituki koneeseen kun koneena on M52 mutta siinä on M50 imusarja. Meinaan ei istu se suutintukki+muovi sen päälle ihan samalla tavalla kuin M52 imusarjan kanssa. Jää siis "koholle".. En oo raaskinu ostaa poikkitukea jos se ei mahdukaan. Osaisiko joku valaista jolla on samanlainen imusarja modi että käykö jonkunlainen tuki ja siten siis että myös suutintukin päällä oleva muovi on paikallaan.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
E36 M50B25, jossa uusi syyläri ja paisari ja paisarin tiivisteet tietty. Mutta silti tuntuu vuotavan sieltä syylärin juuresta jonne paisari työnnetään. Joka aamu paisari tyhjänä, ei ole kuin siellä pohjalla vähän ja hihna vinkuu kun nesteet vuotaa ja roiskuu hihnalle.
Pitäskö se paisarin ja syylärin liitoskohta jollain tapaa tiivistää? Perus sikaflexiä yms tököttiä. Mitä muuta tässä keksii kun molemmat osat keväällä uusittuja.
E36 M50B25, jossa uusi syyläri ja paisari ja paisarin tiivisteet tietty. Mutta silti tuntuu vuotavan sieltä syylärin juuresta jonne paisari työnnetään. Joka aamu paisari tyhjänä, ei ole kuin siellä pohjalla vähän ja hihna vinkuu kun nesteet vuotaa ja roiskuu hihnalle.
Pitäskö se paisarin ja syylärin liitoskohta jollain tapaa tiivistää? Perus sikaflexiä yms tököttiä. Mitä muuta tässä keksii kun molemmat osat keväällä uusittuja.
vaihdoitko/laitoitko sinne paisarin pohjaan sen tiivisteen?
jos et niin se on tod.näk. sökö ja sieltä tiputtelee.
hae marmorilta uusi tiiviste ja jotain wurthin silikoni liimaa joka on tarkoitettu käytettäväksi nestepäässä eli kestää lämpöä ja jäähdytin nestettä
EDIT: itse olen käyttänyt wurthin silicon special 250:ä
Mulla kans tiputteli kauan aikaa sieltä juuresta, kun pääsi -35 pakkasella syyläri jäätymään ja koko paisari pullistu. Pelkkä uusi orkkistiiviste autto ilman mitään tiiviste massoja ja ei maksanu paljoa. Vittumaisinta on vaan saada se paisari irti syyläristä. Ootko kattonu ettei vuoda siitä tyhjennysruuvista? Siinä on pari o-rengasta, mitkä voi myös vuotaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Vittumaisinta on vaan saada se paisari irti syyläristä.
just tuon takia sipasin pikkusen tuota massaa sinne kun sitä ei huvikseen sieltä irroittele.
ja pirulainen kun on ahdas sovittaa takaisin niin laitoin sitä varmuuden maksimoinniksi uuden tiivisteen kera
ja nuo tyhjennys ruuvin tiivisteet on tosiaan toinen paikka mikä kannattaa tarkistaa.
sieltä jos vuotaa niin helposti näyttää että tulee sieltä juuresta vaikka neste valuu kylkeä pitkin paisarin juureen.
samalla kannattaa vaihtaa se ilmaus ruuvi!
ei montaa euroa maksa.
Mulla kans tiputteli kauan aikaa sieltä juuresta, kun pääsi -35 pakkasella syyläri jäätymään ja koko paisari pullistu. Pelkkä uusi orkkistiiviste autto ilman mitään tiiviste massoja ja ei maksanu paljoa. Vittumaisinta on vaan saada se paisari irti syyläristä. Ootko kattonu ettei vuoda siitä tyhjennysruuvista? Siinä on pari o-rengasta, mitkä voi myös vuotaa.
Just viime viikolla hain merkkiliikkeestä uuden tiivisteen sinne paisarin pohjalle, mutta silti vuotaa. Se on todella perseestä repiä se paisari sieltä irti eikä kiinnostais kovinkaan montaa kertaa sitä sieltä riuhtoa irti.
Jaa onko siinä tyhjäysruuvissakin o-renkaat:think En ole katsonut ja pitääpä hankkia sinnekin uudet ja ehkä vielä kerran ottaa paisari irti ja jotain tuollaista silikoniliiman tapaista mömmöä ja toivoa, että vuodot tällä loppuu. Kiitos näistä vinkeistä!
En tiedä, mutta haluaisin tietää sopiiko jokin poikkituki koneeseen kun koneena on M52 mutta siinä on M50 imusarja. Meinaan ei istu se suutintukki+muovi sen päälle ihan samalla tavalla kuin M52 imusarjan kanssa. Jää siis "koholle".. En oo raaskinu ostaa poikkitukea jos se ei mahdukaan. Osaisiko joku valaista jolla on samanlainen imusarja modi että käykö jonkunlainen tuki ja siten siis että myös suutintukin päällä oleva muovi on paikallaan.
Sama homma se on mullakin. No miepä tilaan ja testaan käykö, niin saadaan tähän varmuus Eihän nuo maksa ku 50 €.
Sama homma se on mullakin. No miepä tilaan ja testaan käykö, niin saadaan tähän varmuus Eihän nuo maksa ku 50 €.
Millanen poikkituki ja mistä?
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Mikä riivaa e36 sähkölaseja?? ei mitään eloa missään ikkunassa... kattoluukku toimii kyllä. releiden paikkaa kokeiltu vaihtaa ratin alta jne...
ei ollut mitään vaikutusta! edellinen omistaja sanoi että kuskinpuolen lasit toimi vielä pariviikkoa sitten, tiedä sitten puhuuko totta...
Comment