Airbagin anturi:think
Mikäli kyseessä on signaturen auto, niin tuon ikäisissä kaikki bagiin liittyvät on takapenkin istuinosan alla saman boksin sisällä.
Juu kyseessä sigun auto. Jaa tartteekos hommata uusi boksi:think
Tai nappaan valon pois leimaa varten
E36 328i M50B30 turbo Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
Miten nuo huoltovalot syttyvät tuohon auton mittaristoon? Nyt käynnistäessä näkyy aivan näytön oikeassa reunassa keltainen ja punainen neliö vierekkäin. Mitä tämä tarkoittaa? Syttyykö tuohon vasempaan reunaan joskus jonkin värisiä valoja? Tarkennuksena nuo valot siis palavat mitkä kuvassakin, mutta näytössä ei lue tuota "oil service": http://www.stealthauto.com/blog/wp-c...ic-300x225.jpg
Anteeksi tietämättömyyteni, ostin juuri auton enkä mukaan saanut ohjekirjaa niillä kielillä mitä ymmärtäisin
Kun huoltovalon nollaa ni siihen tulee 5 (?) valoa ennen punasta mikä tarkottaa että öljyt olis just vaihdettu. Sitä mukaa vähenee ne valot mitä lähemmäksi seuraava huolto tulee. Ja tosiaan ne valot ei siinä itsestään lisäänny vaan huoltovälivalo pitää nollata diagnostiikkapistokkeesta. Tuosta kuvasta vois päätellä huollon olevan käsillä..
Mikähän tuo lie 325ia:ta vaivaa? Kuumana kun sammuttaa ja vähän ajan (15-60min.)päästä yrittää startata niin mitään ei tapahdu, missään. Kun jähtyy nii ei mitään ongelmia.
Tähän mennessa tarkistettu kaikki maadoitukset, korin, moottorin, akun...
Akku uusittu, vartan 85ah...
Starttia olen miettiny, mutta sen verran ahtaalla että tuotaa...
Jos virrat tulee normaalisti jne..Sanoisin joko startti tai sitten ei tunnista kepakon asentoa..Sehän ei starttaa jos ei saa tietoa että loota N:llä tai P:llä.
Jos taasen startin tienoolta kuuluu pienikin naksahdus on startti valmis, vaihda ajoissa.
Missäs mahtaa olla helmojen etuosan vedenpoistoreiät?
Ja onko ideoita miks kuskin matto kostee?
Lämppärin kenno/putket kunnossa ja ovessa muovi kunnolla kii.:think
Kattoluukkua? Vedenpoisto putket tarkista jos on.
Toinen, tarkista vedenpoistot tulipellistä..Helpohkot tukkeutumaan. Niitä on kaksin kappalein, kivasti ahtaassa raossa koneen takana sellaiset kumitötteröt.
Löytyiskö joltaan apua kun olisin vaihtamassa 325 automaattiöljyt,
laatikko toimii hyvin, mutta meinasin ne vaihtaa ja kun avaan täyttöpropun
niin öljyt valuvat ulos sieltä. Onko liian laihat öljyt sisällä kun sieltä tulee ulos
vai mitä täytyy tehdä? Ja öljyä ei ainakaan liikaa laatikossa ole...
Älä nyt ainakaan auton sammuksissa avaa sitä täyttöroppua ! Haulla löytyy threadeja joissa neuvotaan öljynvaihto ZF 5hp-18 loodaan.
Jo meinasi viikko takaperin myrkyn lykätä aamulla, kun töihin olin lähdössä. Ensin käynnistyi ihan normaalisti käyntiin, mutta sammuikin sitten heti perään. Tämän jälkeen sai sahata puolen minuuttia käyntiin. Starttauksen aikana hörähteli satunnaisesti ennen kuin pärähti käyntiin, eikä aluksi kunnolla käynyt tyhjäkäyntiä. Tämä kuitenkin tasaantui, joten pelko persiissä töihin.
Tuosta nyt siis noin viikko aikaa, eikä ole vika uusiutunut. Vikakoodithan tuosta voisi kenties saada? Ainakin omat epäilykset heittäisin joko kampiakselin tai nokka-akselin anturiin. Pari kertaa ennen tuota on hiljaisesta (20-30km/h) nopeudesta sammunut kesken ajon. Molemmilla kerroilla oikealle kääntymisen yhteydessä ja kaasupolkimen ollessa ylhäällä. En tiedä onko nämä sammumiset yhteydessä tuohon aamuiseen episodiin.
Lisäksi myös satunnaisesti ASC+T heittää itsensä pois päältä, eikä tuota sen jälkeen saa takaisin päälle sammuttamatta virtoja. Tämä ilmaantunut yleensä vain reippaampien liikkeellelähtöjen yhteydessä. Suuremmissa nopeuksissa kuitenkin vain vilkuttelee normaalisti hetken aikaa ja valo jää sammuksiin. Jarrupalojen kulumisvaroitin kyllä palaa yhtäjaksoisesti (työn alla), mutta onkohan tuolla mitään tekemistä tuon luistoneston kanssa?
Polttoainepumppua veikkailisin jos ei ole tietoa milloin vaihdettu..Kolvi jos kestää kädessä saat Biltemasta pumpun varsin edullisesti ja helpolla kahden johdon kolvaamisella.
Luistoneston vaijeri / pidike varmaankin sökö..Rivakammin kiihdyttäessä jos pyrkii sutimaan, käyttää läppää enempi --> vaijeri jumittaa ja valo jää palamaan..Vikakoodinkin siitä tekee kyllä..Huomaat kyllä onko ehjä vai ei kun katsot vaijerin päät konehuoneessa.
Tuota EBA:ta on tullut googlattua tuntikaupalla mutta kun ei vaan löydy... Jostain venäläisiltä sivuilta on löytynyt pelkkä kansilehti. Muille konevaihtoehdoille EBA:n olen kyllä löytänyt, mutta niissä webaston asennuspaikka on eri. Sähkökytkennät menee varmaan samalla tavalla koneesta riippumatta, mutta olisi mukava tietää esimerkiksi mihin pakoputki on tarkalleen ottaen suunniteltu laitettavan ja johtoreititykset jne.
Löytyisikö tuo dokumentti joltakulta, tai sitten vinkkiä mistä sen voisi löytää? Tai sitten vaikka valokuvia asennuksesta.
EBA:n dokumenttinumero on F 36 64 951 R. Venäläisiltä sivuilta löytynyt kansilehti liitteenä.
Attached Files
e91 330d xDrive M-sport -09
EX e91 330xd -08
EX e46 330i Touring M-sport -02
EX e36 sedan 325iA 24.01.1992
L807A Länderausführung Japan
Mitä sä haluat siltä alustalta? Auto tonttiin eikä muulla väliä niin 200,- ta technix setti ajaa asiansa. Jos tykkää ajaa autolla ja että se ajaminen on mukavaa niin ei kannata.
Edit: kokemusta siis on...
Nyt alla kiinteällä madalluksella laadukkaammat kamat jotka sain käytettynä erittäin sopivaan hintaan ja on huomattavasti parempi ajaa.
Juurikin näin.
Mitäs koiranluita porukka muuten käyttänyt noissa matalammissa peleissä, ihan orkkiksia, vai? Itellä oli tossa kun ostin, niin jotkut C:n malliset, joissa oli puslat molemmissa päissä (Fordista mahdollisesti) ja kontista löyty toiset joissa oli pallot molemmissa päissä L:n muodossa. Ne on tällähetkellä kiinni, mutta toinen on löystynyt ja mutteri jumahtanut kiinni, joten vaihtaa vois. Orkkismallisetkin on joskus tilattu, ja kiinnikkeet niille, mutta jostain syystä ovat vielä varastossa. Pitäiskö muuten koiranluun pultti olla osakierteinen vai käykö kokokierteinen?
Comment