Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWsedan
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 50
    • FI

    Originally posted by Haju69 View Post
    Jos jossain meinaa teettää niin varmaankin työn hinta selviää sieltä kysymällä. Osat saa varaosaliikkeistä.

    Ei kyllä kummoinen homma ole vaikka itse askarrella jos työkalut pysyykäsissä ja esim jostain haalii jonkunlaisen BMW korjausoppaan jossa käsitellään M40 konetta. Tai ohjeitahan löytää myös foorumilta..

    Edit: Kokeile tutkia FAQ osioita.. ja vaikkapa tekniikka osiossa search ja hakusanoiksi esim. jakohihna M40
    No joo mutta on noissa varmaan vähän eroa viekö merkkikorjaamolle vai jonnekin amiskaan, että jotain suuntaa antavaa olis kiva tietää.

    Eli tarviiko tuo mitään sellasia työkaluja ettei niitä välttämättä joka nyrkkipajassa ole jos haluaa halvalla päästä? Tai sitten ajetaan vielä toiset 40tkm extraa ja katellaan kestääkö.

    Motonetissä oli http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...22?ajoneuvo=57 onko tuossa kaikki tarvittava? kl-varaosien sivuilta ei löytyny mitään.

    Comment

    • MarQu
      Moderator
      • Mar 2006
      • 5519
      • Vaasa

      Originally posted by BMWsedan View Post
      No joo mutta on noissa varmaan vähän eroa viekö merkkikorjaamolle vai jonnekin amiskaan, että jotain suuntaa antavaa olis kiva tietää.

      Eli tarviiko tuo mitään sellasia työkaluja ettei niitä välttämättä joka nyrkkipajassa ole jos haluaa halvalla päästä? Tai sitten ajetaan vielä toiset 40tkm extraa ja katellaan kestääkö.

      Motonetissä oli http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...22?ajoneuvo=57 onko tuossa kaikki tarvittava? kl-varaosien sivuilta ei löytyny mitään.
      Kyllä tuossa setissä on kaikki tarvittava. Tietty samalla siihen vaihtaa sen vesipumpun ja termarinki.

      Ei tarvi mitään ihme työkaluja. Aikaa menee 1h->xh riippuen onko työkalut kuinka hyvin hollilla.

      Säästät omia hermoja kun vaihdat sen ajoissa. Kuitenki leipoo just sillo kun ei pitäisi.
      sigpic

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1824
        • N/A

        Originally posted by BMWsedan View Post
        Tai sitten ajetaan vielä toiset 40tkm extraa ja katellaan kestääkö. .
        En kyllä itse testailisi onneani enää yhtään kilometriä, sen verran paljon noita on rapsahdellut jo siinä vaihtovälin paikkeilla.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16446
          • Asikkala

          Originally posted by BMWsedan View Post
          kl-varaosien sivuilta ei löytyny mitään.
          Löytyipäs, ainakin 1 min. sitten...

          Comment

          • Timse
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 119
            • Savo

            Originally posted by JJT View Post
            On. Vaihtoon tarvitaan prässi.
            Voit laittaa e36- tai e30-mallisen nivelen.
            Ei siinä muuta kun muistaa uuden nivelen laittaa oikeaan asentoon.
            Itellä ku vaihettii nii ei tarvinnu ku lämmitti ja väkivallalla se nivel ulos. Uus taidettiin laittaa myös lekalla sisään.

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Originally posted by ässä lavaan View Post
              Mulla on myös ylemmän kuvan pahvit (paitsi nuo mustat muoviset klipsuja pitävät osat on tuota "puuta") ja niissä on tuossa "puu"pahvissa kolot noille metalliklipsuille.eli ei erillistä muovilistaa missä kolot on vaan tuo pahvi kaartuu noihin metalliklipsuihin kuten kuvassa.. tosta kuvasta puuttuu vaan reiät. Tee ne ite?

              Ps. Vahvistin pahveja liimalla ja pienillä ruuveilla kiinnitin muoviklipsuja pitävät puupahviosat ite pahviin.. tuossa kuvassa ne ovat mustat muoviset. lopulta vaimensin motonetin äänieristematolla koko pahvin. Foliopäälystettyä 2cm paksua mattoa niin ei tarvii solumuoveja. Melu pieneni huomattavasti ja pahvit ei rämise vaikka 2x 6,5" potkii oven sisään. TOIMII.
              Ei mulla mitään kolosia ole, ei tavoita mihinkään ne oven "klipsit". Se itse pahvikin on niin etäällä, ettei "klipsu" edes siihen tavoita. Taidan ettiä joltain käytetyt pahvit ja niistä siirtää nuo "kiinnikelistat".

              Omasta liimailin pelkästään sialla kiinni ne irronneet muoviosat, liimallahan nuo näytti olleen ennestäänkin kiinni. Kaipa nuo jokusen vuoden kestää.

              Ois varmaan ollu hyvä vaihtoehto tuo motonetin äänieriste, mutta kerkesin jo tilata ne orkkis "eristeet" ja tänään tuli pielmeisterin paketti.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • saami
                Newbiemmer
                • Aug 2013
                • 19
                • Oulu

                Noniin, nyt tuli vaihdettua eteen jouset 40mm H&R tais olla aikasemmin kans H&R jouset edessä ja myös 40mm. Keula nous 2cm korkeemmalle kuin vanhoilla, löystyneekö nuo vielä ja tipahtelee alaspäin vai onko tyydyttävä tuohon korkeuteen?


                Edit; löytyy uudet -15mm takajouset e36 4syl jos kiinnostaa jotain!
                E91 320d
                ex. e87 120d, e46 320d toukka,e36 318 iS Sedan, 320 toukka

                Comment

                • BMWsedan
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 50
                  • FI

                  Originally posted by MarQu View Post
                  Kyllä tuossa setissä on kaikki tarvittava. Tietty samalla siihen vaihtaa sen vesipumpun ja termarinki.

                  Ei tarvi mitään ihme työkaluja. Aikaa menee 1h->xh riippuen onko työkalut kuinka hyvin hollilla.

                  Säästät omia hermoja kun vaihdat sen ajoissa. Kuitenki leipoo just sillo kun ei pitäisi.
                  Hermot kyllä taitaa mennä jos vaihdan itse. Jossain puhutaan nokka-akselin lukituksesta, että menee muuten vituis jos ei sitä tee ja vaatii erikoistyökalun? Ja mistä tiiän että kuinka kireälle tuo hihna sitten laitetaan. http://www.e30zone.net/e30zonewiki/i...ng_Belt_Change Tuossa ohjeessa puhutaan Haynesin manuaalista, jossa selviäisi kiristys kalavaa-an avulla mutta ei kerrota kuinka tiukkaan pistetään.

                  Laakkosella vaihto 400€, ei pahemmin nappaa tavan korjaamokin heitti hinnas 350e hintaa. Osat maksas 150e tuon vesipumpun kanssa mutta ei ole himoja 200e pistää työstä noin vanhaan autoon kun se on menossa myyntiin.
                  Last edited by BMWsedan; 01-10-2013, 16:28.

                  Comment

                  • Joonas31
                    Newbiemmer
                    • Jun 2013
                    • 16
                    • Himanka

                    Originally posted by cucco View Post
                    Onko autolle tehty jotakin ennen vian ilmenemistä vai tuliko vain yhtäkkiä?
                    Näin perstuntumalta veikkaan maadoitusvikaa, oli nimittäin itsellä täysin samanlainen problemaa sigun autossa. Itse joudin vetämään dme boksista uuden maan runkoon, kun en viallista johtoa löytänyt..
                    Vaihda kummiskin se anturi siihen jos kerran sieltä koodia näytti vai oliko vanha koodi? Jostakin pitää aloittaa jos ei muuten paikallisteta vikaa..

                    DME poksia katoin äsken ja siinä luki Siemens ja tussilla kirjoitettu e36 320iA 94', kuitenkin johtosarjassa joka laitetaan siihen kiinni, lukee Bosch. Ja autohan on tosiaan 320i 93' manuaali

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by saami View Post
                      Noniin, nyt tuli vaihdettua eteen jouset 40mm H&R tais olla aikasemmin kans H&R jouset edessä ja myös 40mm. Keula nous 2cm korkeemmalle kuin vanhoilla, löystyneekö nuo vielä ja tipahtelee alaspäin vai onko tyydyttävä tuohon korkeuteen?


                      Edit; löytyy uudet -15mm takajouset e36 4syl jos kiinnostaa jotain!
                      Paljonko lokasuojan kaaresta vanteen keskiöön?
                      Mulla oli -40mm H&R:t kanssa, ei juuri pudonnut vanhoihin vakiojousiin nähden. Muistaakseni 350mm oli keskiöstä kaareen.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • tommi--fi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 1066
                        • Riihimäki

                        mistä Kohdin tulipellistä löytyi sopiva läpivienti lohkolämppärin sisähaaralle? Sedan.
                        Auto tai moottoripyörä Virosta?

                        Comment

                        • MarQu
                          Moderator
                          • Mar 2006
                          • 5519
                          • Vaasa

                          Originally posted by BMWsedan View Post
                          Hermot kyllä taitaa mennä jos vaihdan itse. Jossain puhutaan nokka-akselin lukituksesta, että menee muuten vituis jos ei sitä tee ja vaatii erikoistyökalun? Ja mistä tiiän että kuinka kireälle tuo hihna sitten laitetaan. http://www.e30zone.net/e30zonewiki/i...ng_Belt_Change Tuossa ohjeessa puhutaan Haynesin manuaalista, jossa selviäisi kiristys kalavaa-an avulla mutta ei kerrota kuinka tiukkaan pistetään.

                          Laakkosella vaihto 400€, ei pahemmin nappaa tavan korjaamokin heitti hinnas 350e hintaa. Osat maksas 150e tuon vesipumpun kanssa mutta ei ole himoja 200e pistää työstä noin vanhaan autoon kun se on menossa myyntiin.
                          Juu tokihan siihen on hienoja työkaluja joilla saa lukittua sekä nokan että vauhtipyörän. Todellisuudessa tarvii vaan pitää huolta ettei se nokka pyöri ylimäärästä => venakoppa irti jos yhtään epävarma niin siitä näkee. Vauhtiksen saa lukittua esim orkkis tulpanavaimen vääntimellä. Ite aikoinaan ostin home made lukitustyökalut joita käytin ensimmäisessä jakopään remontissa. Sen jälkeen tehnyt ilman.
                          Aika hyvät ohjeet oli tuossa linkissä.
                          Tässä on M20 koneen ohje:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=180640

                          Remmin tiukkuus on määritelty jossain ohjeessa juuri vaa'an avulla mutta myös asteina sen voi tarkistaa pisimmältä vapaana olevalta kohdalta remmiä. Muistaakseni ei saanut ihan 90 astetta kääntyä remmi.

                          Hinta on aika linjassa varmaan korjaamallo laskevat sen 2-3h jos ei ihan tarkkaa tietoa ole. Korjaamo on siitä hyvä että silloin työlle on takuu

                          Näytti löytyvän oma postaus vuodelta 2006. Ensimmäinen hihnanvaihto: 3h meni ja 150e oli maksanu marmorilla hihnarojut +75e vesipumppu.
                          Last edited by MarQu; 02-10-2013, 07:16.
                          sigpic

                          Comment

                          • saami
                            Newbiemmer
                            • Aug 2013
                            • 19
                            • Oulu

                            Originally posted by JJT View Post
                            Paljonko lokasuojan kaaresta vanteen keskiöön?
                            Mulla oli -40mm H&R:t kanssa, ei juuri pudonnut vanhoihin vakiojousiin nähden. Muistaakseni 350mm oli keskiöstä kaareen.
                            Nyt on 340mm. Noh, ei auta kuin tyytyä tuohon sitten... Ennen oli sopivasti 320mm... Nyt jäi kyllä harmittaan kun en satsannut tuohon säädettävään alustaan. Noh, ens kerralla tietää sitten, että säädettävä se on laitettava niin saa varmasti siihen korkeuteen minkä haluaa.

                            Noh, asiasta toiseen. Leima saatu huomatuksitta ja nyt ilmeni sitten vika kun kylmät tuli. Ei jaksa antaa lämpöä hyttiin vasta kuin kierrokset on yli 3000. Mistä lähteä vikaa etsimään? Lämmöt normaalit.

                            Kylymähän tuonne tullee talvella kun eilenkin jo piti ajella pikku vaihteilla, että sai vähän lämpöä hyttiin, kun ei puske kunnolla lämpöä edes kun on yli 3000 kierrokset. Autona siis 318iS.
                            Last edited by saami; 02-10-2013, 07:55.
                            E91 320d
                            ex. e87 120d, e46 320d toukka,e36 318 iS Sedan, 320 toukka

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16350
                              • Leppävirta

                              Originally posted by saami View Post
                              Nyt on 340mm. Noh, ei auta kuin tyytyä tuohon sitten... Ennen oli sopivasti 320mm... Nyt jäi kyllä harmittaan kun en satsannut tuohon säädettävään alustaan. Noh, ens kerralla tietää sitten, että säädettävä se on laitettava niin saa varmasti siihen korkeuteen minkä haluaa.

                              Noh, asiasta toiseen. Leima saatu huomatuksitta ja nyt ilmeni sitten vika kun kylmät tuli. Ei jaksa antaa lämpöä hyttiin vasta kuin kierrokset on yli 3000. Mistä lähteä vikaa etsimään? Lämmöt normaalit.

                              Kylymähän tuonne tullee talvella kun eilenkin jo piti ajella pikku vaihteilla, että sai vähän lämpöä hyttiin, kun ei puske kunnolla lämpöä edes kun on yli 3000 kierrokset. Autona siis 318iS.
                              Vesipumppua ja termaria uusittu millon? Jäähdytin nestettä riittävästi? Tyhjäkäynnillä E36:ssa hivenen haaleampi lämpö on normaalia koska ei ole kiertovesipumppua.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • saami
                                Newbiemmer
                                • Aug 2013
                                • 19
                                • Oulu

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Vesipumppua ja termaria uusittu millon? Jäähdytin nestettä riittävästi? Tyhjäkäynnillä E36:ssa hivenen haaleampi lämpö on normaalia koska ei ole kiertovesipumppua.
                                Ei ole tietoa koska uusittu, vasta ostin tuon auton. Täytynee vissiin ilmailla tuo ja alkaa tutkimaan asiaa ennenkun ne pakkaset tänne pohjoseen tulee.
                                E91 320d
                                ex. e87 120d, e46 320d toukka,e36 318 iS Sedan, 320 toukka

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎