Eli sanoit katsastusmiehelle et "Eiku kunnossa se on, ootetaan hetki" ja sit venasitte minuutin siinä valoo tuijotellen ja katsastusmies totes "Noni, menihän se läpi"
Kysyin katsastusmieheltä että mitenkäs kun siinä katsastus oppaassa ei sanota muuta kuin että valo ei saa palaa. Ukko vaan sanoi että niinhän tuo sammui, eli kunnossahan niiden sit täytyy olla.
En tiiä onko ihan oikee topic kysyä, mutta ostin tossa vklp 328 e36 vm.95 jonka myynti ilmotuksessa luki että peränä on typ168 3.45 välityksellä ja 25% lukolla. Myyjä sano että luultavasti tuo perä ollut jo uudesta asti? Normaalisti näissähä on typ188 perä 2.93 välityksellä. Katoin VIN-koodin perusteella sen lisävaruste listan ja siellä oli jo tuo 25% lukko. Että liekkö myyjä ollu väärässä vai jossakin vaiheessa joku fiksuna laittanu pienen perän autoon
Eli kysymyksenä siis se, että jos lisävarusteena on tuo 25% lukko, niin onko välitys silti tuo 2.93 vai onko saanut itse valita?
Sekavaa tekstiä, mut jospa siitä jotain irti sais..
E:Parhaiten senhä näkis kahtomalla, että onko siellä nyt kyseessä kumpi. Mistä parhaiten erottaa auton alta katsottuna onko kyseessä 168 vai 188?
Last edited by Jokkede; 17-09-2013, 19:51.
Reason: Lisäystä
Laipat perän sivuilla , 4 vai 6 pultilla kiinni (ne minkä sisältä vetarin tumpit tulee läpi).
4 = 168 , 6 = 188 , 8 = 210
Juu kiitoksia. Perjantaina luultavasti pääsen montulla käyttää Nii pitää katella sit tarkemmin. Jos kyseessä on tuo typ168 Nii tekeekö sillä mitään Tossa vaiko ehtimään isompaa perää ja vetareita?
Mitkä mahtaa olla oikeat rengaspaineet e36 avossa rengaskoolle 225/45-17 ja 245/40-17? Käyttöohjekirjassa näkyy olevan vain 15" ja 16" kokojen paineet. Renkaat ovat mallia GoodYear Eagle F1 Asymmetric II.
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Mitkä mahtaa olla oikeat rengaspaineet e36 avossa rengaskoolle 225/45-17 ja 245/40-17? Käyttöohjekirjassa näkyy olevan vain 15" ja 16" kokojen paineet. Renkaat ovat mallia GoodYear Eagle F1 Asymmetric II.
Eikö lue siinä oviaukossa tarrassa kuskin puolella?
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Mitkä mahtaa olla oikeat rengaspaineet e36 avossa rengaskoolle 225/45-17 ja 245/40-17? Käyttöohjekirjassa näkyy olevan vain 15" ja 16" kokojen paineet. Renkaat ovat mallia GoodYear Eagle F1 Asymmetric II.
Itse pidän 3 paineita. Monesti on nuo varsinkin vanhojen autojen suosituspaineet vähän alhaisia.
Mutta sitten katsoin täältä niin 17 renkaat normaalikuormalla 2.0 joka on tosi vähän mun mielesttä.
Mitkä mahtaa olla oikeat rengaspaineet e36 avossa rengaskoolle 225/45-17 ja 245/40-17? Käyttöohjekirjassa näkyy olevan vain 15" ja 16" kokojen paineet. Renkaat ovat mallia GoodYear Eagle F1 Asymmetric II.
Tuli tossa vähä astaltilla harjoteltua pyörittelyä ym. ja kone pääsi keittämään kun en lämpöjä huomennut katsoa, eli nesteet höyrysi ulos ja pursusi paisarin korkista.
Annoin auton olla ja kävin huoltsikalta hakemassa nesteitä ja lisäsin ne, mutta vuotaa joko syyläristä tai alavesiletkusta ulos. Laitoin koneen käyntiin kun lämmöt laski, ja kone käy kuten ennenkin, onneksi. Eli kansi ei ole mennyt?
Voiko olla vaan nesteet tulleet ulos ja selviää vuodon korjaamisella ja uudelleen ilmaamisella? Voiko kansipahvi olla palanut? Miten sen huomaa??
Korjaa vuodot, ilmaa ja tarkkaile tilannetta. Sittenpä sen näkee. Syylarin voi joutua vaihtamaan, kun paineen noustessa tykkää muovit haljeta vanhuuttaan siitä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Korjaa vuodot, ilmaa ja tarkkaile tilannetta. Sittenpä sen näkee. Syylarin voi joutua vaihtamaan, kun paineen noustessa tykkää muovit haljeta vanhuuttaan siitä.
Kiitos miljoonasti vastauksesta!
Niin ajattelinkin, korjaa vuodot, ja syylärin uusin varmaan. Sitten ilmaus ja tarkkailee vähän nesteitä!!
Millä keinoin voi havaita kansipahvin menneen? Ainakin jos jäähdytinnesteitä katoaa? Miten tarkastan viskoflektin toiminnan?
Moottorin käydessä lämpimänä. Työnnä vaikka sanomalehti käärittynä flektiin. Pysähtyy helposti niin on entinen. Silpoo lehden niin todennäköisesti on vielä ehjä.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Nestettä katoaa, kehittää liialti painetta jäähdytinjärjestelmään, ei ilmaannu kunnolla ja työntää puhaltimesta pelkkää kylmää, öljyssä on jäähdytinnestettä ja/tai toisinpäin (majoneesia korkin alla), pakokaasut haisee jäähdytinnesteelle jne.
Viskon rupelli pitää pystyä pysäyttään kylmällä koneella ihan käsin ja oikeen kuumalla koneella sitä ei saa pysähtymään mitenkään. Sammuttaa ja kokeilee siis onko siipi "jumissa". Näin viileillä ilmoilma voi olla haasteellista saada kone niin kuumaksi että visko kunnolla jumii, mutta pitäs sen olla ainakin jämympi kuin kylmänä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Elikkä auto savuttaa harmahtavaa savua putkesta säällä kuin säällä, kylmällä kuin lämpimälläkin koneella. Kun auton käynnistää ei savuta, noin minuutin päästä alkaa savuttamaan. Kun kierrättää tulee pieni "pilvi" hieman harmahtavaa savua sekä paljon kondensiovettä.
Ei ole päässyt kuumenemaan, eikä ole tullut kylmällä koneella poleteltua.
Mutta savu ei haise makealle, jäähdytinesteen seassa ei ole öljyä, tikussa norm. väristä öljyä, öljykorkkiin ei ole kertynyt mitään, ei syö nestettä
Onko normaalia, jos ei niin mistä hakea vikaa mitään kotikonsteja vian etsintään yms.
BMW 318i e36, m40b18
BMW 318i e30, m40b18
BMW 320i e36, m50b25
BMW 520i e34, m20b20 BMW 316i e30, m50b25Turbo BMW 316i e30, m40b16 BMW 540i e39, m62b44 BMW 530D e61, m57d30Tu
Comment