Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• grab_
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Joo luin nyt vasta toiseen kertaan ja ei kyllä ollu tarkoitus vittuilla. Mutta mitä oon kattonu, niin melko arvokkaita on ne timesertit. Helicoilit on huomattavasti halvempia ja helpommin saatavissa. Jopa biltsussa taitaa olla korjaussettejä.
    juu ei mittää ja joo pitänee käydä jostai tarvikeliikkeestä niitä kattelee

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Joo luin nyt vasta toiseen kertaan ja ei kyllä ollu tarkoitus vittuilla. Mutta mitä oon kattonu, niin melko arvokkaita on ne timesertit. Helicoilit on huomattavasti halvempia ja helpommin saatavissa. Jopa biltsussa taitaa olla korjaussettejä.

Leave a comment:

• grab_
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ja en kyllä yhtään ihmettele, että joku autopuolen priimus amiksessa on ne onnistunu tyrimään
    Minä itse ne onnistuin ilmeisesti tyrimään karjala lippis aikoina mutta jos nyt tuosta kaupat teen nii kai se pitää kysellä noita helikoileja tai noita time-sert hommeleita jos joku osaava ne sinne laittas

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Time-sert on helicoilia parempi jos sopivat vaan löytyy.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Juu tuo kävi itelläkin mielessä mutta kestääköhän nuo helicoilit tuossa se vähän arveluttaa..jotkut kyllä väittävät että olisi jopa normi jengoja kestävämpiä ite en vaan oiken tahdo uskoa tuohon..joskus amis aikoina fordin dohc koneeseen tein imusarjalle tollaset eikä nekään joko onnistunu tai jotain muuta kävi koska ei kestäny kunnolla kiristämistä..
    Ainakin kaikki helicoilit, mitä minä oon alumiinille tehny ovat kyllä olleet kestävempiä, kuin ne alkuperäiset kierteet. Tulpanreikiin en kyllä oo kokeillu.Ja en kyllä yhtään ihmettele, että joku autopuolen priimus amiksessa on ne onnistunu tyrimään

Leave a comment:

• Eepo
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    vitun pitkä teksti....
    flekti: flekti pyörii ns vapaasti koko ajan, mutta sitten ku tarraa kiinni, niin eron huomaa kyllä.
    kokeile pysäyttää esim sanomalehdellä se flekti, jos saat sen pysäytettyä sen niin silloin se toimii.

ilmaus: kyllä se vaan niin on että keula ylös, ja 1,5l limsapullosta pohja pois, ja paisariin kiinni, sitten vaan pullo täyteen nestettä, auto käymään, lämmöt täysille(liekkö merkitystä) ja pitää vaikka hieman kierroksia välillä. näillä metodeilla ilmattu miljoona m50 ja aina toiminut

Leave a comment:

• 4llu-
    replied
    Hjelp!

Noniin elikkä, sigun vehkeeseen tein jäähdytinrempan jonka yhteydessä vaihdettiin oikeastaan kaikki lohkosta eteenpäin, (vesipumppu,visko,flekti,termari&koppa,letkut,jääh dytin ymsyms..)

Nyt ihmetystä on herättäntyt tuo visko joka pyörii kokoajan? eli siis aivan ensimmäisestä startista lähtien uudella viskolla, visko pyörii vain kokoajan, voiko muka olla uusi visko heti hajalla?

Toinen ongelma sitten luonnollisesti ilmaaminen, tästä on luettu tarinaa foorumilta ja tein menetelmällä:

- Kone kylmänä, nesteet sisään ja kone käyntiin, auto tasaisella maalla
    - Lämppäri puhaltamaan täysillä kuumaa
    - Paisarin korkki auki puristelemaan vuoronperään ylä ja alavesiletkua, kuplia tuli kiitettävästi.

Siinä sitten odottelin että kone hieman lämpeni ja jatkoin pumppaamista, ja välillä availin ilmausruuvia mutta sieltä ei tuntunut tulevan mitään

- Kone lämpimänä jatkoin pumppailua, välillä nesteen taso hieman laski ja lisäilin nestettä sitä mukaan

Jatkoin letkujen pumppaamista ja odotin että järjestelmä imaisisi kunnolla nestettä sisäänsä, eikö sen niin pitäisi tehdä? mitään tällaista ei kuitenkaan tapahtunut ja ilmaruuvia avatessa puski ruuvista vaan tajuttomasti höyryä.

Loppujenlopuksi nesteen pinta alkoi vain nousemaan ja välillä tulvi yli paisarista, sitten taas laski hieman, tätä toistui varmaan puolituntia, pumppailua, nesteen laskua ja nousua ja höyryn tulemista ilmausruuvista.

Sitten alkoi lämmötkin jo nousemaan punarajalle joten sammutin moottorin ja sittenhän se perkele imaisikin sitä nestettä oikein kunnolla ja paisari meni aivan tyhjäksi, täytin paisarin ja tyhjeneminen jatkui, imi monta litraa nestettä ja sitten hieman rauhoittui. Missään vaiheessa ei puhaltanut myöskään lämmintä hyttiin.

Mikä tuossa nyt mättää, tuota samaa rumbaa olisi voinut jatkaa koko illan mutta ei siitä nyt tuntunut tulevan lasta eikä paskaa

Leave a comment:

• grab_
    replied
    Originally posted by jonardo92 View Post
    Varmaankin saa uudet irtokierteet laitettua.
    Juu tuo kävi itelläkin mielessä mutta kestääköhän nuo helicoilit tuossa se vähän arveluttaa..jotkut kyllä väittävät että olisi jopa normi jengoja kestävämpiä ite en vaan oiken tahdo uskoa tuohon..joskus amis aikoina fordin dohc koneeseen tein imusarjalle tollaset eikä nekään joko onnistunu tai jotain muuta kävi koska ei kestäny kunnolla kiristämistä..

Leave a comment:

• jonardo92
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    mites tämmösessä asiassa kannattas toimia kun olen tekemässä kauppoja yhdestä e36 325 vanos koneella olevasta ja myyjä ilmoitti että yhden pytyn tulpan kierteet korkannu..eli meneekö kansi vaihtoon vai onko tommoseen jotain niksiä mikä ehkä toimis kauemminkin kun viikon?

Varmaankin saa uudet irtokierteet laitettua.

Lainattua tekstiä..
    Yleensä irtokierteistä puhutaan helicoileina joka on samalla myös tuotemerkki. Kyseessä on korkanneen kierteen korjausmenetelmä jossa reikä kierteytetään ylikokoon ja kierteeseen vedetään rosterilangasta väännetty spiraali joka asentamisen jälkeen palauttaa alkuperäisen kierteen.

Leave a comment:

• grab_
    replied
    mites tämmösessä asiassa kannattas toimia kun olen tekemässä kauppoja yhdestä e36 325 vanos koneella olevasta ja myyjä ilmoitti että yhden pytyn tulpan kierteet korkannu..eli meneekö kansi vaihtoon vai onko tommoseen jotain niksiä mikä ehkä toimis kauemminkin kun viikon?

Leave a comment:

• Arska319
    replied
    e36 kattoluukun lippa asento

Eli semmonen ongelma ,mikä taitaa näissä olla yleistä. Ei saa ollenkaan lippa asentoon. Oon pariin kertaa luukun irrottanut ja yritin korjata rikki menneitä muovi osia ,mutta ei se kestänyt yhtään.
    Olisko kellään myydä näitä osia ? Vai ostaako uudet maksais 63e KL-varaosas

Eli Tunikan laittama viesti ja kolmas kuva. Se alempi ympyröity osa on halki molemmilta puolilta kattoluukkua.

Leave a comment:

• jonardo92
    replied
    ............
    Last edited by jonardo92; 27-04-2014, 09:27.

Leave a comment:

• Mokoma
    replied
    Originally posted by jonardo92 View Post
    lambdan vaihto edessä. Vanha näyttää olevan siemensin tekemä titania lambda.. Kellään tietoa toimiiko tollanen tarvike zirkon lambda sen tilalla? sellanen 80€ hintaero näillä..

Onkohan tämä titania lambda? http://www.ebay.co.uk/itm/1x-NGK-NTK...item337836af75

Auto siis -93 320i coupe
    Ei kelpaa titania ja zirkoni ristiin, eri toimintaperiaate. Syötä tuo varaosanro Googleen niin varmaan löytyy tieto kumpiko tuo on. Itse en jaksa kun puhelimella räppääminen on vähän työlästä.

Leave a comment:

• jonardo92
    replied
    .................
    Last edited by jonardo92; 27-04-2014, 09:28.

Leave a comment:

• icecold
    replied
    Onko kukaan asennellut alkuperäisen blaupunktin valmistaman Business CD:n perään aux inputtia?
    Soitin siis tämän näköinen.

Mitä vaihtoehtoja on olemassa? :think

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎