Kuinkas paljon takaiskarin yläpään kuuluisi liikkua ajossa pystysuunnassa? Ittellä liikkuu noin sentin luokkaa ja pitää ikävää kitinää moottorijarruttaessa, näin ainakin luulisin. Entäs sivuttain, sitäkin jonkin verran tuntuu olevan.
Juu elikkäs osan numero 10 pitäisi olla ilmeisesti tuollainen kupera, mutta itselläni on molemmilla puolilla tasaiset prikat . Kuuluko olla näin vai pitääkö sitä samalla hankkia tuollaiset kuperat. Ja autohan on vm. 92 jos sillä nyt mitään väliä on. :think
Juu elikkäs osan numero 10 pitäisi olla ilmeisesti tuollainen kupera, mutta itselläni on molemmilla puolilla tasaiset prikat . Kuuluko olla näin vai pitääkö sitä samalla hankkia tuollaiset kuperat. Ja autohan on vm. 92 jos sillä nyt mitään väliä on. :think http://www.realoem.com/bmw/showparts...86&hg=33&fg=45
Niin, kyllähän se oikeasti on kupera mutta toiminee noinkin. Tärkeämpi on sen alemman rikan reikä ettei iskarin varsi tule läpi, tarkka sovitus missä ei kilotavararikan reiän tarkkuus taida riittää joten ainakin sinne ne orkkisrikat, mieluummin myös yläp.
miten tyhmältä näyttää jos sedanissa on 40/40mm madallus, alla on 17" vanteet noissa 225/40(tai45) renkaat?, Vanteet jotkut e39 m5 replikat, kaveri moisia kauppaa ja jäin miettimään..
Elikkä pitäis saada tuo e36 mahdollisimman edullisesti leimalle eli leimalla tuli etuiskarista sanomista.
vasen oikea ero
61% 24% 61%
Iskari ei vuoda ja muutenkin näyttää hyväkuntoiselle, auttaako tässä mikään kikka enää, esim. renkaista paineet pienemmälle tai kumipalat jousen väliin yms ?
Jos ei niin halvin näytti olevan 99e/kpl motonetissä(alle 6.92).
Vaihdetaan ilmeisesti pareittan aina?
Jos joutuu kummatkin vaihtamaan kannattaisi melkein jomin coilover ostaa, mutta mitäs osia joutui vaihtamaan eteen jotta sai jomin alustan käymään näihin -6.1992?
BMW 318i e36, m40b18
BMW 318i e30, m40b18
BMW 320i e36, m50b25
BMW 520i e34, m20b20 BMW 316i e30, m50b25Turbo BMW 316i e30, m40b16 BMW 540i e39, m62b44 BMW 530D e61, m57d30Tu
Jos joutuu kummatkin vaihtamaan kannattaisi melkein jomin coilover ostaa, mutta mitäs osia joutui vaihtamaan eteen jotta sai jomin alustan käymään näihin -6.1992?
Iskarin yläpään limput, etuvakaaja (kiinnitetään alatukivarteen, eikä iskariin)
ja tankohässäkät kiinnikkeineen tukivarren ja vakaajan välille.
Tiukkaa kysymystä pukkaa. Potilaana E36 325i 1993. Keskiviikkoon asti aikaa näyttää jälkitarkastuksessa, muuten menee uusiksi. Ja itse vikana on:
Autolla jarruttaessa asvaltilla vasen etupyörä menee lukkoon, hiekalla vasen takapyörä menee lukkoon. Oikealla puolella ABS toimii normaalisti ja renkaat eivät mene lukkoon. ABS valo syttyy käynnistyessä normaalisti ja pumpusta lähtee se KLIK ääni kun valo sammuu, eli pumppu normaalisti toimii.
Jarruvoimien ero todella minimaalinen, eli jarrutusvoima hyvä, kaikissa neljässä kulmassa hyvät jarrulevyt, ja jarrupaloissa pintaa reilusti jäljellä.
Vaihdettu:
- ABS PUMPPU ja ilmaus
- kokeiltu eri ABS yksiköllä, se harmaa boksi, ei vaikutusta
- Joskus aikanaan eteen vasemmalle ABS tunnistimen on joku sankari vaihtanut köyhän miehen tavalla, katkaissut nähtävästi vanhan pultin kiinnikkeen sisään ja laittanut nippusiteillä kiinni siihen. Anturi kuitenkin on tiukasti kiinni, mutta ei ihan oikeassa asennossaan, onko tällä vaikutusta jarrutuksiin?
- Punainen ABS rele irti auto jarruttaa kaikilla renkailla todella hyvin lukkoon, ja ABS valo palaa mittaristossa, rele kiinni, kaikki taas normaalisti mutta vasemman puolen renkaat yllämainitulla tavalla lukkoon.
- Harmaa ABS rele irti ei vaikutusta ainakaan valoon, ei syty edes palamaan? Miten nämä releet eroaa toisistaan, akseleittain?
Kysymyksiin kuuluu:
- Mikä voisi tehdä sen että ABS valo ei pala vaikka renkaat menee lukkoon yllämainitulla tavalla?
- Voiko etupyörän ABS tunnistimen toiminnan tarkistaa jollain tavalla?
- Voiko takapyörän ABS tunnistimen toiminnan tarkistaa jollain tavalla?
- Kenelläkään lainata releitä tuollaiseen autoon Uusimaalla, jos mahdollista?
- Etupyörän tunnistin lähtee helposti irti, takapään ei. Takapään tunnistin on ruostunut sinne kiinni ihan kunnolla, ja se on varmasti hakattava irti sieltä tai porattava pois. Olisi hyvä jos testaisi sen toiminnan ennenkuin vaihtaa turhaan osia. Jos sen kuitenkin joutuu hakkaamaan irti, varmaan ainoa vaihtoehto on purkaa pyörän napa ja kokeilla saada se kummaltakin puolelta liikkumaan?
ABS valoa ei ole ryöstetty ulkomaalaiseen tapaan jostakin muusta mittariston valosta, vaikka tämäkin kävi jo mielessä. Oikea puoli autoa jarruttaa normaalisti.
Asialla kiire, suuret kiitokset vastauksista jotka tulevat tähän threadiin.
-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Taas alkaa se ainainen kysely, mutta oletko lukenu vikakoodit? Ja jos minun auto olisi, niin vaihtasin suoraan orkkis osaan kummatkin abs anturit. Poraamalla varmaan joutuu takaa vanhan irrottaan ja jotenkin se pultin jämä on saatava pois sieltä edestäkin. Ihan varmasti aiheuttaa ongelmia jos se anturi ei oo oikein paikallaan. Toki myös abs kehätkin voi olla niin ruostunu että anturi ei saa signaalia.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Onko autossa ASC? Jos ei niin vika ei liity mitenkään ABS:ään koska taakse menee vain yksi putki, tällöin toinen satula jumittaa todennäköisemmin kuitenkin.
Jos taas ASC, onko hydrauliyksikkö ollut irti, putket menneet ristiin kenties?
Comment