Originally posted by _ville
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
-
-
Originally posted by _ville View PostTäytyypä semmoset sitten vaihtaa renkaanvaihdon yhteydessä.
Tuleekos noissa mätänetin ylätuissa kaikki prikatkin mukana?:thinkMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by _ville View PostJuu elikkäs osan numero 10 pitäisi olla ilmeisesti tuollainen kupera, mutta itselläni on molemmilla puolilla tasaiset prikat . Kuuluko olla näin vai pitääkö sitä samalla hankkia tuollaiset kuperat. Ja autohan on vm. 92 jos sillä nyt mitään väliä on. :think
http://www.realoem.com/bmw/showparts...86&hg=33&fg=45
Comment
-
-
Originally posted by Topi08 View PostNoh, tämä kaariin ottaminen olikin hiukan mielessä ja pelkona, ei kiinnostaisi alkaa kaaria rullailemaan, yhtään.
-e30 2d m10b18
EX -e53 X5 3.0D
EX -e39 523i Sedan
EX -e36 325i Coupe
EX -e46 323i Sedan
EX -e36 320i Touring
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Comment
-
-
Elikkä pitäis saada tuo e36 mahdollisimman edullisesti leimalle eli leimalla tuli etuiskarista sanomista.
vasen oikea ero
61% 24% 61%
Iskari ei vuoda ja muutenkin näyttää hyväkuntoiselle, auttaako tässä mikään kikka enää, esim. renkaista paineet pienemmälle tai kumipalat jousen väliin yms ?
Jos ei niin halvin näytti olevan 99e/kpl motonetissä(alle 6.92).
Vaihdetaan ilmeisesti pareittan aina?
Jos joutuu kummatkin vaihtamaan kannattaisi melkein jomin coilover ostaa, mutta mitäs osia joutui vaihtamaan eteen jotta sai jomin alustan käymään näihin -6.1992?BMW 318i e36, m40b18
BMW 318i e30, m40b18
BMW 320i e36, m50b25
BMW 520i e34, m20b20
BMW 316i e30, m50b25Turbo
BMW 316i e30, m40b16
BMW 540i e39, m62b44
BMW 530D e61, m57d30Tu
Comment
-
-
Originally posted by Jondezi View PostJos joutuu kummatkin vaihtamaan kannattaisi melkein jomin coilover ostaa, mutta mitäs osia joutui vaihtamaan eteen jotta sai jomin alustan käymään näihin -6.1992?
ja tankohässäkät kiinnikkeineen tukivarren ja vakaajan välille.E36 325i -91 + 2 X E34
Comment
-
-
Tiukkaa kysymystä pukkaa. Potilaana E36 325i 1993. Keskiviikkoon asti aikaa näyttää jälkitarkastuksessa, muuten menee uusiksi. Ja itse vikana on:
Autolla jarruttaessa asvaltilla vasen etupyörä menee lukkoon, hiekalla vasen takapyörä menee lukkoon. Oikealla puolella ABS toimii normaalisti ja renkaat eivät mene lukkoon. ABS valo syttyy käynnistyessä normaalisti ja pumpusta lähtee se KLIK ääni kun valo sammuu, eli pumppu normaalisti toimii.
Jarruvoimien ero todella minimaalinen, eli jarrutusvoima hyvä, kaikissa neljässä kulmassa hyvät jarrulevyt, ja jarrupaloissa pintaa reilusti jäljellä.
Vaihdettu:
- ABS PUMPPU ja ilmaus
- kokeiltu eri ABS yksiköllä, se harmaa boksi, ei vaikutusta
- Joskus aikanaan eteen vasemmalle ABS tunnistimen on joku sankari vaihtanut köyhän miehen tavalla, katkaissut nähtävästi vanhan pultin kiinnikkeen sisään ja laittanut nippusiteillä kiinni siihen. Anturi kuitenkin on tiukasti kiinni, mutta ei ihan oikeassa asennossaan, onko tällä vaikutusta jarrutuksiin?
- Punainen ABS rele irti auto jarruttaa kaikilla renkailla todella hyvin lukkoon, ja ABS valo palaa mittaristossa, rele kiinni, kaikki taas normaalisti mutta vasemman puolen renkaat yllämainitulla tavalla lukkoon.
- Harmaa ABS rele irti ei vaikutusta ainakaan valoon, ei syty edes palamaan? Miten nämä releet eroaa toisistaan, akseleittain?
Kysymyksiin kuuluu:
- Mikä voisi tehdä sen että ABS valo ei pala vaikka renkaat menee lukkoon yllämainitulla tavalla?
- Voiko etupyörän ABS tunnistimen toiminnan tarkistaa jollain tavalla?
- Voiko takapyörän ABS tunnistimen toiminnan tarkistaa jollain tavalla?
- Kenelläkään lainata releitä tuollaiseen autoon Uusimaalla, jos mahdollista?
- Etupyörän tunnistin lähtee helposti irti, takapään ei. Takapään tunnistin on ruostunut sinne kiinni ihan kunnolla, ja se on varmasti hakattava irti sieltä tai porattava pois. Olisi hyvä jos testaisi sen toiminnan ennenkuin vaihtaa turhaan osia. Jos sen kuitenkin joutuu hakkaamaan irti, varmaan ainoa vaihtoehto on purkaa pyörän napa ja kokeilla saada se kummaltakin puolelta liikkumaan?
ABS valoa ei ole ryöstetty ulkomaalaiseen tapaan jostakin muusta mittariston valosta, vaikka tämäkin kävi jo mielessä. Oikea puoli autoa jarruttaa normaalisti.
Asialla kiire, suuret kiitokset vastauksista jotka tulevat tähän threadiin.-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Taas alkaa se ainainen kysely, mutta oletko lukenu vikakoodit? Ja jos minun auto olisi, niin vaihtasin suoraan orkkis osaan kummatkin abs anturit. Poraamalla varmaan joutuu takaa vanhan irrottaan ja jotenkin se pultin jämä on saatava pois sieltä edestäkin. Ihan varmasti aiheuttaa ongelmia jos se anturi ei oo oikein paikallaan. Toki myös abs kehätkin voi olla niin ruostunu että anturi ei saa signaalia.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Onko autossa ASC? Jos ei niin vika ei liity mitenkään ABS:ään koska taakse menee vain yksi putki, tällöin toinen satula jumittaa todennäköisemmin kuitenkin.
Jos taas ASC, onko hydrauliyksikkö ollut irti, putket menneet ristiin kenties?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment