Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6020
    • Sipoo

    Originally posted by _ville View Post
    Kuinkas paljon takaiskarin yläpään kuuluisi liikkua ajossa pystysuunnassa? Ittellä liikkuu noin sentin luokkaa ja pitää ikävää kitinää moottorijarruttaessa, näin ainakin luulisin. Entäs sivuttain, sitäkin jonkin verran tuntuu olevan.
    No ei silmällä havaittavasti varmaan milliäkään.

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

    Comment

    • _ville
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 237
      • Pirkanmaa

      Täytyypä semmoset sitten vaihtaa renkaanvaihdon yhteydessä.
      Tuleekos noissa mätänetin ylätuissa kaikki prikatkin mukana?:think

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6693
        • .......

        Originally posted by _ville View Post
        Täytyypä semmoset sitten vaihtaa renkaanvaihdon yhteydessä.
        Tuleekos noissa mätänetin ylätuissa kaikki prikatkin mukana?:think
        Ei tule.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • _ville
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 237
          • Pirkanmaa

          Juu elikkäs osan numero 10 pitäisi olla ilmeisesti tuollainen kupera, mutta itselläni on molemmilla puolilla tasaiset prikat . Kuuluko olla näin vai pitääkö sitä samalla hankkia tuollaiset kuperat. Ja autohan on vm. 92 jos sillä nyt mitään väliä on. :think

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16371
            • Asikkala

            Originally posted by _ville View Post
            Juu elikkäs osan numero 10 pitäisi olla ilmeisesti tuollainen kupera, mutta itselläni on molemmilla puolilla tasaiset prikat . Kuuluko olla näin vai pitääkö sitä samalla hankkia tuollaiset kuperat. Ja autohan on vm. 92 jos sillä nyt mitään väliä on. :think
            http://www.realoem.com/bmw/showparts...86&hg=33&fg=45
            Niin, kyllähän se oikeasti on kupera mutta toiminee noinkin. Tärkeämpi on sen alemman rikan reikä ettei iskarin varsi tule läpi, tarkka sovitus missä ei kilotavararikan reiän tarkkuus taida riittää joten ainakin sinne ne orkkisrikat, mieluummin myös yläp.

            Comment

            • Topi08
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 4453
              • .

              miten tyhmältä näyttää jos sedanissa on 40/40mm madallus, alla on 17" vanteet noissa 225/40(tai45) renkaat?, Vanteet jotkut e39 m5 replikat, kaveri moisia kauppaa ja jäin miettimään..

              Kuvakin käy jos löytyy.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16371
                • Asikkala

                Ko. versioita on maa täynnä, huom. m5 vanteet on et n. 20 joten voi ottaa kaariin kiinni.

                Comment

                • Topi08
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 4453
                  • .

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Ko. versioita on maa täynnä, huom. m5 vanteet on et n. 20 joten voi ottaa kaariin kiinni.
                  Noh, tämä kaariin ottaminen olikin hiukan mielessä ja pelkona, ei kiinnostaisi alkaa kaaria rullailemaan, yhtään.

                  Comment

                  • HerraHuu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2012
                    • 355
                    • Keski-Suomi

                    Originally posted by Topi08 View Post
                    Noh, tämä kaariin ottaminen olikin hiukan mielessä ja pelkona, ei kiinnostaisi alkaa kaaria rullailemaan, yhtään.
                    E39 M5 replicoita on myös suuremmalla et:lläkin.. Omani juuri myin pois e36 alta ja et niissä 41.


                    -e30 2d m10b18

                    EX -e53 X5 3.0D
                    EX -e39 523i Sedan
                    EX -e36 325i Coupe
                    EX -e46 323i Sedan
                    EX -e36 320i Touring

                    Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

                    Comment

                    • Jondezi
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2013
                      • 75
                      • Mikkeli

                      Elikkä pitäis saada tuo e36 mahdollisimman edullisesti leimalle eli leimalla tuli etuiskarista sanomista.

                      vasen oikea ero
                      61% 24% 61%

                      Iskari ei vuoda ja muutenkin näyttää hyväkuntoiselle, auttaako tässä mikään kikka enää, esim. renkaista paineet pienemmälle tai kumipalat jousen väliin yms ?

                      Jos ei niin halvin näytti olevan 99e/kpl motonetissä(alle 6.92).
                      Vaihdetaan ilmeisesti pareittan aina?

                      Jos joutuu kummatkin vaihtamaan kannattaisi melkein jomin coilover ostaa, mutta mitäs osia joutui vaihtamaan eteen jotta sai jomin alustan käymään näihin -6.1992?
                      BMW 318i e36, m40b18
                      BMW 318i e30, m40b18
                      BMW 320i e36, m50b25
                      BMW 520i e34, m20b20
                      BMW 316i e30, m50b25Turbo
                      BMW 316i e30, m40b16
                      BMW 540i e39, m62b44
                      BMW 530D e61, m57d30Tu


                      Comment

                      • Käqi
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 31
                        • Heinola

                        Originally posted by Jondezi View Post
                        Jos joutuu kummatkin vaihtamaan kannattaisi melkein jomin coilover ostaa, mutta mitäs osia joutui vaihtamaan eteen jotta sai jomin alustan käymään näihin -6.1992?
                        Iskarin yläpään limput, etuvakaaja (kiinnitetään alatukivarteen, eikä iskariin)
                        ja tankohässäkät kiinnikkeineen tukivarren ja vakaajan välille.
                        E36 325i -91 + 2 X E34

                        Comment

                        • ale\\
                          BTCF Member
                          • Apr 2012
                          • 104
                          • Oulu

                          Ei enää mitään.
                          Last edited by ale\\; 16-03-2014, 11:36.

                          Comment

                          • Tyramies
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 272
                            • Helsinki

                            Tiukkaa kysymystä pukkaa. Potilaana E36 325i 1993. Keskiviikkoon asti aikaa näyttää jälkitarkastuksessa, muuten menee uusiksi. Ja itse vikana on:
                            Autolla jarruttaessa asvaltilla vasen etupyörä menee lukkoon, hiekalla vasen takapyörä menee lukkoon. Oikealla puolella ABS toimii normaalisti ja renkaat eivät mene lukkoon. ABS valo syttyy käynnistyessä normaalisti ja pumpusta lähtee se KLIK ääni kun valo sammuu, eli pumppu normaalisti toimii.
                            Jarruvoimien ero todella minimaalinen, eli jarrutusvoima hyvä, kaikissa neljässä kulmassa hyvät jarrulevyt, ja jarrupaloissa pintaa reilusti jäljellä.

                            Vaihdettu:
                            - ABS PUMPPU ja ilmaus
                            - kokeiltu eri ABS yksiköllä, se harmaa boksi, ei vaikutusta
                            - Joskus aikanaan eteen vasemmalle ABS tunnistimen on joku sankari vaihtanut köyhän miehen tavalla, katkaissut nähtävästi vanhan pultin kiinnikkeen sisään ja laittanut nippusiteillä kiinni siihen. Anturi kuitenkin on tiukasti kiinni, mutta ei ihan oikeassa asennossaan, onko tällä vaikutusta jarrutuksiin?
                            - Punainen ABS rele irti auto jarruttaa kaikilla renkailla todella hyvin lukkoon, ja ABS valo palaa mittaristossa, rele kiinni, kaikki taas normaalisti mutta vasemman puolen renkaat yllämainitulla tavalla lukkoon.
                            - Harmaa ABS rele irti ei vaikutusta ainakaan valoon, ei syty edes palamaan? Miten nämä releet eroaa toisistaan, akseleittain?

                            Kysymyksiin kuuluu:
                            - Mikä voisi tehdä sen että ABS valo ei pala vaikka renkaat menee lukkoon yllämainitulla tavalla?
                            - Voiko etupyörän ABS tunnistimen toiminnan tarkistaa jollain tavalla?
                            - Voiko takapyörän ABS tunnistimen toiminnan tarkistaa jollain tavalla?
                            - Kenelläkään lainata releitä tuollaiseen autoon Uusimaalla, jos mahdollista?
                            - Etupyörän tunnistin lähtee helposti irti, takapään ei. Takapään tunnistin on ruostunut sinne kiinni ihan kunnolla, ja se on varmasti hakattava irti sieltä tai porattava pois. Olisi hyvä jos testaisi sen toiminnan ennenkuin vaihtaa turhaan osia. Jos sen kuitenkin joutuu hakkaamaan irti, varmaan ainoa vaihtoehto on purkaa pyörän napa ja kokeilla saada se kummaltakin puolelta liikkumaan?


                            ABS valoa ei ole ryöstetty ulkomaalaiseen tapaan jostakin muusta mittariston valosta, vaikka tämäkin kävi jo mielessä. Oikea puoli autoa jarruttaa normaalisti.

                            Asialla kiire, suuret kiitokset vastauksista jotka tulevat tähän threadiin.
                            -Kevin, i wanna double...
                            -Harry! ...
                            -I need a double, right now!
                            "thank you son."

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11047
                              • Oulu

                              Taas alkaa se ainainen kysely, mutta oletko lukenu vikakoodit? Ja jos minun auto olisi, niin vaihtasin suoraan orkkis osaan kummatkin abs anturit. Poraamalla varmaan joutuu takaa vanhan irrottaan ja jotenkin se pultin jämä on saatava pois sieltä edestäkin. Ihan varmasti aiheuttaa ongelmia jos se anturi ei oo oikein paikallaan. Toki myös abs kehätkin voi olla niin ruostunu että anturi ei saa signaalia.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Onko autossa ASC? Jos ei niin vika ei liity mitenkään ABS:ään koska taakse menee vain yksi putki, tällöin toinen satula jumittaa todennäköisemmin kuitenkin.
                                Jos taas ASC, onko hydrauliyksikkö ollut irti, putket menneet ristiin kenties?
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎