Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Styroxi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 384
    • Vaasa

    330d tyhjäkäynti

    Mistä mahtaa johtua kys.videolla johtuva tyhjä käynti? Suodattimet vaihdettu, siirtopumppu (kuskin penkin alla) vaihdettu uuteen.. antureita vaihdettu.. yms.. mut samaten seilaa.. kys videolla ei kierräkkään kuin ton alle 3000rmp. mutta nyt alkoi kiertää kun vika löytyi polttoaine suodattimen viallisesta anturista, ainut ongelma enään tuo seilaaminen???

    Linkki videoon:

    Comment

    • teemu.k
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 489
      • raahe

      Originally posted by Slazha View Post
      http://www.ebay.com/itm/Camber-Plate...a3b8e2&vxp=mtr

      Itellä on tuommoset niin "laakerit" on väljät jo heti uutena, halvalla ei hyvää saa. melkein kannataa jonkin alustan valmistajan yläpäät laittaa, esim kysyy race.fi paljonko maksaa d2 yläpäät, tosin sopivuus kannattaa tarkastaa ennen ostoa

      Edit: http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-E46-...item27e3b7e6b2
      tuossa näyttäs olevan vähä fiksummat, tiiä sitten minkälaiset ovat
      Kerkesin jo tilata tämmöiset. Saapa nähdä millasta kuraa nuo sitten on :think http://www.ebay.com/itm/Camber-Plate...item338f95ebbf

      Comment

      • r0nx
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 104
        • Kokkola

        #edit: tuli kuntoon
        Last edited by r0nx; 05-06-2014, 16:56.

        Comment

        • Slazha
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2284
          • Joensuu/Syvyys

          Originally posted by teemu.k View Post
          Kerkesin jo tilata tämmöiset. Saapa nähdä millasta kuraa nuo sitten on :think http://www.ebay.com/itm/Camber-Plate...item338f95ebbf
          Kuraa, noissa laakereiden virkaa toimittaa mullinsilmät ei oikeat laakerit
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          E36 318is class II, e30 turpo

          Comment

          • xtremee
            Newbiemmer
            • Feb 2014
            • 4
            • kempele

            vaihteisto

            330d:ssä automaatti vaihtaaa hienoisesti töksäyttäen 2-3, missähä on vika vai onko normaalia. laatikko täysrempattu 700000km sitten.. Ja ajoin tässä kerran aika jyrkkää ylämäkeä ylös hitaasti ja pysähtyessä auton ympärillä haisi vahvasti jarru/kytkin haju, mistähän moinen?

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              Originally posted by xtremee View Post
              330d:ssä automaatti vaihtaaa hienoisesti töksäyttäen 2-3, missähä on vika vai onko normaalia. laatikko täysrempattu 700000km sitten.. Ja ajoin tässä kerran aika jyrkkää ylämäkeä ylös hitaasti ja pysähtyessä auton ympärillä haisi vahvasti jarru/kytkin haju, mistähän moinen?
              Oliko tuossa nolla liikaa eli 700tkm sitten rempattu loota? Se on aika hyvin kestänyt.

              Tyyppivikana jarruthan tuppaa E46:ssa laahaamaan --> kahden vuoden välein täyshuolto, myös satulanpidikkeet irti ja viilaa kehiin. Epäilisin hajun lähteeksi ensin jarruja ja vasta sitten laatikkoa.

              Comment

              • lateksi
                BTCF Member
                • Dec 2011
                • 21
                • Kokkola

                Nyt kävi niin että omasta 320d:stä repesi kampiakselin päästä hihnapyörä irti. Ja aikani olen yrittänyt netistä etsiä samanlaista (halk. 172mm ja leveys 47,7mm) mutta mistään ei löydy samoilla mitoilla, eli onko niin että siihen voi laittaa toisilla mitoilla olevan? Koneena M47N
                E46 320d touring m-sport -01

                Comment

                • janne30
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 2198
                  • Vantaa

                  Originally posted by lateksi View Post
                  Nyt kävi niin että omasta 320d:stä repesi kampiakselin päästä hihnapyörä irti. Ja aikani olen yrittänyt netistä etsiä samanlaista (halk. 172mm ja leveys 47,7mm) mutta mistään ei löydy samoilla mitoilla, eli onko niin että siihen voi laittaa toisilla mitoilla olevan? Koneena M47N


                  Tuosta kuvasta numerot:
                  1. Hihnapyörä 11 23 7 805 696
                  2. Pultti 11 23 7 790 922

                  Sitten ebay auki ja etsimään osanumeron kanssa, tai marssit marmoritiskille ja ostat sieltä oem palikkaa.
                  G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                  E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                  1 x F20
                  3 x E30
                  2 x E36
                  5 x E46
                  3 x E9X

                  Comment

                  • MR-
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2013
                    • 44
                    • Kuopio

                    Terve! https://www.youtube.com/watch?v=zMok2y05jNE Ajattelin tänään kokeilla tota systeemiä ja ettiä imuvuodot meikäläisen autosta kun vinkuu niin ärsyttävästi tietyllä kaasun asennolla. Tarviiko tossa huomioida mitään ihmeellistä? Pääseekö toi savu tyhjäkäyntiventtiilin läpi kun auto on sammuksissa ja virrat pois päältä kun kaasuläppäkin luonnollisesti on kiinni? Ajattelin ilmanputsarin jälkeiseen putkeen puhaltaa savut. Tai jos joku on tota tapaa testannu niin onko tosta ees apua? Autona toimii siis 320i. Tuo olis niin simppeli tapa ettiä imuvuodot.

                    Comment

                    • Magirus
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 875
                      • Keski-Suomi und Sawo

                      Kyselläänpäs täältäkin ennen kun mennään perse edellä puuhun. Kaverilla siis E46 316i (N42B18 valvetronic), jossa ollut jo pitkään jonkin sortin käynnistyvyys ongelmia. Auto ei siis suoranaisesti sammu vaan välillä käynnistettäessä jää tyhjäkäynnillä "rumputtamaan" ja siinä vaiheessa hän kuulema sammuttaa auton ja starttaa uudestaan jolloin vika yleensä "hävinnyt". Joskus saa myös sahata pitkään ennen kun lähtee käyntiin.

                      Osia mitä vaihdettu (muun muassa):
                      - Bensapumppu (tämä meni sököksi)
                      - Imusarjan tiivisteet
                      - Huohotin
                      - Imupuolen letkuja
                      - Kampiakselin asentotunnistin

                      Auto jäis siis minun hoiviin viikonlopuksi ja täytyisi tutkia hieman vian aiheuttajaa. Aluksi meinasin ainakin tulpat vaihtaa, ovat kuulemma olleet koko hänen omistusiän ajan samat, samalla voi tutkailla puolia päällisin puolin. Käytössä INPA ja NCSexpert, joista jälkimmäisellä tuskin merkittävää apua huollossa.

                      Vikakoodit luin nopsaan tuollaisella "pika" testerillä ja tällaiset löytyi (moottorin vikavalo siis paloi):

                      P1159 Fuel Trim Additve Bank 1 High
                      P1161 Fuel Trim Additve Bank 2 High

                      Sen verran myös korvalla kuulostelin että aika raju vuoto pakoputkessa. Tämä voisi toki sotkea lambda arvoja mutta näissähän lambdat lienee pakosarjoissa, tuskin vuoto ennen niitä olisi? Toivottavasti ei ole tätä surullisen kuuluisaa valvetronic vikaa, saatta jäädä muuten korjaamatta..

                      Kaikki apu on tervetullutta ja eteen päin!

                      M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                      O: E24 osasia

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by janne30 View Post
                        http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ration_damper/

                        Tuosta kuvasta numerot:
                        1. Hihnapyörä 11 23 7 805 696
                        2. Pultti 11 23 7 790 922

                        Sitten ebay auki ja etsimään osanumeron kanssa, tai marssit marmoritiskille ja ostat sieltä oem palikkaa.
                        Vaihtoehtoja: KLIK. (E6X koppa ja tuoreempi kone mutta sama dampperi).

                        Se on sitten tiukassa, kiristysohje 100 Nm + 60° + 60° + 30°: KLIK.

                        Foorumilta kannattaa etsiä vinkkejä, hankkia kestävä hylsy ja pitkä jatkovarsi.

                        Comment

                        • lateksi
                          BTCF Member
                          • Dec 2011
                          • 21
                          • Kokkola

                          Originally posted by MNi View Post
                          Vaihtoehtoja: KLIK. (E6X koppa ja tuoreempi kone mutta sama dampperi).

                          Se on sitten tiukassa, kiristysohje 100 Nm + 60° + 60° + 30°: KLIK.

                          Foorumilta kannattaa etsiä vinkkejä, hankkia kestävä hylsy ja pitkä jatkovarsi.

                          Vaihtoon löytyy välineet kotoa, mutta ongelmana on se että esim. tässä linkissä näkyy että pyörässä on vain paikka yhdelle hihnalle ja omassa on paikat kahdelle hihnalle. http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ration_damper/
                          Ja sitten toinen ongelma on se että kun otin mitat omasta pyörästä ja ajattelin tilata samanlaisen, ja nyt kun olen selaillut nettiä niin kaikki pyörät ovat eri mitoilla. Yleensä halkaisija 195mm omassa 172mm, leveys 66mm ja omassa 48mm. Eli pitäis tietää voiko sinne laittaa ''isokokoisemman'' pyörän tuon pienemmän tilalle, hihnahan tuossa vaihtuu kuitenkin. Mielessä käy tietysti että tuohon on joskus lyöty joku kiinanmallin hihnapyörä joka on pienemmillä mitoilla. Kiitoksia aikaisemmista neuvoista
                          E46 320d touring m-sport -01

                          Comment

                          • Miko
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 403
                            • Aura

                            Mistäs kannatas ruveta etsiin vikaa, kun ilmastointi ei pelaa kunnolla.

                            Käytin auton ilmastointi huollossa, mutta edelleenkään ei puhalla kunnolla kylmää.
                            Nykyään: E60 545 sedan -04.
                            Ex: F25 x3-11, E61 530d -08 touring, E91 325d -08 Touring, E46 330D -02 Touring, E39 530D -98 sedan, E34 520 -91 sedan, E36 325 Cäbi -93, E30 316 4D -91, E36 318is Coupé -96, E30 320i 2D -88 & Ford Sierra -90.

                            Comment

                            • Magirus
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 875
                              • Keski-Suomi und Sawo

                              Originally posted by Magirus View Post
                              Kyselläänpäs täältäkin ennen kun mennään perse edellä puuhun. Kaverilla siis E46 316i (N42B18 valvetronic), jossa ollut jo pitkään jonkin sortin käynnistyvyys ongelmia. Auto ei siis suoranaisesti sammu vaan välillä käynnistettäessä jää tyhjäkäynnillä "rumputtamaan" ja siinä vaiheessa hän kuulema sammuttaa auton ja starttaa uudestaan jolloin vika yleensä "hävinnyt". Joskus saa myös sahata pitkään ennen kun lähtee käyntiin.

                              Osia mitä vaihdettu (muun muassa):
                              - Bensapumppu (tämä meni sököksi)
                              - Imusarjan tiivisteet
                              - Huohotin
                              - Imupuolen letkuja
                              - Kampiakselin asentotunnistin

                              Auto jäis siis minun hoiviin viikonlopuksi ja täytyisi tutkia hieman vian aiheuttajaa. Aluksi meinasin ainakin tulpat vaihtaa, ovat kuulemma olleet koko hänen omistusiän ajan samat, samalla voi tutkailla puolia päällisin puolin. Käytössä INPA ja NCSexpert, joista jälkimmäisellä tuskin merkittävää apua huollossa.

                              Vikakoodit luin nopsaan tuollaisella "pika" testerillä ja tällaiset löytyi (moottorin vikavalo siis paloi):

                              P1159 Fuel Trim Additve Bank 1 High
                              P1161 Fuel Trim Additve Bank 2 High

                              Sen verran myös korvalla kuulostelin että aika raju vuoto pakoputkessa. Tämä voisi toki sotkea lambda arvoja mutta näissähän lambdat lienee pakosarjoissa, tuskin vuoto ennen niitä olisi? Toivottavasti ei ole tätä surullisen kuuluisaa valvetronic vikaa, saatta jäädä muuten korjaamatta..

                              Kaikki apu on tervetullutta ja eteen päin!
                              Noniin, tämä päivä menikin tosiaan tuota kaverin autoa huoltaessa.

                              Vaihdettua/tehtyä:

                              - Pa-suodatin (paikallaan lienee alkup.)
                              - Tulpat (Bosch 2-kärki)

                              Lisäksi tuli putsailtua IMM mittari sekä tarkisteltua imupuolelta letkuja, mitään vuotoja ei löytynyt. Adaptaatiot sekä vikakoodit tuli toki myös nollattua, vikakoodeja ei ainakaan testilenkillä vielä löytynyt. Valitettavasti auto käynnistyy edelleen huonosti. Lisäksi tänään tuli huomattua että auto tupruttaa sinistä melkeinpä jatkuvasti, öljyn kulutus olikin yksi mistä kaverikin mainitsi. Pakoputken vuodon paikallistin toiseksi viimeselle vaimentimelle, tämän jälkeen ei tosin lambdoja ole joten tuskin vaikuttaa käyntiin.

                              Vaikuttaisi kyllä tuo käyntiääni juurikin siltä jakopää vialta, lienekkö jo jako hypännyt ja siitä syystä huono käynnistymään väliajoin ja vedotkin pikkasen kadoksissa:



                              Kommentteja kommentteja.. Osaa kertoa kaverille että uskaltaako tuolla enää ajaakaan

                              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                              O: E24 osasia

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by lateksi View Post
                                Vaihtoon löytyy välineet kotoa, mutta ongelmana on se että esim. tässä linkissä näkyy että pyörässä on vain paikka yhdelle hihnalle ja omassa on paikat kahdelle hihnalle. http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ration_damper/
                                Ja sitten toinen ongelma on se että kun otin mitat omasta pyörästä ja ajattelin tilata samanlaisen, ja nyt kun olen selaillut nettiä niin kaikki pyörät ovat eri mitoilla. Yleensä halkaisija 195mm omassa 172mm, leveys 66mm ja omassa 48mm. Eli pitäis tietää voiko sinne laittaa ''isokokoisemman'' pyörän tuon pienemmän tilalle, hihnahan tuossa vaihtuu kuitenkin. Mielessä käy tietysti että tuohon on joskus lyöty joku kiinanmallin hihnapyörä joka on pienemmillä mitoilla. Kiitoksia aikaisemmista neuvoista
                                Osanumero on se mikä ratkaisee. BMWFans ja RealOEM osakuvat - ainakin osa niistä - on joskus viitteellisiä. Kuvathan ovat tietty alunperin BMW:ltä. Tämän osan kohdalla voisi veikata että joskus ilmastoimattomissa pirsseissä on ollut eri versio, vain laturin/vesipumppuhinalla mutta jossain kohtaa on huomattu halvemmaksi varastoida vain yhtä versiota dampperista. Tietysti pelkkää spekulaatiota mun puoleltani.

                                Esmes smiidin kuva näyttää kahden moniurahihnan paikkaa: KLIK. Findpartista kun katselee niin niiissä joista on kuvat, on kahden uran paikat myös: KLIK. Katso vaikka Gatesin, Contitechin tai Febin versioita.

                                Se prikka väliin kannattanee myös uusia pultin ohella.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎