Mikähän tuossa m-sportissa pahiten tokkää? Ihan maahan tuota ei oo tarkoitus saada mutta pieni madallus ei haittais ja nuo lähestyvät etuvetari ongelmat on jo tiedossa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Perusasioiden äärellä, jälleen kerran.
Olisi cäbiin öljynvaihdon aika ja mietityttää mitä öljyä sinne laittaisi.
Tallista löytyy useita kanistereita castrol magnatec 10w-40. Pitäisi olla ihan laadukasta öljyä mutta omat kokemukset ovat vähän ristiriitaiset.
Samaa öljyä olen laittanut aiempiin m52 ja m54 mutta kylmäkäynnistyksessä ovat venttiilit alkaneet pitämään napsutusta. Aika äkkiä napsutus kadonnut kyllä mutta ei se ole kovin kivaa kuunneltavaa.
Mainittakoot että ennen minun aikaista ensimmäistä öljyn vaihtoa eivät venttiilit ole pitäneet meteliä, edes kylmäkäynnistyksessä.
Joten nyt onkin vähän ennakkoluuloja castrolia kohtaan.
En tule pitämään longlife:n mukaisia pitkiä vaihtovälejä.
Tarjontaa eri öljyistä on taas liikaa eikä oikein tiedä mitä sit ostais.
Onko raadilla jotain ns. parempaa vaihtoehtoa?
Vai työnnänkö vaan castrolit koneeseen ja uppoudun omiin ajatuksiin kylmäkäynnistyksen ajaksi?Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Tuossa herkästi venttiilejä vähänkään huonolaatuisemmalla öljyllä naputtavassa ja joillain öljylaaduillakin kovastikin öljyä syövässä ykköskulkineessani (Possussa siis) Kendall Elite 5W40 on osoittautunut parhaaksi vastaan tulleeksi öljyksi ympärivuotiseen käyttöön.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Mulla edellinen omistaja käyttänyt tuota Magnateciä, mutta ite olen laittanut BMW:n 0w-30:ä (viime kesänä vielä Castrolia, nyt Shelliä) 15tkm vaihtovälillä. Mikään näistä kolmesta ei kyllä mielestäni ole naputuksia aiheuttanut.
Molemmat Castrolin öljyt kuitenkin maistuneet koneelle hyvin, ja niitä onkin saanut sen litran lisätä 5 tonnin välein, Shellit ollut koneessa vasta n. 500km, mutta tämähän taitaa enemmän ominaisuus kuin vika olla M54:ssä..E36 320i cabrio -96
E46 330i sedan -00
F31 318d -14
Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61
Comment
-
-
330xda -04 rail paineet heittelee tyhjäkäynnillä 250/340 bar ja välillä 450 bar, isommilla kierroksilla ovat vakaat. Löytyi kaksi vikakoodia 4560 ja 4570, parikertaa auto on sammunut ja lähtenyt normaalisti käymään. Auto on vakio 204hp. Mistähän lähtisi vikaa etsimään, saako paineheitellä yhtään?
Voiko joku siirtää tekniikka puolelle, kuuluu varmaan sinne paremmin.-Tomi-
Comment
-
-
MIstä kannattaa lähtee ettimään ongelmaa.. -02 e46 330ci. Lämpimänä auton ohjauspyörässä on muutaman sentin väljyys. eli auton ratti pyörii tyhjää muutaman sentin puolelta toiselle ennen kuin tarttuu ohjaukseen. eli pientä väljyyttä ohjauksessa mutta vain ja ainoastaan lämpimänä. kylmänä täysin ok!
e61 530d lci M- sport
e46 330i Cabriolet M- sport
e91 325d M-sport
e60 530d
e46 330i M-sport cabriolet
e39 530d M-sport
e39 530d
e46 323
e36 318
Comment
-
-
Originally posted by pedroo View PostMIstä kannattaa lähtee ettimään ongelmaa.. -02 e46 330ci. Lämpimänä auton ohjauspyörässä on muutaman sentin väljyys. eli auton ratti pyörii tyhjää muutaman sentin puolelta toiselle ennen kuin tarttuu ohjaukseen. eli pientä väljyyttä ohjauksessa mutta vain ja ainoastaan lämpimänä. kylmänä täysin ok!
Comment
-
-
Originally posted by tth View Post330xda -04 rail paineet heittelee tyhjäkäynnillä 250/340 bar ja välillä 450 bar, isommilla kierroksilla ovat vakaat. Löytyi kaksi vikakoodia 4560 ja 4570, parikertaa auto on sammunut ja lähtenyt normaalisti käymään. Auto on vakio 204hp. Mistähän lähtisi vikaa etsimään, saako paineheitellä yhtään?
Voiko joku siirtää tekniikka puolelle, kuuluu varmaan sinne paremmin.
Pyydä jotakuta foorumilaista lukemaan vikakoodit INPAlla jollei jo ole näin tehty.
Comment
-
-
Originally posted by World L View PostMulla edellinen omistaja käyttänyt tuota Magnateciä, mutta ite olen laittanut BMW:n 0w-30:ä (viime kesänä vielä Castrolia, nyt Shelliä) 15tkm vaihtovälillä. Mikään näistä kolmesta ei kyllä mielestäni ole naputuksia aiheuttanut.
Molemmat Castrolin öljyt kuitenkin maistuneet koneelle hyvin, ja niitä onkin saanut sen litran lisätä 5 tonnin välein, Shellit ollut koneessa vasta n. 500km, mutta tämähän taitaa enemmän ominaisuus kuin vika olla M54:ssä..E70 X5 4.8i
ex: E46 325Ci
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostE46 330Ci -00 Man
Mistä löytyy vaihteiston ja perän öljyille tiedot ?Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostTyhjäkäynnillä ei pitäisi paljoa 300 barista poiketa, ei ainakaan -50 tai +150 bar verran. Tarkista ensin railin paineanturin liitin (railissa keulan puolella, määräsäädin on taas tulipeltiä liki railissa). Hyvin näkyvillä siis kun purkaa akustoinnin pois. Paineanturin liitin sinänsä on tiivis ja hyvää tekoa mutta ne johtimet on aika alttiina kulutukselle. Ettei ole pikku hiljaa nitkuttanut toista johdinta poikki? Jollei, seuraaavan epäilykseen itse railpaineanturi.
Pyydä jotakuta foorumilaista lukemaan vikakoodit INPAlla jollei jo ole näin tehty.-Tomi-
Comment
-
Comment