Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uho-matti
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 290
    • kaustinen

    Mikähän tuossa m-sportissa pahiten tokkää? Ihan maahan tuota ei oo tarkoitus saada mutta pieni madallus ei haittais ja nuo lähestyvät etuvetari ongelmat on jo tiedossa
    bmw e61 - 535da

    POHJANMAA CONNECTION

    Comment

    • |foder|
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 7040
      • Forssa

      Perusasioiden äärellä, jälleen kerran.

      Olisi cäbiin öljynvaihdon aika ja mietityttää mitä öljyä sinne laittaisi.

      Tallista löytyy useita kanistereita castrol magnatec 10w-40. Pitäisi olla ihan laadukasta öljyä mutta omat kokemukset ovat vähän ristiriitaiset.
      Samaa öljyä olen laittanut aiempiin m52 ja m54 mutta kylmäkäynnistyksessä ovat venttiilit alkaneet pitämään napsutusta. Aika äkkiä napsutus kadonnut kyllä mutta ei se ole kovin kivaa kuunneltavaa.
      Mainittakoot että ennen minun aikaista ensimmäistä öljyn vaihtoa eivät venttiilit ole pitäneet meteliä, edes kylmäkäynnistyksessä.
      Joten nyt onkin vähän ennakkoluuloja castrolia kohtaan.
      En tule pitämään longlife:n mukaisia pitkiä vaihtovälejä.
      Tarjontaa eri öljyistä on taas liikaa eikä oikein tiedä mitä sit ostais.
      Onko raadilla jotain ns. parempaa vaihtoehtoa?
      Vai työnnänkö vaan castrolit koneeseen ja uppoudun omiin ajatuksiin kylmäkäynnistyksen ajaksi?
      Nyt:
      E82 135i -11

      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1832
        • Karjaa

        Tuossa herkästi venttiilejä vähänkään huonolaatuisemmalla öljyllä naputtavassa ja joillain öljylaaduillakin kovastikin öljyä syövässä ykköskulkineessani (Possussa siis) Kendall Elite 5W40 on osoittautunut parhaaksi vastaan tulleeksi öljyksi ympärivuotiseen käyttöön.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • World L
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2011
          • 270
          • Kellokoski

          Mulla edellinen omistaja käyttänyt tuota Magnateciä, mutta ite olen laittanut BMW:n 0w-30:ä (viime kesänä vielä Castrolia, nyt Shelliä) 15tkm vaihtovälillä. Mikään näistä kolmesta ei kyllä mielestäni ole naputuksia aiheuttanut.

          Molemmat Castrolin öljyt kuitenkin maistuneet koneelle hyvin, ja niitä onkin saanut sen litran lisätä 5 tonnin välein, Shellit ollut koneessa vasta n. 500km, mutta tämähän taitaa enemmän ominaisuus kuin vika olla M54:ssä..
          E36 320i cabrio -96
          E46 330i sedan -00
          F31 318d -14

          Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

          Comment

          • Jesse93
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 938
            • Mustio

            Teboil Diamond 5W40 moni suositellut ja itsekkin käytän. On vielä kohtuu hintaista noin 26e /4l
            E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

            Comment

            • tth
              Newbiemmer
              • Dec 2003
              • 18
              • jämsä"nkoski"

              330xda -04 rail paineet heittelee tyhjäkäynnillä 250/340 bar ja välillä 450 bar, isommilla kierroksilla ovat vakaat. Löytyi kaksi vikakoodia 4560 ja 4570, parikertaa auto on sammunut ja lähtenyt normaalisti käymään. Auto on vakio 204hp. Mistähän lähtisi vikaa etsimään, saako paineheitellä yhtään?

              Voiko joku siirtää tekniikka puolelle, kuuluu varmaan sinne paremmin.
              Last edited by tth; 10-04-2016, 17:05. Reason: väärä paikka
              -Tomi-

              Comment

              • pedroo
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 55
                • helsinki

                MIstä kannattaa lähtee ettimään ongelmaa.. -02 e46 330ci. Lämpimänä auton ohjauspyörässä on muutaman sentin väljyys. eli auton ratti pyörii tyhjää muutaman sentin puolelta toiselle ennen kuin tarttuu ohjaukseen. eli pientä väljyyttä ohjauksessa mutta vain ja ainoastaan lämpimänä. kylmänä täysin ok!

                e61 530d lci M- sport
                e46 330i Cabriolet M- sport
                e91 325d M-sport
                e60 530d
                e46 330i M-sport cabriolet
                e39 530d M-sport
                e39 530d
                e46 323
                e36 318

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  Originally posted by pedroo View Post
                  MIstä kannattaa lähtee ettimään ongelmaa.. -02 e46 330ci. Lämpimänä auton ohjauspyörässä on muutaman sentin väljyys. eli auton ratti pyörii tyhjää muutaman sentin puolelta toiselle ennen kuin tarttuu ohjaukseen. eli pientä väljyyttä ohjauksessa mutta vain ja ainoastaan lämpimänä. kylmänä täysin ok!
                  Joku kumipusla on kaput, kylmänä jaksaa sinnitellä mutta lämpimänä lerpahtaa. Rattiakselin rättinivel kenties. Puslia löytyy tietty alatukivarressa, alatukivarren takahelat ynnä raidetangon päät.

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Originally posted by tth View Post
                    330xda -04 rail paineet heittelee tyhjäkäynnillä 250/340 bar ja välillä 450 bar, isommilla kierroksilla ovat vakaat. Löytyi kaksi vikakoodia 4560 ja 4570, parikertaa auto on sammunut ja lähtenyt normaalisti käymään. Auto on vakio 204hp. Mistähän lähtisi vikaa etsimään, saako paineheitellä yhtään?

                    Voiko joku siirtää tekniikka puolelle, kuuluu varmaan sinne paremmin.
                    Tyhjäkäynnillä ei pitäisi paljoa 300 barista poiketa, ei ainakaan -50 tai +150 bar verran. Tarkista ensin railin paineanturin liitin (railissa keulan puolella, määräsäädin on taas tulipeltiä liki railissa). Hyvin näkyvillä siis kun purkaa akustoinnin pois. Paineanturin liitin sinänsä on tiivis ja hyvää tekoa mutta ne johtimet on aika alttiina kulutukselle. Ettei ole pikku hiljaa nitkuttanut toista johdinta poikki? Jollei, seuraaavan epäilykseen itse railpaineanturi.

                    Pyydä jotakuta foorumilaista lukemaan vikakoodit INPAlla jollei jo ole näin tehty.

                    Comment

                    • Jka
                      BTCF Member
                      • Sep 2009
                      • 214
                      • jyväskylä

                      Originally posted by World L View Post
                      Mulla edellinen omistaja käyttänyt tuota Magnateciä, mutta ite olen laittanut BMW:n 0w-30:ä (viime kesänä vielä Castrolia, nyt Shelliä) 15tkm vaihtovälillä. Mikään näistä kolmesta ei kyllä mielestäni ole naputuksia aiheuttanut.

                      Molemmat Castrolin öljyt kuitenkin maistuneet koneelle hyvin, ja niitä onkin saanut sen litran lisätä 5 tonnin välein, Shellit ollut koneessa vasta n. 500km, mutta tämähän taitaa enemmän ominaisuus kuin vika olla M54:ssä..
                      Kummallista, mulla ollut Magnatecit monta vuotta ja noin litran saa lisätä 20 tkm aikana. yli 400 tkm ajettu moottori.
                      E70 X5 4.8i
                      ex: E46 325Ci

                      Comment

                      • koljami
                        Newbiemmer
                        • Apr 2016
                        • 4
                        • Espoo

                        kasettimankka --> cd

                        Itsellä 2001 e46 jossa kasettisoitin. Meneekö -04:sta otettu cd-soitin kiinni samoihin piuhoihin vai joutuuko vetämään uusia piuhoja? Tuohon -04 cd-soittimeen saa ilmeisesti sitten tuon aux-piuhankin kiinni, eikö?

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Ölytilavuudet ja öljyt

                          E46 330Ci -00 Man

                          Mistä löytyy vaihteiston ja perän öljyille tiedot ?

                          Comment

                          • Weilside
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2015
                            • 60
                            • Kuopio

                            Tulppien vaihtoväli 330ci:ssä ja mitkä tulpat? Vuosimalli 2001.

                            Comment

                            • Järppä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1108
                              • Stadi, ladon takana.

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              E46 330Ci -00 Man

                              Mistä löytyy vaihteiston ja perän öljyille tiedot ?
                              Jos OEM ei ole vaade niin ainakin Redlinen sivuilta löytyy.
                              Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                              Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                              Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                              If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                              Top Gear review

                              Comment

                              • tth
                                Newbiemmer
                                • Dec 2003
                                • 18
                                • jämsä"nkoski"

                                Originally posted by MNi View Post
                                Tyhjäkäynnillä ei pitäisi paljoa 300 barista poiketa, ei ainakaan -50 tai +150 bar verran. Tarkista ensin railin paineanturin liitin (railissa keulan puolella, määräsäädin on taas tulipeltiä liki railissa). Hyvin näkyvillä siis kun purkaa akustoinnin pois. Paineanturin liitin sinänsä on tiivis ja hyvää tekoa mutta ne johtimet on aika alttiina kulutukselle. Ettei ole pikku hiljaa nitkuttanut toista johdinta poikki? Jollei, seuraaavan epäilykseen itse railpaineanturi.

                                Pyydä jotakuta foorumilaista lukemaan vikakoodit INPAlla jollei jo ole näin tehty.
                                Johtimissa on sanomista johdot ehjiä mutta kuoret puhki parista kohtaa. Voiko heittely johtua niistä?
                                -Tomi-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎