Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    Originally posted by Zoui View Post
    No niin, mitäs tuolle korjaamolle antaisi palautetta
    Eikös siitä voi töiden vastaanottoon käydä reklamoimassa. Sanot miten homma mielestäsi meni, mutta asiallisesti tietenkin
    Mikäs paja tämä tämmönen muuten olikaan? sillä vaan että tietää kiertää kaukaa.
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      Originally posted by schwarze View Post
      Eikös siitä voi töiden vastaanottoon käydä reklamoimassa. Sanot miten homma mielestäsi meni, mutta asiallisesti tietenkin
      Mikäs paja tämä tämmönen muuten olikaan? sillä vaan että tietää kiertää kaukaa.
      Lielahdessa mutta en nyt vielä mustamaalaa kun aikaisemmin on aina mennyt kaikki hienosti.

      Ihan huvikseni ajattelin ennen tätä "vakkaripaikkaa" kokeilla tuota motonetin uutta korjaamoa suuntauksen suorittamiseen, auto oli siellä yhden päivän ja siellä ei päivän aikana oltu saatu edes suuntausvehkeitä toimimaan :think
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        Onko olemassa kohttuulisen näköisiä tummia takavaloja e46 sedaniin?

        Sellaisia suht alkuperäisen näköisiä mutta tummia?

        Kaikki mitä valtatieltä löysin olivat ledi hässäköitä tai jotain "modern lookkeja".
        Olli.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Zoui View Post
          No niin, mitäs tuolle korjaamolle antaisi palautetta, kun tosiaan camberit oli edestä jätetty säätämättä ja takaa auraus ohjearvon ulkopuolella koska "säätöpultti on jumissa".

          Tällä kuvan laitteella mä itse käänsin pultin tuossa pihalla just auki ja hetken nylkytyksellä pyörii ympyrää kuin olisi kuulalaakerit välissä. Millä vitulla sitä on korjaamolla koitettu kiertää jos ei ole liikkunu, tuohella vai virkkuukoukulla?

          Nyt vaan ei asiakas ole oikein tyytyväinen säätöön ja hintaan, kun ainoa ohje työlle oli "että säädätte niin että leimamiehelle kelpaa, ei tarvi muuten hienosäätää". Tuli vähän sellainen fiilis että pissataan linssiin... kun tarjotaan uutta aikaa pultin avaukseen ja puslaa/pulttia kylkeen

          Siellä on asentaja varmaan lyhyellä lenkillä, räikällä tms koittanut, joo ei pyöri ei. Valitettavan usein törmää tähän, että hommia ei hoideta kunnolla. Toki osa tekee todella hyvää jälkeä, mutta on monia joita ei tunnu homma kiinnostavan. Reklamoimaan asiallisesti liikkeeseen. Mikäli korjaamoa kiinnostaa asiakastyytyväisyys, niin eiköhän he ota tuon uudestaan työnalle samaan hintaan.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            Originally posted by Zoui View Post
            Lielahdessa mutta en nyt vielä mustamaalaa kun aikaisemmin on aina mennyt kaikki hienosti.

            Ihan huvikseni ajattelin ennen tätä "vakkaripaikkaa" kokeilla tuota motonetin uutta korjaamoa suuntauksen suorittamiseen, auto oli siellä yhden päivän ja siellä ei päivän aikana oltu saatu edes suuntausvehkeitä toimimaan :think
            Juu, tuo tieto riittääkin. Olen nyt kolme autoa käyttänyt tuolla Lempäälän vanattarassa ja olen kyllä kovin tyytyväinen kaikkiin siellä teettämiini huoltotöihin. Sielläkin tosin suuntaajalle tuli ensin yllätyksenä että E46:ssa on etutolpissa cambersäätö jo tehtaalta asti
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • Amigo
              Bimmer Rookie
              • Dec 2012
              • 167
              • Turku

              Originally posted by Rocla View Post
              Onko olemassa kohttuulisen näköisiä tummia takavaloja e46 sedaniin?

              Sellaisia suht alkuperäisen näköisiä mutta tummia?

              Kaikki mitä valtatieltä löysin olivat ledi hässäköitä tai jotain "modern lookkeja".
              Onhan noita netti pullollaan. Jos ei ledejä saa olla niin esim tällaisia:





              Toki halvimmalla pääset jos vain tummennat vanhat.
              E46 328ci

              Comment

              • dabbe
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 133
                • Espoo

                kysellääs tyhmiä. kumpi puoli ylös?

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16457
                  • Asikkala

                  Originally posted by dabbe View Post
                  kysellääs tyhmiä. kumpi puoli ylös?
                  Toiminnan kannalta ei väliä mutta harvempi pää on kevyempi joten jos haluat hifistellä jousittamattoman massan kanssa niin harvempi pää tukivartta vasten.

                  Comment

                  • jluoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 685
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by dabbe View Post
                    kysellääs tyhmiä. kumpi puoli ylös?
                    Jos taas haluaa hifistellä auton painopisteen kanssa niin sitten harvempi pää ylös. Itekin tuota pähkäilin ja sitten laitoin vain jouset niin, että niissä oleva teksti on oikein päin eikä ylösalaisin.
                    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Joo samoja katsoin, ei oikein omaan makuun, ei tarpeeksi orkkista muistuttavia.
                      Olli.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16457
                        • Asikkala

                        Originally posted by jluoma View Post
                        Jos taas haluaa hifistellä auton painopisteen kanssa niin sitten harvempi pää ylös. Itekin tuota pähkäilin ja sitten laitoin vain jouset niin, että niissä oleva teksti on oikein päin eikä ylösalaisin.
                        Käsittääkseni jousi painaa saman verran on se sitten kummin päin tahansa ?

                        Comment

                        • Timppaa
                          Newbiemmer
                          • Nov 2013
                          • 27
                          • Tampere

                          Bmw E46 320D (110kw) vm.2003

                          Elikkäs kyseinen bemu on nyt viimeaikoina sammunut kesken ajon pari kertaa tässä viimeaikoina. Eli siis kun autolla lähtee tekemään kovaa kiihdytystä niin Auto alkaa nakuttamaan todella pahasti ja jättää kauhean savupilven taaksensa, Sen jälkeen tulee kyseiset vikakoodit:
                          4B90 Rail Pressure Control at engine start.
                          4600 Rail pressure sensor- Plausibility- Pressure too low
                          4630 Rail Pressure not plausible
                          4610 Rail Pressure not plausible
                          Sitten kun tuota hinattiin eilen tallillepäin, niin koitettiin hinaamalla käyntiin, Lähti käymään mutta hyvin huonosti ja diisselin paineet vain 200-450 bar. Tavallisesti tyhjäkäynnillä n.310 bar ja vedättäessä sitten paljon yli 1000 bar..?
                          Mikä voisi olla vialla? Pumppu? Pumpun ohjain? Jonkinlainen säädin?

                          Kiitos vinkeistä jo etukäteen..!

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Timppaa View Post
                            Elikkäs kyseinen bemu on nyt viimeaikoina sammunut kesken ajon pari kertaa tässä viimeaikoina. Eli siis kun autolla lähtee tekemään kovaa kiihdytystä niin Auto alkaa nakuttamaan todella pahasti ja jättää kauhean savupilven taaksensa, Sen jälkeen tulee kyseiset vikakoodit:
                            4B90 Rail Pressure Control at engine start.
                            4600 Rail pressure sensor- Plausibility- Pressure too low
                            4630 Rail Pressure not plausible
                            4610 Rail Pressure not plausible
                            Sitten kun tuota hinattiin eilen tallillepäin, niin koitettiin hinaamalla käyntiin, Lähti käymään mutta hyvin huonosti ja diisselin paineet vain 200-450 bar. Tavallisesti tyhjäkäynnillä n.310 bar ja vedättäessä sitten paljon yli 1000 bar..?
                            Mikä voisi olla vialla? Pumppu? Pumpun ohjain? Jonkinlainen säädin?

                            Kiitos vinkeistä jo etukäteen..!
                            Siirtopaineet?
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Timppaa
                              Newbiemmer
                              • Nov 2013
                              • 27
                              • Tampere

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Siirtopaineet?

                              Ei oo siirtopaineita mitattu. Millä ne mitataan ja paljon niitten pitäisi olla?
                              Molemmat siirtopumput ainakin toimii ihan hyvin...

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by Timppaa View Post
                                Ei oo siirtopaineita mitattu. Millä ne mitataan ja paljon niitten pitäisi olla?
                                Molemmat siirtopumput ainakin toimii ihan hyvin...
                                Testerillä pitäisi näkyä siirtopaineet. Muistelisin, että ~4 bar.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎