E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • susi_ihminen
    replied
    Pitäis tourinkiin(330d M-SportII) vaihtaa takaiskarit niin ajattelin samalla vaihtaa yläpäät myös.

    Mietin että mitä kaikkea noitten itse iskareitten ja tukilaakereiden lisäksi kannattaa ostaa?

    Entä minkä merkkistä tavaraa noissa tukilaakereissa suosittelette? ja onko merkitystä onko m sport vai ei?:think

    Leave a comment:


  • tuningki
    replied
    316 m43 -02

    Kytkin välillä jäykkä ja ottaa melkein pohjassa ja välillä toimii normaalisti... Pääsylinteri,työsylinteri loppu? Vaiko ilmaa nesteessä.? :think

    Leave a comment:


  • Linkutin
    replied
    BMW e46 320d m47

    Mikä mahtaa olla kun ei vedä mihinkään.. imm kokeiltu ottamalla liitin irti ja veti vielä huonommin.. vikakoodin antaa autocomilla 42 -DDe-ohjausyksikkö(eeprom ja kokoonpano)

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Milläs toimenpiteilä nuo vikakoodit on saatu pois? 272c ja 272d? Pitkäaikainen seoksen säätö laihalla.

    Venttiilikopan tiiviste ainakin tossa vuotaa suhteellisen reilusti joten se nyt menee vaihtoon. Voiko nuo myös johtua huohottimesta?
    Auto siis N42B20a koneella..

    Leave a comment:


  • Topi08
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Oli, kone eli ei n42-koneella olevaa käyttikseksi, tai ainakaan minä en ottaisi. Valvetronic, huohotin ym. ongelmia on monta sivua foorumilla.
    No näinhän se oli, pieni muistikuva olikin että joku moottori noissa oli aivan susi, mutta ei vaan tullut mieleen, kiitoksia muistinparannuksesta!

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Topi08 View Post
    kaveri on ostamassa muijalle käyttöautoa, kohteena siis tämä
    http://www.nettiauto.com/bmw/316/8461440

    onko noissa jotain tiedettävää, sähköt?, oliko tekniikoissa jotain ihmeellistä?
    Oli, kone eli ei n42-koneella olevaa käyttikseksi, tai ainakaan minä en ottaisi. Valvetronic, huohotin ym. ongelmia on monta sivua foorumilla.

    Leave a comment:


  • Topi08
    replied
    kaveri on ostamassa muijalle käyttöautoa, kohteena siis tämä
    http://www.nettiauto.com/bmw/316/8461440

    onko noissa jotain tiedettävää, sähköt?, oliko tekniikoissa jotain ihmeellistä?

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by smpovers View Post
    Autolla ajettu 298tkm ja testeri näytti vian ilmaantumis lukemaksi noin 50tkm vaikka se tuli tänään. .
    Ettei olis yksiköt menny sekaisin ja metrit kyseessä Ihmettelin itse joskus samaa, kun DIS näytti viimeisen DPF polton metreissä..

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Autona 318i -02
    Lueskelin vikakoodeja autosta. Minkä takia motronicilta tulevat vikakoodit on eri kilometrilukemalla kuin auto muuten? Autolla ajettu 298tkm ja testeri näytti vian ilmaantumis lukemaksi noin 50tkm vaikka se tuli tänään.
    Vikakoodit oli 272c ja 272d. Oletan että imupuolen vikoja ja ainakin pari epäilyttävää liitosta korjasin.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Läpät on kyllä itsessään poistettu, kello vaan näköjään jätetty paikalleen:think
    Edit: voiko myös tuon läppien alipainetta ohjaavan sähköventtiilin heivata mäjelle?
    Tulppaa läppien vakuumilähdön nippa alipainetukilta mutta jätä venttiili paikalleen. Muuten taitaa tulla vikakoodi DDE:lle.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    E46 facelift 9/03. Isolla navilla ja S676A Hifi speaker system. Löin takaluukun "soittimen" johtosarjaan iso adaperin ja perus pioneerin kiinni kokeillakseni, että toimiiko tuossa normi soitin. Soitin lähti kyllä päälle ja kaikki muuten pelitti, mutta ääntä ei tullut ulos. Eli onko tuossa nyt joku kikka kutonen miten saisi tarvikesoittimen pelittämään, vai pitäskö tässä vetää uudelta soittimelta kaikki kaiutin piuhat uusiksi? Jostain luin, että ei tarvis kuin laittaa iso adapteri sinne konttiin ja jatkaa johdot sitten keulille.
    Tähän ideoita? Tai vaikka linkkiä jonnekkin mistä löytyy tietoa.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Läpät on kyllä itsessään poistettu, kello vaan näköjään jätetty paikalleen:think
    Edit: voiko myös tuon läppien alipainetta ohjaavan sähköventtiilin heivata mäjelle?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Imusarjan läppien vakuuminen poisto ei vaikuta. Poista muutenkin ne läpät asap jos ovat vielä siellä.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Noniin, kiitoksia tästä. Selvisi se neljäskin muuttuja. Täytyy vielä vaihtaa loputkin turbon letkut ja egr letkut, oletan tuon mystisen läpinäkyvän letkun menevän tukikumeille ja se vaikutti kohtuu tuoreelta niin siinä tuskin vikaa. Aiheuttaako läppien kellolta alipaineen poistaminen mitään dilemmaa moottorinohjaukseen? Ettei vetäse vikatilaan tms. Egr:kin lentää mäjelle kunhan kuriiri tuo uuden ahtoputken lähdön imusarjaan. Täytyy vielä koittaa, jos pääsisi tuonne dde:hen jollain laitteella sisään niin saisi livedataa luettua tarkemmin kuin tuolla kännykän torquella.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Melko varmasti alipainelinjassa on vuotoa jostain.

    Imusarjan läppien lähdön voi tulpata heti niin voi sulkea pois sen vuodon. Muiden tulppaaminen on vähän kinkkisempää, en esimerkiksi tiedä kestävätkö tukikumit kuinka pitkään tyhjäkäyntiä ilman alipainetta. Varmaan testin ajan kestävät.

    Alipainepumppu, jakotukki ja jarrutehostimen putkitus: KLIK.
    EGR-venttiilin ohjaus: KLIK.
    Turbon ohjaus: KLIK.
    Imusarjan läppien ohjaus: KLIK.
    Moottorin tukikumien ohjaus: KLIK.

    M57N:lle ei löydy vastaavaa dokumenttia, todennäköisesti M57:n data pätee myös tähän, eli jakotukissa pisin tappi on tarkoitettu tukikumien ohjaukseen, siinä on isompi reikä pohjassa kuin muissa, sivu 50 täältä: KLIK.

    Leave a comment:

Working...
X