Originally posted by Spede90
View Post
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Täysin samanlaisessa kunnossa oli mullakin termari, kun uuden laitoin. Liekkö ihan normi homma, että ne noin sitten halkee:think
-
Itsellä kanssa M57N ja lämmöt nousi juurikin tuohon n.70 asteeseen. Vaihdoin ensin EGR:n termostaatin, koska oli huomattavasti helpompi homma. Mutta tämä ei auttanut mitään ja kun sain päätermarin pois paikaltaan oli peli selvä sillä muoviset "kynnet" oli lohennut ja koko termari levinnyt.Originally posted by Sansq View PostMeniköhän tuosta vehkeestä kansi vaiko termari vai jotain muuta? Lämmöt nousee normaalisti sinne 70 asteeseen jonka jälkeen ei jaksa nostella ylöspäin oikeastaan yhtään. Johonkin 75-77 asettuu normaalissa maantieajossa. Ja lähtee laskemaan hyvinkin nopeasti kun auton jättää tyhjäkäynnille... Ei ole missään vaiheessa ainakaan mittarin mukaan keittänyt (tiedä sitten kuinka oikeassa se taas on).. Kulutus ei kuitenkaan ole lisääntynyt eikä mitään varoitusvaloja ole syttynyt palamaan. Potilas m57n moottorilla jos sillä väliä on.
Leave a comment:
-
Kansiviat M57N:ssä harvinaisia jollei ajeta ilman jäähdytysnesteitä. Kuten mainittua, termarit vaihtoon (pää+EGR, jos on jälkimmäistä).Originally posted by Sansq View PostMeniköhän tuosta vehkeestä kansi vaiko termari vai jotain muuta? Lämmöt nousee normaalisti sinne 70 asteeseen jonka jälkeen ei jaksa nostella ylöspäin oikeastaan yhtään. Johonkin 75-77 asettuu normaalissa maantieajossa. Ja lähtee laskemaan hyvinkin nopeasti kun auton jättää tyhjäkäynnille... Ei ole missään vaiheessa ainakaan mittarin mukaan keittänyt (tiedä sitten kuinka oikeassa se taas on).. Kulutus ei kuitenkaan ole lisääntynyt eikä mitään varoitusvaloja ole syttynyt palamaan. Potilas m57n moottorilla jos sillä väliä on.
Leave a comment:
-
Aloita vaihtamalla termari, en noilla oireilla usko kansivikaan.Originally posted by Sansq View PostMeniköhän tuosta vehkeestä kansi vaiko termari vai jotain muuta? Lämmöt nousee normaalisti sinne 70 asteeseen jonka jälkeen ei jaksa nostella ylöspäin oikeastaan yhtään. Johonkin 75-77 asettuu normaalissa maantieajossa. Ja lähtee laskemaan hyvinkin nopeasti kun auton jättää tyhjäkäynnille... Ei ole missään vaiheessa ainakaan mittarin mukaan keittänyt (tiedä sitten kuinka oikeassa se taas on).. Kulutus ei kuitenkaan ole lisääntynyt eikä mitään varoitusvaloja ole syttynyt palamaan. Potilas m57n moottorilla jos sillä väliä on.
Leave a comment:
-
Eiköhän siellä termari vaan ole kyykännyt. Mulla uudellakin termarilla laski lämmöt tyhjäkäynnillä noilla -20 pakkasilla.
Leave a comment:
-
Meniköhän tuosta vehkeestä kansi vaiko termari vai jotain muuta? Lämmöt nousee normaalisti sinne 70 asteeseen jonka jälkeen ei jaksa nostella ylöspäin oikeastaan yhtään. Johonkin 75-77 asettuu normaalissa maantieajossa. Ja lähtee laskemaan hyvinkin nopeasti kun auton jättää tyhjäkäynnille... Ei ole missään vaiheessa ainakaan mittarin mukaan keittänyt (tiedä sitten kuinka oikeassa se taas on).. Kulutus ei kuitenkaan ole lisääntynyt eikä mitään varoitusvaloja ole syttynyt palamaan. Potilas m57n moottorilla jos sillä väliä on.
Leave a comment:
-
Näinpä minäkin luulin, että pelkällä akulla selvitään. Seuraavana päivänä kunnon apuvirralla ja pyörittää nätisti sekä hörähtelee välillä mutta ei millään tulille. Vilkasu huolto dokumentteihin ja edellinen löpösuodattimen vaihto 3v sitten. Uus suodatin ja laakista käymään
Edit: ja akun vaihdoin siis siinä samalla vasta, sekä hehkureleen kun on sekin jo pari viikkoa odotellut takapenkillä
Leave a comment:
-
Teki saman ja melkein suorilta jaloilta. Kaupan ruudusta peruutin pois, otti ja sammahti. Uusi startti, pikkasen hörähti, sama juttu muutaman kerran ja sitten ei enää jaksanut startata. Tähän asti ihan selvä akun kuoleentumisoire. Omituista oli sen sijaan se, että apuvirrasta ei ollut mitään apua. Tosin auttajaan oli vielä hankalampi saada kaapelit kunnolla kiinni kuin tohon toukkaan. Sinne jäi Citymarketin pihaan. Haetaan uusi akku, ladataan ja lauantaina aamusta vaihtamaan, pitäisi kelikin olla vähän inhimillisempi. Olkoon siellä pihalla sen aikaa.Originally posted by Jondis View PostPäätti bemarin hyvä orkkis akku vuodelta 2003 nyt sitten pakkasten tultua kyykätä, joten joutuukos näissä jo koodailuhommiin jos akkua vaihtaa eri tehoiseen?
Leave a comment:
-
Tuli ostettua tollanen 100ah/850a nordmaxi kun akkupojilla sitä suosittelivat, katotaan miten pelittää :think
Leave a comment:
-
Eilen tuli vaiheltua 100ah akku dieselin konttiin ja tuo fuyysinen koko alkaa olla maximi.
Se auto lähtee käyntii sitte aiva vitullisen sahaamisen jälkee vasta.
Leave a comment:
-
Älä alikokoista sinne laita, normi exide oikeassa koossa on 100Ah ja AGM akkuna 95Ah. Akun koko 353x175x190.Originally posted by Jondis View PostPäätti bemarin hyvä orkkis akku vuodelta 2003 nyt sitten pakkasten tultua kyykätä, joten joutuukos näissä jo koodailuhommiin jos akkua vaihtaa eri tehoiseen? 85Ah exiden meinasin huomenna käydä hakemassa. Löpösuodatinkin ilmeisesti vetänyt jäihin, kun ei lähe tulille sitten millään.
Normi AGMLast edited by Pekumie; 05-01-2017, 07:45.
Leave a comment:
-
Näistä menee kaikki muoviset jäähdytysjärjestelmän osat. Näillä tiedoilla veikkaan paisaria. Katso mistä vuotaa ja uutta osaa tilalle. Kansipahvia se tuskin on ensin pitää varmistaa, että jäähdytysjärjestelmä on 100% kunnossa. BMW jäähdytysjärjestelmässä käyttämä muovi ei vaan ole mitään kovin kummoista laadultaan..Originally posted by jonzze View Post330d sylkee välillä jäähdytinnestettä paisarilta joko korkista tai korkin lähettyviltä. näkyy korkilta alaspäin neste viivat. siell jotain yleistä mikä pettää vai ettei vain olisi kansipahvi? korkin vaihdoin jo mutta ei auttanut..
Leave a comment:
-
330d sylkee välillä jäähdytinnestettä paisarilta joko korkista tai korkin lähettyviltä. näkyy korkilta alaspäin neste viivat. siell jotain yleistä mikä pettää vai ettei vain olisi kansipahvi? korkin vaihdoin jo mutta ei auttanut..
Leave a comment:
-
Facelift taisi tulla 2001 joka tuo on ja ei taida olla aito msport etupuskin vaan vaihdettu?Originally posted by Juusoxd View PostMoi!
Mitä mieltä porukka ois tästä yksilöstä:
www.nettiauto.com/bmw/330/8529949
Ekana rupes ihmetyttää toi M-Sport puskuri edessä. Kaivoinki auton vin-numeron bilteman sivuilta (JH93316) sekä tsekkasin ainaki tän sivuston (http://bimmer.work) kuvien mukaa et auto ois tullu tehtaalta vanhemmalla keulalla. Siis joston sivun kuvat pitää paikkansa...
Onko teillä parempaa tietoa asiasta? Rupes vain mietityttää oisko kolaroitu auto?
Auto on tuossa suht lähellä, kantsiiko vaivautua?
Leave a comment:

Leave a comment: