E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jonsered92
    replied
    Originally posted by Juusoxd View Post
    Moi!
    Mitä mieltä porukka ois tästä yksilöstä:
    www.nettiauto.com/bmw/330/8529949

    Ekana rupes ihmetyttää toi M-Sport puskuri edessä. Kaivoinki auton vin-numeron bilteman sivuilta (JH93316) sekä tsekkasin ainaki tän sivuston (http://bimmer.work) kuvien mukaa et auto ois tullu tehtaalta vanhemmalla keulalla. Siis joston sivun kuvat pitää paikkansa...
    Onko teillä parempaa tietoa asiasta? Rupes vain mietityttää oisko kolaroitu auto?
    Auto on tuossa suht lähellä, kantsiiko vaivautua?
    No kai autoihin voi ite laittaa m-sportin vermeitä ja pre-faceliftin saa helposti faceliftiksi.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Päätti bemarin hyvä orkkis akku vuodelta 2003 nyt sitten pakkasten tultua kyykätä, joten joutuukos näissä jo koodailuhommiin jos akkua vaihtaa eri tehoiseen? 85Ah exiden meinasin huomenna käydä hakemassa. Löpösuodatinkin ilmeisesti vetänyt jäihin, kun ei lähe tulille sitten millään.
    Ei tarvitse vielä e46:ssa koodailla. Noh viikonloppuna se jo lähtee kun keli lämpenee

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Päätti bemarin hyvä orkkis akku vuodelta 2003 nyt sitten pakkasten tultua kyykätä, joten joutuukos näissä jo koodailuhommiin jos akkua vaihtaa eri tehoiseen? 85Ah exiden meinasin huomenna käydä hakemassa. Löpösuodatinkin ilmeisesti vetänyt jäihin, kun ei lähe tulille sitten millään.

    Leave a comment:


  • Juusoxd
    replied
    Moi!
    Mitä mieltä porukka ois tästä yksilöstä:
    www.nettiauto.com/bmw/330/8529949

    Ekana rupes ihmetyttää toi M-Sport puskuri edessä. Kaivoinki auton vin-numeron bilteman sivuilta (JH93316) sekä tsekkasin ainaki tän sivuston (http://bimmer.work) kuvien mukaa et auto ois tullu tehtaalta vanhemmalla keulalla. Siis joston sivun kuvat pitää paikkansa...
    Onko teillä parempaa tietoa asiasta? Rupes vain mietityttää oisko kolaroitu auto?
    Auto on tuossa suht lähellä, kantsiiko vaivautua?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Zanddu View Post
    Mitä nuo adaptaatiot on, mitä pittää seurata? Ihan outo sana miulle :o

    Tuo pakoputkesta kuuluva lotina saati majoneesi ei hävinnyt, vaikka tuli silloin nollakeleillä ajettua yks päivä yli 500km. Valmistenumerolla katoin varusteet, niin siellä luki ainakin cold climate version. Käytin muuten eri decoderia kuin yleensä ja tämä kertoi myös että autossa olisi S925A Dummy-SALAPA niminen varuste. Onko kellään tietoa mikä tuo on? Kuulostaa vain tosi oudolta
    Live-datasta nähdään vähentääkö vai lisääkö moottorinohjaus polttoaineenmäärää. Eli kun suihkutat sitä bräkleen tms. niin samalla katsoo muuttuu arvot. Jos muuttuu siinä kohti on imuvuoto. Live-dataa voi tutkailla esim. INPA:lla.

    Leave a comment:


  • Zanddu
    replied
    Originally posted by Lundersson View Post
    Huohotin löytyy imusarjan alta ja sille menee 3 putkea. Sen vaihtaminen on 3-4 tunnin savotta jos tekee rauhassa. Jos siihen päätyy kannattaa uudet osat hakea valmiiksi. Putket ja letkut on usein ajan haurastamia että ropisevat palasiksi purkaessa. Huohotin, letkut ja imusarjan tiivisteet saa esim "bemariosat.fi/" yht. noin 200€. Tarvikeosat ei kuulemma tahdo kestää ja valitse ehdottomasti eristetyt osat. Munuaissuojat taisi olla marmorilla huikeat 10€/kpl. Bräcklen/eetteri jne. mikä tahansa palava suihke toimii. Jos vuoto on pieni ja käynti ei muutu kannattaa seurata livedataa jos adaptaatiot heilahtaa vuotokohtaa suikkiessa.
    Mitä nuo adaptaatiot on, mitä pittää seurata? Ihan outo sana miulle :o

    Tuo pakoputkesta kuuluva lotina saati majoneesi ei hävinnyt, vaikka tuli silloin nollakeleillä ajettua yks päivä yli 500km. Valmistenumerolla katoin varusteet, niin siellä luki ainakin cold climate version. Käytin muuten eri decoderia kuin yleensä ja tämä kertoi myös että autossa olisi S925A Dummy-SALAPA niminen varuste. Onko kellään tietoa mikä tuo on? Kuulostaa vain tosi oudolta

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Zanddu View Post
    Kiitoksia tähän mennessä vastanneille!
    En ole hirveästi noita ulkoisia vuotoja tutkinut, kun tässä on niin paljon nuita suojia edessä. Mutta onkos se nyt niin että se huohotin/öljyseparaattori löytyy jostain imusarjan alta? Ja jos sieltä sitä samaa moskaa löytyy, niin pitääkö mennä hakemaan uusi osa marmorilta vai riittäisikö puhdistus? Munuaissuojat väsään tänään kun kerkeän!
    Jos muuten öljytkin vaihtaisi, niin kannattaako tuonne mitään motoxin öljyä laittaa vai jotain muuta?
    Ja kehtaako imuvuotoja ettiä ihan starttipilotilla auton käydessä?

    E. Pakokaasut on vaaleaa, mutta ei haise mitenkään makealle(tai sitten miun nenä on sen verran tukossa etten huomaa sitä). Mutta ainakin siinä pakoputkenpäädyssä lilluva neste maistui ainakin vedelle.
    Majoneesi on aika normaalia talvella, sitä tulee joillakin öljyillä enemmän kuin toisilla, joten tuskin on kannessa mitään vikaa. Onko separaattori cold climate malli eli eristetty? Ellei niin kannattaa vaihtaa eristettyyn, koska jäätyessään voi aiheuttaa konerikon. Ihan normaalia, että pakoputkesta tulee höyryä/vettä. Yhdestä autosta pakoputkea vaihtaessa kuului lotina putkea irroittaessa, joten siirryin pois alta kun otin putken irti. Sieltä sai varmaan litran valutella vettä pois. Pätkäajossa kerryttää helposti vettä putkistoon. Jäähdytysnesteen kyllä haistaa/maistaa.

    Leave a comment:


  • Lundersson
    replied
    Huohotin löytyy imusarjan alta ja sille menee 3 putkea. Sen vaihtaminen on 3-4 tunnin savotta jos tekee rauhassa. Jos siihen päätyy kannattaa uudet osat hakea valmiiksi. Putket ja letkut on usein ajan haurastamia että ropisevat palasiksi purkaessa. Huohotin, letkut ja imusarjan tiivisteet saa esim "bemariosat.fi/" yht. noin 200€. Tarvikeosat ei kuulemma tahdo kestää ja valitse ehdottomasti eristetyt osat. Munuaissuojat taisi olla marmorilla huikeat 10€/kpl. Bräcklen/eetteri jne. mikä tahansa palava suihke toimii. Jos vuoto on pieni ja käynti ei muutu kannattaa seurata livedataa jos adaptaatiot heilahtaa vuotokohtaa suikkiessa.

    Leave a comment:


  • Zanddu
    replied
    Kiitoksia tähän mennessä vastanneille!
    En ole hirveästi noita ulkoisia vuotoja tutkinut, kun tässä on niin paljon nuita suojia edessä. Mutta onkos se nyt niin että se huohotin/öljyseparaattori löytyy jostain imusarjan alta? Ja jos sieltä sitä samaa moskaa löytyy, niin pitääkö mennä hakemaan uusi osa marmorilta vai riittäisikö puhdistus? Munuaissuojat väsään tänään kun kerkeän!
    Jos muuten öljytkin vaihtaisi, niin kannattaako tuonne mitään motoxin öljyä laittaa vai jotain muuta?
    Ja kehtaako imuvuotoja ettiä ihan starttipilotilla auton käydessä?

    E. Pakokaasut on vaaleaa, mutta ei haise mitenkään makealle(tai sitten miun nenä on sen verran tukossa etten huomaa sitä). Mutta ainakin siinä pakoputkenpäädyssä lilluva neste maistui ainakin vedelle.
    Last edited by Zanddu; 04-01-2017, 10:50.

    Leave a comment:


  • Lundersson
    replied
    Originally posted by Zanddu View Post
    Olisi taas liuta kysymyksiä liittyen omaan e46:seen. Kyseessä on n42b18 koneinen 316 ja vuosimalli on 2002.
    Auttakeehan avutonta!
    1. Tämä kone on kova kondensoimaan. Toiset kertovat että castrol vaahtoutuu helpommin kuin esim teboilin tavara. Itse menen toista vaihtoväliä kyseisellä vaihdolla ja vaahtoaminen ei oikein häviä. (Työmatka 28km/suunta, munuaissuojat on, pitkät matkat ei auta.) Viimasuojat kannattaa olla ja huohotin syytä katsoa ellei koskaan ole. Nesteiden häviämistahti kertoo tilanteen mutta ulkoiset vuodot on suljettava pois. Tämä tekniikka on todella herkkä vuotamaan ulkoisesti.
    2. 105 on normi ja nouseminen riippuu ajokäyttäytymisestä, ulkolämpötilasta ja onko sisätilat asetuksella kanariansaaret. Tässä vehkeessä on sähköinen termostaatti jonka vikaherkkyydestä ei oikein missään tietoa. Jos laskee noin paljon pienissä nopeuksissa olisi ensimmäinen veikkaus että termostaatti "jämähtää" auki.. Flektin lämpöanturi on jäähdyttimen ulostulo/alavesiletkussa ja kertoo flektille jos kenno ei jäähdytä tarpeeksi eli koneenlämpö ei kerro koska flekti menee päälle.
    3. Omassa syttyy ~50km välein ja päästöt kunnossa. Kyseinen vikakoodi alkaa syttymään kun katalysaattorin puhdistusteho laskenut 5% normaalista, mutta ongelman ydin useimmissa tapauksissa on imuvuoto jota itse en ole löytänyt vaikka etsitty kissojen ja koirien kanssa...
    4. Useimmissa pöntöissä on kondenssivedelle tyhjennysreikä joka saattaa umpeutua joka tässä aika varma vaihtoehto. Kansihommaan liittyen - jäähyneste tulee valkoisena savuna (huomattava ero esim. normaaliin kylmänilman höyryyn) joka haisee makealle.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied


    Villi veikkaus: Huohotin

    Leave a comment:


  • Zanddu
    replied
    Olisi taas liuta kysymyksiä liittyen omaan e46:seen. Kyseessä on n42b18 koneinen 316 ja vuosimalli on 2002.

    1. Onko tästä mennyt kannentiivista tai kansi rikki? Majoneesia löytyy öljytikusta ja -korkista. Luin jotain kylmistä olosuhteista ja lyhyiden matkojen ajamisesta, että sen takia voisi korkissa olla. No pitkä lenkki käyty heittämässä ja korkissa sitä ei näkyny, mutta tikussa oli suht reilusti. Auto käynnistyy hyvin ja käy nätisti. Sisään tulee lämmintä ilmaa. Letkut ovat pehmeitä. Öljyä ja jäähdytysnestettä joutuu molempia lisäämään, vaan saattaapi tuo vuotaakin, ainakin öljyä. Auton käynnissä ollessa kun lisää jäähdytysnestettä, niin se välillä vaahtoutuu. Onko normaalia tai mistä voisi johtua?
    2. Jos jotain jäi mietityttämään että nostaako lämpöjä, niin tahtoisin tietää paljonkon näiden pitää nostaa lämpöjä? Tänään ajaessa nousi sataseen noin 20km matkalla, mut lauhemmalla säällä 104 oli melko tavallinen lukema. 106 on käynyt joskus korkeimmillaan. Ja missä lämpötilassa flektin pitäisi alkaa pyörimään, en ole kuullut että se vielä ainakaan heräisi? Niinjoo ja lämmöt käyttäytyi ehkä vähän hassusti ainakin silloin lauhemmalla säällä? Kovempia vauhteja(vaikka 80km/h->) ajaessa lämmöt nousi sinne 104 ja pysyi siellä, mutta jos esim tiputti vauhdin 60km/h, niin lämmötkin tippuivat 77-85 välille yleensä. Onko normaalia käytöstä?
    3. Tais noin viikko katsastuksen jälkeen syttyä moottorinhäiriövalo tauluun. Vikakoodiksi ilmottaa katalysaattorijärjestelmä rivi 1, tehokkuus kynnysarvon alapuolella. Onko tuosta kattikin rikki, vaikka meni juuri hyväksytysti päästöistäkin läpi? Pari kertaa tuo koodi on nyt tullut nollailtua ja pysyy vaihtelevalla menestyksellä poissa. Ja tosiaan jokaisella kerralla valo on syttynyt ajossa ja joka kerralla vauhtia oli about 80-90km/h, jos sillä on jotain merkitystä.
    4. Hirveä pulina/lotina kuuluu pakoputken päästä. Kuulostaa melkein enemmän ränniltä, kuin autolta. Ei vaikuta jäähdytysnesteeltä, mutta oin jossain vaiheessa vaikka maistella sitä nestettä. Kondensiovedeksi epäilen, mutta ei ole muissa autoissa nuin lotissu. Ja teki tätä siis myös kesällä/syksyllä.

    Auttakeehan avutonta!
    Last edited by Zanddu; 04-01-2017, 01:31.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Touring takapenkin istuinosan irrotus

    Mikä meni pieleen? Tyrinkö? Rikoinko jotain?

    Takapenkki piti ottaa irti, istuinosa siis. Vanhaan malliin oikean puolen etureunasta kiinni ja nykäisy, jep, loksahti irti. Sitten vasen puoli, nykäisy, ei hievahdakaan, wtf? Hikisen taistelun jälkeen sen verran tuli rakoa, että pääsi näkemään jotain. Pohjassa törröttävän peltilenkin läpi menee joku muovitanko, joka taasen on penkin rungon sisässä. Eli, niin kuin liiterin oven salpa, ei mitään jakoa saada irti sovinnolla mihinkään suuntaan. Taltalla muovi poikki ja sitten irtosi. Mikä hiton juttu tuo oli? Miten sen edes voi saada tuonne lenkin väliin...?

    Tässä vähän kehnossa kuvassa näkyy lattian ja penkin raosta miten lenkin läpi tuleva muovitanko on jo taipunut voiman edessä jonkun verran.



    Tässä taasen näkyy tangon jämät lenkissä.



    Toisella puolella vastaava tanko oli penkin rungon sisällä irrallaan, ei peltilenkin läpi.

    Last edited by 525iiäxä; 03-01-2017, 23:31.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Itseasiassa ebay veti tällä kertaa pidemmän korren, kun viimeinkin tuon profiteilen kautta löysin oikean osanumeron febi bilsteinin osalle. Msport tukivarsi takahelan kera ~100eur/kpl. Tähän mennessä tullut käytettyä lähinnä ebayta, autodocia ja pari kertaa alvadia. Ebayn miinuspuoli toki monesti pitkät toimitusajat. Oletan, että nuo febin osat olis ihan laadukkaita. Lemförderit alkoi karkaamaan jo 200eur nurkille takahelan kanssa.
    Ebay:ssa pitää katsoa, että mistä maasta se tulee. Saksalaiset osoittautuneet luotettaviksi ja suht nopeiksikin, kun haluaa osia saksalaiseen autoon.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Itseasiassa ebay veti tällä kertaa pidemmän korren, kun viimeinkin tuon profiteilen kautta löysin oikean osanumeron febi bilsteinin osalle. Msport tukivarsi takahelan kera ~100eur/kpl. Tähän mennessä tullut käytettyä lähinnä ebayta, autodocia ja pari kertaa alvadia. Ebayn miinuspuoli toki monesti pitkät toimitusajat. Oletan, että nuo febin osat olis ihan laadukkaita. Lemförderit alkoi karkaamaan jo 200eur nurkille takahelan kanssa.

    Leave a comment:

Working...
X